Cumartesi, Kasım 26, 2005

ÜZÜMLÜ MUFFIN& ÇİKOLATALI MUFFIN






































Muffinlerin görünüşlerini ve tek porsiyon olmalarını gerçekten çok seviyorum. Bir fincan kahvenin veya çayın yanına o kadar çok yakışıyorlar ki..
Yaptığım bu muffinler benim artık geleneksel tarifim oldu. Hep aynı kıvamı ve tadı yakalayabiliyorum. Ama biraz farklı muffin arayışlarına gireceğim galiba çünkü bu tarifim artık benim için klasikleşti ve farklı tatlara gitmek gerektiğini düşünüyorum.
Ama sizlerin en az bir kere bu muffinlerden denemenizi tavsiye ederim. Özellikle benim favorim çikolatalı olanlar, eşimin favorisi ise üzümlü olanlar :)

Gerekli malzemeler ;


  • 2 yumurta (oda sıcaklığında bekletilmiş)
  • 4 kahve fincanı tozşeker
  • 2 kahve fincanı sıvı yağı (mümkünse mısır özü)
  • 2 kahve fincanı yoğurt
  • 6 kahve fincanı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı zencefil
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 su bardağı sıcak suda beklemiş kuru üzüm

Bu ölçülerde yaklaşık 14 adet muffin çıkıyor.

Öncelikle fırınımızı 170 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım.

Yumurtalarımızı ve şekerimizi mikser ile iyice rengi beyazlaşana kadar mikser ile çırpalım. Yoğurdu ve sıvı yağı ekleyip 1 dakika daha çırpalım. Üzerine un, kabartma tozu, zencefil ve tarçını eleyerek ekleyelim. Hepsini mikser ile homojen bir karışım elde edinceye kadar çırpalım. En son sıcak suda yumuşattığımız kuru üzümlerin suyunu süzüp karışımımıza ekleyelim ve tahta bir kaşıkla karıştıralım. Muffin kalıplarımıza muffin kağıtcıkları yerleştirip karışımımızı eşit miktarda dağıtalım. Artanı saklayıp muffinler piştikten sonra tekrar kalıplara döküp pişirebilirsiniz. Bekletmenin bir sakıncası yoktur. Muffinler yaklaşık 40 dakika üzerleri kızarıp şişene kadar pişmelidir. Piştikten sonra tezgahta 10 dakika soğutup servis tabağına alabiliriz.








































Çikolatalı muffinin malzemeleri ve tarifi üzümlü muffinin aynısı. Sadece kakao ve damla çikolata ekliyoruz..

Gerekli malzemeler ;


  • 2 yumurta (oda sıcaklığında bekletilmiş)
  • 4 kahve fincanı tozşeker
  • 2 kahve fincanı sıvı yağı (mümkünse mısır özü)
  • 2 kahve fincanı yoğurt
  • 6 kahve fincanı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 1 su bardağı damla çikolata



Bu ölçülerde yaklaşık 14 adet muffin çıkıyor.

Öncelikle fırınımızı 170 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım.

Yumurtalarımızı ve şekerimizi mikser ile iyice rengi beyazlaşana kadar mikser ile çırpalım. Yoğurdu ve sıvı yağı ekleyip 1 dakika daha çırpalım. Üzerine un, kabartma tozu ve kakaoyu eleyerek ekleyelim. Hepsini mikser ile homojen bir karışım elde edinceye kadar çırpalım. En son damla çikolatayı ekleyip tahta bir kaşıkla karıştıralım. Muffin kalıplarımıza muffin kağıtcıkları yerleştirip karışımımızı eşit miktarda dağıtalım. Üzerlerine damla çikolata serpiştirelim. Artanı saklayıp muffinler piştikten sonra tekrar kalıplara döküp pişirebilirsiniz. Bekletmenin bir sakıncası yoktur. Muffinler yaklaşık 40 dakika üzerleri kızarıp şişene kadar pişmelidir. Piştikten sonra tezgahta 10 dakika soğutup servis tabağına alabiliriz.

Hepimize afiyet olsun...

99 yorum:

Adsız dedi ki...

Tarifler için çok teşekkürler. Yarın yapmak istiyorum muffinleri ama kahve fincanım yok ne yazık ki. Bir kahve fincanı yaklaşık kaç gr geliyor gibi bir acemice soru sorsam?

Adsız dedi ki...

zeynep merhaba,
1 kahve fincanı un 40 gr
1 kahve fincanı tozşeker 60 gr
1 kahve fincanı sıvı yağ 55 gr
umarım yardımcı olur ölçüler..

sevgiler..

Adsız dedi ki...

zeynep, yoğurt ise 4 tepeleme çorba kaşığına denk geliyor..

Adsız dedi ki...

