Çarşamba, Eylül 07, 2005

EBRUNUN YAŞGÜNÜ PASTASI (BAHAR PASTASI)



Aslında Ebrunun yaşgünü 10 gün önceydi.Ama vefasız olan arkadaşı ben, ancak 10 gün sonra Ebruya pasta yapabildim ve hediye alabildim. Arkadaşıma ödül aldığım "Bahar Pastasını" yapmaya karar verdim.
Ebru benim üniversiteden çok yakın bir arkadaşımdır. Aynı zamanda 2 yıl beraber aynı evi paylatık. İyi kötü birçok güzel günlerimiz oldu. Babam öldüğünde bile benim hiç yanlız bırakmadı.
Ben ise onun doğum gününü unutup taaa 10 gün sonra birşeyler yapabiliyorum. Neyse ki Ebru o kadar iyi kalpli ve anlayışlı bir insan ki,beni böyle kabul edebildi..
EBRUCUM DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN- İYİ Kİ VARSIN HAYATIMDA CANIMMMM



Yukarıda Ebrunun pastasını yiyişini görüyoruz. Bence dün yaptığım pasta o gün yarışmada yaptığımdan daha güzel oldu. Çilek yerine muz kullandım. Birde taze hindistancevizi yerine hazır konserve hindistancevizi sularından kullandım. (kekini ıslatmak için) Kremasınada arifoğlunun hindistancevizi rendesinden kullandım(bir paket)Pastayı dışarıda yediğimiz için resimlerden iyi sonuç alamadım. Işık yetersizdi, bir de Yağmur bize pek izin vermedi :)
Ama bana güvenin pastaları özel günlerde güllerle süslemek her zaman işe yarıyor. O güne ayrı bir değer katıyor.
Hepimize afiyet olsun :))

9 yorum:

Doruk dedi ki...

Burcu, pastan harika görünüyor. Ellerine sağlık.
Ben hindistan cevizine bayılırım ve bu hindistan cevizi suyu ile ıslatma fikrin çok hoşuma gitti. Bir yerde de gülleri süslemek için kullanırken üzerlerine yumurta akı sürüp tozşeker ektiklerini görmüştüm. Pırıl pırıl parlıyordu güller.

Yesim dedi ki...

Gerçek güllerle süsleme fikri çok güzel gerçekten de...

Adsız dedi ki...

Onemli olan jest degilmi? bunuda yapmissin abla :)
hemde cok guzel bir pastayla ustelik yaninda bir gulle, insan gulu gordugu zaman kalbi hemen yumusar, birde yaninda pasta oh senin arkadas erimistir :)))
Bedia

Sudiş dedi ki...

Merhaba Burcu, iyi güzel de kış da geldi şimdi kiloları yerine mi koyacağız? Gerçi ben formulü buldum, sende de yemeyen bir prenses olduğuna göre uygulayabilrisn, Sude'yi aç tutup akşam yemeğini bir güzel yemesini sağlıyorum ve o yedikçe her lokmasında benim de karnım doyuyor böyle ağır akşam yemeklerinden kurtulmuş oluyorum.
Bu arada kurabiyeler harika oldular ve ben aynen senin gibi duble çikolatalı tercih ettiğimden içine resmen boca ettim bitter çikolata kırıntılarını, dostlarınla beraber daha nice kutlamalarınızı buradan takip etmek dileğiyle...

Burcu ÜNAL dedi ki...

burcu merhaba adaşım,
öncelikle beğenmene çok memnun oldum :) hindistan cevizi,çikolata ve muz birleşince inan çok güzel bir tat oluştu. ve pasta dün bitti..(normalde biraz daha uzun sürebiliyor bitmesi)gül için verdiğin fikir çok güzel..bende görmüştüm bir kere ama hiç denememiştim..denemek lazım..

yeşimcim merhaba,
gerçek güller benim en sevdiğim pasta süslemesidr. özel günlerde dahada güzel oluyor.denemeni tavsiye ederim..

bediacım merhaba,
çok teşekkür ederim güzel yorumun için..evet ebrunun hoşuna gitti sanırım..pastanın hepsini yedi..sevmese yemezdi harhalde..ama ne olursa olsun önemli değil ben onu çok seviyorum..

aliye merhaba,
bu kilo sorunu olmasa ben daha neler neler yaparım neler neler yerim amaaa..işte kilolar beni hep frenliyor. yani bu frenlemiş halim :)
dediğin formül banada mantıklı geldi..denemeye değer..
kurabiyeleri beğenmene çok sevindim.afiyet olsun..

herkese sevgiler...

Adsız dedi ki...

selamlar sitenizi her gün ziyaret ediyorum .Bu pastada çok lezzetli görünüyor. Peki bizle ne zaman yada nasıl bu güzelliklerin tadına bakacağız. Ne zaman yiyememek ızdırabım sona erecek:))

Burcu ÜNAL dedi ki...

sevgili filiz hanım,
ne zaman isterseniz size herhangi birini zevkle ulaştırabilirim. Bir çaresini buluruz :))
çok çok teşekkür ederim..
sevgiler..

Adsız dedi ki...

canim ebrucum,dogumgünü pastan gercekden cook güzel,senin cok sansin var,sana herkez bu pastalari yapiyor,biz kendimiz yapiyoruz ve kendimiz yiyiyoruz.senin programini her gün izliyorum gercekten cok güzel
hadi öptümmmmmm

Adsız dedi ki...

Burcu selam! Dogum gunum icin bahar pastasini yapmaya karar verdim ve pandispanyasini da simdiden hazirladim. Kalip olarak tarifte belirtilen 26 cm'lik kalip yerine elimdeki en buyuk kalip olan 24 cm'lik kalip kullandim. Buna ragmen pandispanya cok ince oldu. Yani kalinligi pastaban katlarinin birinin kalinligi kadar. Sanirim bu durum normal degil. Ancak karisimi kaliba dokerken de tereddutte kalmistim, gozume az geldi. Malzemelerin miktarinda ya da kalip onerisinde bir hata olabilir mi? Sadece merak ettigim ve bir yanlislik varsa buna dikkatini cekmek istedigim icin soruyorum. Yarin bir tane daha yapacagim, nasil olsa daha vaktim var. Cevabin icin simdiden tesekkurler. Aysegul