Cuma, Ağustos 12, 2005

BEYAZ BEZELER



Yarın tekrar eşimin ailesinin Tekirdağ'daki yazlıklarına gidiyoruz. Genelde her gidişimizde ben tatlı bişeyler yapıp götürüyorum. Onlarda tuzlu kısmını hallediyorlar :)Yarın götürmek içinde hem eşimin hem de ailesinin sevdiği "beze"lerden yapmaya karar verdim. Ben bezenin en çok şekillerini ve görünüşünü çok seviyorum. Umarım sizlerde beğenirsiniz..
Malzemeler ;
  • - 3 yumurta akı
  • - 5 çay bardağı toz şeker
  • - 1 tutam tuz

tüm malzemeyi orta boy bir tencerenin içerisine koyup ağır ateşe alalım. Mikser ile devamlı çırparak yaklaşık 7 dakika pişirelim. Ateşten aldıktan sonra 10-15 dakika daha çırpmaya devam edelim. Ne zaman mikserin çırpma telini havaya kaldırdığımızda eğer karışım akmıyor sabit duruyorsa bezelerimiz pişmeye hazır hale gelmiş demektir. Fırın tepsisine pişirme kağıdı serelim. Krema sıkma torbasına (bende tupperware'in süsleme sihirbazı var) karışımı koyup pişirme kağıdının üzerine şekil vererek bezelerimizi sıkalım. 100-120 derecede pişirelim. Ne zaman bezeler sertleşirse fırından çıkarabiliriz demektir. Fırın telinde biraz soğuttuktan sonra bezelerimiz servise hazırdır.

Hepimize afiyet olsun :)

62 yorum:

Adsız dedi ki...

pastaci, bezenin isitilarak yapildigini ilk defa duyuyorum! belli ki oyle de oluyormus, cok sagol paylastigin icin.

bunca malzemeden kac beze cikiyor?

Adsız dedi ki...

onceleri pasta,borek bisiler cok yapardim,bi donem sIkIldim,bu donemide web sayfanla bitlikte geride biraktim,hemen hergun bugun ne denesem ne yapsam diye sayfani aciyorum,harfiyen yapamasamda tarfilerini,hic degilse hemen hergun farkli sunumda pastalar yapiyorum(bi gun yapiyorum iki gun yiyoruz bide komsumada veriyorum anca bitirebiliyoruz:))bu guzel tarifler icin nekadar tesekkur etsem az!!Saglicakla kal,..

Adsız dedi ki...

ben çırparak yapıyordum ama demekki ondan yapamıyormuşum.:))
eline sağlık.benim senden öğrenmek istediğim:bazı cheescake tariflerinde krem peynir deniyor ya.ben izmirde yaşıyorum ve burda açık satılıyor .onlarla deneyebilirmiyim?
teşekkürler
SU

Adsız dedi ki...

Fethiye merhaba, bu tariften yaklasık 20 adet çıkıyor,umarım hosuna gider:) arzu merhaba, yazdıklarından dolayı cok mutlu oldum:) cok tesekkur ederim:) su merhaba, bende izmirliyim oraları cok ozledim.. Krem peyniri açık alma, trakya çiftliginin paket krem peynirin almalısın, tesekkurler :)

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Burcu ÜNAL dedi ki...

merhabalar,
yukarıdaki Anonymous benim :) cep telefonumdan cevap yazmaya çalıştığım için tam becerememişim :)
umarım sorularınızı cevaplayabilmişimdir.
herkese sevgiler..

Adsız dedi ki...

Good design!
[url=http://qdrzuama.com/mgke/phht.html]My homepage[/url] | [url=http://zxjknsfa.com/hcnd/dcpk.html]Cool site[/url]

Adsız dedi ki...

Good design!
My homepage | Please visit

Adsız dedi ki...

Good design!
http://qdrzuama.com/mgke/phht.html | http://paiqsjes.com/tnau/glby.html

Adsız dedi ki...

merhaba ben bezeyi çok seviyorum ama birkaçkere denememe rağmen bir türlü tutturamıyorum belkide ısıtarak yapmadığım içindir ama bu tarifi deniycem inşallah tuttura bilirim teşekkürler

Adsız dedi ki...

sırma merhaba,

bu beze tarifi kesinlikle çok güzel oluyor ama son denememi pudra şekeri ile yaptım muhteşen oldu..tozşeker yerine pudra şekeri kullanmanı tavsiye ederim..

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

valla ben hem kendi bildiğim şekilde yaptım bu bezeyi hem de sizin tarifinizi uygulayarak ama nedense beceremedim. Fırından, yağlı kağıda yapışıp serilmiş bir ucube çıktı ... 3 - 4 yumurta akına 3 çay bardağı şeker katıp mikserle karıştırdım hepsi bu ..
Eksik ya da yanlış olan nedir .. ?

