Pazar, Mart 05, 2006

ÇİKOLATALI SUFLE..

































Çikolatalı sufle benim en sevdiğim tatlılardan biridir..hatta bayılırım diyebilirim..yapmasını ve yemesini çokkk seviyorumm..
Suflenin lezzeti kullandığımız çikolatanın kalitesine göre değişir. Sufleyi en iyi kalite ,kakao oranı yüksek bitter çikolata ile yapılmalıyız. Üzerine ise sadace sıvı krema ilave ederek yemeliyiz. Ama sufle, içerisine şeker eklenmeden yapıldığı için biz Türkler üzerine pudra şekeri ekleyerek yemesini tercih ediyoruz. Ama ben hiçbir şey ilave etmeden yemesini çok seviyorummm :))

Gerekli Malzemeler ;
( 4 kişilik )

  • 30 gr tereyağı
  • 2 çorba kaşığı un
  • 250 ml süt ( 1 su bardağı +1/4 su bardağı)
  • 200 gr kakao oranı yüksek bitter çikolata
  • 4 yumurta sarısı (çırpılmış)
  • 1 yumurta beyazı

Fırınımızı 210 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım.

Sufle kalıplarımızın içerisini eritilmiş tereyağı ile yağlayalım ve azar azar şeker ekleyerek her tarafını bulayalım.

Tereyağımızı bir küçük tencereye koyup eritelim. Eridikten sonra üzerine unumuzu ilave edelim ve devamlı tahta kaşık ile karıştıralım. Rengi ballaşınca ve baloncuklar çıkınca üzerine sütümüzü ilave edelim. Ara sıra karıştırarak sütümüzü kaynatalım. Kaynadıktan sonra sütümüzü ocaktan alıp içerisine çikolatalarımızı ilave edelim ve devamlı karıştırarak çikolataların iyice erimesini sağlayalım. Daha sonra üzeribe çırpılmış yumurta sarılarını ilave edip hepsini iyice yedirelim.




Bu arada yumurta akını mikser ile köpürene kadar çırpalım. Köpüğü ve diğer çikolatalı karışımı birleştirip kaşıkla şöyle bir karıştıralım.

Sufle kalıplarımıza karışımımızı paylaştıralım. Önceden 210 derecede ısıttığımız fırınımızda suflelerimizi 15 dakika pişirelim.

Fırından çıkarınca hemen servis yapalım. Üzerine sıvı krema veya pudra şekeri serpiştirerek süsleyebiliriz.

Hepimize afiyet olsun..

109 yorum:

Adsız dedi ki...

mmmmm harika görünüyorlar ben hiç denemedim süfle yapmayı bilmiyorum ama en kısa zamanda deneyeceğim eline gönlüne sağlık ağzınızın tadı hiç bozulmasın görüşmek üzere hoşçakal

Adsız dedi ki...

Burcu, super gorunuyor sufle, ay cok canim cekti. Bende evde hic denemedim desem. Yumurta kokusu cok baskin mi? Sence yaparken 2 yumurta sarisi koysam yetermi?

Adsız dedi ki...

Burcucum harika görünüyor super bir tat ama bir türlü cesaret edemediğim bir lezsettir kendileri :)))Dubai görüntüleri harika o pasta ne öyle tül gibi harika bir şey:)))çokkk öpüyorum:)))

Adsız dedi ki...

yumurtalar pişiyormu 15 dk.da;? zararlı degil mi çiğ kalması?

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu,
Muhteşem görünüyor bu hele çikolatası, sufleyi hiç denemedim ama bu tarifi kaçırmam..:))ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Burcu, harika bir görüntüsü var suflenin. Bende hiç evde sufle yapmayanlardanım ama en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu!Ben de arkadaşlara katılarak söylüyorum,hiç sufle yapmadım.Cesaret edemedim.Suflenin başarılı olamadığı durumlardan bahsedilir ya hep tariflerde(çökme gibi)o cesaretimi kırmıştı.Yoğun çikolata tadında bir şey olmuştur değil mi?Ayrıca fuar görüntüleri de sanatsal çalışmalar şeklinde gözüme bayram ettirdi.Her ne kadar midem bu duruma bozulsa da.Ben de bunun üzerine senin kedidili bisküvilerin için çok konuştuğumuz tiramusiyi yaptım,senin önceki tarifinden.Harika oldu,çaya annemlere götürdüm,afiyetle yedik.Pandispanyası yumuşacık olmuştu.Tarifine sağlık canım:)Sevgiler,Yağmur'a da öpücükler.

Adsız dedi ki...

merhaba burcu
sufleyi hazırladıktan sonra fırına vermeden ne kadar bekletebiliriz
hülya

Adsız dedi ki...

merhaba ,

bende sufle yapmak istiyorum .yumurtanın çiğ kalmasından korkuyom.birde sufle kalıplarım yok nasıl bir kapta yapa bilirim.12 adet muffin kalıb var onda olurmu peki

Adsız dedi ki...

burcucum,
benim minnoşum yumurta akına alerjisi çıktı.ak koymasam olur mu?
çağla

Adsız dedi ki...

emine merhaba,
sufle gerçekten çok lezzetli bir tatlı.mutlaka denemeni tavsiye ederim..
ayrıca güzel dileklerin için çok teşekkür ederim :)

Nezaket merhaba,
hayır yumurta kokusu hiç gelmiyor..zaten gelse ben yiyemem :) 2 yumurta sarısı yetmeyebilir, sufle kabarmaz..sen 4 adet koymalısın..yani her bir sufle porsiyonuna 1 adet yumurta sarısı düşüyor..

Candancım merhaba,
bence cesaret edip bir gün denemelisin..güven bana pişman olmazsın :) evet dubaideki herşey çok güzelmiş..bizde artık fotoğraflarla idare ediyoruz..

Hande merhaba,
yumurtalar 15 dakika ama 210 derecede pişiyor.bu da hiç fena bir süre ve zaman değil :) ayıca daha fazla pişirirsen sufle sufle olmaz kek olur..bunca yıllardırda suflenin bu şekilde yapıldığını düşünürsek, içinin rahat olmasını temenni ederim..
bence direkt çiğ tüketilen yumurtaları dikkatte almalıyız..onlardan bende uzak duruyorum :)

Ülviye merhaba,
gerçekten çok güzel oluyor, yapmanı şiddetle tavsiye ederim :))

Bengisu merhaba,
teşekkür ederim :) bence evde yapmaktan çekinmemeliyiz..böylece evde kendi sevdiğimiz çikolatayı kullanabiliriz..

Arzu merhaba,
öncelikle ellerine sağlık :) tiramusini gerçekten merak ettim ama büskuvilerden memnun kalmana gerçekten çok memnun oldum :)
evet,suflenin tadı yoğun çikolata oluyor. yani tam çikolata canavarları için :)) hepinize sevgilerimle..

Hülya merhaba,
ben hemen hazırlayıp fırına verdim. ama buzdolabında en fazla 1 hafta bekletilmesinin bir sakıncası olmuyor. hatta durdukca daha da güzelleşiyor..


Beyhan merhaba,
yumurtalar çiğ kalmıyor merak etme..bana güvenin eğer çiğ kalsaydı sizlere tavsiye etmezdim..çünkü ben gerçekten az pişmiş yumurtayı yemem..şöyle düşünün , eğer 4 yumurta bir kabın içerisinde pişseydi daha uzun süre pişmesi gerekirdi. ama biz suflede 4 yumurtayı dörde bölerek pişiriyoruz..bu demek ki bir kapta bir yumurta pişiyor ve tabiiki diğerine göre daha çabuk pişer..birde 210 derece gibi yüksek bir ısıda pişmemesi olanaksız..
12 muffin kabı sufleye uygun olmaz. küçük cam borcamlara, güveçlere veya benim kullandığım gimadan 3 tanesini 9 YTL'ye aldığım kalıpları kullanabilirisin..


