Salı, Aralık 28, 2010

KURABİYE İLE İLGİLİ İPUÇLARI !!






Hepimiz yılbaşı deyince , çocuklarımıza veya arkadaşlarımıza mis kokulu kurabiyeler hazırlamak isteriz.. Bu kurabiyeler ister süslü olsun ister şekilli olsun ortak özellikleri baharatlı olmalarıdır. Baharattaki amaç ,mis gibi tarçın kokusunu, yiyenlerin duyma istekleridir. Tarçın, zencefil, bal, pekmez vb. yılbaşı kurabiyelerine çok yakışan lezzetler ve kokulardır.. Koku önemlidir, çünkü bu kokuyu içine çekme insanları mutlu eder, şımartır, eğlendirir, iştah arttırır..

Bu olumlu havayı yaratabilmek için mutfaklarına sabırsızlıkla girecek çok insan vardır.. ama her ne kadar kurabiye yapmak çok kolay gözükse de aslında sonuç çoğu zaman hüsran ile buluşturabilir hevesli mutfak severleri !

Ve bildiğiniz gibi gerek yazılı basında gerekse sosyal medyada çok fazla kurabiye tarifi yer almaktadır. Bu tariflerden birini seçerken , ne kadar başarılı yorum almış olmasına ve kaç kişi tarafından denendiğine dikkat etmenizi öneririm. Özellikle margarin yerine tereyağı ile yapılmış olan tarifleri denemenizi ve tereyağını soğuk kullanmanızı tavsiye ederim.

İşte bu hüsran havasını minimuma indirgemek ve olumlu enerjiyi en üst düzeyde yukarı çıkarabilmek için sizlere öneriler vermek istiyorum ;


1-HAMURU AYIRIN

Tarifinize göre hazırladığınız hamuru ayırarak kullanın. Tüm hamuru açıp kesmeye çalışmayın. Bu işinizi güçleştirecek ve hamuru çatlatacaktır veya çok yumuşatacaktır. Böldüğünüz hamurun yarısını diğer hamuru açıp kesip tepsiye yerleştirinceye kadar buzdolabında bekletin.

2-FIRIN TEPSİSİ ÖNEMLİDİR

Kurabiyelerin, temiz, ağır alüminyum tepsilerde pişirilmesi gerekir. Özellikle mutfağa çok düşkün biri iseniz, bu tip tepsileri sanayi tipi yerlerde hesaplı bir şekilde fırın ölçülerinize uygun olarak yaptırtabilirsiniz. ve tepsinin aynı zamanda dümdüz ,girinti çıkıntısı olmayan bir yapıda olması gerekir.


3 -TEPSİNİN YAĞLANMASI

Yağlı pişirme kağıtları çok tercih edilen bir yöntem olmasına karşın, esas yapılması gereken sıvı margarin tarzı bir yağ ile püskürtülerek tepsinin yağlanmasıdır. Bu tip malzemeler bir dönem marketlerde yer alsa da daha çok sert margarinler ülkemizde daha çok bulunmaktadır. Bunun yerine sürülmesi kolay, yumuşak margarin tarzındaki yağları tercih edebilirsiniz. Ama yurt dışında iseniz; "baking sprey" veya sıvı margarin bulup kullanmanızı öneririm.

4- FIRIN SICAKLIĞI

Genel olarak bilinen yöntem , fırın önceden istenilen dereceye getirilir ve pişirilmek istenen yiyecek fırın ısındıktan sonra yerleştirilir. Kurabiyeler de ise, fırını önceden ısıtmanıza gerek yoktur. Fırını tepsileri yerleştirdikten sonra çalıştırmaya başlayın, yani soğuk fırına kurabiyelerinizi yerleştirin ve en fazla (tarifte belirtilen baz alınarak) 170 dereceyi geçmeyen bir ısıda pişirin.

Kurabiye ; kek , börek gibi yiyeceklere göre daha hızlı pişer. Bu sebeple sık sık tepsinizi kontrol ediniz. Ve belirtilen zamanı geçmeyin.

Kurabiyeleriniz yumuşakken fırından alın. Pişerken sertleşmesini beklemeyin. Piştikten sonra hemen tezgahınıza tepsinizi alın ve soğumasını bekleyin. Kurabiyeler soğurlarken sertleşeceklerdir.

5- KURABİYELERİN SAKLANMASI

Ağzı kapalı bir cam kavanozda saklayabilirsiniz. Hava aldıkça bayatlama süreleri hızlanır. Eğer çok fazla kurabiyenin arttı ise yine hava almayacak bir şekilde paketleyip buzdolabında 1-2 hafta saklayabilirsiniz.


