Salı, Mayıs 02, 2006

ACI ÇİKOLATALI MOUSSE & ÇİKOLATALI VİŞNELİ KÜÇÜK KEKLER






































Bu aralar biraz yoğunum, daha doğrusu yaklaşık 1-2 aydır yoğunum. O yüzden blogumu çok sık güncelleyemiyor, gelen yorumlara ve maillere hemen cevap yazamıyorum. Ama mutlaka her yoruma ve soruya cevap yazmaya çalışıyorum. Bu blog benim hayatımın bir parçası haline geldi. Her gün blogumla ilgilenmesem, gelen yorumları okumasam, bloguma ekleyeceğim tarifleri düşünmesem kendimi çok huzursuz ve mutsuz hissediyorum..
Tariflerimi seçerken ise açıkçası kendi zevkime ve damak tadıma göre hareket ediyorum. Yaptığım her çalışma nerdeyse beni anlatıyor. Çoğunuz çikolataya olan düşkünlüğümü biliyorsunuz. Bu sebeple tariflerimin çoğu çikolatalı. ayrıca yaptıklarımın maliyetini çok düşünmediğimi de itiraf etmeliyim. Malzemeleri bol kullanmayı, tatları yakalamak için malzemeden kaçınmamayı seviyorum. Bazı okuyucularım tariflerimi maliyetli bulduklarını söylüyor ama ben tarifleri denerken ne gerekiyorsa onu kullanıyorum. Bazıları ekonomik bazıları maliyetli oluyor. Ama ticari bir amaç gütmediğim için malzemelerden asla azaltmıyorum. Açıkçası kar güden bir firma olsam bile asla malzemelerden azaltma yoluna gitmezdim. Onun için bazı pastanelerin ürünlerini çok yağlı veya tatsız bulmuyor muyuz ?

Sevdiğimiz pastanelerdeki ürünleri sevmemizin ve tercih etmemizin sebebi ürünlerinde maliyetlerini kısmamaları. En kaliteli malzemeleri kullanmaları. Özellikle benim İzmir' Bostanlıda çok sevdiğim bir pastane vardır, adı "Bravo", oranın sahibi  kullandığı çikolataları özel olarak yurt dışından getirtmektedir. Ürünlerindeki lezzet ise onu farklı kılmaktadır, tabi ki bu farklılık biraz fiyatlarına yansımaktadır ama karşılığını alıyorsam benim için hiçbir sorun yoktur.
Malzeme seçimindeki özenimiz ve onu uygulayışımız bizim farklılığımızı ortaya çıkaracaktır. Her şeyden önemlisi sevgimizi kullanmamız her şeyi daha da lezzetli ve özel kılacaktır..
Pastacıyı takip eden, beni destekleyen, güzel yorumlarını esirgemeyen herkese çok teşekkür ediyorum. Sizlerden gelen destek veren güzel yorumlar sayesinde her geçen gün bloguma daha sıkı sarılıyorum ve her bilgisayarımı açışımda daha da heyecanlanıyorum. Tekrar çok teşekkür ederim.

ACI ÇİKOLATALI MOUSSE

Bu mousse'n tarifini Lindt Çikolatalarının arkasında yer alan tariften uyguladım. Bahsettiğim Lindt çikolatasını Fransa'dan almıştım, özel %70 kakao içeren dessert çikolatası. Arkasında öyle güzel bir fotoğraf vardı ki, hemen yanında ise tarifi :) Hemen Fransızca tercümelerimi büyük bir başarıyla yapan Anneme yöneldim. Bana tarifi büyük bir zevkle çevirdi ve bende büyük bir zevkle yedim..Özsüt'ün Çikolatalı Fondüsünü bilenler ve sevenler bu tadı çok seveceklerini garanti ediyorum. Özellikle sevgili Zuhal'ın kulaklarını çınlatıyorum...

Gerekli malzemeler ;

  • 200 gr %70 kakao içeren çikolata ( Lindt )
  • 200 ml sıvı krema ( bir küçük paket )
  • 50 gr tereyağı ( küp küp kesilmiş)
  • 3 yumurtanın beyazı
  • 30 gr tozşeker ( 1 çorba kaşığı )
  • 1 çay kaşığı vanilya özü
  • 1 tutam tuz

Çikolatalarımızı benmaride eritelim. Krema ile vanilyayı küçük bir kapta birlikte kaynatalım. Kaynar kaynamaz içerisine tereyağını ve erittiğimiz çikolatayı ekleyelim. Ve devamlı karıştırarak tereyağının erimesini sağlayalım. Tüm malzeme eridikten sonra iyice karıştırarak homojen hale gelmesini sağlayalım ve bir kenara bırakalım.