Çağla merhaba,
minnoşa geçmiş olsun..
hiç denemedim yumurta aksız..ama sanırım kıvamı tutmayabilir..belki sıcak çikolatalı kek tarifini deneyebilirsin :))

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Burcu merhaba, bende şuan çalıştığım yerde çikolatalı sufle yapıyorum. Ben küçük aleminyum kaplara yapıyorum dolapta rahat bir hafta duruyor. Sipariş geldikçe 200 derecelik fırında 5 dakkada pişiyor. Ben şuan bir italyan şefle çalışıyorum onda çok ilginç bir tarif var VOLKANA. Ama şuan daha deneme şansım olmadı. Sufle gibi ama en büyük özelliği ortasına kaşığı batırır batırmaz çikolata fışkırıyor. Bende yakında yeni menüye geçeceğim. O zaman bu tarifide seninle paylaşmak isterim. Senin tarifinde çok ilginç ve hesaplı denemekte yarar var. Belkide bu tarifi koyarız yeni menüye:):):) İyi çalışmalar, kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

Burcucum merhaba, herseyin gibi suflen de cook guzel gozukuyor ellerine saglık :) ben ozellikle cheesecake ve cookielerine bayılıyorum iyi ki varsın.. benim sana sormak istedigim bisey var hic pastaneden aldıklarımız gibi acıbadem kurabiyesi yaptın mı yada elinde guzel bi tarif var mı? cok merak ediyorum da simdiden tesekkurler , iyi calısmalar..

Adsız dedi ki...

O kıtır kıtır kaplamanın altından süzülen çikolata tadı eminimki görüntüsü kadar güzeldir.Tarifi mutlaka deneyeceğim.Pastaların,double çikolatalı keklerin,kurabiyelerin hepsi birbirinden güzel....Ellerine ve yüreğine sağlık!!!Yeni tariflerini sabırsızlıkla bekliyoruz.
Sevgiler.........

Adsız dedi ki...

Tarifi denedim ve muhteşem oldu.. Tocam bana artık daha bi aşık teşekkür ederim...
Acaba buzdoabında saklasak dayanır mı?

Adsız dedi ki...

merhaba.. ben 8-10 kişilik sufle yapmak istiyorum acaba nasıl çoğaltacağım malzemeleri? lütfen yardımcı olursanız çok sevineceğim..

Adsız dedi ki...

merhaba; size ilk kez yorum gönderiyorum. Öncelikle birbirinden güzel tarifleriniz için çok teşekkürler zamansızlıktan çoğunu izlemekle yetiniyorum ancak fırsat bulup yapabildiklerim sayenizde çok güzel oluyor. Size sormak istediğim şu; kakao oranı yüksek bitter çikolata olarak öneriniz nedir kullandığınız malzemelerin markasını vermek zor olmazsa şayet yardımcı olur musunuz?
İşlerinizde kolaylıklar ve tekrar teşekkürler

Adsız dedi ki...

burcu merhaba..sufleye bayılırım..hele birde yanında dondurma varsa yatıya bile kalabilirim:))
Sana birşey sormak istiyorum;bende bir sufle tarifi daha var fakat onda 4 yumurtanın aklarının hepsi konuyor içine seninkine sadece 1 yumurta akı acaba nasıl bir fark olur arada?Birde dolapta bekletirsek eğer akları karıştırmadanmı bekletiyoruz?yoksa bütün işlemler bittikten sonramı kaldırıyoruz dolaba?
Ne çok soru sordum ama.. en kısa zamanda yapmak istiyorum..Ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

Çikolata merhaba,
Bende biliyorum ve çok seviyorum Volcanoyu..hatta blogta "sıcak çikolatalı kek" olarak tarifini yayınlamıştım. senin suflenide merak ettim şimdi..benim bu yaptığım gerçekten çok lezzetli oluyor..hiç çekinmeden deneyebilirisin..umarım beğenirsiniz..

Etel merhaba,
öncelikle çok teşekkür ederim..acıbademli kurabiye tariflerim var..en iyisi yapacaklarımın arasına listeye sokmak :) çünkü bir kişi daha acıbademli çikolatalı cookie tarifini istemişiti..ama seninki sadace acıbadem sanırım..en güzel tarifi bulup denedikten sonra mutlaka ekleyeceğim..

Özge merhaba,
evet maalesef o kıtır kıtır kabuğun altındaki çikolata çokkk lezzetli..kendimi zor tutuyorum ( bazende tutamıyorum) bu arada yazdıkların için çok teşekkür ederim :)


Dionysian merhaba,
çok memnun oldum deneyip beğenmenize :) afiyet olsun :)
evet buzdolabında en fazla 1 hafta bekletilebilinir..


Özge merhaba,
8 kişilik için tam 2 katı malzeme kullanmalıyız;
60 gr tereyağı, 4 çora kaşığı un, yarım kilo süt, 400 gr bitter çikolata, 8 yumurta sarısı ve 2 adet yumurta akı..


Şenay merhaba,
çok teşekür ederim güzel sözleriniz için :) ben çikolatalrımı genellikle yurt dışından alıyorum veya getirtiyorum , bunlar özel "dessert chocolate" denilen çikolatalardan. orada özellikle 2-3 çeşit kakao oranı yüksek çikolata oluyor. Türkiyede ise Lindt 'in %70 ve %85 kakao içeren çikolatası satılıyor. makro gibi marketlerde satılıyor. onuda kullanabilirsiniz. veya isterseniz Etinin bitter çikolatası ilede çok güzel sonuçlar alınıyor..

Kübra merhaba,
birden fazla sufle tarifi var..ben çok fazla içerisinde yumurta içeren tarrifleri çok beğenmiyorum. Yumurtanın kokusu ve tadı beni rahatsız ediyor. fazla yumurta akı ilave etmek o rahatsızlık veren durumu meydana getirebilir.
Eğer suflelerini dolapta beklemek istiyorsan tüm karışımı bitirip öyle bekletmelisin. sonradan ekleme yapmamalısın.bu arada teşekkür ederim :)

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

merhaba burcu
sufleyi muffın kalıplarında yapabilirmiyiz acaba
sevgiler hülya

Adsız dedi ki...

Hülya merhaba,
muffin kalıplarında sufle yapılmaz..ama istersen alimunyum folyolardan yapılan tekli pişirme kalıpları satılıyor..belki onlardan kullanabilirsin..ama en sağlıklısı tabiiki seramikten yapılan sufle kalıpları..

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhaba suflenin tarifini okudum siz sütü pişiriyorsunuz.Başka tariftede süt ılıkken işlem yapılıyor ne dersiniz?

Adsız dedi ki...

Tarif sahane. Denedim ve cok lezzetli oldu. Ceylo

Adsız dedi ki...

iyigünler ben suadiyeden selma intarnette yayınlamış olduğunuz yemek tariflerini zevkle izleyip her gün olmasada arasıra uyguluyorum...Eşim ve çocuklarım hayran kalıyor..Teşekkür ediyorum..
Sizden bu tür tarifleri ayrıntılı bir şekilde yayınlamanızı arz ve rıca ediyorum.....hoşakalın....

Adsız dedi ki...

mp3 merhaba,
farklı dokular ve tatlar yaratmak için reçeteleri uygularken değişik uygulamalar denenebilinir. bazen bende deniyorum..sonuçta iki türlüde güzel sufleler ortaya çıkar :)

ceylo, ellerine sağlık :)

selma merhaba,
ben teşekkür ediyorum :)
daha ayrıntılı derken fotoğraflımı anlatımlı mı?

herkese sevgierimle..

Adsız dedi ki...

Sufle hep yapmaktan korktugum birseydi, cok zor gorunur ama blog'unuzda gorunce dayanamadim, esimin 30. dogumgunu icin yapayim dedim. Iyi ki de yapmisim, cok lezzetli oldu. Az yumurta olmasi benim de hosuma gitti, hele de buzdolabinda bekletilebilmesi en guzeli. Kisacasi, elinize saglik, her zamanki gibi cok basarili bir tarif olmus.

