Pazartesi, Ağustos 21, 2006

AAA ANNEM BANA DONDURMA VE KEK YAPMIŞ !!
































Evet Yağmur'un ilk anda çıkan sözleri buydu ağzından. Önce yaptığım meyveli dondurmayı gördü , bir "oooo..." dedi, sonra keki süslerken gördü beni ve " aaa annem dondurma ve kek yapmışşşş.." dedi :) Etrafında yaptıklarından dolayı heyecanlanan birileri olunca, özellikle de bu küçük bir kız çocuğu oluyorsa, insan gerçekten çok ama çokkkk mutlu oluyor..

Biz günlük hayatlarımızla ilgilenirken çocuklarımız kendi muhteşem dünyalarında , bizim şimdi ki yaşadığımız hayata hazırlanıyorlar. Çocuk ruhluluğunu koruyabilenler bence bu hayatta daha mutlu oluyorlar, ama büyümek için çok fazla kendilerini zorlayanlar sanırım biraz daha az mutlu oluyorlar. Bunları neden mi dedim, Yağmur dondurma ve keki görünce çok heyecanlandı, çok mutlu oldu. Peki biz dondurma ve kek görünce ne kadar heyecanlanıyoruz , ne kadar mutlu oluyoruz ? Küçükken küçük şeyler bizi mutlu ederken, büyüdükçe bizi mutlu eden şeylerde mi büyüyor ? İlla bir maaş artı, yeni ev, yeni bir araba, bunun gibi maddi değeri yüksek şeyler mi bizi mutlu ediyor ?

Kendime bakıyorum, beni neler mutlu eder diye ? sanırım sevgi, anlayış, huzur, ailem, dostluk, paylaşım gibi manevi değerler peki ya maddi olarak, çikolatalı bir kek ?

Hayat düşündüğümüzden de karışıkmış. Bir an çok mutlu olurken, bir an çok mutsuz olabiliyorum.  mutsuz olduğum anlarda ne yapmalıyım ? güzel bir çikolatalı tatlı yemeli ve gözlerimi kapatmalıyım... ben çikolatayı ve pastaları işte bu yüzden çok seviyorum :)

Hayata taktığımız farklı renklerde ki gözlüklerimizle her güne daha heyecanlı bakabiliriz bekli de :)

Yağmuru bu çok mutlu eden dondurmaları , o kadar kolay hazırladım ki aslında daha önce tarifinden bahsetmiştim.


  • 3-4 paket çocuk yoğurdu
  • istediğiniz mevsim meyvesi( çilek, şeftali, frambuaz vb.)
  • 6-7 adet bebe bisküvisi
  • 1 çorba kaşığı bal

Tüm malzemeyi rondodan geçirelim. İsterseniz dondurma kalıplarına isterseniz kullandığınız çocuk yoğurt kaplarına karışımımızı dökelim. Çocuk yoğurt kaplarını kullandıysanız içlerine birer küçük çay kaşığı koyup yada benzeri bir araç kullanarak dondurmaya sap yapabilirsiniz. Biraz daha neşeli ve sürprizli bir dondurma yapmak isterseniz içlerine küçük jelibonlar da ekleyebilirsiniz :)

Dondurmalarımızı buzlukta 2-3 saat bekletelim. 3 saat sonra çocukların çok sevdiği dondurmalarımızı , yemeklerden sonra ödül olarak verebiliriz..



ZENCEFİLLİ VE TARÇINLI KEK

































Bu kek ise mis gibi kokulu, yumuşak ve lezzetli oluyor. Özellikle hediye götürmek için çok uygun.

içerisine istediğiniz malzemeyi ekleyerek daha da zenginleştirebilirsiniz. Biz yerken çok sevdik, eşim özellikle içerisine havuç eklersem , kafelerde yediğimiz keklerin aynısı olacağını söyledi.

Gerekli malzemeler ;

  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ ( ayçicek vb.)
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 2 çay kaşığı toz zencefil
  • 2 su bardağı ceviz içi

Öncelikle fırınımızı 180 derecede ayarlayıp ısıtmaya başlıyoruz.

20 cm'lik bir kek kalıbımızı veya kelepçeli kalıbımızı yağlayarak hazırlıyoruz.

Önce yumurtaları , şekeri ve vanilyayı homojen bir karışım oluncaya kadar yaklaşık 10 dakika çırpıyoruz. Bu arada ayrı bir kabın içerisine unu, kabartma tozunu, tarçını ve zencefili eleyerek harmanlıyoruz.

