Perşembe, Ocak 26, 2006

NICE ( FRANSA )..

Bir haftalık tatilimizden dün döndük..İstanbul karlar altındaydı..ve uçağımız çok zor indi..benim rengimin alttığını söylüyor eşim ama İstanbula varabildiğimize gerçekten çok mutlu oldum ,buradaki herşeyi herkesi çok özlemişim..
Ama aşık olduğum bir yerden geliyoruz..Fransanın güney doğu sahillerinde yer alan Nice sahilinden..Nice hayatımda gördüğüm en güzel yerlerden birisi..Ben zaten Annemden dolayı Fransaya karşı çok ilgili bir insandım, gidip gördükcede daha çok seviyorum..Sahilleri, sokakları, yemekleri, pastaneleri gördüğüm herşeyi çok sevdim..
İstanbulda ki kar yağışından dolayı ADSL hizmeti alamıyoruz. Bu yüzden normal internet bağlantısı ile zar zor bağlanabildim. Fotoğraflar blogger'a çok zor aktarılıyor..bu yüzden şu an sadace tek bir fotoğrafı sizlerle paylaşabiliyorum.
Ama ADSL hizmetimiz geri döndüğü zaman o kadar çok paylaşacağım pasta ve tatlı fotoğraflarım var ki :)
Nice, Cannes ,Grasse, Monaco (Monte Carlo), Sen Remo (İtalya) gittiğimiz bölgeler. Nice başlı başına gidip görülmesi gereken bir sahil merkezi, Cannes film ve eğlence festivalleri ile ünlü inanılmaz bir sahil ve eğlence merkezi hatta bizim gittiğimiz günlerde "Midem" başlıklı müzik festivali devam ediyordu, Grasse dünyanın parfüm merkezi. Dünyada üretilen parfümlerin %80 'i bu kasabada üretiliyormuş. Monaco zaten hepimizin bildiği gibi zenginliği ile ünlü bir merkez ama ben Manto Carloda çok vakit harcamayı tercih etmedim, daha çok sahil kasabalarını ve İtalyayı gezmeyi tercih ettim. Sen Remo ise İtalyaya ait bir sahil kasabası, Fransa Menton'a sınırı var ve vizeniz ile geçiş çok kolay. Özellikle araba kiralanırsa tüm bu saydığım yerler çok kolay görülüp gezilebiliniyor. Biz bu sayede her istediğimiz yerde durduk, ben nerdeyse tüm marketlere girip çikolata, Pastacılık malzemeleri ve peynir çeşitleri aldım.
Özellikle İtalyan yemeklerine daha çok hayran oldum..Pizzaları,salataları, makarnaları ve peynirleri süper..Fransa'nın ise Patisserie 'sine hayranım..Ekmekleri, pastaları, tatlıları ve çikolataları dehşet derecede lezzetli..ve ben ne yazık ki kilo aldım :((
En kısa sürede fotoğraflarla görüşmek üzere...

Biraz daha fotoğrafları derleyip yediğimiz pasta ve tatlılar hakkında bilgi vermek istedim. Nice 'te akşamları yemek yemek için dışarı çıktığımızda sıra sıra İtalyan Restorantlarıyla karşılaştık. İlk gittiğimiz gün "La Pizza" isimli tipik bir İtalyan resturantını tercih ettik. Ben "domatesli soğanlı peynirli" pizza sipariş ettim. Ve merakla beklemeye başladım. Çok kısa sürede siparişlerimiz geldi ve ben hayatımda yediğim en güzel pizzayı yemiş oldum..İncecik ama çok lezzetli bir hamurun üzerine inanılmaz bir mozeralla peyniri birleşimi beni gerçekten çok mesut etti :) İnanılmaz lezzetliydi ve ben bundan sonra klasik Amerikan pizzalarını nasıl yiyebileceğimi düşünmeye başladım. Sanırım İstanbulda gerçek İtalyan pizzası yapan yerler aramaya başlasam iyi olacak. Ayrıca yine aynı resturantta diğer bir akşam "domatesli mozarellalı fesleğen soslu" salatadan yedim ve artık evimde de bu salatayı devamlı yapmaya karar verdim. Yaptığım ilk gün tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum...Biz aynı resturantta tam 4 kez gittik çünkü gerçekten bayıldık :)

Yine aynı resturantta tatlı olarak "profiterol"ü tercih ettim. Ama bizim yediğimizden farklı bir sunumda ve tatta bir tatlı ile karşılaştık. Profiterol hamurunun tadı aynıydı ama boyutları daha büyük ve içerisinde vanilyalı dondurma vardı. Üzerine bol kremşanti sıkılmış ve çok az çikolata sosuyla bezenmişti..Ama hem görüntüsü hemde tadı çok göz doldurucuydu.