Adsız dedi ki...

MERHABA BURCUCUM;BEN SUFELYI DENEDIM...LEZZET OLARAK GUZEL OLDULAR..TUZLADA ADİL RESTAURANT VARDIR VE SUFLELERI GUZELDIR;ESIM AYNI ORDAKILER GIBI OLMUS DEDI:)) AMA BENIM SORMAK ISTEDIGIM BIRSEY VAR;BENIM SUFLELERIM PISINCE HEMEN CIKARDIM FIRINDAN VE BIRDEN PUF DIYE SONDULER SANKI ICINDEKI HAVA CIKMIS GIBIYDI...NEDEN OLDU ACABA?TESEKKURLER....

Adsız dedi ki...

Berrin, bu tarifide beğenmenize çok sevindim ..bence senin hamaratlığınında olumlu etkileri vardır güzel sonuçlar almanda :)

Saliha, eşlerin yapılanları beğenmesi bizlere ayrı bir gurur verse gerek :) ellerine sağlık..

aynı kek gibi, sönmesinin birçok sebebiolabilir..ısıyı iyi ayarlayamamış olabilirsin, hazırlarken karışımın çok hava almasına sebep olmuş olabilirsin, pişirirken fırının ağzını çok açmış olabilirsin..

sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

burcu ben yapıcam ewde ilk defa deniom ama 8 kişilik olması için ikikatınamı çıkartıcam malzemeyii

Adsız dedi ki...

merhabalar,bende ilk defa sufle yapıcam,korkuorumda aslında:)yazılanlar öle gösterio:D
gerçi yapanlar çok beğenmiş bende denicem.yalnız şunu merak ettm bende 8kişilk yapmak istiorum.bölece her kaba 1er yumurta düşücek.bir kaba bir yumurta fazla diilmi bi tatlı için?bide bu tatlıyı tepside(mesela borcam) uygulayamazmıyz:D ?şimdiden teş.ler

Adsız dedi ki...

mrh burcu hanım ben sufle tarifini yemek kursundan aldım ama benimki pek güzel olmadı acaba bitter çikolata yerine sütlü çikolata eklesek olmazmı en kısa zamanda cevaplamanız dileğiyle sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba burcu,sufleni denedim ve çok güzel oldu,ben 8dk pişirdim yeterli oldu....herkese tavsiye ederim...sevgiler

kıdemlı usta dedi ki...

pastacı selam sufle yapmak istiyorum ama bır türlü istedigim gibi olmuyor içindekı çıkolata akıcı olması lazım ve lastıklı olmaması lazım kek tarzı gıbı 220 cc en fazla 10 dakıka bişecek bu konuda benınle bır fıkır baylasırsan cok sevınırım pastacı hakan usta sevgıler....

Adsız dedi ki...

Merhabalar sufle çok güzel görünüyordu bende bir deniyeyim dedim gerçekten çok güzel oldu özelliklede fırından ilk çıkardığımda yanlız bir sorun oldu fırından çıkardım yaklaşık 5 yada 6 dakika sonra suflelerin hepsi sönmeye başladı bu doğalmı yoksa ben bir şeyimi eksik yaptım?

Adsız dedi ki...

sütlü sufle ilginç deniyicem en ilginç yanı 15 dk lık olması

Adsız dedi ki...

tarifler falan güzel de,bir tatlı bu kadar mı tatlı anlatılır?en sevdiğim tatlı sufle ve hem sufleyi hem de tatlıyı ne güzel anlatmış yazar...Bir kase Sufle alıp okumalı.


