Pazar, Aralık 25, 2005

YILBAŞI KURABİYELERİ..































Dün akşam yılbaşı kurabiyelerinin "kurabiye"lerini pişirdim. Bugünde üzerilerini renkli royal icing'ler le süsledim..Yarında Yağmur'un okuluna götüreceğiz..Playgroup için..
Çarşamba günü ise bizim playgroup'un yılbaşı partisi var. O gün için ise bir çeşit "yılbaşı pastası" yapmak istiyorum..Birkaç senedir çikolatalı kütük pasta yapma hayalim var..mümkünse kütük pasta yapmak istiyorum..
Gelelim yılbaşı kurabiyelerine..Geleneksel yılbaşı kurabiyelerine "ginger bread" deniliyor. Benim yaptığım kurabiyelerin özü ginger bread tarifnden ama ben evdeki malzemelere göre bazı ufak tefek değişiklikler yaptım. Üzerine yapılan renkli süsleme ise royal icing denilen sertleşen krema ile yapılıyor.

Kurabiye malzemeleri ;

  • Yarım çay bardağı şekerli şuru veya meyve suyu (ben karışık meyve suyu kullandım)
  • 1 çay bardağı esmer şeker
  • 25 gr tereyağı
  • 1,5 su bardağı un
  • yarım çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı zencefil,
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 2 çay kaşığı dövülmüş karanfil
  • yarım çay kaşığından çok az toz kırmızı biber
  • 1 yumurtanın beyazı

Royal Icıng tarifi ;

  • 1 adet yumurta beyazı
  • 1/6 limonnun suyu
  • 250 gr pudra şekeri
  • gıda boyaları

Öncelikle fırınımız 190 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım. Bir fırın tepsisine pişirme kağıdı serip haızrlıyalım.

Tereyağımızı küçük bir kapta eritelim. Eriyince içerisine şekeri ve şurubu ekleyip biraz karıştıralım. Diğer tüm malzemeyi hamur yoğurma kabına ekleyelim. Üzerine erimiş tereyağlı karışımı döküp tahta kaşıkla hepsini karıştıralım. Biraz daha un ekleyip elimizle hamurumuzu yoğuralım. Kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğuralım ve gerekirse içerisine azar azar un ekleyelim. Hamurumuz hazır olduktan sonra tezgahımıza biraz un serpip merdane ile hamurumuzu 3-4 cm kalınlığında açalım. Şekilli kurabiye kalıplarımızı hamurun üzerine bastırarak kurabiyelerimizi oluşturalım. Ve yağlı kağıt serili fırın tepsimize yerleştirelim. Tüm hamur bitene kadar bu işleme devam edelim. İşlem bitince önceden ısıttığımız fırınımızda yaklaşık 20-25 dakika kurabiyelerimizi pişirelim. Tezgahta soğumaya bırakalım. Mümkünse kurabiyelerimizi akşamdan hazırlıyalım ve süslemesini ertesi güne bırakalım.

Royal icing için , gıda boyası hariç diğer tüm malzemeyi mikser ile yavaş ayarında 10 dakika çırpalım. Üzerini streç film ile kaplayalım çünkü bu malzeme çabuk kurur. Yağlı fırın kağıdından bir sıkma torbası hazırlayıp biraz beyaz icing alıp torbamıza koyalım. Ve icing'in üzerini tekrar kapamayı unutmayalım..




Kurabiyelerin yanlarına beyaz şerit çekelim.İsterseniz gıda boyası ile renklendirip farklı renklerde şeritlerde çekebilirsiniz..Süslemesini zevkinize göre yapınız. Ama önemli olan herbir ayrı renk kullanacağımız zaman ayrı sıkma torbası hazırlamamız gerektiği ve boyaları çok az miktarda kullanmamız gerektiğidir.



Kurabiyelerimizin üzeri kuruduktan sonra servis edebilirsiniz..

Hepimize afiyet olsun..

23 yorum:

Adsız dedi ki...

kesinlikle yüzbin defa sorulmuş bir sorudur bu ama gıda boyaları zararlı değil mi?
yoksa kurabiyeler çok güzerl gözüküyorlar, ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

ben de birsey danismak istiyorum... gerek glazür tarifleri gerekse verdiğin royal icing tarifinin aynisini ben de denemistim daha once. ama yabanci yemek kitaplarinda ve internet sitelerinde gordugum gibi ince cizgiler cizmeyi basaramamistim. hep cok kalin oldu cizgiler, yazilar ve renklendirmeler.. kalin olunca da tam sert bir şekilde kurumadılar biraz nemli ıslak ıslak kaldı kurabiyelerin üstünde. sen böyle sorunlar yaşadın mı yoksa tamamen benim şahsi beceriksizliğim mi acaba?