En yukarıdaki yediğimiz tatlıları ise en baştan sona doğru anlatmaya başlayayım en iyisi :)
İlk görülen pastayı en son gün yedik. Meydanda bulduğumuz bir cafeye oturduk ve orada yedik. Cafenin adı Haagen-Dazs'dı. Menüsünü verdiğim linkten inceleyebilir ve yediğim pastanın fotoğrafınıda menüsünde görebilirsiniz. Ama bu yediğimiz pasta gerçekten hem tat olarak hem de görüntü olarak çok başarılıydı. Yanına bir top frambuaz dondurması konulması ve üzerinede frambuaz sosu dökülmesi çikolataya çok yakışmıştı..yanına ise iyi bir cafe Americano bu pastayla süper uyum sağladı..

Pastanın yanındaki görülen süper tatlı ise inanılmaz bir lezzetti. Tatlıyı Nice'te ki butik bir pastane olan "Specialites Belges"ten aldım. Satın alırken bayayı zorlandım ama sonunda doğru bir seçim yaptığma karar verdim. Tatlının üzeri tamamiyle çikolata ganaş kaplamaydı. İçi ise badem ezmeli ince bir kekin üzerine dökülmüş bezeden oluşuyordu..

Diğer yan tarafında görülen pasta ise tamamiyle süt kreması ve benmari usülü eritilmiş çikolatadan yapılmış bir pasta çeşitlemesiydi. Burada önemli olan kremanızın kalitesi ve çikolatanın çeşididir. İyi bir bitter tatlı çikolatası ile yapıldığını tahmin ediyorum. Bu tip pastanın yanına bir fincan espresso içmenizi öneriyorum..

Çilekli görülen tatlıyı ise carrefour'un fırınından satın aldık. Ayrıca hemen sıradaki iki tatlıyıda yine aynı fırından aldık. Ama ben maalesef görüntüleri kadar tatlarını beğenmedim. Ama eşim üzeri çikolata ve beyaz kremadan ebruli desenli tatlıyı çok beğenerek yedi. Milföy pastanın çok benzeri bir pasta türüydü. Diğer görülen ise çikolatalı föndü. Ama ben Özsütte yediğim çikolatalı föndü tadını hala hiçbir yerde bulamıyorum..

Nane yaprağı ile süslenmiş olan müthiş çikolatalı ıslak sıcak kek ise benim kalbimi tam onikiden fethetti..Bunu Nice'te bulunan Old City denilen bölgedeki Romen resturantında yedim..ve bayıldım..artık aynı lezzeti yakalamaya çalışacağım kesin..

En sondaki çikolatalı ıslak kek'i ise yine Carrefour'da bulunan bir resturant'ta yedim. Mikro dalgada kendiniz ısıtıp yiyorsunuz ama benim ağzıma çok yumurta tadı geldiği için çok severek yiyemedim..

Fotoğrafların ve yazıların devamı gelecek..

Adsız dedi ki...

hoşgeldin burcu abla.kiloları verirsin kısa zamanda.parfum aldın mı?

Hoşgeldin.......
Ne iyi ettinde geldin Seni sabırsızlıkla bekliyorum.Hergün siteni açtım eski tariflerini gözden geçirdim öyle alışmışım ki geldigine çok sevindim yeni yeni tariflerini bekliyoruz.

Hoşgeldin sevgili pastacı...

MERHABA PASTACI HOŞGELDİN,
DİĞER RESİMLERİ VE YAZILARINI SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM :)

Canım hoşgeldin:)

ay ay ay ay kimler gelmiş yediğin içtiğin senin olsun gördüklerini anlat diyeceğim amaaaa dilim söylesede içim söylemiyor sen hem yediklerini hem içtiklerini anlat bence:))Arkadaşım öncelikle hoşgeldin sen yokken havalar birden soğudu yoksa bu güzelim memlekete sıcaklığı yayan senmiydin;))Tekrar hoşgeldiniz resimler ve de pastalar süper görünüyor ama devamları olduğuna sevindim sayende bizde gitmiş gibi olacağız.
sevgiler
zuhal yalçın
(ben de bu gece mail atmıştım sana ama devamlarını yarın setten döndüğümde yollayacağım)
Bu arada okulların tatili devam edecek gözün aydın sen de rahat rahat dinlenirsin bilirim bu tip tatillerde insanın ayakalarına kara sular iner:)bizde programımızı uygularız:))

Adsız dedi ki...