HEDİYE

Bu, O'na aldığım en güzel hediyeydi. Ancak hiç de kolay olmamıştı. Çocuklarla söz birliği ederek anlaştığımız parktan gizlice çıkmış, şehrin öte yakasındaki pazar yerine gitmiş ve sabah erkenden sandığımı koyarak, fiyakalı amcaları beklemiştim. Eğer orayı mesken tutmuş diğer çocuklara yakalansaydım, işim işti. Çelimsiz kollarımla karşı koyamayacağım tekmelerinden, biraz süratli yürümeye kalksam bile bacaklarımdan kurtulup düşüveren pantolonumla, kaçmam dahi mümkün değildi. Neyse ki şansım yaver gitmiş ve tam bir hafta boyu öğle saatlerine kadar pazar yerinin ne kadar müşterisi varsa, hepsini kapmıştım. Parktaki çocuklar bir şeylerin ters gittiğini anlamışlardı anlamasına da, ağızlarını bile açamamışlardı.Çünkü kıştı, zemheri bir soğuk vardı ve oturup sohbet edecek halimiz yoktu.
O hafta sabahları pazar yeri ve öğleden akşama kadar da parktaki insanlar derken,
epeyce para kazanmıştım. Ellerim soğuktan ve boyanın vaksından epeyce harap olmuş, tırnaklarımın dipleri iyice soyulmuş ve yer yer de kanamıştı. Fakat lastik eldivenlere bile para vermeye kıyamamıştım. Eldivenler bir tarafa, öğleden sonra parka gelen köftecinin tezgahından burnuma burnuma tüten mis gibi köftelere bile yüz vermeyip, soğuktan birazcık sertleşmiş de olsa, hiç yoktan karnımı doyuran ve oldukça da ucuz gevrekle idare etmiştim. Bir de şişko Necmi'nin karşıma geçip soğanlarını döke döke yemesi olmasaydı...Neyse; bu O'nun için aldığım en güzel hediyeydi ve herşeye değerdi.
Haftanın son günü akşam, fabrikanın mesai bitişi düdüğünün uzaktan uzağa hastalıklı bir keçi gibi çalmasından sonra, biraz daha sert esmeye başlayan ayaza aldırmayıp, geç saatlere kadar beklemeye devam ettim. Bir yandan fırçamla sandığıma vurup tempo tutarken, diğer yandan da bir iki ayyaş işçi yahut misafirliğe çıkmış birileri geçer mi diyerek yola bakıyordum. Bütün çocuklar gitmişti. Koca parkta sadece ben kalmıştım. Atkımı burnuma doğru iyice kaldırıp ayaklandım. Bir kaç adım ileri ve geri yürüyüp ısınmaya çalıştım. Ellerim çok acıyordu. Bir de nedense; omuzlarımda bir ağrı peydah olmuştu. Cebimden, gündüz yaşlı bir teyzenin verdiği şekerlemelerden çıkarıp ağzıma attım. Çok güzeldi...Ağzımda bir sağa bir sola yuvarlayıp emdikçe emdim. Pahalı şekerlemelerden olduğu belliydi. Hemen dağılıp bitmiyordu. Büyüyüp çok param olunca, evde koca bir kase içerisine bu şekerlerden doldurup, bir kendime, bir de O'na verip duracaktım. Karnımız iyice şişene kadar yedikten sonra, kalanları da çocuklara dağıtacaktım. Aklıma biriktirdiğim param geldi. Sandığımın başına gelip elimi cebime attım. Tomarla kağıt parayı ve bozuklukları avucuma alıp saymaya başladım. Aslında tamı tamına yetecekti galiba hediye için... Ancak kahverengi boya ve cila da almalıydım. Çünkü ikisi de bitmek üzereydi. Hatta iki kutu da siyah boya almam lazımdı. Birini şaşı Recep'den borç aldığım için geri vermek üzere diğerini de sandığımda yedek bulunması için...
Bekçi düdüklerini duyunca iyice geç olduğunu ve artık kimsenin gelmeyeceğini anladım. Sandığımı topladım. Kayışından omzuma asıp evin yolunu tuttum.
Babamın öksürüğü ta bahçe kapısından bile duyulup bütün sokağa yayılıyordu. Tahta kapıyı sürgüsünden usulca çekip açtım. Korkak adımlarla eve girdim. Sandığımı sessizce yere koyup hemen mutfağa girdim. Çok acıkmıştım ve ne olsa yiyebilirdim. Tezgahta belediyenin dağıttığı peksimetleri ve buz gibi olmuş çorbayı gördüm. Buna da şükürdü...Ekmekleri bir çırpıda parçalayıp tabağa boca ettim. Kaşıkla harmanlayıp karıştırdım. Babamın içeriden seslenip bir şeyler söylediğini duyar gibi oldum ama aldırmadım. Muhakkak yine içmişti ve küfür edip duruyordu. Tabağımı hızlı hızlı lokmalarla boşalttım. Çok mu hızlı yedim nedir; boğazıma dizildiler. Öksürüğümü tuta tuta kendimi zar zor sofaya attım. Derin derin nefes aldım. Annemden duymuştum: Ne zaman böyle boğazımıza bir şey kaçsa,'Helal, helal' der, sırtımıza vururdu. Kendi kendime helal helal diyerek sırtımı yumrukladım... Bir iki dakika sonra lokmalar mideme indi. Arkasından da bir uyku bastırdı ki, sandığımı zorlukla sırtlanıp kendimi güç bela odama attım.
Yatağa uzanıp battaniyemi üzerime çektim. Duvar sıcacıktı. Çünkü yan komşumuzun sobası her zaman yanardı. Duvara iyice yapışıp, içimden annemin baş ucumda saçlarımı okşayarak bana masal anlattığını düşlerken ve çok küçükken bana ezberlettiği bir duayı tekrar ederken uyuyakalmışım.
Çok güzel bir rüya görüyorken uyandım. Henüz sabah olmamıştı. Oda buz gibiydi. Rüyamda, O'na aldığım hediyeyi çok beğendiğini, bana sarıldığını ve öptüğünü gördüm. Yüreğim; sanki O az evvel bana sarılmış kadar sımsıcak ama kalan her yanım buz gibi bir halde yatağımdan kalktım. Bir çırpıda üstümü başımı çıkardım. Pantolonumun cebindeki paraları mendilime sarıp, sandığımın içindeki gizli bölmeye sakladıktan sonra, titreyerek banyoya geçtim. Tanrı'ya şükür; termosifonun içerisinde birkaç tahta parçası ve kömür vardı. Küçük bir çırayla tutuşturup yaktım. İçindeki su ısınırken aynada kendime baktım.Bu gün güzel görünmeliydim.Çünkü bu gün, büyük gündü.
Banyonun havası kırılıp su da iyice ısınmışken, ellerimi iyice fırçalayıp boya lekesi bırakmamıştım. Parmaklarım ve tırnaklarım fırçadan,sabundan ve soğuk sudan ötürü kıpkırmızı olmuştu ama hiç olmazsa temizlerdi. Kanayan yerleri de saklardım, ne yapayım...
Sıcak suyla güzelce ıslandım. Saçlarımı yeşil sabunla köpürtüp pırıl pırıl duruladım. Dirseklerimi ve dizlerimi de iyice sürtüp tertemiz yaptım. Böyle temiz olduğumuzda, meleklerin bizimle olduğunu duymuştum .O yüzden tastaki suyu bir sağ omzuma bir sol omzuma boşaltırken, meleklere dedim ki; 'Siz de dua edin, hediyemi beğensin.Tamam mı?'
Üstümü giyinip sessizce salona geçtim. Babam kanepede sızmış kalmıştı. Top atılsa uyanmazdı ama ben yine de olanca sessizliğimle vitrin dolabını aralayıp, kolonya şişesini aldığım gibi salondan çıktım. Hemen odama gidip kapıyı kapattım. Kolonyayı avuç avuç döktüm. Saçlarıma,boynuma, kollarıma, her yanıma.... Çok yandı, gözlerim de sulandı. Ama olsun. Güzel kokmalıydım.
Dışarı çıktığımda şafak çoktan atmıştı. Her yan kızıl sabah güneşinin rengiyle taze ve soğuk sabah ayazının çiğ beyazlığındaydı. Cebimde bir tomar kağıt para ve bozukluğun şıkırtısı ile adımlarımı iyice sıklaştırarak yürümeye başladım. Gideceğim yer bizim mahallenin aşağısındaki sanayi çöplüğünün arkasındaydı. Uzak sayılmazdı. Etraftaki başı boş köpeklerden ve yanımdan homurtularla geçen ekmek kamyonlarının sıçrattığı çamurlu su birikintilerinden kaça kaça yürüdüm. Soğuk iliklerime kadar işlemişti. Kolonyalı saçlarımın ve sümüklü burnumun buz tuttuğunu anladığımda, dükkanın önüne varmıştım. Kepenkler henüz açılmamıştı. Ben yine de bir iki kez yumrukladım. Fakat içeriden ses gelmedi. Oracıkta, önümdeki koca bir araba lastiğinin üzerine oturup beklemeye başladım.
Biraz sonra çevreden yavaş yavaş kimi sesler, bağırtılar ve homurtular yükseldi. Çöplük uyanıyordu. Evlerde sobalar tutuşturuluyor, çaylar demleniyor, okula giden çocuklar mahmur gözleriyle önlüklerini ilikliyorlardı. Az sonra etraftaki bütün dükkanlar ardı ardına açılacak ve akşama kadar kimi çalıntı, kimi hurda, kimi işe yaramaz bir sürü şey alınıp satılmaya başlanacaktı. Ve Hüseyin amca da aksaya aksaya dükkanına gelecek, kepenkleri büyük bir gürültü ile kaldıracak ve siparişimi bana teslim edecekti.
Evden çıkarken bir parçacık ekmek bile yemediğime pişman oldum. Midem kazınmaya başlamıştı. Fakat hediyemi alır almaz - eğer param kalırsa- kendime büyük bir parça börek almak için söz verdim.
Aşağı ara sokakta bir kaç dükkan açıldı. Sabırsızlanıyordum. Hüseyin amca her an gelebilirdi ama ben bir an önce gelsin, siparişimi versin ve ben de koşa koşa sevdiğime gidip vereyim istiyordum. Ondan sonra her sabah kahvaltısız olsam da, bir araba lastiği üzerinde oturup kalsam da, üşüyüp hastalansam da razıydım.