Burcucum günaydın,fırını ısıtmaya başladım:)))superb bir hafta sonu tarifi vermişsin teşekkürler.Bende ilk defa deneyeceğim umarım başarırım.Çikolatalı muffini deniyeceğim.sonra söylerim ne oldu diye.Sevgilerimle çok öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Bugün üzümlüyü denedim, yarım ölçü olarak, maalesef olmadı. Tadı çok tatlı oldu ve hiç kabarmadı, yayıldı. zannediyorum, ölçüleri tutturamadım.Bir dahaki sefer tam ölçü yapıp, daha dikkatli ölçeceğim. Denemeye devam, sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu ellerine sağlık bende muffin kabı aldığımda ilk bu tarifi yapacağım:)

Adsız dedi ki...

burcu bende bugün yaptım tabiki çikolatalı olanlardan:))çoook güzel oldu çok teşekkür ederim.en kısa zamanda üzümlüyüde deniycem..

Adsız dedi ki...

wendy merhaba,
çok merak ettim haftasonu çikolatalı muffinleri denedinmi..sonuç nasıl oldu ?

zeynep merhaba,
hay Allah, çok üzüldm şimdi bak..
sana en son gram ölçüleri yazmıştım,umarım onlardan yardım almışsındır..benim her zaman yaptığım muffinler, bence 2.denemende kesin sonuç alırısın :)

burcu merhaba,
bir kere muffin yapmaya başlayınca eminim hep muffini tercih edeceksindir..

kübra merhaba,
çok mutlu oldum inan ki :) afiyet olsun, ellerine sağlık :)

herkese sevgiler..

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu,

Ellerine sağlık gene ne güzel şeyler yapmışsın. Bende ilk fırsatta (genelde cumartesi, Pazar) denemek istiyorum. Bu arada börek tarifinide bekliyorum.

Sana sormak istedigim birşey olacak. Ben genelde yarı ölçü yapıyorum. Bütün malezemeleri yarıya indiriyorum fakat bazen 3 yumurta oluyor. İşte bunu yarıya bölemiyorum. Bu durumda sence 1 mi, 2 mi yumurta kullanayım??

Teşekkürler / summmer

Adsız dedi ki...

bence bir de bu tarifi deneyin. Hafif ve süper bir tarif. Starbuck'un havuçlu kekleri yanında halt etmiş:)

3yumurta
2 bardak rendelenmiş havuç
1-1,5 bardak şeker
yarım bardak çekilmiş ceviz
limon ya da portakal kabuğu rendesi
1 paket kabartma tozu
yarım bardak sıvı yağ
1,5 bardak un(azar azar eklemekte fayda var)

Adsız dedi ki...

merhabalar burcu..siten çok güzel ve insanda mutfağa girme arzusu uyandırıyor.bende bu muffinleri denemek istiyorum.24 tabe çıkıyor demişsin,bende 6'lı büyük muffin kaplarından var.onlarla yapmak için ölçüleri yarıya mı indirmem gerekiyor?

Adsız dedi ki...

summer merhaba,
öncelikle teşekkür ederim :) umarım haftasonu dener ve memnun kalırsın..
yarım ölçü kullanmak gerekiyorsa,mesela 3 yumurta diyorsa duruma göre haraket ediyorum. mesela aslında 3 yumurta 3 iri yumurta demektir. eğer yumurtaların küçükse 3 yumurta için 6 küçük yumurta kullanıyırum, bu durumda 3 küçük yumurta kullanmam gerekir. ama yumurtalarım büyükse ve tarifteki un miktarı fazla ise 1 yumurta ekliyorum, un miktarı az ise 2 yumurta ekliyorum..

hande ,tarifin için çok teşekkürler..en kısa sürede bende deneyeceğim..

bilgen merhaba,
ben öncelikle özür dilemek istiyorum, yanlışlıkla 14 adet yerine 24 adet yazmışım..şimdi düzelttim..yani anlayacağın bu tariften 14 adet çıkıyor. bu durumda sanırım tarifi birebir uygulaman senin istediğin sonucu verecek..
ayrıca güzel sözlerin için çok teşekkür ederim :)

herkese sevgiler..

Adsız dedi ki...

Çok enfes olmuş, siz nerde oturuyodunuz? Yakın bir yerlerde ev tutucam, en ufak bir koku da gelirim size :) Ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

burcu,biz istanbuldayız her zaman bekleriz :)
çok teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...

Çikolatalı olanları denedim , bu sefer başardım, harika oldu. Çok teşekkürler.
Bir de acemice bir soru soracaktım, muffinleri kapalı kapta sakladım,üstü indi. Bu sizde de oluyor mu? kek, kurabiyeleri nasıl saklıyorsunuz? sevgiler

Adsız dedi ki...

zeynep merhaba,
muffinlere çok sevindim, ellerine sağlık :)
ben muffinleri fanusta saklıyorum..özellikle cam fanus olursa daha sağlıklı oluyor..kurabiyelerimi ise kurabiye kavanozunda veya tupperware'in özel ürünleri var ,onlarıda kullanıyorum..

sevgiler..