Yumurtalı karışımımızı çırparken içerisine sütü ve yağı ilave ediyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. 2-3 dakika çırptıktan sonra içerisine harmanladığımız unlu karışımı ilave ediyoruz. Ve 5 dakika daha hepsini çırpıyoruz.

Cevizlerimizi rondodan geçirip karışımımıza ilave ediyoruz. Tahta kaşıkla şöyle bir altüst ediyoruz.

Kalıbımıza karışımımızı boşaltıyoruz. Önceden ısıttığımız fırınımızda yaklaşık 1 saat pişiriyoruz. Pişirirken rengi iyice esmerleşiyor ve mis gibi tarçın ve zencefil kokusu çıkarıyor. Bu görüntü ve koku çok hoşunuza gidecek :)

1 saat sonra pişip pişmediğini ortasına bir kürdan batırarak anlayabilirsiniz. Eğer kürdana kek yapışmıyorsa pişmiş demektir. Tezgahımızda soğuttuktan sonra kalıbımızdan dikkatlice çıkaralım.

Hepimize afiyet olsun..

25 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu; Benim bir sorum olacak... Eczanelerde satılan glikoz da şeker hamuru yaparken işimi görürür mü? Herhangi bir problem yaratır mı acaba?

Her yaptığın pasta parmaklarında sanata dönüşüyor bana inan. Sayende bende pastacılığa merak sardım. Sağlık dolu günler. Her şey için sağol..

Adsız dedi ki...

Merhaba,bloglar arası dolaşırken rastladım size.İyi ki de rastlamışım,herşey çok güzel!Elinize,yüreğinize sağlık.Ben de sık sık yaparım kızlarıma dondurma.Sizin tarifinizi de deneyeceğim.Kek de nefis görünüyor. Ben de beklerim bloklarıma,ben de de kiraz domatesli turta var...

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık burcucum bu sıcakta ev yapımı dordurma çok güzel olur hele bu mis gibi kokan kekin yanında şöyle soğuk bir içecek daha mükmmel olur ama diyette olanlar için çok kötü sadece bakmakla ve yapıp hiç tatmadan sitede yayınlıyorsunuz ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Canımcım ellerine sağlıkBen bu zencefil-tarçın ikilisini keşfettiğimden beri hiç bunlarsız kek yapmıyorum.O koku çıldırtıyor insanı.Sana pasta fotoları gönderdim,birini isterim artık kendime:))Yağmur'un o tombik ellerini azıcık ısırır mısın?

Adsız dedi ki...

Filiz merhaba,

güzel sözlerin için çok teşekkür ederim, insanın morale ihtiyacı oluyor gerçekten..
eczanelerdeki glikoz kimyasal bir madde ve başka amaçla kullanılıyor. eğer İstanbuldaysan bu adreslerden bulabilirsin..

İzmrim merhaba,
Turtanada blogunada bayıldım..bende bir İzmirli ve İzmir aşığı olarak hergün seni ziyaret edeceğim..benimde kalbim egede, keşke İzmirde yaşasak..

Şebnem merhaba,

ben dün bu keki tattım :)çok sevdim..ben pek şu sıralar diyette sayılmam..ne güzel keşke hiç diyet yapmasam yada dikkat etmek zorunda kalmasam..hayat ne güzel olurdu :)

arzucum merhaba,
sana bir mail attım..umarım okumuşsundur..

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Canıııım ellerine sağlık süpersin yalnız dondurma senin olsun ben Yağmur'cuğumun ellerini yemek istiyorum canım bebem o yumoş ellerini öpüyoruuum,teyzen selam söyledi seni de öpmüş dersin ne şekerdi bana geldiğinizde ne güzel teyze diyordu ben hala olduğum için ve hiçbir zaman teyze olamayacağım için Yağmur'cuğumdan bunu duymak inan çok hoşuma gitti;)Bu arada lezzet ustası sevgili arkadaşım Ct'ciğimi de kutluyorum bence de havuç süper bir fikir ailece aştınız siz bu durumu;)Sizi Seviyorum ve öpüyorum.
SEVGİYLE KALIN...

Adsız dedi ki...

Özellikle dondurma çok güzel görünüyor en kısa sürede denenecekler listesine alındı:))

Ayrıca zzencefili kekte iç denememiştim, muhteşem görünüyor.

Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

yaptığınız pastaları zevkle takip ediyorum.benimde nacizane bir bloğum var sizide beklerim...

Adsız dedi ki...

Verdiğin bilgi için çok sağol burcucum. İlk işim bu verdiğin adreslerden birinin yolunu tutmak olacak tabii malum ancak hafta sonu. Birde bu şeker hamuru zor işmiş gibi geliyor bana. Ama senin sayende verdiğin tiyolarla başedeceğim inşallah. Yağmuru ve bebişini öptüm sevgiyle kalın....

Adsız dedi ki...

Sana yazdım,okudun mu?:((

Adsız dedi ki...

Bizlerin artık neden bir dondurma ya da bir çikolatalı pasta görünce heyecanlanmadığımız Sophie'nin Dünyası'nda bir babanın çocuğunu felsefe yolculuğuna çıkardığı mektuplarında çok güzel anlatılıyor.Bir de Sezen'in o güzel şarkısında:''Bu kızı yeniden büyütmeliyim.Kor ateşlerde yürütmeliyim...''

Adsız dedi ki...

Burcucum merhaba.uzunca ve çok güzel bir tatilden sonra tekrar merhaba.Bloğuna baktım ve gözüm gönlüm açıldı:)çikolatalı pastalar,zencefilli kekler,dondurmalar.....Bu halinle bile maşallahın var.Ben bişey sormak istiyorum;bu dondurmayı çocuk yoğurdu değilde,meyve miktarını çoğaltarak normal yoğurtla yapsam olurmu acaba?Ne dersin?

Adsız dedi ki...

Bende zencefilli kek hiç yememiştim çok merak ettim zencefil ve tarcın karışımını . Muhteşem görünüyor çok güzel kabarmış ellerine sağlık Burcucum. Ayrıca yağmurun yerinde olmayıda çok isterdim :(

Adsız dedi ki...

Zuhalcim merhaba,

Yağmurun sana "teyze" demesi seni mutlu ettiyse inan çok sevindim. sen yine haline şükret,bana ne teyze ne hala diyen var..tek çocuk sendromu :)bu kekin havuçlusunu deniyeceğim bakalım nasıl olacak..öpüyorum seni :))

Pembeli merhaba,

hem dondurmayı hem keki beğenmene çok memnun oldum, eminim yapıncada seveceksin :)

Nurdanfulya merhaba,

nazik yorumun için çok teşekkür ederim, tabiiki seni her zaman ziyaret ederim.. blogunda başarılar dilerim..

Filiz merhaba,

gerçekten şeker hamuru işi çok kolay bir iş değil, çabuk kuruyor, çatlıyor, acele etmek gerekiyor ama acele ederkende güzel şekil vermek zor oluyor vb. bir çok sıkıntısı oluyor..ama severek , isteyerek yaparken bu zorluklar bile zevkli hale geliyor..
istersen bu verdiğim adreslerde hazır şeker hamuruda satılıyor. bende bazen kullanıyorum. kullanması daha rahat oluyor.
sana kolay gelsin diyorum :)

Arzucum, okudum tabiiki hemen cevabımıda yazdım :)

Hülya merhaba,

Sophie'yi bende okumuştum..kor ateşlerde de yürütülüyoruz..ama ben yine de küçük mutluluklardan heyecanlanmak istiyorum, biraz kendi felsefemi yaşamak istiyorum galiba, ne de olsa herkes farklı bir dünya..

Kübra merhaba,

güzel bir tatil yaşamış olmana çok sevindim, darısı başıma diyorum :)
Ne dersin? demişsin ya en sonunda, bizim Yağmurun konuşma tarzı aynı, "anne ben şimdi yemeğimi yiyeyim, sonra dondurmamı yiyeyim haaa? ne dersin ?" çok hoşuma gitti :))

sorunun cevabı ise, olur tabiiki , hatta süzme yoğurttan yaparsan daha da güzel olur..biraz bal miktarını fazla tutabilirsin..

Tulosh merhaba,

salata tarifini merakla bekliyorum..korkma yanlışlık yaptıklarını kolatyca silebilirsini. ben sana her zaman yardımcı olurum.