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik Burcu, boyalari gorunce resim yapasim geldi:))

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

ner year degilde daha ziyade chiristmas kurabiyeleri diye biliniyor bu kurabiyeler, renkler cok canli ve seker, vede harika gorunuyorlar, ellerine saglik

Adsız dedi ki...

sevgili burcu,
hep merak ediyorduk royal icingin nasıl yapıldığını. Gene sayende birşeyler öğrendik. Tarifini hemen yolluyorum eşe dosta....

sevgiler

Adsız dedi ki...

hande merhaba,
haklısın insan tereddüt ediyor ama herşeyde olduğu gibi gıda boyasınında fazlası zararlı olabilir. ama tüm dünyada kullanılan bir pastacılık malzemesi..azar azar kullanıldığında sağlığımıza bir zararı olmadığı belirtiliyor..içiniz rahat olsun..

hanimis merhaba,
sanırım bahsettiğin sorun tamamiyle sıkma torbasıyla ilgili..sıkma torbanı hazırladığın zaman ucunun çok ince olmasına dikkat et..özellikle ince çerceve çizeceğin zamanlar..ucun güzel olunca herşey çok kolay ve zevkli oluyor..benimkiler güzel kurudu, nemli kalmadı..ama ben gece buzdolabındada beklettim..umarım yardımcı olabilmişimdir..

tuhfe merhaba,
teşekkür ederim :) renkleri koyu tutunca pastel boya gibi durmuşlar :)

arzu merhaba,
evet haklısın aslında christmas (noel) kurabiyeleri..ama biz daha çok yılbaşına odaklandığımız için ben newyear (yeniyıl) kurabiyeleri demeyi tercih ettim..bu arada çok teşekkür ederim :)

ipek merhaba,
merak ettiğini söyleseydin daha önceden royal icing'li birşeyler yapardım :) çok teşekkür ederim..

herkese sevgiler..

Adsız dedi ki...

tekrar merhaba
limon oranını doğru anladım mı?bir limon suyunun altıda biri ni ekleyeceğiz.deniz

Adsız dedi ki...

Burcu harikasın..:))
Benim aklımdanda yılbaşı kurabiyeleri geçiyordu ,bende kızımın kreşine gönderip arkadaşlarıyla yapacakları yılbaşı partisine renk katar diye düşünüyordum ki senin muhteşem kurabiyelerinle karşılaştım..:))eline sağlık.Bir şey soracağım glazürle kaplansa olurmu?

Adsız dedi ki...

hmmmm enfes görünüyo

Adsız dedi ki...

burcucum,benim de icimden yilbasi icin kutuk pasta yapmak geciyordu.ama susleme konusunda fikrine ihtiyacim var.ben kutugun yanina kucuk mantarlar da yapmak istiyorum ama seker hamurundan yap deme izmirde satan bir yer bilmiyorum ve kendin yap kardes ta deme, glikoz falan nereden alirim onuda bilmiyorum.sence mantarlari neyden yapabilrirm?

Adsız dedi ki...

deniz merhaba,
evet doğru anlamışsın..bir limon suyunun 6 da 1'i..

ülviye merhaba,
bugün Yağmurun okulundaki herkes çok beğenmiş kurabiyeleri ve çocuklar severek yemiş :)
evet, üzerini glazür ile kaplasan olur tabii ki..

mehmet ,çok teşekkür ederim..

dentista merhaba,
kütük pastayı bezeden yapılmış mantarlarla süsleyebilirsin..hatta zinnur blogunda kestaneli kütük pasta yapmış, bezeden mantarlarla süslemişti..bir göz at istersen..

meral merhaba,
hayır tadı yapay olmuyor..üzerine azar azar koyduğumuz için hatta tadı bol şekerli bile oluyor..royal icing ve gıda boyası tüm dünyada kullanılan pastacılık teknikleri ve malzemeleridir..onun için içiniz rahat olsun lütfen..ama ben gıda boyası kullanmak istemiyorum derseniz, çikolata eritip yine üzerini süsleyebilirsiniz..

herkese sevgiler..

Adsız dedi ki...

Çok sevimli olmuşlar, Burcu'cuğum. Tüm bu hazırlıklar içinde en güzeli, yerken çocukların yüzlerinde oluşan ifade değil mi? Senin kütük pastanı da sabırsızlıkla bekliyorum.

Adsız dedi ki...

Burcucum ne kadar renkli, ve güzel olmuşlar .Ellerine sağlık bu arada benim snoopylerede bir bak ilham verebilir:)))sevgilerimle.sobe için düşüncemi yazdım yinede son söz senin canım arkadaşım::))))Öpüyorum:)))

Adsız dedi ki...

burcu merhaba,
çok teşekkür ederim :) senin pastanda harika görünüyordu..ama ne yazık ki çocuklar yaptığım mamaları yerken ,suratlarını göremiyorum çünkü biz okulda olmuyoruz..

candan merhaba,
snoppyleri şimdi gördüm, gerçekten çok güzeller..bende onlara benzer birçok süs aldım bu gece süsleyeceğiz :)
rastgele 20 küçük şeyimide yazmıştım..valla düşüncelerim aynı, başka ne yazabilirim bilemiyorum ki.( bende sana amma zorluk çıkarıyorum şu sobelemelerde, kızıyorsundur bana çok)

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Burcucum mutlu yıllar dileklerimle çokk öpüyorum sevgilerimle .
P.S:sobe için canını sıkma arkadaşım o.k

Adsız dedi ki...

kendimi marifetli sanırdım sizin becerilerinize bayıldım harikasınız

Adsız dedi ki...

semra hanım merhaba,
çok teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...

Good design!
[url=http://woasnqep.com/ieqp/pwow.html]My homepage[/url] | [url=http://zdyjgjcn.com/wapy/bufc.html]Cool site[/url]

Adsız dedi ki...

Well done!
My homepage | Please visit

Adsız dedi ki...

Well done!
http://woasnqep.com/ieqp/pwow.html | http://ufnkpvcs.com/drxa/pyfl.html

Adsız dedi ki...

glazürler çabuk kuruyormu?kuruyanları sonra kullanma şansı varmı nasıl varsa nasıl

Adsız dedi ki...

glazür yapıldıktan sonra daha sonra kullanmak için saklanabilirmi?

Adsız dedi ki...

süper lezzetliler yapmanızı ve yemenizi tavsiye ederim:D