Cumartesi, Eylül 03, 2005

HAFTASONU PASTASI



Haftasonları ailemizle vakit geçirme zamanıdır. Ya da dostlarımızla akrabalarımızla beraber olma zamanlarıdır. Demek istediğim haftasonları değerlidir. Güzel sofralar kurulur güzel sözler söylenir gülünür sevinilir bazende ağlanır. Ama tüm duygular çoşkuyla yaşanır. Bu değerli vakitlerde ev yapımı güzel bir pasta tüm aileyi veya arkadaşları aynı sofraya toplamazmı hiç..bence toplar :)Bende haftasonu sofralarına yakışacağını düşündüğüm bol meyvalı ve çikolatalı bir pasta tarifi vermeyi istedim. Umarım hoşunuza gider..

Gerekli malzemeler ;

Pandispanya için ;
  • 5 adet yumurta
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 su bardağından biraz fazla un
  • 1 kahve fincanı buğday nişastası
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • yarım paket vanilin

Ara krema için ;

  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • 1 paket meyvalı rondo büskuvi
  • 1 paket eti tutku büskuvi

Diğer malzemeler ;

  • 1 paket muz jölesi
  • 1 paket krem şanti
  • 1 paket krema sertleştiricisi
  • 1 bardak soğuk süt
  • 1 iri şeftali
  • 1 küçük muz
  • damla çikolata veya çikolata parçacıkları(pasta süsleme için)

Öncelikle pandispanyamızı hazırlamamız gerekiyor. Fırınımızı 175 dereceye ayarlayalım. 22 cm'lik bir yuvarlak kek kalıbını yağlayalım. Yumurta ve şekeri derin bir kapta mikser ile iyice çırpalım.Karışım beyaz renk alana kadar çırpılması gerekiyor. Bu aşamadan sonra sırasıyla sütü ve yağı ekleyelim. Ayrı bir kapta unu,nişastayı ve vanilyayı eleyelim. Ve diğer karışımımızla çırpalım. Yağladığımız kek kalıbına karışımımızı dökelim. Ve önceden ısıttığım fırınımızda pandispanyamızı yaklaşık 40 dakika kadar pişirelim. Piştikten sonra pandispanyamızı soğumaya bırakalım.

Ara kremayı hazırlamak için kremşantimizi 1 bardak soğuk süt ile çırpalım. Büskuvileri rondodan geçirip toz haline getirelim. Toz haline getirdiğimiz büskuviler ile kremşantiyi iyice karıştırıp sırası gelene kadar buzdolabında bekletelim.

Muz jölesini üzerindeki tarife göre hazırlayalım. Pandispanyamızı ortasından ikiye bölelim. Ve her iki tarafınıda jöle ile ıslatalım. Pastamızın arasına hazırladığımız ara kremayı sürelim. Şeftalimizin yarısını dilimleyelim ve ara kremanın üzerine dizelim. Pastamızın üzerini diğer kalan pandispanyamız ile kapatalım.

Pastamızın üzerine sürmek için 1 paket kremşantiyi 1 bardak soğuk süt ile çırpalım. Çırptıktan sonra 1 paket krema sertleştiricisi ekleyelim. Hazırladığımız kremayı pastamızın her yanına eşit miktarda spatula ile sürelim. Birazını süsleme için ayıralım. Pastamızın yanlarını çikolata parçacıkları ile süsleyelim. Bu aşamanın resimlerini yine çekemedim çünkü yine evde Yağmurlaydım..Tek başımada o işlemi görüntülemek neredeyse imkansız. İnşallah diğer sefere bu işlemi gerçekleştireceğim. Yinede kısaca özetleyeyim;

Önce fırın pişrme kağıtlarında dikdörtgen şeklinde bir parça keselim. Parça çikolatalarımızı bu kağıdın üzerine azar azar dökelim. Pastanın yan taraflarına kağıdı elimizle yapıştırıp çektiğimiz zaman çikolatalar orada kalır.

Pastanın yanlarını hallettikten sonra üzeri için muzlarımızı ve şeftalilerimizi dilimleyelim. Kalan kremşantiyi süsleme poşetine koyalım. Ve yanlarına azar azar sıkarak süsleyelim. Pastanın ortasınada meyvalarımızı dizelim. Ve üzerilerine kalan muz jölesinden fırça ile sürelim. Ben ayrıca tozşekerde serpiştirdim.

Pastamızı buzdolabında en az bir gece ya da 4-5 saat bekletelim. Ne kadar beklerse o kadar güzel olacağınıda unutmayalım..

Hepimize afiyet olsun :)

25 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

merhaba burcu..gene döktürmüşsün maşallah..ellerine sağlık pasta çok güzel görünüyor(her zamanki gibi)..PASTACI adının hakkını veriyorsunuz yani..sevdiklerinle beraber mutluluklar..
KÜBRA

Adsız dedi ki...

Burcu, gene harikalar yaratmışsın. Hem ev, Hem iş, Hem çocuk, Hemde muhteşem yemekler,pastalar vs.
Allah enerjini daim etsin. :)

Adsız dedi ki...

