Cuma, Temmuz 07, 2006

KREMA ÇEŞİTLERİ..

Pastacıda en çok ne görmek istersiniz sorusuna gerçekten çok faydalı ve beni çalışmaya sevk edecek cevaplar geldi.. İsteklerden yola çıkarak ve benim şu an ki farklı konumum nedeniyle ( hoş görürsünüz ki hamileliyin etkileri çok oluyor ) çeşitli denemelere ve eklemelere başladım..

Şu an en çok yararlı olabilecek konulardan biri ise "krema çeşitleri"..en çok kullanılan çeşitleri yazmaya gayret ve daha fazla krema bilgileri öğrendikce de buraya eklemeye devam edeceğim..

KREMŞANTİ


Kremşanti, hepimizin çok kullandığı, çok can kurtaran ve asla bizi yanılmayan krema çeşitlerinden birisidir. Toz halde ve sıvı halde satılır.
Toz halde kullandığımız kremşantiyi süt ile çırparız. Genellikle 1 paket kremşanti için 1 su bardağı süt kullanılır. Biraz daha katı olmasını istersek çırptıktan sonra içerisine krema sertleştiricisi ilave edip çok az daha çırpabiliriz.
Sıvı haldeki kremayı ise çok çeşitli kullanabiliriz. Ama kremşanti yapmak istersek 1 su bardağı kadar sıvı kremayı (200 ml) 6-7 çorba kaşığı pudra şekeri ile çırparsak yine kremşanti elde edebiliriz. Biraz daha yoğun kıvamlı olsun istersek 1-2 kaşık daha pudra şekeri ilave edebiliriz.

Fotoğraftaki pasta için : Karaorman Pastası


YAĞLI KREMA ( BUTTERCREAM )


Kremşantiyi sevmeyen için önerebileceğim ve pastanelerde en çok kullanılan krema çeşitlerinden birisidir.
22 cm'lik bir pasta için ;



125 gr tuzsuz tereyağı veya margarin(oda sıcaklığında bekletilmiş)

250 gr pudra şekeri

2 çay kaşığı kaynamış su

kakaolu yapmak istenirse + 30 gr toz kakao ilave edilir.

Öncelikle yağımızı kremsi bir hal alanakadar mikser ile çırpıyoruz. Daha sonra pudra şekerini ilave edip yağın ve şekerin birbirine iyice karışmasını sağlıyoruz. En son suyumuzu ekleyip kıvamını verene kadar çırpmaya devam ediyoruz.

Bu krema 3 ay boyunca derin dondurucuda saklanabilir. Kullanacağınız zaman, bir gün önceden derin dondurucudan normal buzdolabına kaldırmanız yeterli olacaktır.

ÇİKOLATALI KREMA


Yağlı kremayı kullanabileceğimiz gibi sıvı kremadanda bu tip bir krema elde edebiliriz.

100 gr bitter çikolatayı benmaride eritip 1 su bardağı (200 ml) sıvı krema ile birlikte çırparsak güzel bir krema elde edebiliriz.

Pasta için : Evlilik Yıldönümü Pastası





ÇİKOLATA GANAŞ


Son zamanlarda en çok kullandığım ve çok lezzetli bulduğum bir krema çeşididir. Sacher'de ve çoğu çikolata pasta kaplamasında bu çeşit ganaşlar kullanılır. Önemli olan çikolatamızın lezzeti ve kalitesidir.
Yapımı çok kolaydır. Birebir ölçü kullanılır. Mesela 200 gr çikolataya 200 ml sıvı krema kullanılır.
Öncelikle kremamızı kaynatmadan ısıtırız. Küçük küçük kestiğimiz çikolatalarımızı bu sıcak kremanın içerisinde devamlı karıştırarak eritiriz ve 1 saat kadar oda ısısında hafif koyulaşmasını bekleyip öyle pastamızı sıvarız..

Pasta için : Siyah Güneş



ICING KAPLAMA ( GLACE ICING )

Daha çok kurabiye kaplamasında ve cupcakelerin üzerilerini süslemek için kullanılır. Likit ve parlak bir görünümü olur, kurabiyelerin üzerlerinde ise donduktan sonra mat bir görünüm alırlar.

