Cuma, Eylül 08, 2006

YAĞMUR VE ANNESİ PANCAKE'İ ÇOK SEVİYOR..

































Tatilden geriye kalan pancake'lerimiz oldu..Pancake, Amerikan kahvaltılarının vazgeçilmez bir lezzetidir..bizler çok sık yapmayız hatta belkide çoğumuz hiç yapmamışızdır..ama arada, haftasonu kahvaltılarındave brunchlarda yapılabilecek değişik bir tarif olduğunu düşünüyorum..
Ben pancake yapımını ilk Zanussi'nin Brunch kursunda öğrenmiştim. Kolay gibi gözükse de yapımı , en önemlisi pişirmesi biraz zahmetlidir. Biraz yapa yapa deneyim kazanılması gereken ve yakmadan az pişirilmesi gereken bir yiyecektir.. Kursta hepimiz pancake'leri pişirirken ya çok kalın yapıyorduk ya da istemeden yakıyorduk. Bugün sabah ta pişirirken ilk yaptıklarım çok güzel oldu ama sonrakileri biraz yaktım :( nedeni ise tava çok ısınınca eğer tavayı tekrar yağlamadan pancake'i dökerseniz pancakeler 1 dakika içinde yanıyor..bu deneyim bana iyi bir ders oldu..
Tarifinde ise kurstan öğrendiğimin aynısını yapmadım. Çünkü o tarif nerdeyse 20 kişilikti. Günal'ın getirdiği kitaptan ve kurstaki tarifi birleştirip kendi mantığıma göre bir tarif oluşturdum. Sonuçta tatilde yediğimizin daha lezzetlisini, görüntü olarakta daha başarısızını yapmış oldum..
























Yağmur sadesini, bende tabii ki Nutella'lısını yedim :) Çikolata severlere Nutella'lı yemesini şiddetle tavsiye ederim.. pancake'in yanındaki yeşil bebek ise tatilden bizimle dönen ikinci Bodrum hatırası :)

Gerekli malzemeler ; ( yaklaşık 10 adet için )

  • 1 orta boy yumurta
  • 8 çorba kaşığı tereyağı ( eritilmiş )
  • 2 çorba kaşığı tozşeker
  • çay kaşığının ucuyla tuz
  • 3/4 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 çay kaşığı vanilya esansı veya 1 çay kaşığı toz vanilya
  • ayrıca pişirmek için tereyağı veya becel

Öncelikle yumurta , şeker ve vanilyayı çırpalım. Bu arada tereyağını eritelim. Un, kabartma tozu ve tuzu ayrı birkapta eleyelim. Yumurtalı karışıma unlu karışımı ekleyip çırpmaya devam edelim. Karışımı çırparken sütü ve erimiş yağı yanımızda bulunduralım. Çırparken biraz süt ekleyelim karışıma yedirelim. Sonra yağı ekleyip karışıma yedirelim. En son tekrar sütü ekleyip karışıma çırpmaya devam edelim. Karışım homojen görünümde ve akışkan olmalıdır.

Tavamızı ısıtalım. Bir parça tereyağını tavada eritelim. Birer çorba kaşığı karışımdan dikkatlice, oval veya yuvarlak bir şekil vererek tavaya dökelim. Bir dakika içinde hemen bir tarafı kızaracaktır, hemen dikkalice diğer tarafını spatula ile çevirin. Taraflarını yakmadan hafif kızartarak pişirmeye dikkat edelim . Bir tur piştikten sonra ikinci tur için tavaya tekrar tereyağı sürün ve karışımdan öyle dökün. Eğer yağlamadan pişirirseniz pancakeler 1 dakka dolmadan bile hemen yanacaktır.

Pancakelerimizin yanında reçel, peynir, nutella veya sade olarak servis yapabilirsiniz.Özellikle çocukların çok hoşuna gidecektir..

Hepimize afiyet olsun :)

20 yorum:

Adsız dedi ki...

Yaa bu çok çok hoş bunu mutlaka bu hafta sonu denemem lazım..:)))ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Burcucum ne yapsam önce demişsin tabiki PASTAAAA...:)))ama sen yinede içindeki sesi dinle önce hangisi daha ağır basıyorsa onu yap..nasılsa hepsi çok güzeldir..:)))

Adsız dedi ki...

