Salı, Eylül 20, 2005

FRAMBUAZLI ÇİKOLATALI PASTA & AĞLAYAN PASTA & NANELİ LİMONATA


Cumartesi soframızın son durağı olan tatlı soframıza geldi sıra..(benim en sevdiğim) Burada iki pasta ve bir limonata çeşidi var. Ben pasta ile az şekerli bir limonatayı veya herhangi bir evde yapılmış meyva suyunu çok seviyorum. Bana göre koladan ve ya gazozdan daha çok yakışıyor sofralara..
Ağlayan pastayı annem komşusu Neyir teyze ile beraber yapmışlar. Ellerine sağlık diyorum, çok lezetli ve hafif olmuştu..
Evetttt, sıra geldi tariflere...


FRAMBUAZLI ÇİKOLATALI PASTA

Ben pasta yapmayı gerçekten çok seviyorum..ama daha çokkkk çalışmam gerektiğini ve bir o kadar da çok şey öğrenmem gerektiğini düşünüyorum. Bu pastanın dışp süslemesi için çok uğraşmıştım. Ama tam bitirmek üzere iken pastanın sol yan tarafı çökmezmi..Allahım o nasıl bir sancıydı benim için anlatamam..tam 3 saattir mutfaktaydım ve tam bitirmek üzereydim ki pasta çöküyor :((
Neredeyse ağlamak üzereydim. Hemen pastaya fazla müdahale etmeden dolaba kaldırdım. Ve ertesei sabah pasta donduktan sonra spatula ile çöken yerlerini düzeltmeye çalıştım. Çabalarım takdire değerdi doğrusu :) Ama inanın gerçekten çokkk moralim bozulmuştu..
Gerekli malzemeler ;
  • 5 adet yumurta
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1 su bardağından biraz fazla tozşeker
  • 2,5 kahve fincanı un
  • 4 yemek kaşığı nişasta
  • 1 çay bardağı toz kakao
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket vanilya

İç krema için,

  • 250 ml süt
  • 3 yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1/2 çay bardağı kepekli un
  • 1 tatlı kaşığı buğday nişastası
  • yarım çay kaşığı vanilya
  • 100 gr frambuaz
  • 1 paket kare çikolata veya damla çikolata
  • yarım paket vişne jölesi

dışı için ;

  • 1 paket krem şanti
  • 1 paket krema sertleştiricisi
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • miktarı size bağlı ,şekilleri düzgün frambuaz
  • bir miktar çikolata sosu
  • arzunuza bağlı frambuaz reçeli
  • pastanın yanları için ruf marka ufalanmış çikolatalar

Öncelikle her zaman ki gibi pandispanyamızı yapmaktan işe başlıyoruz. Fırınımızı 175 dereceye ayarlıyıp ısınmaya bırakıyoruz. Yumurtaları,yumurta sarısını ve şekeri mikser ile rengi beyaz olana kadar iyice çırpıyoruz. Un, nişasta,toz kakao ve vanilyayı ayrı bir kapta eleyip diğer şekerli karışımımıza ekleyip yavaş yavaşçırpıyoruz. En son sıvı yağımızı ekleyip çırpma işlemini tamamlıyoruz. 22cm'lik bir kek kalıbına karışımımızı döküp önceden ısıtılmış fırınımızda pandispanyamızın pişmesini bekliyoruz.

Pandispanyamız piştikten sonra soğumaya bırakıyoruz. Bizde bu arada iç kremamızı hazırlayalım. Bütün creme patisserie malzememizi orta boy bir tencere alıp önce soğukken karıştırılam daha sonra orta hararetli bir ocağa alıp devamlı karıştırarak pişirelim. Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alıp biraz karıştırarak soğutalım.

Kremamız soğurken bizde pandispanyamızı ortadan ikiye bölelim. Vişne jölemizi paketteki tarife göre hazırlayalım. Frambuazlarımızı yıkayalım ve çikolatalarımızı parça parça bölelim. Pandispanyamızı jöle ile ıslatalım. Bir katın üzerine tüm kremayı dökelim.Kremanın üzerine frambuazları ve çikolataları döşeyelim. Üzerini diğer pandispanya katıyla kapatalım.