Yumurtanın aklarını bir tutam tuz ile çırpmaya başlayalım. İyice köpük halini aldıktan sonra 1 çorba kaşığı şekerimizi ilave edelim çırpmaya devam edelim. Köpük sertleşip ipeksi bir kıvama gelene kadar çırpmaya devam edelim.

Çikolatalı karışımımızın içerisine köpükten 1 kaşık ilave edelim ve çırpma teli ile karıştırmaya başlayalım. Kalan köpüğü ise yavaş yavaş 3 seferde çikolatalı karışımımıza ekleyerek yedirelim.

Hazırladığımız karışımı küçük puding kalıplarımıza boşaltalım. 12 saat buzdolabında bekletelim.







































ÇİKOLATALI VİŞNELİ KÜÇÜK KEKLER

Bu kekler ise inanılmaz lezzetli ve şirin olmuşlardı. En kısa zamanda tekrar yapmayı düşünüyorum. Bu ölçülerden yaklaşık 24 adet çıkıyor ve 1 haftaya kadar dayanıyor..

Gerekli Malzemeler ;
  • 2 adet yumurta
  • 4 kahve fincanı tozşeker
  • 2 kahve fincanı sıvı yağ
  • 2 kahve fincanı yoğurt
  • 6 kahve fincanı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 100 gr bitter çikolata ( kıyılmış)
  • 1 su bardağı kadar vişne kompostosu tanesi

Öncelikle fırınımızı 180 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım.

Muffin kalıplarımızın içerisine küçük muffin kağıtçıklarımızı koyup hazırlayalım.

Şekeri ve yumurtayı birlikte çırpalım. Şekerler eriyinceye kadar çırpmamız gerekiyor. Daha sonra içerisine önce yoğurdu sonra sıvı yağı ekleyelim ve şöyle bir çırpalım. Ayrı bir kaba unu ve kabartma tozunu birlikte eleyelim ve yumurtalı karışımımıza ilave edelim. Hepsini birlikte çırptıktan sonra en son kıyılmış çikolatalarımızı ekleyip kaşıkla şöyle bir alt üst edelim.

Muffin kalıplarımızın içerisine karışımımızı bölüştürelim. Eğer kalıbınız 12'li ise yarısını alacaktır. Ve seferde pişirebileceksiniz.

Kalıplara boşalttığımız karışımımızın ortalarına birer vişne tanesi yerleştirelim ve üzerleri kızarana kadar önceden ısıttığımız fırınımızda yaklaşık 30 dakika pişirelim.

Hepimize afiyet olsun..

32 yorum:

Adsız dedi ki...

Burcu'cugum, sana tamamen katiliyorum. Kaliteli malzemeyi, dogru oranda ve her zaman kullanmak benimde tercihim. En basindan beri blogunun mudavimlerinden biri olarak tariflerini cok begendigimi bir kez daha soylemek istiyorum. Bloguna verdigin emek, ayirdigin zaman ve bizimle paylastigin butun guzel tariflerin icin sana bir kez daha tesekkur ederim. Ellerine saglik, sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Burcucum tariflerini beğenerek takip ediyorum ve verdiğin tariflerin özellikle pasta tariflerinin herkesin evinde rahatlıkla yapabileceği ve son derece lezzetli tarifler olduğunu düşünüyorum.Ayrıca verdiğin tarifleri maliyetli bulanlar bence bu tarifleri referans olarak alıp kendi yaratıcılıklarını da katarak değişik ve güzel tatlar yakalayabilirler diye düşünüyorum.Sevgiler

Adsız dedi ki...

selam
ben cok seviyorum sitenizi, cikolatanin bin bir cesidini kullanarak nefis tatlar yaratiyorsunuz. bu arada cikolatali fondu tadinda ise kesin nefis olmali:)

Adsız dedi ki...