Ülviyecim merhaba,

şimdi beni pasta yapmaya teşvik ettin canım..sanırım pasta yapacağım..

öpüyorum seni :)

Adsız dedi ki...

merhaba burcu ben senden şöyşe bol çikolatalı bir tart tarifi rica ediyorum.mümkünse fazla zaman almayan.hani marketlerde turti satılıyorya onun gibi birşey arıyorum yardımcı olurmusun?Ayrıca pankekler enfes gözüküyor ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Burcu'cum, ellerine saglik. Pancake bizim de cok sevdigimiz bir kahvalti tadi, ancak biz farkli ve biraz daha kolay sekilde yapiyoruz burda. Mikser hic kullanilmiyor. Sulu malzeme (yag, sut ve yumurta) birlikte hafif cirpilip, kuru malzemeye (un, kabartma tozu, seker ve az tuz) bir defada ve sadece catalla karistirilarak ekleniyor. Ancak karisacak sekilde catalla karistiriliyor. Topaklar kalmali hamurda. Sonra dedigin sekilde pisiriliyor. Bir de boyle dene bakalim. Senin yaptigin sekilde cirpmalisi daha cok krepe benziyor, tabii onu daha ince dokmek lazim.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Pancake'ği birde sade gül reçeli ile çok hoş oluyor aromatik bir tadı olan reçelle pancake'nin buluşması kulağa hoş geliyor daha önce denemedim ama tattım çok lezzetliydi ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

oh oh oh pancakeler yapılmışta anne kız yenmiş bile afiyet olsun nutella olayına çok güldüm benim bildiğim çocuklar sever nutellayı ama geçenlerde yiğenim bende kaldı sabah ben de ona krep yaptım -halacım nutella süreyimmi üzerine dedim ;)-yok halacım ikisi birleşince çok kilo yapar ben biraz peynir alabilirmiyim dedi;))(Yonca Evcimiğin dans kurslarına gidiyorda kilo alacak diye ödü kopuyor ve sadece 11 yaşında;(())Ben utandım o yedi masadan kalktı bende arkasından dayanamadım bir tanesini de nutellayla yedim;))yazını okuyunca da onun için çok güldüm;))afiyet olsun sana da bana da arkadaşım;))
SEVGİYLE KALIN ÇOK ÖPTÜM...

Adsız dedi ki...

burcu hanim bende amerikada yasiyorum ve burda dediginiz gibi pancake kahvaltinin vazgecilmezlerinden. bende yapiyorum ve cikolatayi sevdiginizi gorunce sizede bir oneride bulunmak istedim. eger pancake karisiminizin icin damla cukolata koyarsaniz birazcik cok enfes oluyor. bizde hep oyle yapiyoruz. pisirirken eriyor, daha bi tatli ve lezzetli oluyor:) affiyet olsun!

Adsız dedi ki...

Merhaba, Burcu hanım,
Sitenizi çok başarılı buluyorum ben de tatlıya çok düşkünüm sizin gibi. Fırsat buldukça tatlı şeyler yapar dururum. Bir şey sorucam, bu pankeki waffel makinasında pişirince waffel, tavada pişirince pankek mi oluyor.Tariflere bakıyorum hemen hemen aynı şeyler var içinde. Bendeki pankek tarifi ile ilk kez pankek yaptım ama waffel makinemde pişirdim içine çilek reçeli,muz ve nutella sürdüm Ortaköy'de yada Moda 'da yediğim waffeldan çok farklı olmadı.
Siteniz için çok teşekkürler sizden yeni şeyler öğreniyorum.Başarılarınızın devamını diliyorum

Adsız dedi ki...

Pancakelerin içlerine bir malzeme doldurup (mesela karidesli falan)beşamel sosla fırına atmaya bayılırım.

Adsız dedi ki...

burcu yaaa süpersin.pancakalar bana hep tatili ve otellerin kahvaltılarını hatırlatır.artık bende yaparım.

Adsız dedi ki...

Bu sabah da pankek yedik, cocuklar da bayildi, ben de:)Ben artik habersiz gelen misafire de yaparim pankek:))

Yaglamayi unuttum ama hic yapismadi bizim pankekler canim, tavanin deseni de cıktı uzerine cok guzel pistiler. Bence kabartmali yapismaz tava pisirmek icin ideal..