Kremşantimizi bir bardak soğuk süt ile çırpalım. Çırptıktan sonra içerisine krem serleştiricisini ekleyip tekrar çırpalım. Pastamızın üzerini ve yanlarını kremşanti ile kaplayalım. Yanlarını daha önce tarif ettiğim gibi bir dikdörtgen olarak kesilmiş fırın kağıdı yardımıyla çikolata ile çevirelim. Pastanın üst kısmını ise zevkinize göre süsleyebilirsiniz. Ben yanlarına frambuazlar döşedim. Sonra pasta süsleme sihirbazımızın en ince ucunu kullanarak çikolata sosunu pastanın ortasına daireler çizerek şekillendirdim. elime bir kürdan alarak pastayı dilimledim. Böylece üzerine hoş bir desen oluşturmuş oldum. Yanlarına frambuazların üzerilerine biraz frambuaz reçeli sıktım.

Pastamızı hava almayan bir pasta kalıbına koyup en az bir gece buzdolabında bekletmemiz gerekmektedir.


AĞLAYAN PASTA
Bu pastayı daha önce dediğim gibi annem ve Neyir teyze birlikte hazırlamış. Ben çok sevdim çünkü hem pratik bir pasta hemde gerçekten çok lezzetliydi..
Gerekli malzemeler ;
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 4 yemek kaşığı süt
  • 1 paket kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket hazır çikolata sosu
  • 1 paket kremşanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • 1,5 su bardağı süt

Öncelikle kekimizi pişirelim. Yumurta ve şekerimizi mikser ile çırpalım. Üzerine un,kakao,kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpalım. Sütümüzüde ilave edip son bir kere daha çırpalım.Dikdörtgen bir borcama karışımımızı döküp 180 derece fırında kekimizi pişirelim. Kekimiz piştikten sonra biraz soğumaya bırakalım.

Kekimiz ılındıktan sonra üzerine 1,5 su bardağı sütümüzü dökelim. Kremşanti ile 1 su bardağı sütümüzüde çırpıp kekimizin üzerine güzelce yayalım. Buzdolabında en az 3-4 saat bekletelim.

Tarifte 1 paket hazır çikolata sosu yazıyor ama ben sosumu kendim yapmayı tercih edenlerdenim. Benim çikolata sosu tarifimi denerseniz sanırım bu pasta daha da lezzetli olur.


2 çay bardağı süt
3/4 çay bardağı tozşeker
1 tatlı kaşığı nişaşta
1 çorba kaşığı kakao
200 gr çikolata
Öncelikle süt ile şekeri birlikte kaynatalım. Küçük bir kapta nişaşta ile kakaoyu az su ile eritelim. Kaynamış sütün içerisine döküp karıştıralım. Üzerine çikolatayı küçük küçük kırıp ilave edelim. Tüm malzemeyi iyice karıştırarak çikolataların erimesini sağlayalım. Piştikten sonra soğutalım.

Servis yaparken pastamızı kare kare kesip üzerine sos döküp sunuyoruz. Gerçekten sunumuda çok şık oluyor..




NANELİ LİMONATA

Gerekli malzemeler ;

- 4 adet iri limon
- 2 su bardağı toz şeker
- istediğiniz kadar taze nane
- 1 litre içme suyu

Öncelikle limonlarımızı sıkalım. Şeker ilave edip kaşık ile karıştıralım. Orta hararetli bir ocağa alıp suyunu ilave edelim. En sonda göz kararı nanelerimizi yıkayıp ekleyelim. Ve kaynamaya bırakalım. Kaynadıktan sonra 5 dakika daha altını kısıp pişirelim. Daha sonra bir sürahiye aktarıp soğutalım. Soğuduktan sonra buzdolabına koyup 1-2 saat bekletelim. Sofraya götüreceğiniz zaman içersine buz ve taze nane yaprakları ilave edip servis yapalım.


Hepimize afiyet olsun :)

34 yorum:

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Burcu, 3 saat sonra pastanın çöküntüye uğraması seni bayağı uğraştırmış, amabir şey farkedilmiyor, çökse de lezzeti mutlaka yerindedir. İyi düzeltmişsin doğrusu, önemli olan da o değilmi zaten, tamir edebilmek. Annenin ve Neyir teyzenin pastası da çok lezzetlidir muhakkak, tarif onu gösteriyor. Teşekkürler bu güzel tarifler için.

Hatice dedi ki...

burcu pasta harika görünüyor... frambuaz ve çikolatalı, nefis olmalı, ellerine sağlık... bir de pandispanyayı ıslatırken normal jöle yerine tart jölesini su+meyve suyuyla pişirip ıslatsak nasıl olur sence??
sevgiler...

