Salı, Ekim 01, 2013

BUTİK PASTACILIK ÖYKÜLERİMİZ 3 - KEZİBAN DURMAZ (BELÇİKA)

Amatör olarak pastacılığa başlama öyküm :


(Bumba pastası)


 İlk kızımın birinci doğum günü yaklaşıyordu ve ona güzel bir doğum günü hazırlamak istiyordum, ama akıllarda kalıcak bir pastası olması gerekiyordu, internet'ten biraz araştırdım ve pastamızı yapacak kişileri buldum, kızımın ilk doğum günü için Barbie pastası yaptırmayı kafama koymuştum. Fiyat bilgisi için bir bayana mesaj attim 20 kişilik bir Barbie pastasının, benim düşündüğümden fazla bir fiyatta, olduğunu öğrendim (bundan 4 sene önce) Bana göre pastanın fazla bir özelliği yoktu; Barbie'nin kıyafeti pembeydi ve fazla süsleri püsleri de yoktu. Bizim için o pasta yetersiz olucaktı çünkü biz toplam 50 kişi falan olucaktık. O an aklıma koydum "bu pastadan bende yaparım ne olucak ki" dedim, internet'ten, youtube'dan videolar izlemeye başladım. İlk olarak pastanın çizimini yaptım,  sonrasında malzemeleri sipariş edebiliceğim bir site buldum.

Ve bu arada yoğun tempoda calışıyorum ve ikinci kızımın da doğumuna 25 günüm kalmıştı
.
Annemler o arada tatildelerdi, annemi aradım, annemler Cumartesi günü tatilden dönüyorlardı, aramızda söyle bir konuşma geçti: "Anne Melis'e 1nci yaş gününü yapacağım senin hiç bir şey yapmana gerek yok, bana sadece evin lazım , ben her şeyi ayarladım "dedim, annemde: " tamam kızım, hangi gün yapıcaksın?" diye sordu , "sizin geldiğinizin ertesi günü yani Pazar günü "dedim , annem ise "tamam annem sorun degil " dedi.


 Ve Cuma günü iş'ten gelince pastanın pandispanyasını yaptım, kalıbını almamıştım çünkü "ne gerek vardı bir kez yapacağım pasta için kalıp almaya " diye düşündüm , ve çinko'dan olma bir salata kasem vardı onun içerisine, dökmüştüm çiğ hamuru. O gün diğer kurabiye türü şeylerimi hazırladım, Cumartesi günü poğacalarımı, keklerimi, pastanın iç kremasını yapıp dinlendirmek için dolaba koydum, akşamı da pastamı kapladım, yanına 2 tane daha pasta yaptım , biri hindistan cevizi kaplı icerisinde muz ve vanilyalı krema vardı , diğeri ise krem şanti ve meyveliydi , çünkü Barbie pasta çikolatalı pandispanyaydı, krem şantili ve muzluydu.
Bu yüzden dışına da krem şanti sürmüştüm ve kaplamasını onun üzerine yapmıştım, ama bunun terleme yapacağını bilemiyordum, daha sonradan ögrendim ki ganaş ile sıvanırmış pastanın dışı ve sonra üzerine kaplama yapılırmış , tabii bu tecrübesiz ve ilk yaptığım pastamdaki ilk hatam değildi, Barbie pastasının altına bir tane daha pandispanya yapmıştım, Barbie pastasını üzerine yerleştirdim, çökme yapabiliceğini düşünemedim, ama neyse ki o kadar sorun olmamıştı, sonradan okuyarak ve izleyerek öğrendim ki ince tahtalarla onuda sabitleştirebiliyormuşuz. Kızımın ilk doğum günü böylece süper geçti.

Ertesi sene kızlarımın ikisininde doğumgünlerini aynı gün yapmaya karar verdim, ne de olsa biri Ağustos'un başında doğmuştu ve diğeri de Ağustosun sonunda.

Bu sefer büyük kızımın sevdiği bir çizgi film kahramanı vardı, adı: Bumba.

Bumba pastasını yapmalıydım, her zaman ki gibi önce çizimini yaptım, malzemelerini sipariş ettim.  O an tek düşündüğüm kızımın pastayı gördüğü andaki yüzünün ifadesinin nasıl hal alacağıydı, çünkü küçük kızım 1 yaşındaydı, pek fark edemiyecekti ama büyük kızım 2 yaşındaydı ve artık daha fazla dikkatliydi.

Yine güzel bir doğum günü hazırladık, ve hayatım boyunca unutamayacağım o anı görmenizi isterdim, keşke pastayı taşımış olmasaydım da o an kızımın yüzünün halini çekebilmis olsaydım. Yüzlerinde gülücükler açmış bir kız çocuğu düşünün ve ağzından dökülen bir kaç heyecanılı kelime: " anne, anne Bumba, wauwwwww."

(sipariş olarak hazırladığı bir pasta)




 O günden sonra ek olarak pasta yapmaya karar verdim, başka çocuklarıda sevindirebilmeliydim, yüzlerindeki o mutluluğu gorebilmeliydim.

Kızlarımın doğum gününün ardından, anneler günü pastası, annemin, babamın, dedemin, kardeşlerimin ve eşimin doğum günü pastalarını da yaptım, bütün özel günlerdeki pasta yapacak tek adres bendim, tabii kurabiyede. Ve geçen günlerde ilk düğün pastamı da yaptım.

Başta da dediğim gibi şu an amatör olarak yapıyorum bu işi, amatör diyorum çünkü her konuda eğitim şart, işin inceliklerini öğrenmek için.

5 ay sonra işimi bırakacağım ve kimbilir belkide bir kaç senedir istediğim Pastacılık eğitimini almaya fırsatım olabilecek.

Bana bu imkani sunduğunuz için size çok teşekkür ederim.

Keziban Durmaz (Belçika)

2 yorum:

chaplincafe(Burcu) dedi ki...

pastalarini bilmem ama yemekleri ve tatlilari çok lezzetli Kezimin :)

temizlik şirketi kocaeli dedi ki...

çok lezzetli görünüyor :)