Adsız dedi ki...

Burcucum ellerine sağlık misafirlerim gelecekti ne yapsam diye düşünürken muffin yapmaya karar verdim bu arada da sitede çok çeşitli muffinlere rastladım karar aşamasında bana yardımcı olduğun için teşekkür ederim yiyen herkesden övgü dolu sözler duydum.Sayende hem karnım hem de ruhum doydu.Arkadaşlar asla denemekten pişman olmayacağınız bir tarif şimdiden herkese afiyet olsun.
Sevgiler
Zuhal Yalçın

Adsız dedi ki...

Kestane etkinliği için tarifi değiştirerek yaptım. Hakikaten nefis oldu.

Adsız dedi ki...

merhaba burcu
bu sabah üzümlü muffını denedim enfes oldular. iş arkadaşlarım 'hadi canım bunu kesin pastaneden aldın diyolar'
teşekkür ederim
en kısa zamanda çikolatalısını yapıcam pastaya dönüşen çikolatalı muffın maceramdan sonra bu tarif harika oldu.

Adsız dedi ki...

zuhal merhaba,
muffinlerin güzel olmasına çok sevindim :)
nedense ben bu yazılan yorumları çok geç görmüşüm :( o yüzden özür diliyorum..

nurdan merhaba,
evet etkinlikte gördüm tarifini :)çok mutlu oldum, ellerine sağlık..

özge merhaba,
iş arkadaşlarının ve senin muffini beğenmenize çok mutlu oldum gerçekten :) benimde en sevdiğim muffin tarifim budur ama çikolatalı mufinleri denemenizide şiddetle öneririm :))

herkese sevgiler..

Adsız dedi ki...

pastacı benım muffınlerımde cıkolatalar dıbe coktu bır de ustlerı boyle senınkı gıbı catlamadı neden acaba..
sevgıyle kal..

Adsız dedi ki...

benım muffunlerımde tum cıkolatalar dıbe coktu bır de senın kı gıbı ustlerı catlamadı neden acaba...

Adsız dedi ki...

gizem merhaba,
aslında ben senin sorunu bana yazdığın gün yayınlamıştım ama teknik nedenlerden dolayı yayınlanmaış..şimdi farkettim kusura bakma..
kullandığın çikolata ile ilgilidir. ben ülkerin damla çikolatasını kullanıyorum. yağ oranı düşük bir çikolata seçmeye dikkat et(bitter olsun)
üzerilerininde çatlamasını istiyorsan normal şeker yerine pudra şekeri kullanmayı dene..

sevgiler..

Adsız dedi ki...

hımm ben deulker kullandım ama...acaba cıkolatayı sonradan usrune felan mı serpsem napsam...siz pudra sekerıyle demı yapıyorsunuz?bır de sıtenın formatı nasıl ben yenı kesfettım ve bayıldım..eskı konuların forumlarını da takıp edebılıyor musunuz?
mutlu seneler..

Adsız dedi ki...

gizem merhaba,
çikolatayı ben hem içerisine hem de üzerine serpiştiriyorum.. eğer üzerinin çatlamasını istiyorsan pudra şekeri kullanabilirsin..ben arasıra kullanıyorum..
eski konuların başlıkları her sayfa değiştirdiğinde eskiye gidiyor..arşiv bölümünde ise ay ay tarifler var ya da konu başlıkları var..
beğenmene çok memnun oldum :)

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Benimkiler neden seninkiler gibi cok kabarmadilar??

Adsız dedi ki...

ned merhaba,
birçok sebebi olabilir..mesela az çırpmış olabilirsin..kalıpların büyük gelmiş olabilir..şeker cinsin farklı olabilir..
eğer çok kabarıp hafif çatlamasını istersen, normal şeker yerine pudra şekeri kullanabilirsin..

sevgiler..

Adsız dedi ki...

sitenden denediğim ikinci tarif üzümlü muffin oldu:)tadı çok güzeldi ama nedense muffin kalıbımdan inatla çıkmadılar..herhalde daha çok yağlamalıydım yada tamamen soumadan çıkarmalıydım..yine de çok lezzetliydi..tarif için çook teşekkürler

Adsız dedi ki...

pastacı anlayamadım şeker yerine pudra şekeri demişsin yani tarifte yazan 4 kahve fincanı şeker yerine 4 kahve fincanı toz şeker mi kullanalım kabarması ve çatlamış bir görüntü için hemen cevaplarmısın?

