Pazartesi, Ağustos 13, 2007

BİRAZDA TUZLULAR..

























Sanırım uzun zamandır tatil yapamadığım için üzerimde bir yorgunluk, bir tembellik ve bir keyifsizlik var..kafamın içi ise o kadar dolu ki..birçok şey yapmak istiyorum ama enerjimi toparlayıp harakete geçemiyorum. Sanırım birkaç hafta sonra biraz dinlensem çok iyi olacak..

Birçok kişiden devamlı tuzlu tarifleri talepleri geldiği için son yaptığım aperatifleri sizlerle paylaşmak istiyorum.. Sabah kahvaltılarında, brunch'larda veya çay saatlerinde sofranıza renk ve lezzet katacak çok pratik tarifler..

AVAKADO EZMELİ PASTIRMALI KANAPELER

Gerekli Malzemeler;

• Yarım kepekli baton ekmek ve hazır tahıllı dilimlenmiş ekmekler
• 1 adet yumuşamış avakado
• 2 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
• ½ limon suyu
• bir miktar tuz
• 1 paket çemensiz pastırma
• 1 demet yıkanmış ve yaprakları ayrılmış roka (yıkandıktan sonra kurulanmış olmalı)


Baton ekmeklerimizi çok ince olmayacak şekilde birer parmak kalınlığında keselim. Veya tost ekmeği kullanacaksak dilimlerin kenarlarını bıçakla keselim ve dilimleri ortalarından ikiye keselim.

Yumuşamış avakadomuzun kabuklarını soyalım ve ikiye bölüp ortasından çekirdeğini çıkaralım. Yumuşamış meyveyi bir çatal yardımıyla geniş bir kasenin içerisinde ezelim. Ezdiğimiz meyvenin üzerine zeytinyağı, limon ve tuzu ilave edip hepsini iyice karıştıralım.

Hazırladığımız ezmeyi ekmeklerimizin üzerilerine sürelim.Ezmenin üzerine önce bir yaprak roka ve bir yaprak pastırma yerleştirip kürdan batırarak dekore edelim. Bu aşamada arzu ederseniz avakado ezmesini sürmeden önce ekmeğimizin üzerine krem peynir sürebiliriz.Oda farklı bir lezzet katıyor.

Servis tabağımıza hazırladığımız kanapeleri dizelim. İsterseniz taze kaşar peynirini ince dilimleyip kalpli kurabiye kalıpları ile keserek kanapelerinizi süsleyebilirsiniz.

























SALATALIK DOLMASI

Gerekli malzemeler ;

· 3-4 adet kalın salatalık
· 150 gr yumuşak beyaz peynir
· 4-5 dal taze dereotu ve maydanoz
· süslemek için kırmızı pul biber


Salatalıkların içlerini sebze soyacağı ile kabak içi çıkarır gibi çıkaralım.

Bir kasede beyaz peynirimizi çatal yardımı ile ezelim. Dereotu ve maydanozu yıkayıp ince ince kıyalım. Peynirin üzerine ekleyip karıştıralım.

İçlerini çıkardığımız salatalıkların içlerine hazırladığımız peynirli karışımı dolduralım. Ve dikkatlice bıçak ile dilimleyip servis tabağına yerleştirelim. Süslemek için üzerine pul biber serpiştirelim.


























BAHARATLI PEYNİR TOPLARI

Gerekli malzemeler ;

10 adet için

150 gr Ezine koyun peyniri
2 adet üçgen peynir
3 çorba kaşığı krem peynir
1 çay kaşığı zeytin ezmesi
üzeri için, susam, pul biber, kekik, limon otu


Bu peynir toplarını hafta sonu kahvaltı sofralarınızda farklı bir sunuş ve lezzet yaratmak için sunabilirsiniz..

Ezine peynirimizi rendenin ince tarafı ile temiz bir kabın içerisine rendeleyelim. Üzerine diğer peynirlerimizi ve zeytin ezmemizi ilave edelim. Hepsini kaşık yardımı ile karıştıralım. Düz bir tabağa baharatlarımızı ister harmanlayıp isterseniz de tek tek dökelim.

Tepeleme bir çay kaşığı peynir harcı alıp tabağın üzerinde baharatlara bulayarak top haline getirelim ve servis tabağımıza yerleştirelim.


Herkese sevgilerimle..