Blogunuzu zevkle takip ediyorum. Harika tarifler var. Pastanelere gerek kalmadi. Bu pastaniz da cok guzel, denemek istiyorum. Ancak pandispanya malzemelerinde seker ve sut miktarini belirtmemissiniz, eklerseniz cok sevinirim. Kolay gelsin.
Mehtap

Burcu ÜNAL dedi ki...

kübra merhaba,
çok güzel şeyler yazmışsın çok teşekkür ederim :)umarım hepimiz sevdiklerimizle birlikte uzun ve mutlu yıllar yaşayabiliriz...
xtralarge merhaba,
belkide komşuyuzdur :))eğer çok sevdiğin birşey olursa sana bir şekilde ulaştırabilirim..çok teşekkür ederim :)
summer merhaba,
enerjim şu an için yerinde dün çok yorulmuştum ama toparlarım..Allah hepimize booollllllll enerji versin inşallahh..
şekerpare merhaba,
bloguma girdiğin zaman neşenin yerine gelmesi benim için harika birşey..çok teşekkürler :))
ben hala şişko olmadım bence sende olmazsın..pastalardan birini tekrar denemeni dilerim..
mehtap merhaba,
öncelikle çok teşekkür etmek istiyorum. sonrada eksik kalan malzemeleri tekrarlayayım;
- 1 su bardağından biraz fazla şeker konuluyor.
ama pandispanyaya süt konulmuyor. sadace krem şantilerde süt var. acaba siz neyi merak ettiniz??
umarım pastayı denersiniz :))
burcu merhaba,
adaşım olan güzel bir insanın beni ziyaret etmeside bence çok harika birşey ...
herkese güzel sözlerinden dolayı çok teşekkür ediyorum ..
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Pandispanyanizin hazirlik asamasinda "Bu aşamadan sonra sırasıyla sütü ve yağı ekleyelim" diye belirtmissiniz ya, ben ordaki sütü merak ettim. Yoksa genel tariflerde süt konmadigi benim de dikkatimi cekmisti. Ama sizinkinde degisik olarak nisasta da var. Sanki daha yumusak olacak gibi geldi. Onun icin mutlaka deneyecegim. Hem sizin tecrubelerinize guveniyorum. eminim harika olacaktir. Ama olculerde bir hata yapmak istemiyorum. ilginize tesekkurler.
Mehtap

Burcu ÜNAL dedi ki...

mehtap hanım merhaba,
geç cevapladığım için özür dilerim..haftasonumuz çok yoğundu iki tane düğüne davetliydik. şimdi eve geldik ve ancak cevaplayabiliyorum..
haklısınız sütün miktarını yazmayı unutmuşum. çok az eklediğim için sanırım es geçmişim. 1 çorba kaşığı süt yeterli olacaktır..
tariflerime güvendiğiniz içinde çok teşekkür ederim.umarım sizi hiçbir zaman yanıltmam.
sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Burcu,
Pasta çok iştah açıcı görünüyor.
Sevgiler...

Burcu ÜNAL dedi ki...

günalcım merhaba,
hemen siparişini not aldım en kısa zamanda sana muzlu ve çikolatalı pasta yapılacak :)) çok teşekkür ederim güzel sözlerin için, banada ne mutlu ki senin gibi hem güzel hem de güzel pasta yiyen bir yeğene sahibim(tam olarak yeğenim değilsin ama ne diyeceğimi şaşırdım kusuruma bakma canım :)))çok öpüyorum seni ,görüşürüz..
hatice merhaba,
çok teşekkür ederim..
bende de sevgiler..

Adsız dedi ki...

Burcucum merhaba

tariflerini büyük bir beğeniyle takip ediyorum. Başarılarının daim olmasını dilerim. Benim minik afacanın hafta sonu doğum günü partisini yapacağız.Seninki gibi bir pasta yapmayı düşünüyorum. Yanlız muz jölesiyle pandispanyayı ısladığımızda nasıl bir tadı oluyor? Daha önce bu şekilde hiç yapmadım o yüzden merak ettim doğrusu. Bizim pastamız kelebek şeklinde olacak. Ben pastayı böğürtlen ve kivi ile süslemeyi düşünüyorum. Ama meyvelerin üstünde kalın bir jöle tabakası olsun istemiyorum. O yüzden fırça ile üstlerine bal sürsem nasıl olur sence. Bala rağmen meyveler kararırmı? Yada kivinin üzerine muz jölesi nasıl olur? uzun oldu canım kusuruma bakma. Fıstık kızını öperim.