Adsız dedi ki...

pastacı anlamadım tarifte yazan 4 kahve fincanı toz şeker yerine mi 4 kahve fincanı pudra şekeri kullanacağız açıklayabilirmisin

Adsız dedi ki...

filiz merhaba,
eğer üzümlü yapıyorsan 4 fincan tozşeker yerine 4 fincan pudra şekeri kullanabilirsin. ama çikolatalı yapıyorsan pudra şekerini 1 fincan koymalısın geri kalanı tozşeker olmalı..aslında çikolatalıda hiç pudraşekeri konulmasada kabarıyor ve çok lezzetli oluyor..

sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

çikolatalı muffinleri yaptım çok güzel oldu herkese tavsiye ederim

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu,
Her iki tarifi de aynen denedim, çok güzel oldu. Ama benim favorim kesinlikle çikolatalı :))) çikolatalıyı bir de vişneli denemeyi düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu hn.
muffinlere bayılıyorum.Ankara'da Lavita da çamfıstıklı mekik olarak satılıyor bunun benzeri.İçinde kaymak gibi birşey var.Sizin tariflerinizi de deneyeceğim ilk olarak muffin kalıbı alacağım tabi :)) sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu,

ve deneyecek diger arkadaslar. Benim de muffin kalibim yok ama ben hemen yapmak istedigimden marketlerde satilan muffin kagitlarina yaptim ve basarili oldum. Sevgili Burcu'nun yaptigindan farki yok gibi gorunuyor.
16 tane cikti. Kagit kaliplari firin tepsisine dizerek pisirdim.

Tesekkurler Burcu.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Gecen hafta sonu üzümlü muffinlerden yaptım. Henüz muffin kalıbı almamış olduğum için direk kağıt kalıplara döktüm. Pişerken kabarıp taşmasından korktuğum için malzemeyi kalıba az koydum. Yine de güzel oldular. Keşke kalıbın en üstüne kadar koysaymışım, kabarınca yandan akmak yerine yukarı doğru kabaracaklardı (bunu sonradan akıl ettim malesef). Tabii malzemenin yarısı kaldı, ben de küçük bir borcama döküp kek gibi pişirdim. Sonuç oldukça iyiydi. Artık metal kalıplarım oldu. Bu hafta bir de onlarla deneyeceğim. Tarif için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

SEVGİLİ BURCU MUFİN TARİFİN İÇİN TEŞEKÜRLER BEN BİR PASTA USTASIYIM ANCAK MUFİN KEKİNİ HİÇ YAPMAMIŞTIM SENİN SAYENDE BÜYÜK BİR DERT TEN KURTULDUM SAOL

Adsız dedi ki...

Herkese muffinlerle ilgili anlattığı deneyimler için teşekkür etmek istiyorum.
gerçekten muffin kolay gibi gözüksede, kalıbıyla, kabarmasıyla..hayli özveri isteyen bir kek türüdür.. kalıptan kalıba kabarması bile etkilenebilir..

Kadir bey, tarifin işinize yaamasına çok memnun oldum, rica ederim..

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Bugüne kadar bircok muffin tarifinden yaptim fakat hic bir basari elde edememistim.sizin vermis oldugunuz bu tarifle harika oldu.tesekkürler.artik bende muffin yapabiliyorum :) Bu sevincle artik pastalari da deneyebilirim sizin tariflerle mutlaka iyi sonuc alabilirim

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Selin !

sevgiler..

Adsız dedi ki...

merhaba ,öncellikle siteniz cok güzel ve keyifli .pisirme suresı fazla gıbı geldı .benım muffinerım 15 dk pisiyor.sizin tarifinizde yogurt var acaba ondan mı cevaplarsanız sevınırım

Adsız dedi ki...

burcu abla teyzem çikolatalı muffini denedi. harika oldu senin ve teyzemin ellerine sağlık daha çok çikolatalı tarifler bekliyorum.

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu,
Çikolatalı muffinleri ben de denedim. Yumuşacık oldular. Yalnız benim muffin kalıbım yoktu, küçük cam fırın kaplarında pişirdim. Biraz büyüklerdi ama olsun. Lezzeti yerindeydi. Seni her gün merakla ziyaret ediyorum. Her şey için teşekkürler. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

BURCU ABLA YAPTIĞIN KEKLERİ KURABİYELERİ VE PASTA TARİFLERİNİ ELİMİZDEN GELDİĞİ KADAR YAPMAYA ÇALIŞIYORUZ ÇOK GÜZEL OLUYO GERÇİ TEYZEM DAHA ÇOK DENİYO AMA ÇİKOLATA CANAVARI SENDEN DAHA ÇOK DAHA ÇOK ÇİKOLATALI TARİF BEKLİYORRRRRRRRRRRRRRRRR SEVGİLER....:))))
ÇİKOLATA CANAVARI:)

Adsız dedi ki...