Çok özlemiştim.Son buluşmamızın üzerinden tam iki hafta geçmişti ve O'nu deliler gibi özlemiştim. Aslında geçen hafta sonu da buluşabilirdik fakat çalışmalıydım. O yüzden buluşamamıştık. En çok para kazandığım günler Cumartesi ve Pazar günleriydi, alacağım hediye için para lazımdı ve bu sebeple, O'nu bir hafta daha görmemeye razı olmak zorunda kalmıştım. İşte sabrım meyvesini vermiş, günler çarçabuk geçip gitmişti. İleride çok para kazanıp zengin olduğumda yapacağım şeyler listesine şekerlemelerden sonra bir şey daha ekledim; O'nunla hep yanyana, birbirimize sımsıkı sarılmış olmalıydık.
Son buluşmamızdaki pastanede sipariş ettiği o tatlı ile başlamıştı herşey. Garson toprak bir kap içerisinde getirip bırakmıştı. Üzerinde dumanı tütüyordu. İlk başta utanıp soramadığım için ses etmemiştim. Sonra O, kaşığını daldırıp tatlı tatlı yemeye başlamıştı. Çikolata renkli, kıvamlı bir şeydi. Yalana yuta yiyordu. Bense önümdeki peynirli börekle idare ediyordum. Şaşırmıştım; çünkü hiç sıcak sıcak yenen bir tatlı duymamıştım. Minik pembe elleriyle kaşığının ucuna birazcık alıp bana uzatmıştı. Çok şekerli, biraz acı çikolatalı, süt tadan bir şeydi. Aklıma sütlaç geldi. Fakat değildi. En sevdiği tatlıymış. Daha fazla dayanamamış ve sormuştum... Şaşırmış gözlerini bilmiş ve kocaman kocaman açarak söylemişti: Sufle...
İşte o hafta içi bir fırsatını bulup, tekrar o pastaneye gittim. Garsona utana sıkıla sorup, suflenin esrarını öğrendim. Sonra da bütün gün akşama kadar önümdeki sandığın üzerine konup konup kalkan pabuçları boyarken, Hüseyin Amca'ya vereceğim siparişin planını yaptım.
Lastiğin soğuk ve sert yüzeyi kıçımı ağrıtmaya başlamışken, Hüseyin Amca aksaya topallaya göründü. Hemen ayağa fırladım. Beni görünce şaşırdı. Koşa koşa yanına gittim. Durdu. Cebindeki anahtarlığı çıkarıp bana verdi. Ben gerisin geriye koşarak dükkanın önüne geldim. O yavaş yavaş yaklaşırken, ben kepenklerin asma kilitlerini çoktan açmıştım bile. Kepenkleri birlikte kaldırdık. Sonra camlı demir kapıdan dükkana girdik. O önlüğünü giyerken, ben sobayı ateşledim. Hemen tutuştu. Ellerimi biraz olsun ısıtırken, Hüseyin amca evden getirdiği poşeti tezgahın üzerine açtı. Susamlı ekmek ve beyaz peynir kalıbını gazete kağıdının üzerine koydu. Bir kaç lokma atıştırdım ama daha fazla bekleyecek sabrım kalmamıştı. Bir bardak çay iç de öyle git falan dedi ama baktı ki duracak değilim; dükkanın arka tarafında geçti ve az sonra da kucağında siparişimle geldi.
Yaptığım hiç bir şirinlik yetmedi ve Hüseyin amca cebimdeki son kuruşu alana kadar siparişimi vermeye razı olmadı. Bunun özel bir iş olduğunu, kendisini çok uğraştırdığını, şeker pembe boyasını özel seçtiğini, ömürlük kullanacağımı ve daha bir sürü şeyi anlattı topal ihtiyar... Eski bir mahpus kaçkını olduğunu bilmesem, çirkeflik yapardım. Fakat doğrusu korktum ve yediğim iki lokma peynirle ekmeğin de hatırına, daha fazla sesimi çıkartmadım ve bütün paramı tezgahın üzerine boşalttım. Neyse ki başka param olmadığına ikna oldu da, hediyemi kucakladığım gibi kendimi dışarı attım.
Esaretin ne tür bir şey olduğunu bilmiyorum fakat özgürlüğün ne olduğunu biliyordum. Özgürlük işte buydu; koşa koşa sevdiğime gitmek... Hürriyet buydu; babamın kara kara kitaplarında okuduğu şairlerin, yazarların bir türlü anlatıp duramadıkları şey, işte buydu: Çelimsiz bir tay gibi acemi ama azimli adımlarla koşmak, yarime koşmak... Kucağımda hediyemle o sokaklarda nasıl koştum, ağzımdan buhar çıka çıka yokuş merdivenleri birer ikişer nasıl çıktım, çöplüğü nasıl terkedip büyük bulvara ulaştım, hatırlamıyorum...
Karşımda ışıl ışıl vitrinleri ve yaklaşan yılbaşının iyice renklendirdiği camekanları gördüğümde nefes nefese kalmıştım. Kaldırıma oturup biraz dinlenmek istedim ve olduğum yere çöktüm. Atkımı da azıcık gevşettim çünkü terlemiştim. Hediyemi dizlerimin üzerine aldım ve incelemeye başladım. Sahiden de tam anlattığım gibi yapmıştı. Kapağını aralayıp camına baktım; sağlam görünüyordu. Alt tablasını kontrol ettim; ölçüsü tam gibiydi. Derecesi de fiyakalıydı. Bir tek eksiğim kalmıştı, onu da birazdan halledecektim. Çok param olunca yapacağım şeyler listesine üçüncü bir şey daha ekledim o an; bunun iyice koskocamanından bir tane yaptırıp, O'nunla beraber yaşayacağımız eve koymalıydım....
Ah aptal kafam... Buluşmamıza çok az kalmıştı ve ben hala oyalanıyordum. Hemen ayaklandım ve caddenin karşısına geçtim. Bir kaç blok mesafeyi koşar adımlarla yürüyerek pastaneye yetiştim. Garson beni biraz akça pak ve temiz görünce tanımadı. Lakin sonra hatırlayınca uzun pasta tezgahının arkasına geçip kayboldu. Ben de masalardan birine iliştim. Dakikalar nasıl geçti, bilmiyorum. Dükkana girenler, çıkanlar, sabahın o saatleri börekler ve sıcak sütlerle kahvaltı yapanlar arasında, midem guruldaya guruldaya ne kadar bekledim, onu da bilmiyorum. Derken garson, bir elindeki toprak kasede sufle ve diğer elindeki maşada kor köz duran kömürle masaya geldi. Hemen hediyemin kapağını açıp, dumanı tüten kaseyi içine koyduk. Cam kapağı kapattık. Sonra da alt tablayı çekerek korları yerleştirdik ve geri itip yerine oturttuk. Derece hemen oynadı. Ve bir iki dakika sonra da tam ısısını bulup sabitlendi. 'Sakın unutma, ısı kırk derece civarı kalmalı, tamam mı genç adam...' diyerek, sufle ve kömür için bir hafta boyu her sabah pabuçlarını boyamaya söz verdiğim garson gitti.
Oturduğum masanın pencereye yakın kenarına yanaşıp beklemeye başladım. Önümü çözdüm, atkımı çıkardım. Ellerime baktım; kupkuru olmuşlardı. Parmak uçlarımda ve tırnaklarımın arasında sabah gözümden kaçmış olan boya lekelerini ovaladım.Yerimde duramıyordum. Bir gözüm sürekli derecedeydi. Sevdam birazdan gelecek, uzun sarı saçlarını savurup sandalyeye oturacak, hemen bacak bacak üstüne atacak ve kaşımın üstüne üstüne bakıp, beni benden edecekti. Sonra ben cam kapağı aralayıp toprak kaseyi O'nun önüne koyacaktım. Mırıl mırıl bir kedi yavrusu gibi yalana yalana suflesini yerken, ben de O'nu seyredecektim. E, sonrası da artık hediyemi evine götürecek, canı ne vakit ılık ılık sufle çekse, babası tablaya bir iki parça köz atacak ve yarim de suflesini istediği sıcaklıkta yiyebilecekti.
Dükkandaki börek kokusu ve sıcak midemi iyice azdırdı.Yutkunmaya başladım. Gözüm her an derecede ve hafifçe buğulanmış camdan görünen sufle kasesindeydi... Geç kalmıştı. Dışarısı çok soğuktu, üşümüş olmalıydı. Bense sıcacık pastanede oturmuş, O'nu bekliyordum. Kendime çok kızdım ve camdan dışarı bakıp O'nun yolunu gözlerken, büyüyüp çok param olduğunda yapacağım şeyler listesine bir şey daha ekledim: O'nun için güzel ve konforlu bir otomobil almalıydım. Nereye giderse gitsin, O'nu hiç üşütmeden götürmeliydim...
Garson elinde bir bardak çay ve simit getirip masaya bıraktı. Sonra bana göz kırpıp gitti. Hemen çaya uzanıp karıştırırken ve simidi bölüp ağzıma atmışken durdum. Kendimden utandım. Çay bardağını itip ağzımdaki lokmayı mecburen yuttuktan sonra, kalanına el bile sürmedim. O bu soğukta dışarıda iken, ben bu sıcak yerde, bir de karnımı doyurup keyif çatamazdım. Nasıl olsa birazdan gelecekti. O sıcak suflesini yerken, ben de simidin kalanını yer ve çayımı içerdim.
...
Gelmedi... Öğlene kadar o masada, öylece bekledim. Derece düştü, düştü, soğudu. İçindeki sufle soğudu, masamdaki çay soğudu, dışarıda hava iyice soğudu. Ben soğudum. Soğudum. O kadar üşüdüm ki; ne açlığım kaldı, ne yorgunluğum ve ne de parmaklarımdaki boyaların utancı... Burnuma sinen kolonya kokusu, sızım sızım sızlayan burun deliklerim... Zaten sızlayan burnum yüzünden. Yoksa bir tek hediyemin camındaki buhar olurdu nemlenip, suflenin üstüne damla damla düşen.

