Salı, Mart 07, 2006

KURU KAYISILI & ÇİKOLATALI KURABİYELER..

































Bu ara kurabiye yapımına merak saldım :) Değişik kurabiyeler yapmak ve onları sevdiklerimle paylaşmak gerçekten çok hoşuma gidiyor..bir de Yağmur kurabiyelere bayılıyor..sıcak sıcakken bile yemek istiyor :)
Birde sabahları erken işe gittiğimizde sıcak bir çayın yanına evde yaptığımız güzel bir kurabiyeden yemek gerçekten güne enerji katıyor..insana moral veriyor ( en azından ben böyle hissediyorum )
Bazende hazırladığımız güzel bir sofraya değişik lezzetli çikolatalı kurabiyeler getirmek özellikle çocukları ve beni çok sevindiriyor..
Sanırım kurabiye ile ilgili ütopik dünyamdan aktaracaklarım uzayıp gider..herkese umarım neşeli bir şeyler ifade ediyordur kurabiyeler..en iyisi kısaca tarife geçmek :)

Gerekli Malzemeler ;
  • 125 gr yumuşak yağ ( oda ısısındaki tereyağı veya margarin, ben 250gr'lık becel'in yarım paketini kullandım)
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik esmer şeker ( 140 gr)
  • hafif çırpılmış 1 yumurta
  • 1 çorba kaşığı toz kakao ( 30 gr)
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik un (90 gr)
  • 1 su bardağı kadar kurutulmuş kayısı ( çok ince doğranmış)
  • 1 kare paket bitter çikolata ( 80 gr - ince kıyılmış)

Öncelikle fırınımızı 180 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım. Fırın tepsimize silpat veya yağlı pişirme kağıdı serelim.

Yağımızı ve şekeri mikser ile krema kıvamına gelene kadar çırpalım. Daha sonra içerisine yumurtamızı ilave edeilm ve tekrar çırpalım.

Un ve kakaomuzu ilave edip karışımımıza çırparak yedirelim. En son ince kıyılmış kuru kayısılarımızı ve çikolatalarımızı ilave edip şöyle bir karıştıralım.

Hazırladığımız fırın tepsimize karışımımızı dikkatlice ve çok ince bir tabaka olacak şekilde dökelim. Üzerini spatula ile düzgünleştirelim. Ve 180 derecede ısıttığımız fırınımıza atıp 20 dakika pişirelim.

Piştikten sonra 5 dakika bekletip istediğiniz şekildeki kurabiye kalıbıyla veya bir su bardağının ağzı ile kurabiyemizi parçalara ayıralım. Tezgahımıza alıp soğutalım.

Soğuduktan sonra servis edebiliriz. Bu arada yanına süt veya çay veya kahve çokkk yakışıyor :)

Hepimize afiyet olsun..

23 yorum:

Adsız dedi ki...

Ay burcucum ellerine saglık bu kurabiye de cok guzel gozukuyor eminim tadı da cok guzeldir ben zaten organik kuru kayısıya bayılıyorum.. bu arada cevabın icin cok tesekkur ederim evet benim dediklerim cikolatasız sadece bademli olanlardan.. =) cok tesekkur ederim iyi aksamlar..

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu, dünya kadınlar günün kutlu olsun.
Sevgilerimle
Nilay

Adsız dedi ki...

Hemen kahvaltıya gel Burcu, bunlardan da getir, bak mis gibi kahvem var, hadi bekliyoruuum:)))

Adsız dedi ki...

Burcucum 8 mart dünya kadınlar günün kutlu olsun sevgilerimle:)

Adsız dedi ki...

Burcucum sana bol çikolatalı üzerinde 'dünya kadınlar gününü kutlarım' yazan sanal bir pasta gönderiyorum. Sanal gönderiyorum çünkü henüz senin kadar güzel pastalar yapamıyorum.Dünya kadınlar günün tekrar kutlu olsun..........
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Burcucum Günaydıııın!Sibel gibi ben de birgün seni kahvaltıya bekliyorum:)Gerçekten hem lezzetli,hem de besleyici bir kurabiye.Ben kurabiye yapmaya -tek tek şekillendirme nedeniyle- üşenirim bazen ve vazgeçerim kurabiye yapmaktan.Bu tarif tam bana göre,hatta yine kalıpla kemek yerine bıçakla dilimleyebilirim.Ama benim durumumda birine çok görülmez di mi bu kadarcık üşengeçlik? :)Haa az daha unutuyordum.Geçenlerde amcamın gelini bir kurabiye yapmıştı.Hayatımda yediğim en lezzetli kurabiyelerdendi.Tarifini alıp sana gönderirim.Damla çikolatalı,kuruüzümlü,fındıklı vs.nefis,ağızda dağılan bir şeydi.Senin de ellerine sağlık.Öpüyorum.

Adsız dedi ki...

sevgili Burcu kurabiyeler konusunda yazdıklarına katılıyorum:) sabahları yemek çok güzeloluyor bencede. Ellerine sağlık:)sevgiler
Derya...

Adsız dedi ki...

Kurabiye konusunda yazılanlara tamamen katılıyorum. Bu arada bloguma sizi de eklemek istiyorum, umarım sakıncası olmaz.
Sevgiler:)

Adsız dedi ki...

Bir Malatya'lı kızı olarak evde bol miktarda kuru kayısı var. Bu tarifi hemen yapmalıyım :)

Adsız dedi ki...

Merhaba, dünya kadınlar gününüz kutlu olsun.
www.blogcu.com/pembeli

Adsız dedi ki...