22 cm'lik bir pasta için ;

185 gr pudra şekeri

1 çay kaşığı tuzsuz tereyağı veya margarin

4-8 çay kaşığı süt veya su ( kıvamına bağlı )

isteğe göre gıda boyası ( toz veya jel )

Tüm malzemeyi ısıya dayanıklı bir kabın içerisine koyalım. Ağzı geniş bir cezvede su kaynatalım ve kaynamış suyun üzerine malzemelerimiz ile dolu kabı yerleştirelim ve buharında devamlı karıştırarak koyulaştıralım. İstediğimiz kıvama gelince buhardan alıp hafif karıştırarak ılıtıp kekin üzerilerine dökelim.

Eğer kurabiyelerin üzerilerine kullanmak istiyorsanız sondurmadan birazcıkdaha ılıtıp kullanın.

ROYAL ICING



Daha çok pastaların üzerilerine yazı yazmak ve şekiller çizmek için kullanılan bu sert krema , bazı özel durumlarda pastaların üzerilerinide süslemektedir. Mesela bazı özel düğün pastalarının üzerileri daha dayanıklı olması için royal icing ile kaplanır. Bol şekerli bir tadı vardır ama görüntünün uzun süre bozulmadan aynı kalması özel bir durumda sizin için önemli ise bu kremayı önerebilirim.

3 adet yumurta akı
1 paket pudra şekeri ( 250 gr)
1/4 limon suyu
kürdanın ucuyla toz gıda boyası ( renklendirmek isterseniz)

Yumurta akları ile pudra şekerini birlikte çırpıyoruz. ( yavaştan hızlıya) Limonun suyunu da ilave edip krem şanti kıvamında bir karışım elde edinceye kadar çırpmaya devam ediyoruz. Renklendirmek istersek bu aşamadan sonra çok az boya ilave edipçok az daha çırpıyouz.

Pasta için : En Derin Sevgi

PASTACI KREMASI

En çok kullanılan krema çeşitlerinden birisidir. Pastaların üzerilerine sürebileceğimiz gibi pastaların arasına , profiterolün içkısmına, tartların içlerine vb. bir çok alanda kullanabiliriz.

250 gr süt
1 çay bardağı toz şeker
1/2 çay bardağı un
1 tatlı kaşığı buğday nişastası
3 yumurta sarısı
1 çay kaşığı vanilya

Bütün malzemeyi soğukken tencereye koyalım ve devamlı karıştırarak (puding gibi) pişirelim. Arzu ederseniz piştikten hemen sonra içerisine kıvam vermesi için çok az margarin ilave edip karıştırabilirsiniz. Ama ben margarin kullanmayı tercih etmiyorum. Hazırladığım kremayı devamlı karıştırark soğutuyorum.

Fotoğraf için : Çilekli Tart

keşfedilçe çeşitlerin eklenmesine devam edilecektir..

116 yorum:

Adsız dedi ki...

Burcu teşekkürler,
Pastacılık kursunda gibiyim. O kadar çok faydalanıyorum ki senin yazılarından ben.:)

Adsız dedi ki...

Bilgiler gercekten cok cok faydali olacak guzelce kaydetmek lazim. Bu arada tebrik ederim cok sevindim :) Allah hayirlisiyla kavusmak nasib etsin

Adsız dedi ki...

gerçekten çok faydalı olmuş, pastacılık kursu gibi. ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Bu blog artık kesinlikle profesyonel bir blog.Pastacılıkla ilgili herşeyi rahatlıkla bulabileceğimiz bir başucu kitabı gibi...Ayrıca yanında eşantiyon olarak bol samimiyet ve sevgi de var...
Daha ne istenebilir ki....
Tebrikler
Özge

Adsız dedi ki...

burcucum inan bunlar benimde çok işime yarıycak..Hemen defterime kaydetmem lazım:)