BURCU ABLA ÜZÜMLÜ MUFFİNLERİNİ DE EN KISA SÜREDE DENİYİCEM.SADECE ÇİKOLATALI MUFFİNİNİ DENEMİŞTİK TEYZEMLE ÇOK GÜZEL OLMUŞTU.ŞİMDİDE ÜZÜMLÜ MUFFİNİNİ MERAK EDİYORUM.EN KISA SÜREDE ÜZÜMLÜ MUFFİNİNİ DE DENİYİCEM.UMARIM ÜZÜMLÜ MUFFİNLERDE GÜZEL OLACAKTIR.
SEVGİLERİMLE....:)))

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar benim çok uygun fiyata tupperware ürünlerim varr müthiş fırsatı kaçırmayın derim...

tupper_birsen@hotmail.com adresine e-mail yoluyla mesaj yollayabilirsiniz..
http://tupperbirsen.spaces.live.com adresinden space'imdeki tupperwareleri ziyaret ediniz...

Siparişleriniz için e-mail adresimi ekleyinn...Sevgilerimlee

Adsız dedi ki...

Üzümlü olanını denedim, içine ceviz de kattım. Gerçekten çok güzel oldular. Tarif için çok teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Fincan ölçüsü türk kahvesi mi nescafe mi acaba?

Teşekkürler

Adsız dedi ki...

bişey sorucam bu muffin kalıbı nasıl bişey? yani hani şu kagıt kalıplar varya onlarmı yoksa başka kalıpmı?

Adsız dedi ki...

merhaba bende bu gün ilk kes bi cesaretle denedim çikolatalı muffini ben bide sanki ustalık gösterip içine portakal rendeledim çikolataya yakıştığını düşünüyorum keklerim gayet güsel kabardılar ama ilk kes denedim bi ölçüsü varmıdır ne kadar kek hamuru konmalı kağıtlara?

yaptığınız herşeyi çok beğeniyorum tşkler ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

merhaba acaba kaç derecelik fırında pişirmek gerekiyor??

seda dedi ki...

selam, tarifinizi uyguladım. çok lezzetli oldular. içine üzümün yanı sıra incecik çekilmiş fındık koydum. o da ayrı bir güzellik kattı bence. daha çok acıbadem kurabiyesinin o yoğun tadını hatırlattı bana.
teşekkürler bu tarif için.
seda

HUYSUZBALIK dedi ki...

Sevgili Burcu
Bloglar aleminin yüz karası olsam da :) bu tarifle ben bile harika muffinler yapabildim.Tarife aynen uydum. Vişne ve damla çikolata ekledim. Muhteşem oldular. Teşekkürler.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Burcucum selam. Senin muffinlerin tarifini aynen http://www.nefisyemektarifleri.com/uzumlu-muffin-tarifi/ adresinde de gördüm. Bilgin var mı habersiz mi aşırmışlar bilmiyorum ama haber vermek istedim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba ;

Muffin tarifi icin tskler simdi mutafa gidip cikolataliyi deniceyim ama br sorum olucakdii tabi cevabini tez alirsam okdr mutlu olucam =))

Muffin kaliplarini yaglamak gerekiyormu? anlamadim ilk defa yapicam ve nasil yapmaliyim bilemiyorum :$

Unknown dedi ki...

enfeeees tek kelimeyle tesekkurler
muffin tarifin icin

Adsız dedi ki...

slm ben onur 12 yaşındayım tariflerinizi çok beğeniyorum (hele de çikolatalı olanları)mutlaka anneme yaptırıyorum blogun çok güzel başarılarının devamını diliyorum.
BOL ÇİKOLATALI GÜNLER :D

Adsız dedi ki...

Selam muffin sevenler,ben fatma,bugün çikolatalı muffinden yaptım,arkadaşlarımla piknikte afiyetle yedik,"muffinler nefis olmuş" dediler.Pastacı tarifin gerçekten mükemmel,teşekkürler.

Adsız dedi ki...

merhaba, bu hafta 2 cesit muffinide yaptım muhtesem oldu lezzetleri. bir tek sorunum var kabarmıyor. acaba 1 paket kabartma tozumu az geliyor anlayamadım . melozkan75@gmail.com adresime cevap yazarsanız cok sevinirim . cok cok tesekkurler ... melike

Adsız dedi ki...

slm ben başka bi internet adresinden muffin tarifi almıştım dün yaptım ama içine 3 adet muz giriodu vede 1.5 su bardağı şeker o yüzden çok tatlı oldu ve yiyemedik ama bu kakaolu muffin yapıcam bu hafta sonu benimde kendime ait bi pasta tarifim var her zaman yapıp yiyoruz isteyenlere verebilirim...bu arada site sabihi çok güzel bir site hazırlamış emeği boşa çıkmamış herkese iyi günler...:)))