Murat Serdar Arslantürk

Adsız dedi ki...

merhaba,
geçen gün markette dezinirken hazır tatlilardan çikolata şelalesini gördüm. birden çikolata aşkım kabardı ve sufle denilen güzel bir şey olduğunu hatırladım. internette bir tarif bulayım -bu akşamki yemeği dün akşamdan hazırlamış olunca- cesaretle deneyeyim diyorken, arama motorunda ilk sayfada sizin siteniz çıktı. çok güzel ve eğlenceli anlatıyorsunuz. teşekkür ederiz. bu akşam eve gider gitmez deneyeceğim bunu. umarım becerebilirim. eğer güzel olursa onu da yazarım :))

bir de sorum var: tariflerde herşey değil ama, kimi şeyler gramla söyleniyor. bende mutfak tartısı olmadığından tahmini ve göz kararı ile yapıyorum. bunda da tereyeğı ve çikolatada öyle olacak. bakalım artık...

Adsız dedi ki...

merhaba,
geçen gün markette dezinirken hazır tatlilardan çikolata şelalesini gördüm. birden çikolata aşkım kabardı ve sufle denilen güzel bir şey olduğunu hatırladım. internette bir tarif bulayım -bu akşamki yemeği dün akşamdan hazırlamış olunca- cesaretle deneyeyim diyorken, arama motorunda ilk sayfada sizin siteniz çıktı. çok güzel ve eğlenceli anlatıyorsunuz. teşekkür ederiz. bu akşam eve gider gitmez deneyeceğim bunu. umarım becerebilirim. eğer güzel olursa onu da yazarım :))

bir de sorum var: tariflerde herşey değil ama, kimi şeyler gramla söyleniyor. bende mutfak tartısı olmadığından tahmini ve göz kararı ile yapıyorum. bunda da tereyeğı ve çikolatada öyle olacak. bakalım artık...

Adsız dedi ki...

ben 16 yasındayımm sufleye bayılıyorumm ama hıc kendım yapmamıstımm erkek ark gelıcektı bahcede takılıcaktık onun ıcın caba sarf etmek ıstedımm ve sufle yapmaya karar verdım sıızın tarıfınızle bunu basardımm cok tesekkur ederımm.....

Adsız dedi ki...

Ben de çok severim .Evdede sık olmasa da yaparım.Toprak mini kapları kullanıyorum .Fırından sıcacık çıkmış haliyle her kaşıkta krema ilave ederek yemek harika oluyor .
Geçem hafta Paris'teydim .Sacre Cour'da bir restaurantta enfes bir sufle yedim .Tadı hala damağımda .
Paylaştığınız için teşekkürler .Çok güzel bir siteniz var .

Ebru Yetim
http://enesbilal.blogcu.com/

Adsız dedi ki...

bugun bu yazıyı okudum ve denedım harıka bırsey cıkıtı cok tesekkur ederım ve ellerıme saglık :D daha 15 yasında sufle yaptım annem bıle hayretle baktı :D:D cok eglencelı oldu bnm ıcın yapması bı o kadarda yemesı

Adsız dedi ki...

bugun ilk defa bı pastanede sufle tattım çok hoş en kısa zamanda deneyecegım

Adsız dedi ki...

merhaba, ellerinize saglik arkadasim, izninlen tarifini alip uygladim ve harika oldu, ayrica tarifini bloguma koydum çok tesekkur ediyorum boyle guzel bir paylasim için, sevgiler.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Cikolatali sufle ayni restoranlarda yediklerime benzedi. Yapmasi cok kolay ve cok lezzetli.

Seçil Durmazer dedi ki...

sevgili burcu
bu tarifini denemek istiyorum. benim sorum, sıcak çikolatalı kek gibi içindeki çikolata akışkan oluyormu. daha önce hiç sufle yemedim de.. cvbı yazarsan çok mutlu olurum sevgiler...

Gaye dedi ki...

Mehaba Burcu, ne zamandır sufle yapmak istiyordum ve senin tarifini yapmaya karar verdim. Bu kararımda o süper sufle resmi çok etkili oldu :) Dün akşam yaptık ve yedik. Harika oldu. Kek gibi olmadı, içi akışkan çok lezzetli bir sufleydi. Resmini de çektim, sanırım bugün bloguma koyarım. Tarifin için teşekkürler. sevgiler

Adsız dedi ki...

burcucum sufleyı denedım harıka oldu.super bır tarıf bu ...paylasmıs oldugun ıcın cok tesekkurler
pınar :)

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Az önce denedim sufle tarifinizi. Harika oldu. Herkes korkmadan deneyebilir.
Teşekkürler...
Merdiye.

semih dedi ki...

arkadaşlar bu sufleyi yapan oldu, burdaki tarife göre , ona göre yorum yazalım lütfen, yapan olduysa nasıl , güzel oluyormu ??? bunlardan bahsedelim biraz .

Adsız dedi ki...

Burcu merhaba...

Yaptım sufleyi muhteşem oldu.. Ellerine sağlık ve çok teşekkür ederim bizimle paylaştığın için.. Deli gibi heryerde nerde sufle yerim diye araştırıodum sırf sufle yemek için tüm balık restaurantlarını geziodum artık evde yapıorum :) sayende.. Şu ara nerdeyse hergün yapıorum bıkana kadar gider böyle ;) Gerçekten çok teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

Merhabalar; Öncelikle tarifiniz için teşekkür ederim,denedim ve çok lezzetli bir sufle oldu. Fakat anlayamadığım bir şekilde fırının içinde gayet güzel kabarmış olan suflemin fırından çıkartınca tüm kabarıklığı indi bunu çözemedim acaba birdahaki denememde kabartma tozu mu kullanmalıyım yada nerde hata yapmış olabilirim lütfen bana dönüş yapın bu eksikliğimi düzelte bileyim. Şimdiden çok teşekkürler.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

sufle sufle sufle sufleee tapıyorum bu tatlıyaa.. bu tatlı tarif için çok teşekkürler:) volkana tarifini en kısa zamanda yayınlamanız dileğiyle..

Adsız dedi ki...

merhaba bnım bıldıgım sufleye seker konulurdu bız bu tarıfte sade kalıpları sekerlıyoruz sufle acı olmazmı sızce?

Adsız dedi ki...

Bu hafta 2. sufle yapisimdi :) Biraz önce bitirdik, keske hic bitmeseydi. Yine harika ve cok hafif bir sufle oldu. Icinde seker olmamasi cok büyük bir arti bence. Ayrica ben yarim ölcü yaparak 1 yumurta sarisi ve beyazini kullandim, biz bu sekliyle cok sevdik.
Tarif icin tesekkürler :)

Adsız dedi ki...

bende daha önce hiç denemedim ama görunusune bakalırsa cok guzel bişey ve hemen demeyi dusunuyorum bence herkes denesin bu guzel seyden madur kalmasın kimse:)

Adsız dedi ki...

Bence hemen deneyin görünüşü gibi harika...Sufle yedim ama böyle güzelini yemedim.

Adsız dedi ki...

Gayet başarılı bir sufle oldu. teşekkürler. dip olarak bazı bilgiler vereyim;
1- bitter çikolata olarak magnum çikolatayı deneyin (negro)
2- geniş kaplardan kaçının fazla kabarmıyor.
3- karışımı tamamladıktan sonra bozdolabında 4-5 gün bekletebiliyorsunuz.
4- eğer buz dolabında bekletirseniz pişirme süresine 3-5 dakika ilave edin.