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu,
Az önce elimde pasta kitapları değisik kremalara bakıyordum, nasıl bir krema yapabilirim diye. Sonra sıkılıp bilgisayarı açtım ve bir baltım ki aradığım şey, hem de kitap sayfaları arasında dikkatim dağılmadan, karşımda duruyor.Çok teşekkürler. Gerçekten sanki özel istek yapmışım gibi oldu. Şu durumunda hâlâ bizleri düsünüp krema tarifleri yazıyorsun ya ne diyeyim :) Bu arada tebrik ederim. Umarım güzel bir hamilelik geçirir ve minik bebegini sorunusuzca kucağına alırsın.
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Burcucum çok güzel bilgiler bunlar.Teşekkürler.Daha iyisindir umarım.Mailime cevap vermedin,aramadın da.Ben ciddiyim Burcu.Sen aramaya çekiniyorsan tel.ve ben arar senden haber alırım.Tamam mı canım?Öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Pasta tarifleriniz harika tadi damagimda kaldi

Adsız dedi ki...

herkese güzel dileklerindenve yorumlarından dolayı çok ama çok teşekkür ederim. pastacılıkla ilgili ne kadar doğru ve güzel bilgi aktarabilir paylaşabilirsem o kadar çok mutlu oluyorum..

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

bu yazı basılır..evladiyelik tarif

Adsız dedi ki...

Burcu hanım merhaba,
Yazılarınızdan çok yararlanıyorum, teşekkür ederim.
Yağlı krema tarifinde "125 gr tuzsuz tereyağı ve margarin" yazıyor toplam 125 gr tereyağ margarin karışımı mı yoksa 125 gr margarin, 125 gr. tereyağ mı? açıklarsanız sevinirim.
İyi dileklerimle

Adsız dedi ki...

Nesrin hanım merhaba,
yazılarımın işe yaraması inanın beni çok mutlu ediyor, o yüzden ben teşekkür ederim..
yağlı krema tarifinde 125 gr tuzsuz tereyağı veya margarin olacaktı. orayı yanlış yazmışım hemen düzeltiyorum..

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

pastacı tariflerin çok hoşuma gitti.Sizden ok faydalanacağımı umuyorum.Pasta yapımına ben de çok meraklıyım..Daha çeşiti tariflerinizi bekliyorum..Sevgiler

Adsız dedi ki...

Fatma merhaba,
çok teşekkür ederim..
bende sizin pasta tariflerinizi bekliyorum..

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

aman aman aman ölecem şimdi!!!
yani ben tarşf veremem aklıma ne gelirse öyle hazırlarım yemek ve tatlıları hep göz kararı olur ama burdan bir kaç tüyo işime yarar. ellerinize sağlık.
evet bir erkek olarak sevgilime yemek hazırlamak hoşuma gidiyo.
:)
tek erkek benmişim gibi hissettimde.
kolay gelsin

Adsız dedi ki...

Mutfakla yeni tanışan biriyim ve internette gördüğüm bir tarifi denemek istiyorum. Tarifte, sadece "çırpılmış krema" deniyor. Vermiş olduğunuz krema tariflerinden hangisini kullanmam gerekir acaba? Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Kubilay, çırpılmış krema ile kremşanti kastediliyordur..
1 paket toz krem şantiyi 1 su bardağı soğuk süt ile çırpman yeterlidir..

kolay gelsin..

Adsız dedi ki...

selam ben kütahyadan cengiz pastaaların üzerindeki külleri şeker hamuru değilde kırem şantiden işlersek gürüntüsünde negibi bi etki yaratır ?. teşekürler

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Pastacılıkla ilgili bu kadar bilgiyi birarada bulabileceğimi hiç düşünmemiştim.Çok sevindim.Ellerinize sağlık. Bu konularda çok yeniyim ve bazı kafama takılan bazı noktalar oluyo. Mesela sıvı krema. truf yapmak istiyorum ama sıvı krema ne kullanmam gerektiğini anlamadım.Yani paketlerin üzerinde sıvı kremamı yazıyo. Bilgilendirirseniz çok sevinirim.Tekrar ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Cengiz, royal icing ile gülleri sıkma torbasını kullanarak yapabilirsin..çokta güzel olur..ama kremşanti ile çabuk bozulur ve görüntüsü şık olmaz..