Adsız dedi ki...

Ülviyecim merhaba,

umarım hafta sonu denersin ve sonuç yorumunu bizimle paylaşırsın..iyi pazarlar diliyorum :)

Mehtap merhaba,

çikolatalı tart bende uzun zamandır yapmak istiyordum..en kısa zamanda söz yaparım..

Zinnur merhaba,

evet seninki süper pratik gözüküyor..eee sen oralardasın tabi benden daha doğrusunu bileceksin, banada öğrettiğin için çok teşekkür ederim..bende en kısa sürede senin yaptığın yöntemle deneyeceğim..
ama bize niye çırptırtlar o zaman...kek yapar gibi çırpıp durdum :(

Şebnem merhaba,

bencede pancake tatlı ile daha da güzel oluyor hatta gül reçeli çok çekici geldi kullağıma..hemen mot edildi :)

Zuhalcim merhaba,

11 yaşında formuna dikkat ediyor demek..üzülsemmi sevinsemmi karar veremedim..o şimdiden başlamış, bizim yaşımızda nelere dikkar eder acaba..kendimi çok dikkatsiz hissettim şimdi bak..ben nutellasız tatmin olmamki..peynir yetmezzz, yetemezzzz :)hele ki krep, pancake gibi yiyecekler..
aahh ahhhh..

Zeynep merhaba,

bu çok hoşuma gitti, hatta bayıldım :) sabah eşimede kahvaltıda bahsettim, Amerika yaşayan bir okuyucum pancake'e damla çikolata ilave ediyormuş diye.oda "tam senlik" dedi.fikir beni çok cezbetti, teşekkür ederim:)

Fatma merhaba,

evet, haklısın..tarifler özellikle pancake, krep, waffel gibi kahvaltılıkların hepsi birbirne benzer..ama özellikle waffel ile bu pancake tarifi çok benziyor..bence yaratıcılığınız önemli..waffel makinanızın olmasıda süper :) sonuçta harika bir waffel ortaya çıkmış bence modadakilerden daha güzel olmuştur..

Oya Hanım merhaba,

müthişsiniz başka ne diyeyim..

Beste merhaba,

genelde banada tatili ve otelleri hatırlatır..tabii onlar kendi ekipmanlarıyla daha güzel pişiriyorlar..evde biraz şekilleri farklı oluyor ama tat olarak süperlerrr :)

Yelda merhaba,

senin tavanın tam markasını bana iletebilirmisin lütfen..mutlaka almalıyım..

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Benim pisirdigim tavanin markasi Tefal. altinda "Add integral" yaziyor. tabani petek seklinde.

Bu arada alacaksan acele et, hemen bir tefale ugra, cunku bu ay tencere alana tava bedava. Hatta karta ozel promosyonlar da var. Resmen reklam yaptirdin bana:))

Adsız dedi ki...

eminönündeki devamlı gittiğiniz yerin adresini yazarmısınız
sitenizi sabahtan okudum güzel tarifleriniz var denemeden nasıl olacagını bilemem cheesa kek tariflerinde farlı altarnetiflerede yer verirmisiniz
BASARILAR

Adsız dedi ki...

pan kek tarifini cahilliğime verin am pek anlamadım un 2 mi 3 bardakmı
SÜT te öyle BEN ANLAYIŞSIZMIYIM
bir de waffl makinası nereden alınır pahalımı ev de kullanmaya uygunmu EKMEK makinası içinde aynı kaygılarım var beni aydınlatmak istermisinizzzzzzzzz

Adsız dedi ki...

ben bir cikolata canavarıyım birde cikolatalı pasta olursa hiç dayanamam tariflerin çok güzel yapmadım ama bakarken doydum öptüm

Adsız dedi ki...

Süper bir blog tebrikler
tarifler harika hemen deniyeceğim
sevgiler

beto dedi ki...

Bunu çok canım çekti. Yaptım ama beceremedim.
Hamurum sürekli gözenekli kaynayan ve katılaşmayan bir kıvamda oldu :(
Burcucum nerde hata yaptım

canikom dedi ki...

çok güzel olmuş ama yağı gram olarak yazmanız mümkün mü