Salı, Ağustos 16, 2005

KAHVALTI ÖNERİLERİ- 1

Kahvaltıyı çok seviyorum. Özellikle kahvaltı sofraları hazırlamak, değişik tatlar ve sunumlar hazırlamak beni en heyecanlandıran sofra halleridir. Dün akşam yemeğe misafirimiz vardı. Bende onun çok sevdiği "foccaccio bread"ı yapmak istedim. Ama evde gerekli olan malzemelerden birkaçı eksik olunca bende elimdeki malzemelerle, "foccaccio bread" tarifini baz alarak farklı bir ekmek yaptım. Ve en az diğeri kadar güzel oldu. Biz bu ekmeği akşam yemeğinde de yedik.Ama özellikle Pazar kahvaltılarına ve beş çaylarına çok yakışacağını düşündüğüm bir ekmek..
Malzemeleri ;
  • 350 ml su
  • 500 gr un (ben tam tahıllı buğday unu kullandım)
  • 45 gr maya(ben 42 gr kullandım)
  • 10 gr tuz
  • 20 gr zeytinyağı
  • 35 gr kurutulmuş domates(ince dilimlenmiş)
  • 90 gr zeytin (ben kullanmadım)
  • 2-3 tutam taze kekik veya kurutulmuş kekik
  • üzerine sürmek için az zeytinyağı ve kaya tuzu(ben normal sofra tuzu serptim)

Öncelikle su ve mayayı bir kapta karıştıralım. Hamur yoğurma kabına unumuzu,tuzumuzu ve zeytinyağını koyalım. Bunu mayalı suyla karıştıralım. Fazla yoğurmadan ince ince doğradığımız kurutulmuş domateslerimizi, zeytini ve kekiği ilave edelim. Elle hamurumuzu yoğuralım.

Bir fırın tepsisini veya kelepçeli bir kalıbı (ben 26cm'lik kelepçeli bir kalıp kullandım) yağlayarak içerisine hamurumuzu koyalım. Elimizle yayalım. 20-25 dakika dışarıda mayalaşmasını bekleyelim. Bu arada fırınımızı 200 dereceye getirip ısıtalım. (ben mayalaştırmayı unutduğum için ekmeğim fazla kabarmadı ama siz mayalaşmasını beklerseniz ekmeğiniz bayayı kabaracaktır) Daha sonra ekmeğimizi yarım saate yakın pişirelim. Üzeri hafif hızarınca hazır demektir. Fırından çıkan ekmeğimizin üzerine zeytinyağı sürüp az tuz serpiştirelim.

YALANCI ÇİĞ BÖREK ( KIYMALI SİGARA BÖREĞİ)

Haftasonu Tekirdağ'a taraflarına eşimin ailesinin yazlıklarına gittiğimizden bahsetmiştim. Geçen haftasonu görümcemlerin yazlık evlerini ziyaret ettik. Sabah kahvaltısında görümcem ve kızı Günal bizlere muhteşem sigara böreklerinden hazırladılar. Günal erkenden köye yufka almaya gitti. Görümcem içini hazırladı. Günalda börekleri sardı ve kızarttı. Sonuçta resimdeki gibi güzel bir Pazar sofrası ortaya çıktı. Bu çok beğendiğim bu lezzeti burada yayınlamadan içim rahat etmeyecekti. Teşekkür Vildan abla ve Günal :)

Malzemleri ;

• 4 adet yufka
  • 250 gr kıyma
  • 1 küçük baş soğan
  • tuz-karabiber (göz kararı)
  • az su

Önce köyden yufkalar alınır( ya da en yakın yufkacıdan :)) Böreğimizin içi çiğden hazırlanıyor. Kıymayı rendelenmiş soğanla karıştırıyoruz. İçine az tuz ve karabiber ilave ediyoruz. Biraz sulandırarak için daha yumuşak ve likit bir görünümde olmasını sağlıyoruz. Yufkalarımızın her birini sekiz parçaya bölünecek şekilde üçgen biçiminde kesiyoruz. Sigara böreği sarmayı bilenlerimiz aynen bildikleri gibi sarabilirler. Bilmeyenlerimiz için, böldüğümüz yufkalardan birini önümüze alalım. Tabanı geniş tarafı bize doğru olsun. Tabandan 3 parmak yukarısına bir yemek kaşığıyla kıymadan alıp sürelim. Yanlız kıymayı çok almayın ve hamurun üzerine ekmeğe reçel sürüyormuş gibi sürün. Daha sonra alttan başlayarak yanlardan yufkamızı iki kulak yapar gibi katlayalım ve katlı yerlere dikkat ederk yufkayı yuvarlayarak saralım (anlatımı zormuş bir daha ki sefere resim çekmek gerekecek) Resimdeki börekler gibi bir sonuca ulaşabilmişsek kızgın yağda böreklerimizi kızartalım. Siz nasıl arzu ediyoranız( az pişmiş, nar gibi kızarmış) o kadar kızartalım. Servis tabağımıza çift kat bir kağıt havlu serip böreklerin yağını emmesini sağlayalım.