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Burcucum yine ben:))Peki bu üç yada dört paket yoğurt toplam kaç gram oluyor ve bu ölçüden kaç adet dondurma çıkıyor?Ben yoğurdu evde yapıyorum kızlara meyveli yoğurdu da kendim yapıyorum.Bu yüzden kaç gram oluyor hiç bilgim yok.Sabırla cevap verdiğin için teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...

kübracım merhaba,

fotoğrafta gördüğün dondurma kalıplarından 6 adet çıkıyor. toplam kaç gram bende bilemiyorum. ama normal yoğurt için 10 çorba kaşığı kullanman yeterli olacaktır. eminim çok güzel olacak ve kızlarında çok sevecektir :)

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcucuğum,
İşe başlarken hiç bu kadar sevineceğim aklıma gelmemişti..:))Ben yokken çok şeyler olmuş ,hepsi için ellerine yüreğine sağlık,hepsini tek tek okumaya çalışacağım anlayacağın çok işim var..:))ama her zamanki gibi hepsi muhteşem,sanırım ana malzeme sevgi ve çikolata olunca sonuç bu oluyor..:))görüşmek üzere ...:))

Adsız dedi ki...

Ülviyecim hoşgellddiiiiinnn :))

çok özlemiştik seni ve güzel pastalarını..umarım tatilin çok ama çok güzel geçmiştir ve kendini çok iyi hissediyorsundur. bende 5-6 gün sonra tatile gidiyorum, o zaman blog sana emanet :)

okuyuculardan biri, senin nemo pastanın tarifini istiyordu. boş olduğun bir zaman bana yazıp gönderirsen, bende yayınlarım..

çok öpüyorum..

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Hoşbulduk Burcucuğum..:))
Bende sizleri çok özledim,tatil harikaydı,sanada iyi tatiller dilerim ,ayrıca beni onurlandırdın ama bu emanetle ben başedemem..:(..sen bambaşkasın,hayal gücün marifetin ve isteyin muhteşem..o yüzden biz sabırla ve özlemle senin dönmeni bekleriz..:))
Nemo tarifini en kısa zamanda maille sana göndermeye çalışırım..Yağmuru bizim için öp lütfen,hem sayfanın alt kısmındaki bebek takvimini kaldırmışsın,oysa biz ordan takip ediyorduk ufaklığın geliş tarihlerini.:)),umarım tekrar yayınlarsın...

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Dün akşam bu keki denedim. Çok güzel bir kek oldu gerçekten. Yanlız bir şey sormak istiyorum. Verdiğiniz ölçülerle bire bir yapmama rağmen un bana çok az geldi. Yani kek kıvamında değil çok sulu bir karışım olduğu için ben yarım bardaktan biraz daha fazla un ekledim. Normal yaptığım kekden biraz daha akışkan bir hamur yaparak pişirdim ben. Çok güzel olmuştu fakat aklıma takıldı sizinki nasıldı? Yoksa o şekilde çok sulu bir karışım olarakmı pişirmeliydim.Fakat cevizler kesinlikle dibe otururdu o durumda gibi geliyor bana.Bilgi verebilirseniz sevinirim.Bundan sonra kesinlikle benim favorim bu kek :) Birdahakine içine damla çikolata eklemeyi düşünüyorum :)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ülviyecim, seninde hayal gücün ve marifetin olağanüstü bence..kendine haksızlık etme..ben sana güveniyorum :)
pastanın tarifini bekliyorum..

Nilgün merhaba,

evet, kek sulu bir karışım oluyor. Ama senin yaptığın gibide olur..hatta bir kere bende seninki gibi deneyeceğim..
ellerine sağlık :)

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

merhaba :) zencefilli kekinizi pazar günü yaptım ve çook güzel oldu. 1 günde bitti :) çok tşkler.
ASLI

Adsız dedi ki...

merhaba. bloglar arasında dolaşırken tasadüfen rastladım sitenize. 5-10 dk.dır sitenizdeyim ama bayıldım tüm tarfilere. anlatımınız resimler hariha. ımmm karnım mı acıktı ne :) bu akşam deneyeceğim kekinizi( yeni evliyim misafirlerime düzgün birşeyler ikram etmek istiyorum :) ) pelinn

Adsız dedi ki...

kekinizin tarifini alıp bugün denedim.Gerçekten yumuşacık ve leziz birşey oldu.artık favori keklerimden biri:)
tarifinizi paylaşımınız için teşekkür ediyorum.
kolaylıklar diliyorum....

naz dedi ki...

Merhaba
Kekizi bugun denedim harika oldu. arkadaşlarıma paylasmak icin bloguma koydum. izinsiz resmini ullandım ,umarım bir mahsuru yokur. cünkü makınam bozok. tesekkurlar ve ellerinize sağlık