Adsız dedi ki...

slm ben başka bi internet adresinden muffin tarifi almıştım dün yaptım ama içine 3 adet muz giriodu vede 1.5 su bardağı şeker o yüzden çok tatlı oldu ve yiyemedik ama bu kakaolu muffin yapıcam bu hafta sonu benimde kendime ait bi pasta tarifim var her zaman yapıp yiyoruz isteyenlere verebilirim...bu arada site sabihi çok güzel bir site hazırlamış emeği boşa çıkmamış herkese iyi günler...:)))

Adsız dedi ki...

merhaba zeynep abla
ben avusturyadan Zehra siteni cok begendim cok pratik bilgiler var fakat anlamadim bisey varki fincan türk kahvesi fincanimi?
sevgilerimle zehra

Adsız dedi ki...

merhabalar..
henüz 18 yaşındayım,ve mutfakta değişik tarifler uygulamayı seven biriyim..tesadüfen muffin tarifinizi gördüm ve hemen denedim.. şuanda tezgahın üzerinde soğumaya bıraktım.. harika bir şekilde kabardılar,ve çok lezzetliler.. :)
paylaşım için çok teşekkürler..:)

buzlubadem dedi ki...

Tarif için teşekkürler. Kakaolusunu yaptım.

Adsız dedi ki...

teşekkür ederim tarif için, bayramda bütün arkadaşlarıma yaptım.Mükemmel oldular:)

Adsız dedi ki...

üzümlüsünü pişirirken üzerine biraz fındık koyduğunuzda çatlakların arasında hoş bir görüntü elde edebilirsiniz,çikolatalısının içine biraz üzüm veya fındık koyabilirsiniz,şekeri az tutup üzerine eksta çikolata eritip dökebilirsiniz,çikoatanın içine biraz tereyağ katarsınız sosunuz tam kıvamında olabilir..ama hamur kıvamı 10 numara,bütün tarifleriniz harika,eşiniz çok şanslı,bende bir çikolata hastası olduğum için ekstra teşekkür ediyorumm,ellerinize sağlık ..:)

Adsız dedi ki...

pastaci selam , siten gercekten harika gozukuyor , bugune kadar , sitelerden yemek dergilerinden tarifler denedim cok hayal kırıklıgına ugradıklarım oldu sımdı senin tariflerini deneyecegim yorumlardan anlasilan bu sefer olacak !

Adsız dedi ki...

merhaba , bugun uzumlu muffin tarifinizi uyguladım. ama cok uzgunum nedense ustu tamamen yatay oldu ne yaptım acaba yanlıs benı yonlendırebılırmısınız bır daha deneyecegım onun harıcınde cok az sekerlı olmustu bıraz daha az seker kullanacagım ama asıl problem ustunun dumduz olması yardımınızı beklıyorum

Adsız dedi ki...

Tarif için teşekkürler.
Şimdi denedim , görüntü süper oldu, soğuduğunda umarım lezzetide güzel olacak :))

Unknown dedi ki...

Merhaba;
Muffınin çikolatalılarını yaptım.Bu akşam evde hit oldum.Kızımın okulu için hazırladım ama yarısı tükendi bile.. Diyetteyim ahh ahh...Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Dün akşam çikolatalı muffini yaptım. Harika oldu, teşekkürler.

Üzümlüyü deneyeceğim, üzüm yerine başka ne koyulabilir? ve süsleme olarak crem ole vanilyalı uyar mı?

Unknown dedi ki...

Selam Burcu,

Öncelikle süper bir site ve müthiş tarifler..Yeni evlenmiş ve daha önce mutfakta yumurta ve makarnadan başka birşey bilmeyen bir bayan olarak senin sayende müthiş sükse yapıyorum.Çok çok teşekkür ederim :)

üzümlü muffinini denemek istedim ama evde üzümüm yoktu ben de onun yerine kuru incir,kuru kayısı ve ceviz koydum.Tam o esnada ıhlamur demlemiştim kendime ve denemek için 1 çorba kaşığı ıhlamur koydum..

Sonuç: inanılmaz güzel ve lezzetli oldu :)

Sana tekrar teşekkür ederim,benim gibi bir insanın da harikalar yaratabilmesine sağladığın büyük destek için..

Şeymanur dedi ki...

Tarifler çok hoş görünüyor. Hemen bugün yapmak istiyorm amabi sorum var. Benim muffin kağıtlarım var ancak kalıbım yok. Kalıpsız olarak yapsam tarifi sonuçta bi değişiklik olur mu acaba?

Adsız dedi ki...

