Pazar, Nisan 22, 2007

ELMALI PAY & GEÇEN ZAMAN İÇERİSİNDEN KALAN BİR KAÇ FOTOĞRAF...






































Geçen süre içerisinde çok fazla tarif yazıp , yaşadıklarımı çok fazla paylaşamadım. Hayatın farklı saatleri, günleri ve haftaları oluyor.. Bazen fiziksel olarak yorgun, bazen de zihinsel olarak yorgun oluyorum. Ama iki seneden fazla bir zamandır bloguma tarif ve yaşadıklarımı yazmak o kadar büyük bir alışkanlık oluşturmuş ki, yazamadığım, ilgilenemediğim zamanlar devamlı bir suçluluk duygusu hissetmeye başlıyorum. Zannetmeyin ki sıkıldım vs. Sadece yorgun oluyorum, konsantremi toparlayamıyorum, motive olmaya çalışıyorum vs..

Ama inanın bulunmaktan en keyfi aldığım yerlerden biri burası, internet.. Paylaşmaya başladığım ilk günden , bugüne kadar geçen sürede kazandıklarım çok oldu. Çok fazla dost ve arkadaş kazandım, deneyim kazandım, mutluluğumu - hüznümü paylaştım ve bunları yapmaya da devam edeceğim. Neden bunlardan bahsettim bilmiyorum, sanırım sadece geçen arayı ifade edebilmek için birazcık yazmak istedim ve rahatlamak istedim..

Bu gönderinin sonuna geçen zamanda paylaşamadığım bazı fotoğrafları da ekleyeceğim. Umarım fotoğraflara bakmaktan da keyif alırsınız :)

Ve biriken tariflerden birini paylaşmak istiyorum ..eminim çok seveni vardır :)


ELMALI PAY

Gerekli Malzemeler;

Hamuru için ;

500 gr un
100 gr pudra şekeri
120 gr margarin ( oda ısısında yumuşamış)
4 çorba kaşığı soğuk su
2 adet yumurta (oda ısısında beklemiş)

İçi için
3-4 adet kırmızı elma (rendelenmiş)
1 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı ceviz içi
½ su bardağı kuru üzüm
2-3 çorba kaşığı su

Üzeri için;
1 yumurta sarısı
pudra şekeri


Öncelikle tart hamurumuzu hazırlayalım. Un ve pudra şekerini yoğurma kabına eleyelim. Ortasını havuz açıp yumurta, yağ ve suyu ilave edelim. Tüm malzemeyi az yoğurarak toparlayalım ve streç filme sarıp buzdolabında 30 dakika bekletelim.

Tüm iç malzemeyi orta boy bir tencere koyup kısık ateşte elmalar yumuşayıncaya kadar pişirelim.

Fırınımızı 190 dereceye ayarlayalım ve ısıtmaya başlayalım.

Hamurumuzu buzdolabından çıkartıp ikiye bölelim. Tart kalıbımızı yağlayalım. Hamurun ilk yarısını oklava ile açıp kalıbımıza yerleştirelim. Üzerine elmalı içimizi dökelim.

Kalan hamuru , oklava ile açalım ve tartımızın üzerine kapatalım. Bir adet yumurtanın sarısını tartın üzerine sürelim ve bir çatal yardımı ile tartın üzerine yer yer delikler açalım. Ve tartımızı önceden ısıttığımız fırınımıza yerleştirelim. Üzeri kızarıncaya kadar yaklaşık 30-40 dakika pişirelim.

Piştikten sonra tartımızın soğumasını bekleyelim. İyice soğuduktan sonra elek ile tartımızın üzerine pudra şekeri dökelim. İsterseniz bir stencil yardımı ile tartınızın üzerine desenler vererek pudra şekeri ile süsleyebilirsiniz.

* bu tarif bu hafta ki Diva dergisinde yayınlanmıştır.




















































7 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Merhaba Pastaci Burcu, yazınızla ve resimlerle geçen zamanı çok güzel anlatmışsınız. Önemli olan yazı yazmadan ilhamın gelmesi yoksa sizin içinde bizim içinde çekilmez olabilir..:)) Sizi severek takip ediyorum ve bana da şekerli hamurla pasta yapma ilhamının gelmesini bekliyorum..:)
Resimlerde emeği geçen herkesin ellerine sağlık
sevgilerle :)

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Merhaba Burcu,
Yazılarını, o muhteşem görünümlü pasta ve tariflerini özlemiyor değiliz tabi ama senin de yazdığın gibi blogunu güncelleyemesen de aklının burada olduğunu biliyoruz. Benim şeker hamurunu elime almama sebep sen oldun ve sonrasında blogumu kurmama da tabi. O yüzden buradan sana çok ama çok teşekkür ediyorum. İyi ki varsın.
Sevgilerimle,

Nukhet dedi ki...