15 yorum:

Adsız dedi ki...

burcu çok şıklar. eminim lezzetlidirler de. zuhal hanımın bloğunda bunların tarifini sormuştum görünce çok sevindim. senin yaptığın sadece mideye değil göze de hitap ediyor. sofrana ve aksesuarlarına da bayıldım. gümüş tabak arayışın sanırım son bulmuş. ankara migrosta bombay diye bir mağaza var istanbulda var mı bilmiyorum. gümüş ayaklı tabak ve çok şık derince kapağı vardı. aklında bulunsun. ellerine hayal gücüne sağlık:))

sade kahve dedi ki...

günaydın Burcu bu mamalar çok güzel yapı itibariyle çayın yanına gidecek tuzlu-tatlı herşey benim için en güzel damak hoşlukları özellikle sunuş bakımından hazırladıkların güzel bir fikir kaynağı. sevgiler

Cafe Gusto dedi ki...

Burcucuğum Elelrine sağlık çok şık olmuşlar.Arasıra tuzlulara da yer verirsen seviniriz.
sevgilerimle...

yaban mersini dedi ki...

çok şık görünüyor hepsi de.çay sofralarına da kahvaltıya da çok yakışır..ellerine sağlık cnm..

didem dedi ki...

Burcu ellerine sağlık, çok güzel görünüyor..ama yine de senin çikolatalı tariflerin benim favorim..

serinmavi dedi ki...

Eline saglik canim...Cikolatali tariflerine öyle alismisizki degisik geldi bunlar :)

Selamlar.........

Nukhet dedi ki...

Sevgili Burcu
Gene cok leziz seyler gordum sayfanda da hepsinden cok o simdin goruntusu bitirdi beni. Malum gurbetlik.Ellerine saglik. Ben de denemek istiyorum su avacado ile yapilan dipleri. Sevgiler

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Sevgili Burcu öncelikle ne kadar iyi bir arkadaş ve dostsun ki sevdiğin arkadaşına böyle güzel bir doğum günü hazırlıkları yapmışsın .Zuhal hanım ve sizin arkadaşlarınız çok şanslı olmalılar ilk bunu düşündüm .Tarifler çok şık ve de gayet hafif olmuş .Tadına da hiç şüphem yok .Ben de böyle özel günlerde börek çörek gibi ağır yiyecekler yerine bu tür yiyecekler yapmayı her zaman tercih ederim .İkizlerimle pastalarınıza hayranız öncelikle .Eğer blogumu ziyaret edip son yazımı okursanız bu hayranlığı daha iyi anlarsınız umarım .
Kafanızın , ruhunuzun ve de bedeninizin dinlenebileceği huzurlu bir tatil geçirmeniz dileğimle hep sevgiyle kalın...

deniz dedi ki...

herşey çok leziz ,daha önce de limonu cheesecake tarifinizi deneyip müptelası olduğumdan beklemeden bunları da hemen yapmayı düşünüyorum.Elinize sağlık
www.pinkied.blogspot.com

Nilay Cinisli dedi ki...

Sevgili Burcu,
Gerçekten hem sunum olarak çok şık, hem de belli ki lezzetleri çok hoş..Ellerine sağlık...Güzel tariflerini bekliyor olacağım..
Görüşmek umudu ile
Sevgiler

Nilay Cinisli dedi ki...

Ellerine sağlık..nefis görünüyorlar..
Sevgiler

MCZ dedi ki...

herkese merhaba;
Ben sizlerin arasından tekrar Burcu'ya teşekkür etmek istiyorum.Benim için Samsun'a gönderdiği kurabiyeler ve cupcake.ler harikaydı.Hala özel günlerinizde Burcu'ya sipariş vermediyseniz bu özel lezzetleri ve sunumları kaçırıyorsunuz demektir:)Benden söylemesi:)Burcu ellerine kollarına sağlık.Herşey için çok ama çok teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

salatalık dolmasının yaratıcısı sen misin?
süper bu
hemen deniyeceğim
teşekkürler

etki alanı dedi ki...

Sevgili Burcu
Seni kutluyorum.
Ne kadar çok izlendiğinin farkındamısın?
Dükkana girip te,Pastacı Burcu!yu takip ediyoruz,O ne yapıyorsa yapıyoruz demeyen o kadar az insan var ki..
Özellikle bugün bir bayan geldi.Ben onun kadar paylaşmayı seven kimseyi görmedim.Her yaptığını paylaşıyor dedi.Bende bilgiç bilgiç,kendisi çok da genç deyince kadın ağzımdan kaptı.biliyorum oktay ustada ve hatırlamıyorum bir programda daha gördüğünü söyledi.
Farkındasın değil mi fanatiklerin de var.
Sana sadece BRAVO diyorum.
Bıcırını öpüyorum.
Tütü

bir demet feslegen dedi ki...

Merhaba Burcu
Pastacı Burcu tuzlulara da elini değdirip tatlı mı tatlı görüntüler ortaya çıkarmış.Ellerine sağlık bu çok şık ve özenli tarifler için
Sevgiler