Butun parti ve davetlerde bu keki degisik versiyonlarla yapiyorum, havuclu, meyvali vb.
Herkes bayildi.
Tarif icin tesekkurler

esra dedi ki...

her iki muffin tarifini de denedim, çok lezzetli oldular, teşekkür ederim. benim iki sorum var; birincisi muffin huamuru dolapta maximum kaç saat bekleyebilir, ikincisi de yaptıklarımın üzerleri çatlamadı nedeni ne olabilir?

ezgi dedi ki...

muffin kalıbı yerine sadece kağıt kek kalıbı kullansam ne olur?

Unknown dedi ki...

meraba.damla çikolatalı olanı yaptım.bi çok tarifinizi uygulamaya calısıyorum.gercekten hepsi çok tutarlı.hepsi mi güzel tutar:) pastacı senın sayende akşam hayatımın en guzel kekini yedim.teşekkür ederim.devamını dilerimmm:)

Adsız dedi ki...

ben şimdi yaptım çok güzel oldu .ok teşekkür ederim eşimle şimdiden 6sını yedik bile:D

Adsız dedi ki...

muffin boyle olmaz ki brownie gibi islak bi gorunumu olur bunlar muffinden ziyade bildigimiz kekin kaliplara dokulmusu gibi gorunuyor

Unknown dedi ki...

Tariflerinizi daha önce de okumuştum ama bugün ilk kez bir tarifinizi denedim. Üzümlü muffini biraz deiştirdim. Evde çiğ antep fıstıklarım vardı nereye kullanacağımı bilemediğim, ben de üzüm yerine antep fıstığı koydum, bir de üzerini krem şanti ve narla süsledim.. Gayet güzel oldu, ama bana biraz tatlı geldi bir dahaki sefere şekerini biraz azaltıp deneyeceğim. Çok teşekkürler..

Fushia dedi ki...

Tarif için çok teşekkürler, yalnız bende kek için kağıtlardan yoktu birde, çikolatayı bi güzel kırdım minik minik, tarifide aynen uyguladım, fırına attım kabarmaya başlayınca farkettim ki, kırk çikolatalar tezgahın üstünde duruyor :D:D, Bu iki eksiğe rağmen süper oldular ve harika kabardılar, çok ama çok teşekküler. Not: Gelecek sefere unutmam inşallah :D

etki alanı dedi ki...

Sevgili Burcu,

Bugün işyerindekilere sürpriz yaparak,muffin ikram etmek istedim.Tarifler bölümünden,senin bloğuna girerek tarifini okudum.Ve verdiğin malzemeden kaç adet çıktığını yazmış olman beni rahatlattı.Çünkü 40 kişilik bir malzeme hazırlamam gerekiyor.Ölçülerin kaç gram geldiğini yazıyor olman,herkesi daha bir bilinçlendiriyor.
Epeydir uğrayamıyordum bloğuna.
Takibe alındın...
:-))
Sevgiyle kal...
TüTü

Adsız dedi ki...

şu anda çikolatalı maffini deniyorum cok güzel kabarıyor umarım ıyı olur tarif icin teşekür ederim ...

eda dedi ki...

merhaba ben de biraz önce muffin tarifini denedim fakat içine ceviz kuru üzüm ve portakal rendesi koydum tam 14 tane çıktı ve su an muhtesem bi sekilde kabarıyorlar =) tarif için tesekkürler pastacı

laurie monta dedi ki...

merhaba. ben de şu tarifi yapacağım fakat muffin kalıbım yok. eğer o kağıtlı kalıplardan alıp normal tepsiye dizsem yine de olur mu? teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

bu tarifi uyguladım ama 14 tane çıkmadı baya bi oldu ve çok fazla kabardı ürezine krema ve çikolata sosu da uygulayacağım şu an fınında teşekkürler...

berva dedi ki...

Merhaba Burcu
Bende çikolatalı muffini denedim ama kek yerine kurabiye tarzı bir şey çıktı fırından :)) Tadı kötü değildi ama kek bekliyordum hayal kırıklığına uğradım :)
Kahve fincanı derken umarım türk kahvesi fincanından bahsediyorsundur :) Unu çok geldi mikserim artık dönmemeye başlayınca hepsini eklemedim ve çok şekerli oldu hatta şekerden sebep sanırım üstü sertleşti.Kağıt kalıplarım vardı içinde yayıldı hatta bazıları tepsiye taştı ve kabarmadı üstü de çatlamadı dümdüz kayık gibi oldu..Bu kadar şeye rağmen eşim beğendi teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

merhaba ben zeynep..ellerinize sağlık öncelikle,çok güzel gözüküolar ama oruçlu olunca zor oluo böyle blogları dolaşmak :) bu ölçüleri kahve fincanı yerine kaşık ölçüsü olarak verebilir misiniz acaba?çünkü her kahve fincanı birbirinden farklı olduundan ölçülerde tutarsızlık olmasın istiorum..