Hatice dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Burcu ÜNAL dedi ki...

tuhfe merhaba,
ama çok üzüldüm..nasıl olduğunu anlatamam..tam süsledim bir baktım sol tarafı çökmüş..orada bende çöktüm..ama çok yorulduğum için donmasını bekledim..ben tabi çökmeyen kısmın resmini çektim..neyse bu da geçti :)

melek merhaba,
evet pasta yapmak bence çok zevkli bir iş..ama bir o kadar da zor bir iş..tadını tutturmak, görüntüyü güzelleştirmek..yeni lezzetler yapmaya çalışmak..bir de 2 gecede 10 pasta yapmak :))çok yorulmuş olmalısın..
ama karşılığında pastanı beğendikleri zaman insanın tüm yorgunluğu gidiyor öyle değilmi :)

hatice merhaba,
öncelikle çok teşekkür ederim..
tabiki tart jölesi ile ıslatabilirsin..yanlız tart jölesini vişne suyu ile hazırlamanı tavsiye ederim..suyla hazırlarsan güzel olmaz..

burcu merhaba,
bella vista çok güzel dimi:))
ben en çok onu seviyorum..ben ona bakarak yaptım ama tabiiki o tadı tutturamadım..benimki daha değişik ama güzel bir tat oldu..biraz ıslaklığı benzedi ama..
denemeni tavsiye ederim..bellayı sevdiysen benimkinide seversin gibi geliyor bana..
herkese sevgiler..

Adsız dedi ki...

Burcucum,benim kadar çookkk çalışman gerektiğini sanmıyorum ama onca emek üzerine böyle aksilikler olunca insan üzülmüyor değil elinde olmadan .Ama relax:))bende cola ve gazoz türü şeylerden çok evde hazırlanmış içiecekleri seviyorum.Bu limonatayı hemen yapacağım.Sıcaklar devam ederken nane hararet keser ve serinletir.Bendede böyle bir ev içeceği vardı ama neydi şimdi unuttum .Hatırlarsam yazarım.O.K.Sevgiler.Wendy.

Adsız dedi ki...

limonatayı dergilerimden hep görüyorum ama deneme fırsatım olmadı bir türlü. Naneliyi de görmüştüm bir sayıda. tadını merak ettim doğrusu.. pastalar da çok güzel ama ben krem şantili pastaları sevmiyorum :) herhalde evde yaptığımız kremayla da yapılabilir. ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Selam burcu çöken frambuazlı pastan resinde gördüğümüz ise çökmediğinde nasıl olur acaba:) gerçekten çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık . Ben kararımı verdim sanırım. Bu olacak.

Sibel dedi ki...

Ben de limonataya bayıldım, rengi şahane! Ağlayan pasta da ne zamandır merak edilenlerden (ben ağlayan kek diye duymuştum ama o başka birşey olsa gerek) ve denenecek. Ellerine sağlık Burcu!

Burcu ÜNAL dedi ki...

wendy merhaba,
limonatayı yapmanı tavsiye ederim.. biraz ekşimsi tatlı bir tadı oluyor ve böyle yiyeceklerin yanına çok yakışıyor..seninkininde ne olduğunu merak ettim şimdi..
görüşürüz :)

şule merhaba,
sanada limonatayı mutlaka tavsiye derim..pastaların üzeri için tabiiki başka bir tip krema kullanabilirsin. genelde pasta kremaları yağla yapıldığı için ve bende biraz daha light olsun diye kremşanti kullanıyorum açıkcası..ama sen aynı tarifi başka bir kremaylada yapabilirsin tabiiki..güzel yorumun için teşekkür ederim :)

filiz beğenmene çok sevindim..seninle tekrar mailleşiriz istersen..bugün bir pasta daha deniyeceğim..eğer kafamdaki gibi olursa yayınlayacağım..görüşmek üzere :)

sibelcim merhaba :)
limonatayı beğenmene ço sevindim :)
denemeni tavsiye ederim..
ağlayan keki bende duymuştum ama bu ağlayan pastaymış (neyir teyzenin tarifi) denersen yorumunu beklerim..

herkese sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba,
Bazilari limonatayi yaparken suyu cikartilan limonlarida icina koyuyor , isitma sirasinda.Sizinkinde sanirim icine konmadan oluyor, degilmi?

kolay gelsin

Adsız dedi ki...

merhaba goekalp,
evet ben limonları içerisine koymuyorum ama isterseniz koyabilirsiniz..neden olmasın :)

sevgiler..

