Pazartesi, Aralık 02, 2013

BUTİK PASTACILIK ÖYKÜLERİMİZ 4- Yasemin Çalış (Pastanista)



Merhaba, bende sizlere hikayemi yazmak istiyorum. 

1983 doğumluyum, 2005 doğumlu bir kızım var. Halkla ilişkiler mezunuyum ve halen EKS mutfak akademisinde profesyonel pastacılık ve ekmekçilik eğitimi almaktayım. Kızımla birlikte kötü günler geçirdik ve beraber büyürken bizi mutlu edecek aynı zamanda maddi destek sağlayacak bir iş arayışı içindeydim ta ki kızımın doğum gününü yapana kadar :)
Çocukluğumdan beri annem teyzem ve etrafımdaki insanların hamur işiyle hiç bir bağlantısı ilgisi yoktu. Evimizde poğaça bile pişmezdi öyle söyleyeyim :) arkadaşlarımın evlerine gittiğimde burnuma gelen mayalı poğaça kokusu hep en sevdiğim koku olarak hafızama yerleşmiştir ve bana yemek vermeyin üç öğün hamur işiyle beslenebilirim. Kızım okula başladığında aklıma bir an şu geldi. ya biri beslenmesinden poğaça ya da börek çıkarırsa ve benim de kızımın canı çekerse ben bunu yapamıyorum nasıl derim ? Sonra kolları sıvamaya başladım ve baktım ki ben her şeyi yapıyorum ve 2012 nisan ayında nisana yaptığım doğum gününde bütün hünerlerimi ortaya döktüm sanki... ve o tarihten itibaren bu işi ticarete dökmeye karar verdim, daha bir sene olmamasına rağmen baya ilgi gördü yaptıklarım. 


İlk başta kurabiye eğitimi aldım ama bana bunun bir şey katmadığımı fark ettim, profesyonel eğitim almaya karar verdim ve halen devam ediyorum. Ocak ayında mezun olup kendi atölyemi açıp bu işi öğrenmek isteyen ve para kazanmak isteyen bütün bayanlara imkan sağlamak istiyorum ve bence bütün kadınlar para kazanabilmeli, ev hanımı olsalar bile... Şu an farklı bir işte çalışıp kurabiye ve pastalarımı evden yapıp satıyorum.İki iş birden yapmak çok yorucu oluyor ama her zaman Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk' ün bir sözü aklıma gelir. 
Ben bir işte nasıl başarılı olacağımı düşünmem, o işe neler mani olur diye düşünürüm. Engelleri ortadan kaldırdım mı iş kendi kendine yürür...





buda benim sayfam :)

11 yorum:

tangüner dedi ki...

ilk yorum benden kolay gelsin yolunuz açık olsun.

tangüner dedi ki...

ilk yorum benden kolay gelsin yolunuz açık olsun

birdilimdus dedi ki...

Yine çok güzel bir hikaye...

Sevgiler
Evren

Adsız dedi ki...

benim de kızımın dogum günü yaklaşıyo nasl yapcamı bilmiyorum

Adsız dedi ki...

bu konuda yardım ederseniz sevinirim :)

D!mple Rock dedi ki...

çok sevdimmm <3

Fikaca dedi ki...

Başarı hikayenizi okuduğum da dedim patanizstadan çok güzel şeyler çıkacak ;) sevgileirmle ve iyi dileklerimle...

MyTaste dedi ki...

Merhabalar, size daha önce mail atmıştım ama gitmemiş olma ihtimaline karşı yeniden yazıyorum.

Blogunuza internette yemek tarifleri ararken rastladım. Öncelikle çok tebrik ediyorum, blogunuzu inceledim, tarifleriniz hem çok leziz, hem de yapımı gayet kolay görünüyor. :) Uygun bir zamanınızda yeni açılan yemek tarifleri arama motorumuz Tarifbul‘a bir göz atabilirseniz çok sevinirim. İsterseniz siz de En İyi Tarif Blogları kısmımızda tariflerinizi sergileyebilirsiniz. Merak ettiklerinize SSS’den bakabilir veya bana mail atabilirsiniz. Görüşmek dileğiyle.
Huma S.

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
cay-makineleri.com

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
çay makinesi

Islak Kek dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.