Adsız dedi ki...

ben de yaptım harika oldu. ama bir şey soracağım suflenin içine şeker konulan tarifler de var. onlar nasıl olur bir fikriniz var mı? Tekrar teşekkür ederim:)

İdemce dedi ki...

şuanda yeni fırından cıktı. mmmmmmmmm hiç fena değil. krema yerine süt döküyorum üzrerine ve pudra sekeri serpiyorum.mmmmmmmm hiç fena değil yaaa. ben bunu çok sevdim:)))))))))

Arzu dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sayenizde ilk sufle denemem çok başarılı oldu. Misafirlerim çok beğendi. Yalnız ben hamurun içinde 1 yemek kaşığı pudra şekeri de ekledim. Biraz şekerli seviyorum sanırım :)

Adsız dedi ki...

tarifinizi paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum,çikolatalı sufle bayıldığım bir lezzettir,ilk kez yapacaktım ve bir kaç yerden tarif aldım.Sizinkini denemeye karar verdim,dışarıda yediklerimin aynısı oldu.Sadece kabaran suflem fırından çıkardıktan sonra söndü biraz ama tat olarak harikaydı,evdekilere biraz ağır geldi,ağır ama yine de çok güzel diyorum ben de...

Adsız dedi ki...

ya benim dayım aşçı ümraniyede ünlülerin geldiği bir lokantada ,
dayım bana her zaman yapar o benim en sevdiğim tatlı....... =)

Adsız dedi ki...

[b] aRkadaŞım bnden sufLe yapmamı iStedi we ben daha öNce hiç yapMAdım aMa yaPaBiLirm kenDİme güveniorum ç0k thaNk you xD [/b]

burcu dedi ki...

gramı gramına tarifinizi uyguladım. sonuç mükemmel! elinize emeğinize sağlık! teşekkürler...

Unknown dedi ki...

İnternetteki bir çok değişik sufle tarifinden sizinkini seçip yaptım.Sonuc harikaydı,restorantlarda yediklerimden neredeyse daha güzel oldu diyebilirim,yanında dondurma da servis edince yaz geceleri için uygun oluyor.
Çok teşekkürler.

CHEF XXX dedi ki...

KESİNLİKLE SUFLE ÖYLE YAPILMAZ ÖLE YAPILDIĞI TAKDİRDE İSTENİLEN LEZZET DAMAK TADIMIZA ULAŞMAZ SUFLENİN EN ÖNEMLİ ÖZELLİĞİ ÇİKOLATASININ BENVARİ SİSTEMİ İLE TERE YAĞI EŞLİĞİNDE ERİTİLMESİDİR YOKSA İSTENİLEN LEZZETE ULAŞAMAYIZ BİDE ÖYLE DENEYİN VE ARADAKİ FARKI SİZDE GÖRECEKSİNİZ(CHEF XXX

eren dedi ki...

Dün denedim mükemmel oldu..
Teşekkürler!

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Buradaki tarifi denedim suflenin içi cıvık kalmadı kek gibi pişti.İçine şeker koymamış olmamızdan kaynaklanıyor olabilir mi?Tşk.

Adsız dedi ki...

tarifi ilk denememizde süper oldu hem erkek hem öğrenci olduğumuzu da düşünürsek ilk deneme için süper birde karışımı kaplara dökerken ortasına bir parça bitter çiklata bırakınca içinden akıyor çikolata daha bi süper oluyor ellerinize sağlık teşekkürler tarif için

gül dedi ki...

sufleye bayılırım harika bir tadı vardır bence :) yalnız servis edilirken krema ikram etmesek bi eksiklik olmaz dimi :)

ali dedi ki...

gercektende cok güzel görünüyor

ellerinize saglık

lyra veranda restoran
alibey adsı ayvalık
tl/0266/3272412

umut dedi ki...

Bir erkek olarak tatlıdan nefret etmeme rağmen bu sufle insanı mest ediyor erkeklerin yapmasını öğrenmesi şart

Unknown dedi ki...

merhaba,
sufle tarifinizi dün denedim korkarak,tadı harika oldu çok beğendik.yanlız 15 dk benim fırınım için biraz fazla oldu sanırım,bi dahakine 10 dk pişireceğim içi biraz daha sıvı olsun diye.
çok tşk...

Adsız dedi ki...

tarifinizi harfi harfine uyguladım dk sından fırın ısısına kadar ama suflem ıslak kek gibi oldu yani hüsranla sonuçlandı sebebi ne olabilir sizce fulya

Adsız dedi ki...

neyi yanlış yaptım bilmiyorum ama ıslak kek gibi oldu sebebi ne olabilir yardım edin lütfen yorumunuzu bekliyorum

Sena dedi ki...

meraba bişi sorsam komik gelirmi acaba ?? sufle yi güveç te yapabilirmiyiz (bn 12 yaşındayım ve hayatımda ilk defa sufle yapıcam ama sufle kabım yok :() umarım yardımcı olursun

Unknown dedi ki...

sufle tarifinizi diabetik çikolata ve/veya fruktoz içeren ısıya dayanikli seker ile yapmak mumkun mudur? Kivami ve tadi uygun olmayacaksa ne gibi modifiyeler ile seker hastasi insanlarin da zevkle yiyebilecekleri bir tatli yapmis oluruz?

Unknown dedi ki...

merhaba,
sufleye bayılırım,ama çok riskli olduğunu da biliyorum.
sizin tarif verdiğinizi görünce garanti güzel olur diye yaptım ama, hüsran:( ben biraz beceriksizim galiba:)
tüm malzemeleri tam da yazdığınız kadar koydum, hiçbir şey farklı değil. ama içi de pişti bunun, öyle sıvı çikolatası filan yoktu hiç. ne yapmalıyım? daha mı az pişirmeliyim? (10 dk pişirdim üstelik..)

Unknown dedi ki...

merhaba, ben de denedim ama içi de pişti bunun. üstelik 10dk pişirmiştim. daha az mı pişirmeliyim bu durumda? o zaman dışı da mı çiğ kalır?? bilemedim:(

ela dedi ki...

ela slm hiç sufle yapmadım ama tatlı delisi olarak tatlı tarifi bakarken sufleyi buldum sayenizde yapıcam inş güzel olur görüntüsü çok güzel umarım tadına öyledir yapınca yine yazarım kendinize çook ii bakın kimsenin sizi üzmesine izin vermeyin diyorum ama elde deilki bende kendi kendime diyorum üzülme ağlama diye ama napim inş herkes huzurlu ve mutlu olur herkes için dileğim mutluluktur neyse sufleden yiyince mutlu olurum bende ozamn unutuyorum herseyi ve tatlının tadından baska bişey düşünmüyorum kilolar hariç tabi aman napim yicem işte bananee

çınar dedi ki...

Az önce yaptım ve afiyetle yedik! Çok güzeldi, çok teşekkürler!

Adsız dedi ki...

merhabalar valla harika görünüor ellerinize sağlık...buzdolabında 1 hafta bekleyebilir demişsiniz ama içine kar halindeki yumurtayı karıştırıp mı bekletiiceezz yoksa onu fırına vereceğimiz zaman mı eklemeliyiz bu kafama takıldı.cevabınız için şimdiden teşekkür ederim :)

Unknown dedi ki...

Çok Güzel Gözüküyor Emeğinize Sağlik Bende Pastanede Çalışırken Yapmıştım Yanlız Bişey Sorucam Ben Tarifini Unutmuştum Bunu Az Pişirme Sebebiniz İçindeki Çikolatanın Kurumaması Öyle Değilmi Bende Öyle Yapıyordum Çünkü Ters Çevirip Tabağa Öyle Koyuyordum Kaşığı Batırdığım Zaman Çikolatalar Akmaya Başlıyorsu Sizinkide Öylemidir Acaba ?