Adsız dedi ki...

Merhabalar,ilk defa sitenize giriyorum.Çok güzel bir site hazırlamışsınız.Yanlız bu ağlayan pastaya yağ konulmuyor mu tarifte baktım konmuyor sanırım.Kuru bir kek olmazmı?Siz daha iyi bilirsiniz tabi.

Adsız dedi ki...

dün akşam bu ağlayan kekinizi yaptım.Harikaydı,eşim çok sevdi.Ellerinize sağlıkk.

Adsız dedi ki...

nergiz merhaba,
ben daha cevap yazamadan sen yapıp sevmişsiniz :))
ellerine sağlık..

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

r6y

Adsız dedi ki...

ağlayan pasta gerçekten çok güzel gözüküyor ve tarifinden yapınca gerçekten de göründüğü kadar güzel oldu...
ellerine sağlık:)

Adsız dedi ki...

Tarifinizden faydalanarak, ağlayan pasta yaptım çok nefis oldu. Teşekkürler emeğinize..

Adsız dedi ki...

güzel şeyler nediyim

Adsız dedi ki...

selam
çok güzel şeyler dün akşam ağlayan kek yaptım muhteşem oldu valla her dediğiniz tutuyo kıvamı tam oluyo bu akşamda limonatayı denicem .........

.


bybybybybyby

Adsız dedi ki...

pasta kesilmeden kremasını üzerine dükütüm. Kesildikten sonra kreması yanlardan aşağı doğru akıyor ve böylelikle pasta ağlamış oluyor. daha güzel görüntü ortaya çıkmış oldu.

Adsız dedi ki...

AĞLAYAN PASTAYI YEDİM GERÇEKTEN HARİKAYDI ÇOK BEĞENDİK MİSAFİRLER BAYILDILAR DOĞRUSU ÇOK SAOLUN

Adsız dedi ki...

cok guzel pastalraryapıyorsunuz tebrıkler hele cıkolatası cok ıyı ben gulsuyundan ugur yasım 14 pastayıcok severım

Adsız dedi ki...

cok guzel

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu. Ben marketten hazir cikolata sosu almak yerine kendi hazirladigim ve buzdolabinda muhafaza edilince akiskanligini kaybetmeyen bir sos tarifi ariyorum. Bu tarifteki sos bu amaca uygun mudur? Yardimci olursan cok sevinecegim.

Adsız dedi ki...

tebrikler çok güzel tarifler hemen denemek isterim..!

Adsız dedi ki...

güzel olmsı

Adsız dedi ki...

pastaniz gercektende muhtesem.denedim ve cok begendim

Adsız dedi ki...

bu pasta tariflerinin hepsini denedim resimde göründüğü gibi çok güzel oldulaar ayrıca çokta lezzetli oldular. Annenin ve Neyir teyzenin pastası da çok lezzetli oldu. Teşekkürler bu güzel tarifler için.

Adsız dedi ki...

bende pasta yapmayi cok seviyorum.pasta yapmak hic de kolay deil ama cok zevkli.benim bir kizim var o 9 yasinda birlikte pastalar kekler yapiyoruz.o da pasta yapmasini cok seviyor. aglayan pastayi yapmayi denedik cok guzel oldu. tariflerini bize sundugun icin tesekkur ederim burcucugum. HERKESE SEVGILER :-)

Melek* dedi ki...

selamlar
sitenizi yeni gördüm pastalar bir içim
su pasta tatlı seven biri için gel beni yer der gibiler
ellerinize sağlık

canan dedi ki...

Burcu merhaba.Bende pasta yapmayı cok sevıyorum ve bu konuda kendımı geliştirmek istiyorum.Profesyonel olarak ders verecek bir yer arıyorum.Bana bu konuda yardımcı olursan cok sevinirim.Şimdiden sana cok tesekkur ederim.

Adsız dedi ki...

ben de hemen deneyeceğim ağlayan pastayı. umarım güzel olurr:))

humeyra dedi ki...

Ağlayan pasta tarifinizi yeşil kivi de gördüm ve denedim. Çok hoşuma gitti. Denemek isteyenler korkmasınlar, denesinler.

hazan dedi ki...

selam .ben hatice ..bende seviyorum pasta yapmayı. birazdan yapacağım çocuklarım için yorgunum ama olsun .tarif için tşkler