Elif, sıvı krema marketlerin yoğurt,peynir bulunan buzdolabı bölümünde satılıyor..ben özellikle Tikveşlinin kremasını alıyorum. özellikle pastörize süt ambalajına benzer oluyor ve 200 ml - 1000ml olarak satılıyor..üzerinde sıvı krema yazıyor..

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Merhaba,


Yardımınız için çok teşekkür ederim. Sonunda buldum sıvı kremayı......Artık truf yapımına başlayabilirim.

Adsız dedi ki...

eşim için pasta yapmak istiyorum .O bizim gibi çikolatadan fazla hoşlanmıyor beyaz pandipanya için senin tarifindeki kuvertur çikolata yerine beyaz çik. kullanabilirmiyim.ara kreması için de eşim pastacı kreması tarzında krema seviyor ama 250 gr süt yeterli olur mu tarifi 2 katına çıkarayım mı 6yumurta bu durumda fazla olmaz mı .teşekkürler eline sağlık .pastaların çok baştan çıkarıcı...

Adsız dedi ki...

Elif, çok memnun oldum :)

Özlem merhaba,
Anneme yaptığım pastada aynı senin gibi düşünüp beyaz çikolata kullandım. sonuç çok güzel oldu. pastanın linki burada..
pastacı kremasını ise,iki katına çıkartabilirsin..bu durumda 6 adet yumurta sarısına ihtiyacın olacak..yani fazla olmaz, korkma :)

eşinle birlikte ömür boyu mutluluklar diliyorum sizlere..umarım pastan çok çok güzel olur..

sevgiler..

Adsız dedi ki...

Krema konusu önemli galiba. Bu konuda sağlam bir kuramsal altyapı oluşturmadan mutfağa girmemeye karar verdim şimdilik. :) Çok teşekkür ederim pastacı.

Oldukça derli toplu bir sınıflandırma, belki yardımcı olur diyerek:

Adsız dedi ki...

Önceki iletide, verdiğim bağlantı çıkmamış: http://en.wikipedia.org/wiki/Cream

Adsız dedi ki...

ya ben şunu anlamıyorum neden evde yapılanlar patanedeki gibi olmuyor bir usta eli mi istiyor yoksa gıda katkı maddelerinden olabilirmi ÇOK TEŞEKKÜRLER

Adsız dedi ki...

çok güzell olmuş ellerinize saglık

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu Gençoğlu.Öncelikle siteniz çok güzel.bir sorunum var ve siz çözebilirsiniz.benim kız arkadaşım kız maslek lisesinde ağırlama gıda bölümünde okuyor.bir proje ödevi almış.Konusu pasta tarihçesi,pasta yapılışı,püf noktaları,çeşitleri.arayarak internetten sizi buldum.bir kaç yazınızı aldım.fakat bie erkek olarak fazla anlamadığım için sizden bu konuyu anlaşılır biçimde hazırlayıp bana göndermanizi isteyebilirmiyi.yardımcı olursanı sevinirim.bu ayın sonuna kadar lazımmış.sizden cevap ve yazılarınızı bekliyorum.yazılarınızı aşağıdaki adreslerime gönderebilirsiniz.

elcibey_1987@hotmail.com
elcibey_2017@mynet.com
www.elcibey1987.ajansi.com

Adsız dedi ki...

ben bu siteyi daha yeni keşfettım ve tam benlik ellrınıze kollarınıza aklınıza saglık
ben de iktisat fakültesı mezunuyum 1979 dogumluyum
amm ben de tam bır yemek tarıfı meraklısıyım
hatta bend edüşünüyordum acaba pasta yapım kursuna gıtsem mı dıye
fakat böyle bır kurs cok masrfalı olur mu bunu bılmıyorum
hersey cok güzel basarılarınızn devamını dilerim

Adsız dedi ki...

merhaba burcu hanım acaba yağlı kremayı hangi tariflerde kullandığınızı öğrenebilirmiyim sitenizi biraz dolaştım ama bulamadım. ayrıca bilgilerinizi bizlerle paylaştığınız içinde teşekkürler! pek yorum yazmasamda hergün sitenizi takip ediyorum:) kolay gelsin..