Sevgilerimle
Funda & yakışıklı oğluşum Mete'm (2 yaş 1 günlük canım)

Burcu ÜNAL dedi ki...

funda-mete merhaba canım,
senden bir yorum görmek ne kadar güzelmiş :))
öncelikle güzel sözlerin için çok teşekkür ederim..
şimdide sana yardımcı olmaya çalışayım ;
muz jölesiyle keki ıslatmak çok güzel sonuç veriyor. ben yaklaşık 3-4 senedir bu methodu uyguluyorum ve bir gün beğenmeyen olmadı. şöyle düşün nasıl keki şurupla,sütle vs.ıslatıyorsun ve kekin hem sulu hemde yumuşak ve lezzetli oluyorsa,jölede aynı etkiyi veriyor ve hiç kekin içinde katılaşmıyor. tavsiye ederim.
meyvelerin üzerinlerini ballamak fikri bana fena gelmedi ama hiç denemediğim için bilemeyeceğim. birkaç gün önceden bir deneme yapsan. ufak birşey hazırlayıp meyvelerin üzerine bal sürsen belki fikir verir. ama ben meyvelerin üzerine fırçayla meyva jölesi sürüp biraz tozşeker serpiştiriyorum. Ya da meyvaları çok az limonlu suda beklet. özellikle muzun kararmamasını istiyorsan limonla. bu hep işe yarar. kivide karararan bir meyva onun için önce limonlasan sonra çok az fırça ile muz jölesi sürsen sonrada tozşeker serpiştirsen güzel bir sonuç alırsın.
benimkide uzun oldu ama umarım yardımcı olabilmişimdir.
oğlunun 2.yaşını kutlarım. umarım hep beraber mutlu ve huzurlu bir şekilde yaşarsınız.
sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

burcu harika görünüyor, sana bir şey sormak istiyorum, pastaların veya tatlıların üzerine koyduğumuz meyvelerin kararmasını önleyebilecek bir yöntem var mı? sen jöle kullandığından meyveler kararmıyor, ancak ben bir etimek tatlısı yaptım, en üstüne koyduğum muzlar çok kötü karardı, muzları servis öncesi koydum ama çok kısa sürede karardılar. önerilerini bekliyorum.
sevgimle,
aslı

Adsız dedi ki...

burcu sorduğum soruyu daha önce cevaplamışsın, yorumlardan şimdi okudum, özür dilerim, muzları limonlayacağım.
tekrar sevgiler.

Burcu ÜNAL dedi ki...

aslı hiç önemli değil rica ederim. evet önceden limonlu suda biraz bekletirsen kararmasını önlersin. tatlının üzerinide süsledikten sonra birazda tozşeker serpiştirirsen hem kararması geçikir hemde limonun verdiği hafif ekşilik ortadan yok olur.
sevgiler..

Pareo Anne dedi ki...

burcucum ellerine saglik, yine enfes bir tat...meyvelerin kararmasini onlemek icin verdgin fikir de aklimin bir kosesine yazildi, bundan sonra yapacagim.
sevgiler
Zeynep acaroglu

Tuhfe dedi ki...

Ellerine sağlık, her zamanki gibi çok güzel görünüyor. Header da çok güzel bu arada.

Sevgiler.

Burcu ÜNAL dedi ki...

sevgili zeynep,
çok teşekkür ederim..umarım birgün uygularsın ve sonucu bana yazarsın.
Sevgili tuhfe merhaba,
sanada çok teşekkür ederim..her ikisi için :))
sevgiler..

Adsız dedi ki...

burcu tekrar merhaba, bu hafta sonu annemi ziyarete gideceğim ve bu pastayı biraz değiştirerek yapmayı planlıyorum, öncelikle pandispanya ve kek pişirmek konusunda başarılı olamadığım için hazır pasta tabanlarından kullanacağım, senin tarifin kadar doğal ve başarılı olmayacak ama idare edeceğiz, bu arada muz jölesi bulamadım, kentonun %100 bitkisel portakal jölesini ve muzlu bisküvi yerine de eti'nin portakallı diyet bisküvisini kullanmayı düşünüyorum. umarım başarılı olurum, sonucu pazartesi yazarım sana. sevgilerimle,
asli

Burcu ÜNAL dedi ki...

aslı merhaba,
bence çok güzel olur senin pastanda. önemli olan yaratıcılık ve istek bence..eminim annen çok mutlu olacaktır. bana tekrar nasıl olduğunu yazarsan çok memnun olurum..
sevgiler :)

Adsız dedi ki...

burcu,
pasta portakal jölesi ve portakallı bisküvi ile süper güzel oldu, jöle konusunda haklısın, bundan sonra pasta tabanlarını jöle ile ıslatacağım, portakal jölesinin tadı keskin olduğundan kekler sanki likörle ıslatılmış gibi oldu.tarif için çok teşekkürler.
sevgiler

Burcu ÜNAL dedi ki...

aslıcım merhaba,
çok sevindim gerçekten..insanın kendi tariflerinin denenmesi ve sevilmesi o kadar güzel bir duygu ki..
eminim sende çok güzel yapmışındır..
afiyet olsun..
sevgiler :))

Adsız dedi ki...

Thank you!
[url=http://bicmmaxv.com/qjhm/skxd.html]My homepage[/url] | [url=http://auyzqdhp.com/ttof/ndhq.html]Cool site[/url]

Adsız dedi ki...

Good design!
My homepage | Please visit

Adsız dedi ki...

Nice site!
http://bicmmaxv.com/qjhm/skxd.html | http://meryvstu.com/umvh/xana.html

Adsız dedi ki...

KDSHFDHDVCVBNCV

POPOIPOIPOIPOPO