Hoşgeldin :) Özlemiştik valla. Hemen hemen hergün ziyaret ettim siteni. Diğer tarifleri inceleyip çıkıyorduk. Yeni tariflerini heyecanla bekliyorum.

Burcu hoş geldin canım, yeni tariflerini ve gezdiğin yerler hakkındaki diğer yazılarını sabırsızlıkla bekliyorum.
Sevgiler.

Pastacı Hoş geldin,
Yazını okuduğumdan beri kanım çekiliyor, öğle yemeğinde pasta yemem şart oldu.
Sevgiler

Hoşgeldin Burcu,

Seni sabırsızlıkla bekleyenler arasında bende vardım..:))Ve umarım bir an önce net bağlantınız düzelir..:))Fransa benimde çok sevdiğim bir ülke özellikle Parisi görmek isterdim.ama en çok yediğini içtiğini merak ediyorum...:))En önemliside sağlıklı bir şekilde dönmeniz, tekrar hoşgeldin...:))

ipekcim merhaba,
hoşbulduk :) evet Grasse'ten parfüm aldık. onların orijinal farklı markalardaki parfümlerinden bir tane bana birer adette annelerimize aldık :)

Beyhan merhaba,
çok teşekkür ederim çok mutlu ettin beni yazdıklarınla..yeni yeni tarifler üzerine bugünden itibaren çalışmaya başlıyorum :)

hoşbulduk şükran :)

noname merhaba,
aslında adınız tabiki "noname" değil..ama sistemden yorumunuz silinmişti ve benim maillerimde gözüküyordu.bende böyle gelen yorumlara "adsız" olarak tekrar yayınlıyorum..çok teşekkür ederim..yazıların ve fotoğrafların devamı gelecek :)

tarçıncım hoşbuldummmm :))

zuhal merhaba :)
hoşbuldukkkk :)
maillerin dün gece geldi..ne güzel şeylerdi onlar öyle..gece gece canımı çektirttin..
ben zaten gezdiklerimden çok yediklerimi anlatmayı seviyorum :) ve bu yediklerimin tariflerini çıkarmaya çalışacağım..
evet ,bu bir haftalık extra tatilde inşallah programımızı uygularız artık..
görüşmek üzere :)

N.E.Y. merhaba,
hoşbulduk :) bende sizleri özlemişim..yeni tarifler yakında gelmeye başlayacak..

songül hoşbuldukkk :)
yazıların ve fotoğrafların devamı, yeni tariflerde gelmeye başlayacak..çok teşekkür ederim :))

aslı merhaba,
birde bana sor..orada o kadar çok çeşit vardı ki..bildiklerimi yememeye çalıştım, bilmediklerime yöneldim ama maalesef insan ister istemez 1-2 kilo alıyor :((

ülviye hoşbulduk :)
evet hala kar yağışı nedeniyle ADSL bağlantımız çalışmıyor. bende normal eski bağlandığım yöntemlerle bağlanıyorum ama blogger'a fotoğraf yüklerken çok sorun yaşıyorum..
biz balayımızda Paris'e gitmiştik. gerçekten muhteşem bir şehir..hala rüyalarıma giriyor ve tekrar gidebilmeyi çok istiyorum..umarım sende gölündeki yerlere sevdiklerinle birlikte gidebilirsin..ama yinede ülkemiz gerçekten çok güzel..değerini çok daha iyi bilmeliyiz :)

sevgilerimle..

MERHABA BURCU HOŞGELDİN,
RESİMLER HARİKA VALLA YUTKUNARAK BAKIYORUM VE OKUYORUM.SEN YOKKENDE SİTENİ ZİYARET ETTİM VE 1-2 DENEME YAPTIM.DÜN AKŞAMDA ÇİKOLATALI PUDİNGİ DENEDİM ÇOK GÜZEL OLDU.YENİ TARİFLAERİNİ VE DOĞUM GÜNÜ PASTALLARINI BEKLİYORUM.SEVGİLER ARZU
NOT:YAĞMURLA SEYEHAT NASILDI ZOR OLDU MU ???