Her zamanki gibi muhtesem tarifler ve goruntuler. Ayni zamanda size katiliyorum, eger aldigim veya yedigim seyin tadi beni tatmin ediyorsa asla fiyatina veya maliyetine bakmam. Zaten alisveris yaparken sanirim fiyat kontrol etmedigim seyler yemek alisverisim.Yurt disinda az cok tahmin edebileceginiz veya bildiginiz gibi pastalarin fiyatlari biraz pahali olabiliyor(iyi pastaneler).Supermarketten fabrikasyon yapilmis pastalardan hic hazetmedigim icin ozel ismarlama pasta almayi tercih ederim hep tabiki bu da biraz pahaliya geliyor ama tadindan o kadar emin ve de memnunumki bu bana yetiyor!O yuzden siz tariflerinize aynen devam edin...
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

burcucum ben bu tarıfı denıycem fakat sadece kucuk muffın kalıplarına koysam kekı olmazmı kı?
baska tarıflerde denedım sadece kagıt kullandım ıyı sonuc verdı ama ben yıne de sana sorayım dedım
sevgılerımle
pınar

Adsız dedi ki...

Burcu, ben de kendi adima tariflerinden ve sitenden cok memnunum. bloglines'daki listemden sitenin guncellendigini gorunce mutlu oluyorum ve hemen bakiyorum bakalim bu sefer Burcu bizimle ne guzellikler paylasacak diye. Bunca mesguliyetine ragmen bizleri de ihmal etmedigin icin tesekkurler..

Adsız dedi ki...

merhabalar burcu tariflerin herzamanki gibi harika görünüyorlar, sitende yaptıgın pastaların bircogunu denedim ve cok olumlu tepkiler aldım bunun nedenide malzemenin kaliteli olması bence, insanlar imkanları dogrultusunda lezzetli ürünler tercih ederler tabi lezzetli olan seylerin maliyetide biraz fazla olabiliyor bu yüzden herkesin buna imkanı olmuyor maalesef.
Ben seni cok başarılı buluyorum görsellik ve lezzet açısından süper buluyorum tariflerini.Çikolatalı visneli kekini denemek istiyorum ama sormak istedigim visne kompostosu yerine visne recelinin tanelerini kullanabilirmiyim acaba? cevaplarsan cok sevinirim, başarılarının devamını diliyorum.

Adsız dedi ki...

sevgili burcu çikolatalı mousse tarifinde yumurtalar çiğ olarak kullanılıyor ve pişirilmiyor. Bu şekilde bir tarif görmüştüm kitapta ve açıkçası denemeye cesaret edememiştim.

ayrıca çikolatalı vişneli kek de müthiş iştah açıyor :). tarifi okudukça ağzım sulandı desem yeridir :) Sizlere afiyet olsun..

Adsız dedi ki...

Burcu Merhaba!
Yine yapmışsın çikolatalı birşeyler!Bak kilo almaya başladım.Yaz başlangıcı,ince kıyafetler altında kilolar hoş durmayacak ama...Malzeme kalitesi ve miktarı konusundaki fikirlerine,daha doğrusu ilkelerine katılıyorum.Ben de bir işletmeci olsan bile kaliteden taviz vermeyeceğini düşünmüştüm.Gerçekten bir işletme açsan bol bol ziyaretçin(müşteri lafını bizim meslekte de kullananlar olduğu için gıcığım)oluruz.Ellerine sağlık.Ayrıca''Ben de çiğ kullanılan yumurta konusuna takıldım''demeden geçemiyeceğim.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba.bende pastalarına hayran olanlardanım her açışımda yeni ve değişik şeyler görme heyecanıyla açıyorum ve emeklerini çok takdir ediyorum.acayip ilham veriyorsun.ben bu kekleri kağıt kalıplarda pek beceremiyorum seninkiler harika olmuş ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

merhaba, tarifleriniz gerçekten çok güzel. ellerinize sal1k. çok alakas1z olacak ama ben size filiz uluyu sormak istiyorum. bayad1r ortada yok kendisi. sizi blounuzda görmü_tüm. bilgi verirseniz sevinirim.

Adsız dedi ki...

Burcu hnm. merhaba sitenizi severek takip ediyorum ve elim erdiğince tarilerinizi(pastalar bi harika)denemeye çalışıyorum.Çikolata benim içinde vazgeçilmez bir tat.
Ben size sitenin giriş sayfasının üst tarafında duran kurdaleli pastayı soracağım.Tarifini sitede bulamadım.Acaba gözümden mi kaçtı bilmiyorum.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu
bende şunu öğrenmek istiyorum. Çalışıyormusun, yoksa o kadar yüksek lisans bitirdikten sonra evhanımlığımı yapıyorsun. Yoksa bu şaheserleri işten kalan zamanda yapabilmek kolay değil. Ustelik birde kızın varken.. Ve tabi bu sorunun ardından gelecek soru..Eğer çalışmıyor isen, memnun musun evhanımlığından..Bende ilerde bebekten sonra çalışmaya ara vermeyi düşünüyorum. Ama nasıl olacak diye şüphelerim var...
sevgiler
Pinar

Adsız dedi ki...