Sevgili Burcu

Merak etme sen, vakit bulup yazamasanda burayi sevdigini iliyoruz. Cunku bu virus insanin icine bir girdimi bir daha iflah olmuyor. Bir cok kisi benim de pasta yapma yapma seruvenimi baslattin. Herseyiyle hayatimi doldurur oldu pasta yapmak. Sadece yapmak dedil pasat yapma fikrinin aklima dusmesi ne yapilacagini tasarlayip baslamaya kadar giden o surec en cok cezbediyor beni. Ara ara gel de bak ogrencilerin olarak guzel seyler yapabiliyor muyuz. Sevgiler

Unknown dedi ki...

Uzun bir aradan sonra tekrar yazdığını görmek çok güzel...Elmalı pay her zamanki gibi harika ellerine sağlık burcu....

Adsız dedi ki...

Burcu sen yazamasanda biliyoruzki devamlı kayıttasın ve nasılsa yazacaksın... Sana birşey sormak istiyordum. Hani Gloria Jeans cafede kahvelerin yanında verdikleri ağızda dağılıveren kurabiyeler var ya onların tarifini biliyormusun? Çok vaktini almazsa yazabilirmisin.. Sevgiler..Eren

Adsız dedi ki...

party food kitabını çok merak ettim içinde neler vardır kimbilir en yakın zamanda yapmanızı beklicem
siz ve arkadaşlarınız
keyif saçan insanlarsınız
...herzaman tebessüm kaynağım

Burcu ÜNAL dedi ki...

Ayşe merhaba,
İlham gelmesini beklemek ne demektir çok çok iyi biliyor ve seni çok iyi anlıyorum :)
Ama şeker hamuru çalışmak içinde arayı çok fazla açma derim ben, çünkü bir kere alıp deneyince ve o zevki alınca , devamlı şeker hamurundan birşeyler yapmak isteyeceğine eminim..

Burçin merhaba,

Güzel sözlerin için gerçekten çok çok teşekkür ederim ve ne mutlu bana ki , sana güzel bir uğraş ile tanışmana vesile olabilmişim :)
Bugün yine yoğun çikolatalı bir tarif ekliyorum, bakalım hoşuna gidecekmi :)

Nükhet merhaba,

Bakmaz olurmuyum, aslında devamlı sizleri takip etmeye çalışıyorum, muhteşem şeyler yapıyorsunuz ve ben inanın çok çok mutlu oluyorum..zaten benim amacımda elimden geldiğince, burayı takip eden herkese pastacılığı sevdirmekti..ve devam edildiğini görmem beni inanılmaz huzurlandırıyor, bu duyguyu anlatabilmem zor :))
Ama ben kimseyi öğrencim olarak görmüyorum, çünkü öğretmen olabilmek gerçekten çok zor, çok emek ve bilgi isteyen ve çok yüce bir mertebedir. Şu aşamada kendimi o mertebeye layık görmüyorum .
Ama yinede nazik sözlerin için çok teşekkür ederim..

Zerrin merhaba,

Aslında ben hep buralardayım ve arasırada yazıyorum ama çok sık yapamıyordum :)
Elmalı pay için ise çok teşekkür ederim :)

Eren merhaba,

Evet, çok güzel ifade etmişsin, ben gerçekten yazamasamda devamlı kayıttayım ve nasıl olsa yazacağım :) süper tespit :)
Ve şimdi fark ettim ki, uzun bir süredir Gloria Jeans'e gitmiyorum veya gitsemde o kurabiyeyi yemiyorum :) ilk iş o kuribeye tadılacak ve sana bilgisi verilecek :)

Aynur merhaba,

Party Food kitabı Müge'nin di, ama gerçekten çok keyifli bir kitaptı..bana adresini gönderirsen, sana göndermek isterim :)


herkese sevgilerimle..