Adsız dedi ki...

ya pastalar harika bn dondum kaldımmm
çok güzel pastalarr

Adsız dedi ki...

merhabalar,portakal agaci sitesini gezerken buldum sizi ve cok mutlu oldum.verdiginiz bilgiler icin tesekkurler.bir hafta sonra esimin dogumgunu.sizden aldigim bilgilerle umarim guzel bir pasta yapabilirim......ya yanliz ben yurt disinda oturuyorum ve sizin kadar sansli olamaya bilirim malzeme bulma konusunda.bakalim neler olacak.yapinca .hoscakalin.inanin annemi aratmiyorsunuz........

Adsız dedi ki...

sizi bulduğum için çok mutluyum

Adsız dedi ki...

arkadaşim verdıgın tarıfler cok guzelelımden geldıgınce yapmaya calışiyorum yanlız senden istedıgım bir şey var bizim gibı pastalara meraklıolan bayanlara sıtende pastacılık kursu versen cok sevınırım şimdıden teşekkurler allah kolaylık versın

Adsız dedi ki...

valla çok güzel pastalar var annem bu sitelere bakarken yakaladım ben 10 yasındayım ve bütün pastaları istiyorum.Canım çekti bana bu pastaların hepsini yaparmısın diye anneme yalvarıyorum ne olacak şimdi benim halim ben bu gece uyuyamam gözüme bir damla uyku girmez ama pastalar girer!!!!! SEVGİLERİMLE BAHADIR

Adsız dedi ki...

pastatarifleri insanın iştahını açıyor
bence mükemmel
bir yarış düzenleyin en çok yanıt veren pasta tarifleri kitabını kazansın
bu harkesin hoşuna gider

Adsız dedi ki...

pasta tarifleriniz için teşekkür ederiz
ama pastaların kaç kişilik te olduklarını yazarsanız sevinirim

Adsız dedi ki...

pasta tarifleriniz için teşekkür ederiz
ama pastaların kaç kişilik te olduklarını yazarsanız sevinirim

Adsız dedi ki...

siteniz dünyanın sekizinci harikası

Adsız dedi ki...

MERHABA.
SİTENİZİ BUGÜN İTİBARİ İLE İLK KEZ ZİYARET ETTİM. NİŞANLI VE YAKINDA EVLENECEK BİR BAYAN OLARAK DAİMİ ZİYARETÇİNİZ OLACAĞIMI DÜŞÜNÜYORUM :)
BENİM BİR SORUM OACAKTI PASTA YAPIMINDA KULLANILAN EKİPMANLARI NERDEN TEMİN EDEBİLİRİZ.BEN BÜYÜK MARKETLERİ GROSS MARKETLERİ ÇOK DOLAŞTIM AMA KALIP BULMAKLA İŞ BİTMİYO O BAKIMDA ŞEKER HAMURUNDA ÇİÇEK YAPMAK İÇİN OLAN EKİPMANLAR DA DAHİL OLMAK ÜZERE BU KONUDA YARDIMCI OLABİLİR MİSİNİZ NERDEN TEMİN EDEBİLİRİZ...
ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR V TEBRİK EDERİM

Adsız dedi ki...

selamlar burcu hanım
be de tam bir pasta yapma heveslisiyim beceriyorumda
fakat sizin kadar değil tabiki tesadüf buldum sitenizi ve bayıldım tek kelime ile umarım sizin kadar olmasada benzer pastalar yapablirim benim ilgimi en çok şekerli hamurlar çekiyo fakat cesaretim yok yapmak için bana yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum
sevgilerle

Adsız dedi ki...

merhaba burcu hanım,sitenizi bugün keşfettim çok güzel gerçekten faydalı bilgiler var.ben size bir şey soracağım.benim evimde blender veya başka bir çırpma makinası yok,kremşantiyi bu şartlarda en güzel nası yapabilirim.ve birde bir yerde gördüm kremşantiyi özel bir kutunun içinden pastanın üsüne sıktılar ve daha düzenli oldu.o sprail kutusuna benzeyen kutuyu acaba nerelerden satın alabilirim.cevap verirseniz sevinirim,herkese teşekkürler şimdiden..