Burcucuuuuuuum süpppersiiiin:)))Yaşasın son günlerde en mutlu olduğum haber özsütün fondüsüne benzer bulduğun bu tarife ulaşmış olman nasıl makbule geçecek anlatamam şimdi tarifi okudum ve çok heyecanlandım doğru mutfağa koştum çünkü ibatech pastacılık ve fırıncılık fuarında pelit pastanelerinin yeni ürünleri olan VALONIA tanıtımı için hazırlanmış paketlerden hediye etmişlerdi ve senin de bahsettiğin lindt çikolatalarının kakao oranı%70 olan bir paket çikolatam mevcut ancaaaak üzücü olan birşey varki benim elimdeki çikolata sadece ve sadece 80grlık paketmiiiiş:(((( ama demokraside çareler tükenmez yarın yapılacak ilk iş pelit pastanesine gidip bu çikolatalardan temin edilecek veee itina ile tarif uygulanıp büyüüük bir keyifle mideye indirilecek;)))sağol arkadaşım çok mutlu ettin beni bu arada senin de haberin olsun pelit pastanelerinin bu yeni ürünleri çok lezzetli bana hediye ettikleri pakette kakao oranı%70,%60,%50 ,%45 ve %40lik bitter kuvertür çikolatalar vardı ama ben onları portakal ve limon kabuğu şekerlemeleri eşliğinde yemeği tercih ettim çoooook lezzetliler bu arada da aynı pakette beyaz ve sütlü çikolata da vardı ve gerçekten çok beğendim senin de beğeneceğine eminim daha doğrusu bizim gibi çikolata aşıkları için uygun olacağını düşünüyorum.Tekrar ellerine sağlık arkadaşım küçük kızımı ve seni öpüyorum eşine de selamlar.
sevgiler
zuhal yalçın

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu canım nasılki güzel tariflerini beğeniyoruz,onaylıyoruz tabiki bazı zamanlarda da eleştiriliceksin bu çok normal.Eğer seni eleştirenler olmazsa o zaman kötü,bence eleştirilmek insanı daha hırslı yapar.Yazından da anlaşılıyor ki biraz kızmışsın sen hep kızınca böyle güzel tarifler vereceksen eğer sürekli kızmana değer.Seni ve tariflerini seviyorum,hoşçakal.

Adsız dedi ki...

merhaba sevgili burcu,siteni zevkle takip ediyorum ve kalite-maliyet konusunda keisnlikle katiliyorum..insan her gun pasta yemiyor,arada bir kendimizi odullendirmek icin,biraz bonkor davranmakta fayda var diye dusunuyorum..kalite ve sevginin birlestigi hic bir sey bence basarisiz olamaz..sonsuz sevgiler.

Adsız dedi ki...

nezaket merhaba,
tariflerimi beğendiğin ve destek verici güzel sözlerin için çok teşekkür ederim..özellikle bana 4-5 aydır verdiğin destek için çok teşekkür ediyorum..yanımda olduğumu bilmek gerçekten çok güzel :)

Özge merhaba,
bende seninle aynı düşüncedeyim..belki bazı tarifler biraz maliyetli olabilir ama o tarifler baz alınarak başka yorumlar oluşturabilir..mutfakta yaratıcılığımızın sonu yoktur gerçektende..

zeynonalcaci merhaba,
çikolataya aşığım :) ve çikolataya benim gibi aşık olanlarla burada fikir alışverişinde bulunmak çok hoşuma gidiyor..çok teşekkür ederim :)

İpek merhaba,
öncelikle nazik ve mutluluk verici sözlerin için çok teşekkür ederim :)
gerçekten kaliteli bir pastanın fiyatı oldukca yüksek. ama evimizde kendi malzemelerimizi kullanarak sevdiğimiz bir pastayı yapmaya çalışmak hem maliyet açısından daha ekonomik hem de yaptığımız insanlara karşı bir sevgi saygı oluşturuyor. sonuçta emeğimizi ve zamanımızı harcıyoruz..ve bunun fiyatını hiçbir şekilde belirleyemeyiz..sonuçta seviyorum ben pasta yapmayı :))