Yazının başındaki fotoğrafta yılbaşı kurabiyeleri ile çam ağacını süsledik. Bunun yapmak çok kolaydır. Hamurumuzu açıp kalıplarla kesip fırın tepsimize yerleştirdikten sonra her hangi bir yuvarlak uç ile hamuru istediğimiz yerlerinden kesebiliriz. Ve delikler açtıktan sonra kurabiyelerinizi pişirin. Pişip soğuduktan sonra arzu ederseniz şeker hamuru veya royal icing ile süsleyip , deliklerden kurdele geçirip istediğiniz her yeri süsleyebilirsiniz..

Herkese neşe dolu yepyeni bir yıl dilerim..


Sevgilerimle..





12 yorum:

nazlı dedi ki...

Fırını önceden ısıtmama işi inanılmaz işime yarayacak. Kurabiyelerin kenarları bazen hafif yanık gibi oluyor. Sanırım önceden harıl harıl ısıtınca fırını rengi direk dönüyor. :) Çok saol Burcu. Yılbaşı için yapacağım denemelerde hepsini uygulayağım püf noktalarının :)

Unknown dedi ki...

Sevgili Burcu,

Bu guzel püf noktalarini bizimle paylastigini için tskler. Isimize çok yarayacagindan eminim. Iyiki varsin :)

neslice tarifler dedi ki...

Merhaba Burcu Hanım,
Tariflerinizi çok güzel anlatmışsınız. Ellerinize sağlık. Ben de Ankara'da pastacılık ile ilgili bi kursa gitmek istiyorum. İnternetten araştırdım, çoğu homeoffice çalışıyor. Önerebileceğiniz atölye tarzı pasta kursu var mı?

narcicegirengi dedi ki...

Cok degerli ipuclari bunlar, ne de iyi etmissiniz:)
Eminim ki benim gibi herkesin de cok isine yarayacak. Sevgilerimle..

Hayattan Azıcık dedi ki...

2 Ocak - 2 Subat tarihleri arasinda yapacagim ``Ben Buldum`` etkinligime davetlisiniz..

Hepimiz mutfağımız da bir sürü tarif uretiyoruz. Bir etkinlik yapma fikri benim sürekli bir şeyler üretme isteğim ile başladı. Sizlerden de kendi tariflerinizi gondermenizi bekliyorum. Bol katilimli olur umuyorum.

çeşnici Handan dedi ki...

Sağlıklı ve güzel bir yıl dilerim.

Serpil dedi ki...

sizi sitenizi açtığınız günden beri takip ediyorum. Sizden çok şey öğrendim. Bu kadar bilgisini paylaşan insan çok azdır. Tebrik ediyorum sizi. bende facebookta pastacılık kursundaki tariflerimi yayınladığım ADIM ADIM PASTACILIK sayfam ve serpilyemekte.blogcu.com sayfam var. ama sizin kadar profosyonel olmaya bayağı zaman istiyor.. çok teşekkür ederim bilgi paylaşımınız için.. pasta malzemelerini alış yerine kadar açıklamanız bana her zaman yol gösterdi..

Pizza Yemek dedi ki...

Selam guzel bir fikir verdiniz hiç böyle denememiştim en kisa zamanda deneyimlerimi paylasacagim. Bal Serbet sonsuz tesekkurler..

Adsız dedi ki...

1. evde internette calisabilirim diyen. paylaşim sitelerinde fazla vakit geciriyorum diyen. world excell kullanabilirim diyenler . egitim yetenegim var egitmen olabilirim ya da hitabet yetenegim var diyen herkese verebilecegimiz bir iş var .online calişmaya aday elemanlar araniyor not ,::: işimiz pazarlama ve satiş degildir saygılar http://tinyurl.com/eglencelikazanc

Unknown dedi ki...

bilgiler için teşekkürler işime yaradılar.

Deniz dedi ki...

merhaba:) ben de sizi kendi bloğuma beklerim:)
www.LensMarket.Com

Minik Kelebek Fısıldıyor... dedi ki...

Geç mi kaldım bu kurabiye işine bilmiyorum ama acayip merak salmış durumdayım.
Nerden esti derseniz herşey henüz 9,5 aylık minik kelebeğim Alara'm için düşünüp tasarlamaya çalıştığım doğum gününden :) Kendi ellerimle Doğum günü pastasını ve misafirlerimize de cicili bicili kurabiyeler yapma heyecanı içindeyim. İnternette araştıra araştıra size kadar da geldim. Bilgiler için sonsuz teşekkürler :)