Hoşgeldin Burcu;

Lezzetlere keşif yolculuğun çok keyifli geçmiş,yediğin içtiğin afiyet olsun,şimdi tüm bu lezzetlerin nasıl yapıldığıyla ilgili yorumlar bekliyorum senden,kilolara gelinceee bir müdet yaptıklarınısadece seyretmen gerekicek yoksa maalesef verilmiyor kilolar :)

Hosgeldin Burcu. Bakalim Nice'den hangi pastalari getirdin bize?? Sabirsizlikla yeni tariflerini bekliyorum. Su Nicoise salatasinin tarifini de verecek misin bu arada

Arzu merhaba,
hoşbulduk :)
Yağmurla yolculuk çok zevkli oldu, çok uyumludur ve gezmeyi çok sever :)
bu arada güzel sözlerin için teşekkür ederim..ilk tarifimi az önce yayınladım..umarım hoşuna gider :)

Yeşim merhaba,
hoşbulduk :)
evet haklısın seyretmek gerekiyor yapılanları ama beni tanısan dayanamayacağımı anlardın :) zaten çikolataları hep bitter aldım, o yüzden biraz kalori miktarını azaltmış oluyorum :))

zinnur merhaba,
hoşbuldukkk :)
Nicoise salatası bahsettiğim domatesli mozerallalı fesleğen soslu olansa en kısa zamanda tarifi gelecek :) sadace yeni rondomun gelmesini bekliyorum (sosu yapabilmek için)

Adsız dedi ki...

Burcucum hoşgeldinnn:)Nasıl olmuşta kaçırmışım geldiğini sorry:))Lütfen küsme vallahi uzun sürdü deyip duruyordum kendi kendime demişim demekki:)))görüşürüz:)))Seni ve yağmurcumu kocaman öpüyorum:))

Harika bir gezi olmuş sevgili Burcu. Anılarım beynimde koşuşmaya başladı. San Remo'da kısa yaşantım süresinde aşık oldum oralara. Durmadan gider gelirdik sahil boyunca. Monte Carlo'da sabah kahvaltısı yapılırdı mesela Hotel de Paris'de. Şimdi de sen anlat bakalım... Sevgiler.

Öncelikle isimsiz okuyucuma merhaba,
sanırım yorum gönderirken adını yazmayı unutmuşsun ve sistemde otomatik olarak yorumunu silmiş. ben maillerimde gördüm ve hemen "noname" olarak copy paste yaptım..umarım sakıncası yoktur :)
evet sahil boyunca bizde seyehat ettik ve ben tüm gördüğüm yerlere sahillerine düzenlerine temizliklerini çok beğendim..benim kahvaltıdan çok İtalyan yemekleri maceralarım oldu :) pizzalarını, paninilerini, makarnalarını, salatalarını ve tatlılarını çokkkk sevdim..hatta dün akşam SanRemo'daki bir marketten aldığım makarnaları yapıp pişirdim..muhteşemdi..sırf bu gezi yüzünden makarna yapmaya başlıyacağım(makinesini alıp) Monte Carlo rüye gibi bir yer..ama bizim çok zamanımız olmadı çok vakit geçiremedik..hemen SanRemoya gitmemiz gerekiyordu. Dönüş yolundada öyle bir trafik vardı ki Monte Carloda bu seferde Nice'e geç kalıyorduk..artık diğer gidişimize kaldı..ama kahvaltı önerin aklımda olacak teşekkür ederim :))

Candancım merhaba,
insan sevdiklerine üzülürmüş dimi :) ben çok bekledim senden bir yorum..hiç ses çıkmayınca candan artık beni unuttu dedim :(
Ama şimdi çok mutlu oldum .:))))

Adsız dedi ki...

bence çok güzel ama biraz daha fazla resim koyarsanız daha iyi olacak

Nice fotoğrafını görünce içim cız etti. Benim de en sevdiğim yerlerden birisidir Fransız Rivierası. Hatta, bizde insanlar emekli olunca Bodrum'a filan yerleşme hayali kurarlar ya; işte ben de emekli olunca Antibes'e yerleşme hayali kuruyorum.

daha geniş çaplı araştırma yapabilirsiniz

Adsız dedi ki...

demek yanimdaydiniz keske yanimada gelseydiniz bende fransadayim ve cook hos bir yerdeyim nice den biraz uzagim amma
benim bulun dugum yerinde sarabi cok mesuhurdur neyse insllah baska zaman bordeaux/fransadan n hazal