Pazartesi, Mayıs 21, 2007

TEK KİŞİLİK MİNİK ÇİKOLATALI TARTLAR..






































Aslında yazmayı çok seviyor ve çok istiyorum ama nedense bazen insan çok istese de yazamıyor. Hatta bazen sayfamı bile açmak gelmiyor içimden ama bugün kendimi zorladım, ve fotoğraflarımı çekip bilgisayarımın başına oturdum. Sonuçta burası benim rahatlama ,paylaşma ve buluşma noktam. Fazla ihmale gelmemeli, öyle değil mi :)

Geçtiğimiz günlerde muhteşem bir buluşma ve tanışma gerçekleştirdik. Bunu daha önce yazmak istiyordum ama içimdeki hevesin gelmesini beklemek durumunda kaldım. Mutfakta Zen demem sanırım yeterli olur..evet, sevgili Tijen İnaltong ile tanıştık !!! Yazılarını, tariflerini keyifle nasıl okuyor, fotoğraflarına bakıp nasıl içinizi ısıtıyorsanız, aynen kendisi de o samimiyette ve sıcaklıkta bir insan. Canım arkadaşım Zuhal bizleri davet etti , Ufuk, Tijen ve ben buluşup davete uçtuk ve gerçekten çok keyifli saatler geçirdik..Zuhal'e aracı olduğu için çok çok teşekkür ediyorum ve Tijen, seni tanımak gerçekten büyük bir mutluluktu benim için ,umarım çok daha sık görüşebiliriz..

O gün Tijen'in şerefine Bourbon'lu Mudcake yapmıştım. Yoğun çikolatalı olmasına rağmen ben ileriki günlerde hızımı alamadım ve çikolatalı tarifler yapmaya devam ettim. Çok severek takip ettiğim The Australian Women's Weekly yayınlarının "Chocolate" kitabından Gourmet Chocolate Tart tarifini denemeye karar verdim. Çünkü ne zaman women's weekly'den bir tarif denesem, sonucundan çok çok memnun kalıyorum.

Evet, gerçekten sonucundan çok memnun kaldım. Ama ben küçük bir değişiklik yaparak, bildiğimiz klasik tart sunumunda servis yapmadım. Onun yerine tartı küçük kareler şeklinde kesip tek kişilik porsiyonlara dönüştürdüm. Benim bu hali çok hoşuma gitti. %70 acı bitter çikolatası ile yapmama rağmen Yağmurcuk bile çok severek yedi..

Çikolatalı Tart için Gerekli Malzemeler;

İçi için ;

  • 2 yumurta
  • 2 yumurtanın beyazı
  • 55 gr tozşeker (1/4 cup)
  • 250 gr bitter kuvertur (eritilmiş- %70 kakao içeren Lindt kullandım)
  • 200 gr katı yağ( eritilmiş - Hüner kullandım)

Tart tabanı için ;

  • 240 gr un ( 1 + 1/2 cup)
  • 110 gr tozşeker (1/2 cup)
  • 140 gr soğuk tereyağı veya margarin
  • 1 yumurta (hafif çırpılmış)

Önce, tart tabanımızın hamurunu hazırlayalım. Fırınımızı 180 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım.

Un, şeker ve yağı yoğurma kabında parmaklarımızın ucuyla yağı eritmeden birbirlerine yedirmeye başlayalım. Yumurtayı ekleyip şöyle bir hamurumuzu toparlayalım. Streç filmleyip 30 dakika buzdolabında bekletelim.

30 dakika sonra buzdolabından çıkartıp hamurumuzu unlu tezgahta merdane yardımıyla açalım. Ne çok ince ne de çok kalın açmamamız gerekmektedir. Orta kalınlıkta olmalıdır.

24 cm çapındaki bir tart kalıbının tabanını iyice unlayıp yağlayalım. Hatta ben kalıptan çıkaramama riskini azaltmak için tabanına pişirme kağıdı yerleştirdim. Özellikle altı çıkabilen bir tart kalıbı kullanırsanız, tartınızı kalıptan çıkartırken daha rahat edersiniz.

Açtığımız hamuru kalıbımıza dikkatlice yerleştirelim. Yer yer çatal ile hamurun üzerine delikler açalım. Pişirme kağıdından 24 cm çapında olacak kadar bir yuvarlak keselim. Bunu tartın üzerine yerleştirelim ve üzerine ağırlık yapması için kuru fasulye, nohut vb. kuru baklagil yerleştirelim. Böyle tart hamurumuz pişerken kabarmayacaktır.

Isıttığımız fırınımızda tart tabanımızı yaklaşık 10 dakika kadar pişirelim.

Bizde bu arada tartımızın içini hazırlayalım. Yumurta, yumurta beyazları ve şekeri ısıya dayanıklı bir kabın içerisine koyun. Bu kabı üzerine oturtabileceğiniz bir cezve veya tencerenin içerisinde çok az su kaynatın ve buhar elde edin. Buharın üzerinde yumurtalarımızı mikser ile çırpalım. Ve şekerin iyice erimesini sağlayalım. En son yağ ve çikolatayı ekleyip karışımızı homojenleşene kadar çırpmaya devam edelim.