Pınar merhaba,
istediğin gibi deneyebilirisn, çokta güzel olur..minik minik daha şirin olurlar :)

Zinnur merhaba,
senden böyle sözler duymak inan beni hem çok mutlu etti hem de çok gururlandırdı..çok teşekkür ederim..
açıkcası senin güzelliklerin karşısında benimkiler çok sönük kalıyor, bende hergn seni kontrol ediyorum zinnur yeniledimi diye..demek duygularımız karşılıklıymış..tekrar çok teşekkür ederim :)

Tuğba merhaba,
yazdığın her cümleye katılıyorum..zaten yukarıda İpek'e de yazdığım gibi iyi bir pastayı satın almak evde yapmamızdan daha maliyetli oluyor..böyle evde hem içimize sinerek hem de nasıl yapıldığını hangi malzemelerin kullanıldığını bilerek hem daha lezzetli hem de daha ekonomik pastalar yapabiliriz..
komposta vişne yerine vişne reçelinin tanelerini kullanabilirsin..o zaman muffinin içerisine eklediğimiz şekerin miktarını 1-2 çorba kaşığı azaltmanı tavsiye ederim..

Şule merhaba,
tüm mousse tariflerinin çoğunun yapılışı aynıdır. o kıvamı tutturmak ancak yumurta akı ile mümkün oluyor..bende acaba beze gibi pişirsemmi diye düşünüp denemiştim ama aynı tadı ve kıvamı maalesef yakalayamadım..mousse seven, fondü seven bir kere bu tarifi denesin derim ben..çünkü tadı ve kıvamı çok güzel yakalanıyor..başka ne yapabilrim diye düşünmem lazım..
ayrıca vişneli kek için teşekkürler :))

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Arzu merhaba,
zaten tüm dertlerimizin sıkıntılarımızın sonunda,başında ,ortasında her yerinde kilolar yer alıyor...bende en az senin kadar dertliğim bu kilo mevzusundan.Allahım ne vardı hızlı çalışan bir metobolizmam olsaydıda şöyle ufak tefek narin 34 beden giyen bir bayan olsaydım..bu benim derin yaram lütfen irdelemeyelim:)
bu arada bir yer açmama gerek yok beni ziyaret etmen için :))
yumurta meselesini ise yukarıda Şuleyede bahsettim, mecburen kıvamı tutturmak için kullanılıyor..başka ne yapabilirim diye düşüneceğim..

Arzu Altan merhaba,
yorumunu okuyunca gerçekten çok mutlu oldum..beni gerçekten çok heyecanlandırdın ve biraz kaybetmeye başladığım heyecanımı geri kazandırdın..çok teşekkür ederim..

Hülya merhaba,
Filizin en son ziyaretini sizlerle paylaşmıştım. sonra bende bir daha görüşemedim. ama telefonla konuştuğumda hamilelik döneminin biraz ağır geçtiğini söylemişti..bende şimdi merak ettim, yarın en iyisi tekrar aramak..

Zeynep merhaba,
o pasta bildiğimiz tiramisu..sadace süslemesini farklı yapmıştım..beğenmenize çok memnun oldum..tarifi burada.süslemesinde yanlarını rulo kat büskuvileri sıraladım ve bir kurdela ile bağladım. üzerine çicek desenli stencil ile kakao serpiştirdim..

Pınar merhaba,
hemen cevaplayayım..evet çalışıyorum..çalışmayı çok seviyorum..keşke biraz daha enerjik biri olsamda daha çok çalışabilsem diye dua ediyorum..Yağmurun doğumundan sonra bende bir müddet ev hanımlığı yaptım ama ben kendi adıma konuşuyorum, çok sıkıldım..bana göre olmadığını düşünüyorum..ama tabiiki tüm ev hanımlarına çok saygı duyuyorum, herkesin hayatı düşüncesi yapısı farklıdır..sadace kendi adıma sıkıldım, kendimi işe yaramaz hissettim..ama senin işi bırakma sebebin ne bilmiyorum..belki master yaparken çalışmazsan sıkılmazsın..ben master yaparkende çalışmıştım..zor olmuştu ama şikayetçi değildim :)