AmbeR dedi ki...

gerçekten güzel bir tarif yorumlarıda okudum inanıyorum tutucagına çünkü suflenın çok zor tutturuldugunu biliyorum ama bu çok daha kolay ve lezzetlı bır sonuc cıkıcaga benzıyor en kısa zamanda denıycem.blogunuza bayıldım;)

Unknown dedi ki...

kaç defa yaptığımı hatırlamıyorum.en leziz tarif bu olsa gerek.beyaz çikolata sevenler çikolata tercihini değiştirebilirler.biraz agır oluyor ama yine de lezzetli

Adsız dedi ki...

Daha az yumurta, daha fazla süt ;)

Adsız dedi ki...

merhaba tarifinizi ddeneme firsatim olmadi ama en kisa zmanda denemk istiyorum vaktim olursa.Suflenin ne kdr guzel oldugunu biliyorum.
Bende bi zmanlar sakaryanin en iyi suflesini yapiyordum,taki okulum bitene kadr:))
Ellerinize saglik

Filozof dedi ki...

merhaba,

Tarifinizi denedim, harika oldu çok teşekkürler. Fakat ben daha sıkı ve toprak gibi bi sufle yapmak istiyorum. Acaba ne yapmam gerekir, bir fikriniz yorumunuz varmı?

tekrar teşekkürler.

Adsız dedi ki...

merhaba

tarife yazdığınız sufle gerçekten çok ama çok güzeldi dün viaprt da hacıoğlunda sufleyi yemiştim bende bir kerede evde yapayım demiştim ve yaptım yaptığımada bişman oldadım aksine mutluluk duydum gerçekten çok güzel oldu.


SİZE VE KENDİME GERÇEKTEN ÇOK TEŞŞEKÜR EDERİM


SAĞOLUN




TEKRAR TEKRAR TEŞŞEKÜR EDERİM

yasmina dedi ki...

merhaba burcuucum sufeleni görürgörmezdenmek istedim bi sufle delisi olarak :)) ama ama ama hayal kırıklığına uğradım dışarda yediklerim gibi olmadı içinde akışkan bi çikolata yoktu dışarad yedikelrimde kaşığı daldırdığımda çikolata akardı bunda olmadı neden acaba ?? ayy bana cvplarsan sevinirim nerde hata var yada senin tarf bölemi oluyo zaten anlaamdım .. :((

Adsız dedi ki...

Olmadı :( Kako oranı yüksek (%70) bitter çikolata kullandım,15 dk tuttm fakat berbat bi bitter çikolata tadı aldım içinden de çikolata çok az aktı ...

gözde dedi ki...

yağını biraz fazla kaçırmış olmama rağmen güzel oldu.tam tarif yapsam süper olacaktı.tüşekkürler:)

merve kilic dedi ki...

Merhabalar,

Tarifinizi ben de denedim.Oldukça güzel oldu,yalnızca ben 12 dk pişirdim korktum biraz kek gibi olursa diye :)

Elinize sağlık,tarif için de teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Pastaci bu harika tarif icin tesekkür ediyoruz sana. Arkadasimla canimiz sufle istedi ve yaptik, ve biz bile inanamadik, harika , cok lezzetli ve kolay! Ellerine saglik

Unknown dedi ki...

arkadasimla canimiz sufle istemisti, bu tarifi bulduk ve yaptik.cok kolay ve cok lezzetli oldu. Gercek bir sufle tarifi. Tesekkürler ve ellerine saglik!

Adsız dedi ki...

bu tarif kaç kişilik? acil cevap bekliyorum lütfen..

Adsız dedi ki...

bu tarif kaç kişilik? acil cevap bekliyorum lütfen..

Alara(colelover) dedi ki...

merhaba burcu, ben internetten bir sufle tarifi bulup denemistim tadi sahane olmustu,ama yumurta aki 4 taneydi kokusu da yoktu. yani ben bir sorun olacagini sanmiyorum ama tabi insanlarin damak tadlarina bagli yine de. buarada tarifinizi cok begendim elinize saglik...

Alara(colelover) dedi ki...

merhaba burcu, ben internetten bir sufle tarifi bulup denemistim tadi sahane olmustu,ama yumurta aki 4 taneydi kokusu da yoktu. yani ben bir sorun olacagini sanmiyorum ama tabi insanlarin damak tadlarina bagli yine de. buarada tarifinizi cok begendim elinize saglik...

Adsız dedi ki...

canan
tarifinizi görür görmez hemen denedim.ama cok ıyı olmadı.ici pişmemmiş kek gibi oldu.nerede hata yapış olabilirim acaba.yanlız benım sufle kalıplarım yoktu.kücük güveç tabaklarında yaptım.ondandı olmadı acaba.moralim bayağı bozuldu.yardımcı olırsanız cok sevınırım.birde fırının alt kısmında pişirim.genelde hep o kısmı kullandıgım ıçın.sebep olmus olabılırmı.
teşekkur ederim..

Wool dedi ki...

Vallahi kalkıp denicem şimdi. O kadar canım çekti yani..

Adsız dedi ki...

MERHAB BURCU HN. sufle konusunda iddalıyım iddamı yenmek isteyen tüm dünya ahçılarına buradan sesleniyorum gerçek ve orjinal sufle yemek isteyen tüm sufle sevenleri ankara filistin casitaya bekliyoruz beğenmeyenden para alınmayacaktır.
executive chef Hüseyin GEREKEN

Adsız dedi ki...

sufleyi denedimmm mukemmel sokuc aldim tesekkur ediyorum ama benim gibi bitter cikolatali tatlardan hoslanmayanlara tavsiyem sutlu cikolatayla damak tatlarina uygun lezzetler yakalayabilirler...

Adsız dedi ki...

Bende bugün denedim ve harika akışkan bir suflem oldu.:))

Adsız dedi ki...

ben yaptım pişmemiş kek gibi oldu ama tarifte yazanları birbir yaptım anlamdam gitti ya...

ceren dedi ki...

suflelerim müthiş kabarmıştı mutluluğumu anlatamam ama çıkarınca çöktüler takdir edersinizde üzüntüm mutluluğumla aynı oranda oldu. çökmemesi için ne yapılabilir?

ceren dedi ki...

her sitede farklı bir tarif yapmaya cesaret edemiyordum baktım malzemelerin hepsi gözümün önünde bi deneyeyim dedim. yarım ölçü yaptım. yumurtaların beyazlarını kıyamadım çöpe atmaya 2 yumurtanında beyazını kullandım.sanırım bu yüzden koyduğum çikolata miktarı biraz az geldi. fırından çıkardığımda nasıl güzel kabarmıştı anlatamam. acemi şansı güzel oldu derken 2 dk da çöktü suflelerim. yarım ölçü yapmama rağmen 4 sufle kabı dolduracak ölçüde karışımım vardı. 2 çöken sufleyi kendim yedikten sonra karışımı buz dolabına attım. bugünde tekrar çıkarıp pişirdim. içine madlen çikolatalardan kırarak karıştırdım. 6 dk pişirdim. çıkardığımda nasıl güzel olmuştu anlatamam. babam bana getirme yemiycem ben demesine rağmen kaşığı elinden bırakamadı. tarif için teşekkür ederim. çok ucuz maliyetli ve çok güzel bir tarif. suflesi başarısız olanlar için tavsiyem farklı şekillerde pişirin mutlaka güzel olacak :))

Unknown dedi ki...

tarif için teşekkürler ama eşim ve bana biraz acı geldi tadı bitterden ve şeker konulmadığından dolayı, pudra şekeri ve dondurmayla destekledik....bir kez de sütlü çikolata ile deneyeceğim umarım olur =)
fırından pofuduk çıkardığım sufleler söndü ama, sanırım fırında 15 dakika pişirmek yerine 8-9 dakika kadar pişirip 5-6 dakika da fırını söndürüp içerde bekletmek etkili olabilir diye düşünüyorum sönmemesi için,kek misali...sevgiler.

Adsız dedi ki...

tarifde yazsaniz ankarada oturana iyidee bize