Adsız dedi ki...

merhaba Burcu,


SUPER SUPER BIR SITEN VAR, INANILMAZ YARDIM ALIYORUM SENDEN. COOK TESEKKUR;ER HERSEY ICIN. BU ARADA HEAVY CREAM YAPMA DENEYIMIN OLDU MU?? VARSA EGER BIR TARIF YOLLARSAN COK COK MUTLU OLACAM. COK TSK. EDERIM SIMDIDEN.
YELIZ

Adsız dedi ki...

Pastacı kremasını bugün ilk defa denedim ve evdekiler de ben de çok beğendik...Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Burcu,ne demeli bilmem ki
bir harikasın.Bir çokpasta sayfalarında dolaştım,senin sayfan yaptıkların,yapacaklarımı adeta kolaylaştırıyor.Çok basitçe ve anlaşılır bir anlatımın var.Çoook teşekkür ederim aydınlattığın için..İnan çok makbule geçti,yarattığın görsel ve leziz tabloları izlemeye devam edeceğim

Adsız dedi ki...

Merhaba. ben bir pasta manyagıyım. yaş 37 oldu hala pasta gorunce yalanırım agzımın suyu akar. bu siteden çook faydalanacagımı hissediyorum. Ellerine saglık, tesekkurler... :-)

Adsız dedi ki...

Selam,
Krema teriflerinin bir arada olması çok avantajlı oldu.
Ellerine ve kalemine sağlık...

Adsız dedi ki...

herşey harikaaa...
siteyi yeni keşfettim ve bayıldım.aradığım herşey var.kime sorsam ne yapsam diye düşünmeyeceğim artık.
ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

gerçekten çok çok güzel şeyler yapıyorsunuz inannın bende tatlılara hamur işlerine meraklıyım kendi kendimede denerim bazen

Adsız dedi ki...

slmlar bende tatlı pataları hamur işleri çok seviyom hatta kendimde deniyom evde ailemde bana destek veriyo çok çok seviyom ve ayrıcada elinize salık hepsi bir birinden güzel birbirinden tatlı vala herçekten sizin yanınızda olmak isterdim sizden çok şey öğrenirdim

Adsız dedi ki...

Bir sorum varr...
Mozaik pasta şeker hamuru ile kaplanabilirmi acaba?

çağın dedi ki...

teşekkürlerr size nasıl hayran kldığımı anltmam için kelimeler kifayetsiz kalır benim gibi yeteneksiz vede cesaretsiz birini bile pasta yapmak için heveslendirdiniz siteyi ağzım açık bir vaziyette izliyorum ancak çalışıyorum ve izinli günüm pek yok ve birde 2 yaşında yaramaz ama çok tatlı bir oğlum var anlayacağınız imkanlarım heryönden kısıtlı ama yine de pasta yapmak istiyorum lütfen beni yönlendirirmisiniz çok ama çok teşekkür ederim

çağın dedi ki...

şimdiden teşekkürler şu an yine sizdeyim ve ayrılamıyorum ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

merhaba Burcu
cok güzel hazirlanmis bi site bayildim,bende cok merakliyim cikolatali pastalar yapmaya,ama simdiye kadar yapamadigim bitek pasta oldu:piramit pasta
fakat bu dedigim bizim bildigimiz bisküvi ile yapilan degil.
hatirla sevgili dizisindede cok görüyorum,yakin gösterselerde bi incelesem diye dikkatlice bakiyorum:)
bu dedigim pasta tarifini biliyormusun sen burcu:)

Adsız dedi ki...