10 dakika sonra fırından tart tabanımızı çıkartalım. Üzerinde kuru baklagilleri ve pişirme kağıdını alalım. Hazırladığımız iç harcını tartın üzerine dikkatlice dökelim ve tekrar fırınımıza atalım. Yaklaşık 10 dakika daha pişirip fırınımızdan tartımızı çıkaralım. Üzerinin pişerken katılaşmasını beklemeyin, eğer süreyi uzatırsanız tartınızın üzeri yanacaktır. Bir gece veya 4-5 saat buzdolabında beklediği takdirde üzeri sertleşecektir.

Hepimize afiyet olsun..




22 yorum:

Tijen dedi ki...

Burcu'cuğum,
Bana sürpriz yaptın! Desene yakalanmışım gizli gizli fotoğraf çekerken. Bende de sizin bir kaç kare fotoğrafınız var, dur yollayayım onu. Çok teşekkürler o muhteşem kek için. Şimdi olsa, şuracıkta iki dilim yemezsem ne olayım. Ama olmaması benim hayrıma tabii. Çok teşekkürler canım güzel sözlerin için. Ben senin için ne hayaller kuruyorum, hadi boş durmak yok...
Tijen

LaMa dedi ki...

Super bir bulusma daha demek! sizin adiniza cok sevindim, keyfinzi bol olsun ;)

Adsız dedi ki...

Burcu'cuğum süpersiniz. Tijen Hanım'la tanışmak çok harika olsa gerek!

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

burcu merhaba,
ben birsey ogrenmek istiyorum seker hamuru yaptigimiz glikoz ve jelatini hemen tuketmemiz gerekiyor mu bir de nasil saklamaliyiz
tesekkurler
arzu

Adsız dedi ki...

çikolatanın giripte güzelleştirmediği bir tat düşünemiyorum ellerine sağlık. ayrıca yazılarınıda özlemişiz.

Adsız dedi ki...

Ne güzel bir gün geçirmişsiniz....Pastayada payıldım......

limoncicegi dedi ki...

Ooohh çok güzel yapmışsınız. Tarifinden ziyade sunuşun çok güzel olmuş, ben bunu yapsam benim litaretürübilmeyen yeme tayfama tart olduğunu hayatta anlartamam :)) fikir çokhoş,ellerine sağlık

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Burcu şahane görünüyor tart. Kendiniz zorlayıp bizimle bu güzellikleri paylaşmakla çok iyi yapmışsın. Her zamanki gibi detaylı ve kolay anlaşılır anlatımın için de çok teşekkürler. Ellerine sağlık.
Sevgiler,

Not: Australian Woomans Weekly Dergisine buradan abone olunabiliyor mu?

Adsız dedi ki...

burcu senin yaptigin cikolatali catlak kurabiyeden yaptim ama olmadi sadece karbonat yerine kabartma tozu kullandim diger malzemeleri bire bir kullanarak hamur elde ettim kucuk parcalar halinde tepsiye dizip firina surdum bir sure sonra baktim dumduz olmuslar inanamadim sanki tepsiye yayip oyle pisirmisim neden oyle oldu acaba kabartma tozu yapmis olabilir mi bana yardimci olursan sevinirim tekrar denemek istiyorum
sevgiler
filiz

Adsız dedi ki...

bende merak ediyorum dergilere uye olunabiliniyor mu diye bir de dergiler ne kadar yabanci diye cok fiyat farki var mi acaba
arzu

meltem dedi ki...

burcu ellerine sağlık muhteşem olsa gerek tadı ağlıycam ya
sevgiler

daimamutfak dedi ki...

Burcu hanım blogunuzu zevkle ilgi ile takip etmekteyim.Çok güzel pastalar yapıyorsunuz.Çok yeteneklisiniz.Hayratlık duyuyorum.Buluşmanızı anlattığınız sayfanızı zevkle okudum.Çok sevindim sizler adına.Ne güzel .Bu pastanızda benim damak zevkime hitap ediyor.Sevgiler...Neriman..daimamutfak.blogspot.com

bething* dedi ki...