Adsız dedi ki...

okan merhaba,

şekerini az koymuşsun..istersen tam ölçüyü pudra şekeri ile dene..birde ilk aşamada çırparken ateşin üzerinde pişirir gibi çırpıyoruz. bu aşamayı yaptınmı?

Adsız dedi ki...

valla pastacım teşekkürler şu an eşimle birlikte sizin tarifi yapıyoruz...kızımız sevmişti umarım bizim yaptığımızıda sever... merci

Adsız dedi ki...

merhaba pastacı

bu güzel tarif için çok teşekkür ederim eşim tam bir beze canavarı int tarifinizi gördüm ve hemen denedim gerçekten çok güzellll eşim size selamlarını sunuyor :))

Unknown dedi ki...

BEYAZ BEZE TARİFİ İÇİN TEŞEKKÜRLER.DÜN YAPTIM ÇOK LEZZETLİ OLDU.FAKAT ANLAMADIĞIM BİR NOKTA VAR 5 ÇAY BARDAĞI ŞEKER 3YUMURTA BEYAZINI NASIL YESİN.BEN 5 YUMURTA BEYAZINA 5 TÜRK KAHVESİ FİNCANI ŞEKER KOYDUM.
BİR PÜF NOKTASI VAR.İYİCE KARIŞMAZSA YERKEN BEZELER DİŞLERİNE YAPIŞIYOR.

AFİYET OLSUN BANA :)

rebel angel dedi ki...

öncelikle teşekkür ederim
iyi geceler
ben 15 yaşındayım hayatımda ilk defa beze yaptım ve harika oldu:D

rebel angel dedi ki...

öncelikle teşekkür ederim
iyi geceler
ben 15 yaşındayım hayatımda ilk defa beze yaptım ve harika oldu:D

Adsız dedi ki...

bezeyı çok severdım ama tarıfını bılmezdım şimdi öğrendım çokda güzel oldu teşekkürlerrr
pastacııı

Adsız dedi ki...

tarifler için teşekkür ederim,hepsi birbirinden güzeller...

Adsız dedi ki...

benim bir kızım var anne illahi yap diye tutturuyor bende onu kırmayıp yapmayı denedim bunun benzeri beze tariflerini denedim ama bir türlü tutturamadım yaklaşık 3-4 defa denedim olmadı ama bu siteye girince tarifi görür görmez yaptım ve oldu artık kızım anne yap yap diye başımın etini yemeyecek sağolun.İYİ GÜNLER.

Adsız dedi ki...

Beze yaparken aroma ve rengi hangi aşamada koyucam. En başta mı* Cevaplarsanız sevinirim

aguler dedi ki...

Merhaba,
Az önce Beyaz bezelerden yaptım, tarifini noktası virgülüne uyguladım ve tıpkı pastanede satılanlara benzedi. Elinize ve samimi yüreğinize sağlık. Tüm siteyi inceledim. Büyük bir emek ve özen ürünü, başarılarınızın devamını diliyorum.
Teşekkürler

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu,

Uzun zamandır beze tarifi arıyordum nihayet senin tarifini buldum ve denedim. Sonuç harika ellerine sağlık ayrıca paylaşımın için teşekkür ederim yarın yayınlayacağım. Bana da beklerim.

Özlem'den Sevgiler...

Adsız dedi ki...

ben beze yapmasını bir türlü beceremiyorum.Sizin tarifinizi aynen uyguladım.Fırına koydum 15 dk sonra hepsi yandı.cevaplarsanız sevinirim...

Adsız dedi ki...

Gerçekten bilmiyormuşsunuz aynen uygulasaydınız mutlaka olurdu ki ben yaptım süper oldu. Mutlaka bir yerde bir hata yapmısşıınız lütfen süreci tekrar gözden geçirin.

Alıntı: "İsimsiz dedi ki...
ben beze yapmasını bir türlü beceremiyorum.Sizin tarifinizi aynen uyguladım.Fırına koydum 15 dk sonra hepsi yandı.cevaplarsanız sevinirim...
7:35 PM"

Adsız dedi ki...

Cok Kısık Ateşte Isıtılarak Yapılırsa Seker Cok Daha Cabuk Eriyor.Yani 1 Saat Mikserle Cırpmanıza Gerek Kalmıyor 15 Dakika İçinde Hazır Oluyor.
Ama İçinin Kremalı Kalmasını İstiyorsanız Isıtmadan Yapmanızı Tavsiye Ederim..
Size Bi İp Ucu Vereyim.. Pudra Sekeri Kullanın.Yada Toz Sekeri Robotta Cekerek Pudra Sekeri Elde Edebilirsiniz....