Bu blog gerçekten harika. Çok
makbule geçti. Ellerine, emeğine sağlık. Sık sık ziyaret edeceğim :)

Adsız dedi ki...

iyiki varsiniz yoksa bu bilgileri kim yazacakti bebegini anali babali büyüt esime pasta yap istiyorum hangi pasta ve kiremayi önerirsiniz sevgilerimlef

Adsız dedi ki...

Şu tenimiz ruhumuzun bir köşküdür. Orası bir tepe, bit yıkık yer değildir. Ruhumuz bizim biricik dostumuz, yârimizdir. O, bize hiçbir zaman yabancı olmaz. Gönül yolu, korkunç bir çölden geçer. Yürekli bir er, Rüstem gibi bir yiğit olmayan oraya nasıl varabilir? Oraya varacak kişi, bir pehlivan gibi hasmını yere vuran, çeşitli gıdalarla bedenini besleyen, kuvvetli, güçlü kişi değildir. Oraya varacak kişi, nefsini yenen, kendi benliğini yıkıp alt eden, dünya âşığı değil, Allah âşığı olan kişidir. Böyle bir kişinin bedeni mezara girince; mezarın toprağı ile örtülünce, o bedenden tohum nasıl baş verir yücelirse, tıpkı onun fini Hak tarafından kabul edilmiş ağacı yükselir, boy atar. Nurlu bir gönül erinden başka, o nura âşık olan kimdir? Aşk mumu, pervanenin gönlünden başka neyi yakar?karabiberinmutfagi.blogcu.com

tuğba dedi ki...

yeni geldim aranıza, senin sayfana hergün bakar oldum gerçektende çok güzel bilgiler veriyorsun,çok faydalı oluyor bende yemek yapma hastasıyım,şimdide tatlılara pastalara dadandım,kilo almasam iyidir.sayfamada beklerim,gerçi pek birşey yok,zamanla sizinki gibi dolar umarım.sevgiler tuğba
www.elmahareti.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Profesyonel pastacı burcu kardeşim, gerçekten çok samimisin, paha biçilmez paylaşımlarının devamını dilerim ve kutlarım, en içten sevgilerimle öpüyorum seni.
Aleyna -Dilara

Adsız dedi ki...

Çok teşekkürler çoooook faydalanıyorum ve sizin sıkı bir takipçinizim.

Adsız dedi ki...

ben yeni yeni tatlı yapımına başladım ve yaptığım bu tatlılar arasında pasta kaplama krema vs. bulunuyo ve bu sitedeki öğretimler bir öğrenci olmama karşın becerilerimi artıdı

Adsız dedi ki...

yaa süper bunlarr çok çok teşekkürler.iyiki varsınızz ;)

özgül dedi ki...

slm ben almanyada kaliyorum ve malesef likit glikoz bulamiyorum ama toz halinde her yerde mevcut seker hamuru yapiminda kulanilirmi

Adsız dedi ki...

Merhaba
Yaptığınız çalışmalardan dolayı sizi kutluyorum.Herşey çok güzel.Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Gerçekten pastacılık kursunda gibiyim.

Safiye dedi ki...

çok faydalı bir çalışma olmuş gerçekten...Ellerine sağlık..Bu arada bebeğin hayırlı olsun..Tebrik eder,m..

Adsız dedi ki...

merhaba ;

ben misafirlerim için pasta yapacağım ama birşey soracağım.en sonn yazdığınız pastacı kreması kremşanti gibi pastayı kaplamak için kullanılabilirmi yoksa tat versin diye süs olarakmı kullanılıyor.Birde bu kremayı buzlukta saklama şansımız varmı yoksa hemen tüketmelimiyiz
ilginiz için teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

ne gusel hayalını gerceklestrmıssın sıtende cok faydalı bnde senın gbı pastacı olmak ıstıorum ama ıse nasıl baslamam gerektgını bılmıorum hayalımı erteleyıp duruorum oysa pasta yapmaktan o kadr keyf alıorumkı nese senı tebrık ederım basarılar dılerım:D

Adsız dedi ki...

kıramalı pasta da 2çay bardağımı yoksa 2 çay kaşığımı_

Adsız dedi ki...

ayyyyyyyyyyyy çok nefis görünüyorlar

gozde dedi ki...

merak ettıgım kremaları buldum cok guzel pasta yapmayı cok sevıyorum
suslu pasta yapmayı ogrenmek ıstıyorum

elçin dedi ki...