Zuhal merhaba,
tamamen %100 aynı olmadı tabiiki ama hiç olmazsa o kıvamı ve tadı tutturduğuma inanıyorum..içerisine biraz fındık tozu ekledikmi neredeyse aynı tat olacak..ama seninle bademli alt tabanı ve yuvarlak şekli hakkında fikir alışverişinde bulunmak isterim..denemelerin sonucunu merakla bekliyor olacağım..
bu arada Pelit'n çikolata bilgisi için teşekkürler..bende bir uyrayıp bakayım hatta alayım biraz :)

Çiğdem merhaba,
yorumun için çok teşekkürler..gerçekten çok değerli bir yorum benim için..aslında ben kızmadım, sadace açıklama ihtiyacı duydum..birkaç kişiden maliyetli açıklamasını alınca, sebebini ve düşünelerimi yazma ihtiyacı duydum..yoksa ben kimseye kolay kolay kızmam:) eleştirilere her zaman açığımdır..hatta bende yapıcı eleştirilerde bulunmayı çok severim..zaten bana gelen her türlü yorumu ve eleştiriyi çok inceleyerek değerlendiriyorum ve mutlu oluyorum..demek ki takip ediliyorum, inceleniyorum diye..tekrar teşekkür ederim bende sizleri seviyorum :))

Sibella merhaba,
artık sibella denilince hep aklıma çilek geliyor..çilek görüncede aklıma hep sen geliyorsun :) ben çileği çokkk severim..
kalite-maliyet, kalite-sevgi ikililerin çok hoşuma gitti..gerçektende çok iyi ifade etmişsin..böyle bizde toplam kalite
yönetimi ile ilgili boş durmuyoruz demektir :)


herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Pınar hanım mümkünse sizden bir isteğim var. Bana böğürtlen ya da ahududulu çikolatalı bir yaşpasta tarifi lazım.Cumartesi kuzenim için özel birgün ve pastayı ben yaparım dedim ama ne yapsam karar veremiyorum. özel ve çok lezzetli bir tarif arıyorum. bana önerebileceğiniz güvendiğiniz bir tarif var mı. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

BURCU hanım(pınar niye yazdım anlamadım!! pardon) mümkünse sizden bir isteğim var. Bana böğürtlen ya da ahududulu çikolatalı bir yaşpasta tarifi lazım.Cumartesi kuzenim için özel birgün ve pastayı ben yaparım dedim ama ne yapsam karar veremiyorum. özel ve çok lezzetli bir tarif arıyorum. bana önerebileceğiniz güvendiğiniz bir tarif var mı. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

merhaba Burcu, vişne ile çikolatayı birbirine çok yakıştıranlardanım, senin küçük keklerde öyle nefis görünüyor ki, kilolara bakmadan birkaç tane yiyebilirim:) ellerine sağlık...
ayrıca enerjine hayranım ve sayfanda güzel tarifler görmekten mutlu oluyorum.
sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Şenay merhaba,
eğer kolay ve pratik ama yinede çok lezzetli olsun diyorsan bu pastayı, yok ben daha gösterişli birşeyler yapmak istiyorum dersen bunu, bunu , ve bunu öneririm..eğer şeker hamru kaplı olsun diyorsan bu pastayı öneririm. Birde çok sevdiğim bu pasta vardır, onada bir göz atabilirisin..
bu arada kuzeninin özel gününü kutlarım :)

hatice merhaba,
çok teşekkür ederim :) enerjimi ne kadar az bulsamda yinede tekrar teşekkür ederim..

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Burcu'cuğum, iyi pasta yapanları çok kıskandığım için genellikle yorumsuz geçiyorum! Bugün, senin bu özverili blogculuğun ve anlatışın yüreğimi çok etkiledi... Pasta işleri benim sabrıma göre değil ama vişneli kekçiklerin yapımı kolaymış gibi sanki. Mutlaka yapacağım. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Burcu hanım kısa sürede cevapladıgınız için çok teşekkür ederim. EVLİLİK YILDÖNÜMÜ PASTAnızı yapmaya karar verdim umarım başarılı olurum. Kuzenimin erkek arkadaşının ailesi kuzenimin ailesiyle tanışmaya geliyor. davette benim de bir tadım olsun istedim. Yardımınız için çok teşekkürler..

Adsız dedi ki...

Burcu, her şey coook lezzetli ve guzelde arsiv icin bişiler yapmak mumkun mu? Alfabetik sıraya koymak mesela?

Adsız dedi ki...