Adsız dedi ki...

yaa ben çok kez denedim beze yapmayı ama bi türlü beceremedim ayrıca ocakta karıştırırken altı pişiyo ve tavaya yapışıyo tamamen anlattığınız gibide yapıyorum ama bi türlü olmadıııı.... :(

Adsız dedi ki...

merhabalar bn bezeyi çok seviyorum fakat hiç bir zmn kmseden doğru düzgün bir tarif bulamadım yaptığım zaman da sürekli yanıyor ama szn tarifinizi denemyi düşünüyorum aydınlattığınız için teşekkürler

Adsız dedi ki...

ilk defa beze yaptım ama o kadar güzel oldu ki.2 tepsi çıktı.paylaşım için sağol.

Adsız dedi ki...

ilk defa beze yaptım ama o kadar güzel oldu ki.paylaşım için sağol.

ayla dedi ki...

simdi firindan cikarttim super olmus yaaa cok tesekkurler.yandi diyen arkadasima bi tavsiye on dk firinda tutsan yeterli oluyor daha fazla tutma benim ilk yaptigimda yandi ama suandaki super oldu cok cok cok cok cok tesekkurler

Adsız dedi ki...

slm bu tarif icin tesekkurler yarin deneyecegim ama kararsiz kaldim pisirsemmi yoksa pisirmeyerekmi yapsam

dimett:)) dedi ki...

pastacııı tarifin gercekten süperrr:))
ben öğrenciyim ve mutfakla hiç aram yokturr ama bugün senin beyaz bezelerinden yaptım ve gercekten harika oldu içimdeki cevheri seninle dısarı çıkarıyorumm,:)))
kolay gelsinnn!

Adsız dedi ki...

fotoğraf baskılı pasta tarifini de verirseniz cok memnun olurum.evde yapabilir miyiz acaba.paylaşımlarınız için cok teşekkürler.ellerinize sağlık

serap dedi ki...

içine biraz nişastada atarsanız züper oluyo :) mesela 1 çay kaşığı

Adsız dedi ki...

Krem karamel yapmistim ve haliyle geriye kalan yumurta beyazlari ile ne yapayim diye dusunuyodum ki beze aklima geldi. Sizin tarifi uyguladim , ilk denemem ve su an firinda pismek uzereler. Goruntu muhtesem.. Harika bir tarif, elinize saglik!

Adsız dedi ki...

herkes yapıyor oluyo ama ben yapınca neden olmuyo tarifi aynen uyguluyorum ama 3-4 kez denedim olmadı ben pudra şekeriyle yapmıştım acaba ondan olabilir mi

Adsız dedi ki...

Tarifin aynısını uyguladım. Toz şeker kesinlikle erimedi. Yerken kıtır kıtır ağzınıza geliyor. Hoş bişey değil. Pudra şekeriyle yapılsa daha iyi olur sanırım. Ayrıca 3 yumurtaya 5 çay bardağı şeker çok fazla. Aşırı derecede tatlı oluyor. Pastanedekiler bu kadar tatlı değil. Ama kıvamı mükemmel tuttu. Dışı çıtır, içi yumuşacık oldu.

Adsız dedi ki...

çok güzel bir tarif. bence artık her renk beze olsun. bezenin rengine göre insanların rengi değişsin.

Şeyda dedi ki...

Merhaba
Beze tarifiniz harika
Ellerinize sağlık
Fakat çok fazla yumurta kokusu geliyor bunun için ne yapabiliriz?
Cevabınız için şimdiden teşekkürler

Adsız dedi ki...

ben 14 yasındayım bu ebzelri denemek istedim ve dediğinizi harrrfi harfine yaptım 7 dk pişirdim cırparak ama biraz yanıklıklar olustu içinde onları da fırına koydugumda biraz kotu oldu sizce ndn_??

elçin dedi ki...

vallaha ben tarifini yazdım annem yaptı tadı süper olduu :)

cingibi dedi ki...

Tarif için teşekkürler süper bir tatlı ama insan bunlardan ne kadar yediğini bilemiyor çünkü çok tatlılar
http://www.yerbilimleri.com

web tasarımı dedi ki...

çok teşekkürler ellerinize sağlık harika tarifler

Adsız dedi ki...

yaptık çok güzel oldu.eşim ben ve çocuğum severek yedik.tariflerinizin devamını bekliyoruz.

Adsız dedi ki...