Selam Burcu..
elina sagyik cok lezzetli gorunuyor..yogun cikolata demisken..senden death by chocolate tarifi bekliyorum :)

sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

Sevgili Burcu,
harika bir tatrt ellerine sağlık. sitene ne zaman gelsem gözlerim bayram ediyor. Hem bilgi anlamında hem görüntü anlamında ruhumuzu aydınlatıyorsun. sevgiler

Mr_TD dedi ki...

pasta süper :),tam benlik :D
Tijencigimi de gördüm yine bu sayede, iyi oldu:)

Tatli günler dilegi ile,
slmlar
TD

Adsız dedi ki...

uzun süredir yoksunuz:( bu fotograf da çok güzel ama yenilensin artık.
hande

Adsız dedi ki...

kelebekler le dans pastanız bir harika
bayıldım
ömerin 40 yaş kurabiyeside pek yakışmız oraya sevgiler

Adsız dedi ki...

burcu artik bizi cok ihmal ediyorsun:)alistirdin surekli siteni guncellestirmeye biraz geciktirince meraklandiriyorsun bizi aliskanlik yaptn bizde

Adsız dedi ki...

burcu merhaba
ben bir okuyucu olarak merak ediyorum gelincik burcudan haberin var mi acaba sitesini guncellestirmiyor da en son hastaliklarla ugrasiyordu insallah kotu birseyler yoktur keyfi bir mola vermistir
merakli:)
arzu

Burcu ÜNAL dedi ki...

Tijen'ciğim,
İnan senin gibi paylaşımcı ,dost,dürüst, destekleyici pozitif bir insanı çok az tanıdım, bir elin parmaklarını geçmez sayısı..
Fotoğrafları göndermedin ama ben merakla bekliyorum..umarım benzeri
birgünü tekrarlayabiliriz:)

Lama , teşekkür ederiz :) darısı hepimizin başına :)

Hülya'cığım, evet haklısın..gerçekten Tijen harika bir insan..tanışabilen herkes çok şanslı olsa gerek :)


Arzu, şeker hamurunda kullanılan glikoz ve jelatini hemen tüketmemiz gerekmiyor. Hava almadan , serin bir ortamda saklanıldığı sürece bozulma olmaz. Ama yinede şeker hamuru için 3-4 haftayı, glikoz ve jelatin için 5-6 ayı geçirmemekte fayda var.

Emine, çikolata konusunda sonuna kadar katılıyorum, ayrıca teşekkür ederim :)

Suzan'cığım, teşekkür ederiz :) Umarım tekrar birlikte güzel günler geçirebiliriz..

Limon çiçeği, yorumuna bayıldım :) Ben Yağmur'a da tartı anlatamadım ama o çikolatalı pasta diye götürmüştü:)

Burçin, aslında kendimi yazmaya zorlamaktan çok verimli ve değişik sunumlar için motive olmaya ağırlık veriyorum..
Dergi aboneliği konusunda bilgim yok ama bu bahsettiğim kaynaklar o derginin yayınları. Türkiye'de büyük kitapcılarda yemek kitabı olarak satılıyorlar. Dergileri yok. Bulamazsan ve almak istersen sana kargo ile gönderebilirim.

Linki;

http://www.australian-womens-weekly.co.uk/

Filiz, yağ olarak ne kullandın bir de fırının mini fırınmı ?

Arzu, Burçin'e de yazdığım gibi dergi aboneliği hakkında bilgim yok. Ben kitaplarını alıyorum. Ama tabii ki fiyatları bizim dergilerimize göre hayli pahalı..

Meltem, ağlama :) ama inan bende bu ara ağlıyorum :)

Neriman Hanım, nazik yorumunuz ve sözleriniz için çok teşekkür ederim..
Damak tadınıza gerçekten yoğun çikolata tatları uyuyorsa , denemenizi tavsiye ederim..

Bething, tamam istek alındı..

Sevdamavisi , çok teşekkür ederim, çok mutlu ediyor sözleriniz ..iyi ki varsınız..

TD, Tijen'i görmende katkım olmasına çok memnun oldum :) Pasta için teşekkürler..

Hande, buradayım :) az önce yeni tarif yazdım ve neden yazamadığımı biraz anlatmaya çalıştım. Bu arada ilgin ve merakın için çok teşekkür ederim..zaten yorumu okuduktan sonra hemen kolları sıvadım :)

Aynur merhaba,
hep teşekkür ediyorum ama gerçekten size özel olarak ayrıca çok teşekkür ederim..bana zor anlarımda bile (farkında olmadan) moral verip destek olduğunuz için çok çok teşekkür ederim..iyi ki varsınız..

Alışkanlık yapabildimse ne mutlu bana, tamam arayı bu kadar açmamaya çalışacağım..gerçekten çok çok sağolun..

Arzu,inan benimde bilgim yok. Ama sanırım yoğundur. Aslında Hanimiş (Işıl) veya Ayşem'e sorarsan (peçetedennotlar) onlar daha yardımcı olabileceklerdir.


Herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

:)
ben sizi ve tarzınızı seviyorum
bir bulut falı açtım
sizede tavsiye ederim bana hep iyi geliyor bütün cevaplar içimizde

ama biz sadece görmek istediklerimizi görüyoruz
en derin sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Burcu merhaba

Bu mudcake i denemeyi çok istiyorum ama söylediğin aramoları yaşadığım şehirde bulmam imkansız. Bunun yerine pekmez bal ya da meyve suyu eklenebilir mi? Kıvamı ve şeker oranı nasıldır kullandığın bourbon ya da aromada?
Cevabın için teşekkürler şimdiden.