Kadınlar günü tüm kadınlara kutlu olsun sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Sitenizi ve tariflerinizi beğenerek takip ediyorum.Linklerimede kaydettim sizi.

Güzel yazılarınızın devamı dileğiyle...

Adsız dedi ki...

kadınlar günün kutlu olsun burcu.
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

sevgili burcu, sen bu aralar çikolatalı olan herşeyi yapmaya başladın...pastacı linkini çikolatacıya çevirmek üzereyim :)))..eline sağlık..sevgiler

Adsız dedi ki...

Hmmm, bunlar da denenecekler listesine eklendi bile. Eline saglik

Adsız dedi ki...

Etel merhaba,
acıbademler aklımda :) bu kurabiyeyi beğenmenede çok memnun oldum, çok teşekkür ederim :)

Nilay, Candan, Özge ,Pembeli, Emine ,Özlem ve tüm kadın okurlarım,
çok teşekkür ediyorum ve bende herkesin teker teker dünya kadınlar gününü saygıyla kutluyorum..kadın olmaktan ve sizleri tanımaktan gurur duyuyorum..

Sibelim kahvecim, eğer bu yorumunu sabah okusaydım ve sanada yakın olsaydım hemen atlar gelirdim..hem senin hazırladığın kahvede kimbilir ne kadar güzeldir :)

Arzu merhaba,
üçüzlerle biraz üşengeç olmaya hakkın var :) demekki bu tarif senin işini çok görecek gibi gözüküyor..birde o bahsettiğin kurabiyeleri çok merak ettim, tarifini bekliyorum..

Derya merhaba,
kurabiye konusunda hem fikiriz :) çok teşekkür ederim..

Annelog merhaba,
bloguna beni eklediğin için çok teşekkür ederim , bende sizi eklemek isterim..

Damla merhaba,
bende bir Malatyalı gelin olarak bu tarifi severek yaptım :)ayrıca kayısıyı tek başınada çok severim..

Şehnaz merhaba,
beni linklerinize eklediğiniz için çok teşekkür ederim..bende sizi eklemek isterim..ayrıca çok teşekkür ederim :)

İpek merhaba,
bazen bende çikolatacımı olsam diye düşüüyorum :) ama elimde değil tam bir çikolata delisi ve aşığıyım..

nezeket merhaba,
bende senin harika browni kurabiyelerini bu haftasonu deneyeceğim..

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

MERHABA BURCU
BUGÜN İŞE GELİPTE MAİLLERİMİ AÇTIĞIMDA SEVGİLİ ZİNNURUN MAİLLİNİ GÖRDÜM.(DÜN HASTA OLDUĞUM İÇİN GELEMEMİŞTİM)BANA PASTACIDAN ÖDÜL KAZANDIĞIMI BİLDİREN BİR MAİL ATMIŞ NASIL SEVİNDİM ANLATAMAM:)HATIRLARSAN SANADA YAZMIŞTIM SENİN ÖDÜLLERİNİ SEÇTİĞİMİ VE HAYALLERİMDE PASTAYI BERABER YAPMAKTA OLDUĞUNU.KISMET BANAYMIŞ :))PASTA BAHANE EN AZINDAN SENİNLE TANIŞMA İMKANIMIZ OLURSA İNAN ÇOKK SEVİNİRİM.ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu,

Kurabiyeler harika... Oğlumun okulunda her ay ayın yiyecekleri seçiliyor ve aileler de onları yemeyi teşvik ediyor. Bu aykiler arasında kuru kayısı da var ama oğlum onu direkt yemiyor. Bu kurabiyeleri yaparsam içinde gider belki.. Okula da gönderirim...

Ellerine sağlık..
Begüm

Adsız dedi ki...

Ben teşekkür ederim.Eklerseniz sevinirim.Görüşmek üzere...

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Burcucum
pastaların kadar kurabiyelerinde çok iştah açıcı duruyor hmmmm :)) Ben yiyemediğim daha doğrusu yememem gerektiği için yapamıyorum ve senin yaptıklarının resimlerine bakarak avutuyorum kendimi :(( Ellerine sağlık çok güzel olmuşlar.
Ben sana sormadan linklere seni ekledim ama sakıncası yoktur inşallah dimi :?

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Her tarifi denemen lazim, hepsi harika gorunuyor, oysa ben rejim yapmak istiyorum :P

Adsız dedi ki...

Arzu merhaba,
öncelikle geçmiş olsun ..aman kendinize iyi bakın..
sana bir mail yolladım, cevabını bekliyorum :)

Begüm merhaba,
normalde Yağmurda kuru kayısıyı tek başına yemiyor ama bu kurabiyeleri gerçekten çok sevdi..bir oturuşta 3 tane yedi :) denemeni tavsiye ederim, çocukların çok hoşuna gidiyor..

Şehnaz, birazdan ekliyorum :)

Ahu merhaba,
hiç bir sakıncası yok tabiiki..çok memnun oldum :)
belki bir tane yesen birşey olmaz :)

Pınar merhaba,
esas benim rejim yapmam gerekiyor ama maalesef yapamıyorum :) eğer rejime başlarsan blogu kapamam gerekecek :)

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

merhaba ben özel bir kurabiye yapıyorum.patenti bana ayit olup şeker hastalarına ve rejım yapanlara özel birde sağlığına dikkat edenlere..tamamen doğal katkı maddesii hiç yok..Şekersizşunsuz yağsız kabartma tozu vanılyaa vs..yok.Tamamen doğal üstelık çeşitli tohumlar içeriyor bitkisel ağırlıklı tamamen organik.. çok talep var bana bu kurabiye için mutluyum benim buluşum paylaşmak istedim..daha sonra yine gelirim.