Vanilya koymakta da fayda var.

azradan pastacıya dedi ki...

benim hem altı yapıştı hemde şanti torbasına koyup şekil alacak kıvama gelmedi çok akışkan oldu yani ilk kez denemiştim olmadı yazık oldu okadar şekere neden okadar akışkan oldu sekil bile almıyor aynen anlattığınız gibi yaptım cevap yazarmısınız öğrenmek istiyorum.........):

Gokce dedi ki...

merhaba, ben sessiz izleyicilerinizden biriyim :) Tariflerinizi hep çok severek uyguluyorum. ancak bu kadar eski bir yazıya yazmamın nedeniyle bu bezeye anca cesaret etmiş olmam. dün denedim tarifinizi, kıvam çok güzel oldu, pudra şekeri ile yaptım, fırına koydum 110 dereceye, siz 10 dk kadar diyorsunuz ama ben bir saat tuttum yine de içi hamur kaldı, bana önerebileceğiniz bir şey var mı? neyi yanklış yapmış olabilirim.

Adsız dedi ki...

1 fırın tepsisine 2 yumurta 2 fincan şeker yetiyor. fazlasını sığdıramıyorum ben çok kabarıyor çünkü.
ısıtarak yapmıyorum ben.
püf noktası yumurtalar oda sıcaklığında (hatta kaloriferin üzerinde biraz beklemiş olacak).
çırpma kabınız da plastik olursa hemen soğumaz.10 dakika sürmüyor çırpma işlemi. mikseri ters tutup çırpıyorum, yani yukarıya doğru kabartarak-köpürterek.
hepinize teşekkürler afiyet olsun.

emre dedi ki...

valla 15 yaşındayım malatya ticaret meslek lisesine gidiyorum hergün yolada 3-4 tane yitorum nasıl yapıldığını merak ediyordum örendim saol ablacım =)

Adsız dedi ki...

Bezeleri pisirmek icin tepsiye sikarken yarim top sekli vererek sanki mantarin ustu gibi bir sekil verip, az bir miktar bezeyi de 1 veya 1.5 cm eninde 2 cm boyunda boru seklinde sikin tepsiye. Hepsi pisince boru gibi olanlari erimis cikolata ile mantar ustu gibi olanlara yapistirin. Ve ustlerine biraz tarcin serpin. Netice harika oluyor. Bezeler mantar manzarasinda....
Afiyet olsun
Halas

Adsız dedi ki...

çoqq saoll qerçeqtende qüzel oluyo bir qaç qez denemiştim ama yapamamıştım fakat burdan yaptıqımda ilq seferde oldu =)=)=)

Fransali Gelin dedi ki...

bezeleri yaptim çok guzel oldu. sekeri 3,5 çay bardagi koydum çok sekerli sevmiyorum.Tesekkurler

Adsız dedi ki...

bende yağlı kağıt yok onun yerine ne koya bilirim?

Adsız dedi ki...

Ya bende denedim tarifi üstü ve altı bişiyo içi pişmemiş oluyo? neden böyle oldu bilen varmı acaba :)

nutella dedi ki...

Beze tarifi konusunda çok umutsuzdum, çünkü dünyanın en leziz yemeklerini yapan annem bile beze yapamadığını söylemişti. Ama bu tariften sonra annemin bile yapamadığı bezeleri öyle de güzel yaptım ki.. :) yalnız toz şekerler kıtır kıtır oluyo çiğnerken, bi dahaki sefere pudra şekeri ile denicem eminim süpper olucaklar!

gökçe dedi ki...

bezelerim yumuşak kalıyor hangi adımda hata yapmış olabilirim? sünger kıvamında oldu.

Adsız dedi ki...

bir çok tarif ile bir kaç kez beze yaptım.hamurun kıvamı her seferide tuttu ama fırına girince pişme aşamasında bezelerimin rengi kahverengiye dönüyor .bunun sebebi ne olabilir .beyaz kalsın diye uğraşırken fırını kapatıp içinde bırakıyorum bu sefer de yumuşak kalıyor :(( yardımcı oursanız sevinirim

Adsız dedi ki...

merhaba bende bugun ılk defa yapıyım dedım ama fırına surdum yumusacık oldu ve yandı bır yumurta akına 2 tatlı kasıgı toz seker ılave edıyorum oyuzden yanmıs olabılırmı :)

Unknown dedi ki...

merhaba, ben bezelerle kule yapmak istiyorum. bezeleri kuleye neyle yapıştırmam gerekiyor acaba?

Unknown dedi ki...

Canım merhaba.nohut suyu beze denemelerim hep hüsran oldu çirpm işi mükemmel yalnız fırında su oluyor neden acaba ısrarla deniyorum.internete bi cevap bulamadım bezelerin neden suya dönüştüğüne dagir, bilgilendiriseniz minnettar olurum