Merhaba burcu, sana anlatmak istediğimi anlamışsındır inşallah... Verdiğin bu tarifle mozaik tarifini karşılaştırmanı aldığın yorumlarıda karşılaştırmanı rica ediyorum... Şimdi yine kızma :( Ben senin siteni günde en az 3 kee takip ediyorum aldığın yorumları itina ile okuyorum inan farklı güzel tatlar yakaladığın zaman aldığın yorumların tadına doyulmuyor. Ben sadece seni ateşlemek için ağır eleştiriler yapıyorum çünkü ben zaten pastacıyım ve iyi olduğumu düşünmüyorum ama çok iyi olduğumu söylüyorlar:):) Bende acımasız eleştiriler aldım ama her eleştiri alışımda en iyisi olmak için çalıştım ve kendi reçetelerimi yaratmaya başladım ve artık ders verir duruma geldim... Ben seni hiç görmedim sende beni hiç görmedim ben sendeki samimiyete çok inandım yanlış reçeteler vermediğini gördüm ve çok güzel malzemeler kullandığı biliyorum en önemlisi sevgini kattığını anlıyorum... Yani anlayacağın ben seni övmeklede yermeklede birşey kazanmam... Ama senin gibi bu sanata aşık insanların hep ön planda olması için çaba sarfederim... Benim sana yaptığım eleştirilerin seni kırması inan beni çok üzdü artık ben burda nasıl yorum yaparım dime düşünmeye ve daha kötüsü girmeme kararı bile almıştım:( Ama şu tarifinle senin beni yanıttığını söylemek isterim isteyince ve arzulayınca başardığını söylemek hiçte yanlış olmaz zaten aldığın yorumlar bunu ispatlıyor... Ben seni üzmek için değil, kırmak için değil, rencide etmek için hiç değil sadece ve sadece doğru bildiğimi söylemek için burdayım... Ama istersen olmayada bilirim:(:( Sevgi ve saygılarımla kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

merhaba burcu
vişneli keki haftasonu yaptım hamile kuzenime götürdüm çok beğendiler sayenizde herkes gibi her seferinde tek tip kek değil farklı kekler yapıyorum teşekkürler

Adsız dedi ki...

Oya merhaba,
ne cevap yazacağım gerçekten şaşırdım..çok teşekkür ederim :)
bu kekcikleri yapmak gerçekten çok kolya, adı üzerinde kekcik zaten :)

Şenay merhaba,
umarım pastan güzel olmuştur ve güzel bir gün geçirmişsinizdir..

Hande merhaba,
haklısın..şu iş yoğunluğumu bir atlatayım arşivimle ilgili düzenleme yapmayı çok istiyorum..

Çikolata merhaba,
senin her zaman burada olman bana mutluluk ve onur verir..lütfen her türlü eleştirine açığım..
geç cevap yazmamım sebebi ise gerçekten 1 haftadır hasta olmam ve kendimi tam toparlayamam..biraz biraz kendimi düzeltmeye başladım..
birde şunu hatırlatmak istiyorum, ben senin gibi gerçek bir pastacı değilim. ama gerçekten çok sevdiğim, çok keyif aldığım hatta aşık olduğum bir alan..keşke mesleğim haline gelebilse..onun için senin kadar bilgili ve usta olmayabilirim..kendi kendimi geliştirmeye çalışıyorum..bana biraz daha yardımcı olursan çok mutlu olurum..mail: pastaci.burcu@gmail.com

Hülya merhaba,
ellerine sağlık :) Kuzeinine ise mutluluk diliyorum..Allah analı babalı büyütsün..

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

yaşpasta tarifleri

Adsız dedi ki...

merhabalar tarifler guzelde bazilari yok burda maglesef ben yurt disindan yaziyorum.birde bitter cikolata cok aci bir sey ben kek yaptim muslu karisim onunla ama kimse sevmedi aci olmus bittetden dolayi yani bitterin acisiz olani var ben burda zor buluyorum buyuk sehir degil burasi...bazi seyler yok mesala sizin bazi tariflerin icindekiler gibi.rica etsem bana biraz bilgi veririmisiniz.meilim bilir_25@hotmail.com.site sahibini icin bu lutfen alin adresimi tskler hollandadan.....

Adsız dedi ki...

Merhabalar. Ben de yurtdisinda yasiyorum ve maalesef evimde kahve fincani yok, acaba yarim bardak kullansam denk gelir mi muffin tarifindeki olculer?

Adsız dedi ki...

ben pastayiseverim sakim