Nergis dedi ki...

Merhaba Burcu Hanim,
Gecen hafta uzumlusunu deneyerek basladigimiz muffin maceramiza bugun kakaolusu ile devam ediyoruz. 4 yasindaki kizimin mudavimi oldugu,harika dokusu ve mukemmel tadi ile bugune kadar denedigim butun muffin tariflerini geride birakan tarifiniz icin cok tesekkurler.
Sevgiler...

Fatma Ebrar dedi ki...

merhaba dün ikeayı dolaşıyordum ve muffin kalıbı aldım internete gelip harıl harıl tarif ararken sizin tarifinizle karşılaştım ve yapmaya başladım.inanın evdekiler daha pişmeden muffinleri parmaklamaya başladılar harikulade bi tarif piştikten sonra yok böyle bi tat dedim dışarıdaki browniler yanında halt etmişler gerçekten çok teşekkür ederim tariflerinizi bizimle paylaştığınız için sitenize bayıldım bende yavaş yavaş bu işe girişmeye çalışıyorum iyi çalışmalar dilerim :)

Teacher Rey dedi ki...

Merhaba,

Bende bu muffinleri denedim tadı gerçekden mükemmel. İstediğim kadar kabarmamış olsada güzel oldular. bir kaç sorum var. Kahve fincanı kastından türk kahvesi mi yoksa nescafe mi? Ben türk kahvesi fincanı kullandım ama klasik olanlardan biraz daha geniş fincanlarım. Biraz fazla tatlı oldu. Artı 14 tane değil de 28 tane oldu!!! Bir şey daha. Muffin için kullanılan kağıtlar çok küçük. Muffinlerin kabarmasına ve şişmesine sanki engel oldular. Bunları kullanmasak ve direk silikon kaplara döksek olurmu? Ya da daha genis ve derin olan kağıtlar varmı?

Tarifiniz için gerçekden çok teşekkür ederim.

ozlemsblog dedi ki...

bu tarife göre çikolatalı muffin yaptım..ilk denemeye göre güzel oldu diyebilirim..biraz fazla şekerli oldu ve fazla kabarmadı..diğer denemelerimde daha güzel olur inşallah..tarif için teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

bende yapıcam şimdi,tarif çok net inşallah becerebilirim:))

HobbyDay HomeButik dedi ki...

çikolatalı mufinlerim az önce pişti yadınada baktım harika olmuş...17 adet çıktı benim muffinler...hem lezzetli hemde bereketli oldu...teşekkürler pastacı:)))

Seda dedi ki...

Merhaba,
dün iş arkadaşlarım ve ailem için toplamda 3 sefer bu tarifi uyguladım ve bir gecede 63 adet muffin yaptım:)
yarısı üzümlü yarısı çikolatalı ve tadı da görüntüsü de mükemmel oldu :)
bir kısmını yaparken 4 kahve fincanı şeker yerine 3,5 kullandım hatta çikolatalı olanda 3+yarım paket vanilya kullandım tadı gayet güzel oldu.
tarif için çook teşekkür ederim hem pratik hem de çok lezzetlii :))
diğer tariflerinizi de en kısa zamanda denemeye başlayacağım :)

volkan dedi ki...

merhaba, 170 derece ve 40 dk diye yazdığınız için ben de fırını 40 dakikaya ayarladım ve büyük bir hata yaparak bakmadım bidaha :D ama ilk 20 dakikada zaten kömür gibi oldular, bu partiyi maça götürücem :) 170 derece mi çok geldi acaba? ya da fırını alt&üst açmak yerine sadece alt rezistansı mı açmam gerekiyodu?

fatma defne dedi ki...

merhabalar ilk kez muffin deneyeceğim kalıplarım kalpli ve 12 lik acaba bu tarif çok mu fazla gelir çünkü öyle büyük değiller?
ikinci sorum muffin kalıbının içine illaki bir de kağıt mı yerleştirilmeli? Direk de kullanılamaz mı?
üçüncü sorum ise benim kalıbım silikon ve direk fırın telinin üzerinde mi koymam gerek lütfen acilen cevap verin.. Acelem var:)
Ellerinize sağlık..

elif dedi ki...

çok teşekkürler... şimdi üzümlü muffinlerim fırından çıktı mükemmel kokuyor. iyiki varsınız ;))

Burcu dedi ki...

Merhaba Burcu Hanim, muffin tarifinizi denedim ve cok güzel oldular. Fakat sizin foto.dakilwr gibi kabarmadı, biraz yayıldılar. Ama tadı cok güzel özellikle uzumlunun. Hamur nasıl olmalı? Biraz katı olsa daha mı kabarıyor? Püf noktasi nedir acaba? Cok teşekkürler....