Burcu hnm merhabalar :) ben bir şey öğrenmek istiyorum: tuzsuz tereyağ nerden bulabilirim? hanig markaları önerirsinizzz? sevgiler...

Sena dedi ki...

Burcu Ablacım,
Ben henüz 17 yaşındayım ve pasta yapmaya bayılıyorum...Sende bu konuda o kadar güzel ve faydalı bilgiler paylaşıyosun ki sayende artık çok daha güzel pastalar yapıyorum...Aranıza katılmaktan çok mutluyum...Paylaştıkların için sana çok teşekkür ederim :))

Mimoza Süsleme Leyla dedi ki...

Merhaba Burcu,

Verdiğin bilgiler kesinlikle muhteşem çok teşekkürler

Adsız dedi ki...

tek tıka aradığım tüm krema tariflerine ulaştım teşekkürler

papatyasofrasi.com dedi ki...

slm burcu hanım harika tarifleriniz var:)
ellerinize saglık bazı tariflerinizi denedim hepside güzel oldular. izin verirseniz sitemde güzel tariflerizden yazabilirmiyim kendim deneyip öyle size ait oldugunu yazarak. sitem yeni acıldı hoşcaakalın sevgilerr. www.papatyasofrasi.com

YASEMİN dedi ki...

Girişimci ruhunuzu tebrik ederim.Bilgilerinizden çok yararlanıyorum.Bende evimde siparişle pasta yapmayı planlıyorum,bu konuda bilgi manevi desteğe ve tecrübenize ihtiyacım var.Başarılarınızın devamı dileğiyle...:)YASEMİN

www.hammaddeler.com dedi ki...

ellerınıze saglık gercekten cok gusel bı anlatım olmus tesekkur ederım...

Adsız dedi ki...

pastacı kremasını az önce yaptım fakat istediğim gibi yani pastanelerde yapılan o krem renkli kremaya hiç benzemedi. ne kıvam olarak ne tat olarak nede renk olarak. o kadar krema tarifi denedim hiç biride istediğim gibi olmadı....

Adsız dedi ki...

2 gün öncede yorum bırakmıştım.. hala yayınlanmamış. pastacı kremasının pastanelerde satılan pastaların kremasına neden benzemediğini sormuştum..lütfen cevaplarmısınız? sarımsı krem renkli bir pasta kreması benim aradığım. umarım cevaplarsınız...

Sevinc dedi ki...

Selam. teşekkür ederim. bu kremalar çok işime yarayacak.

tükenmez kalem dedi ki...

Burcu Hnm merhabalar,

yaglı krema tarifinizi harfi harfine denedim.pastanelerde gordugum pasta kremasından yapmak istemistim fakat sonuc tam bır hayalkırıkligi oldu benim icin.
Yaptıgım sey krema kıvamında degıl, surulemeyecek kadar katı bır kıvamda olumustu.(margarinim oda sıcaklıgındaydı ve cok cirpilmisti)
Cok fazla yag kokuyordu.Acaba krema cesidini yanlıs mı anladım?Bildigimiz pastanede satılan kremalı pasta kremasından yapmak istedim.Acaba margarini mi eritecektim?
Sitenizi cok begeniyorum,okudukca mutfaga gıdıyorum ama bunu neden yapamadım bılmıyorum yardımcı olun lutfen takılmıs durumdayım:(
sevgiler!

Adsız dedi ki...

merhabalar sitenizi sık sık ziyaret ediyorum ve çok beğeniyorum ben bir net ustasıyım burdurda bir pastahanemiz var ve ustalığınıda mecburen ben yapıyorum aslında merak ettiğim şu onlarca tarif denememe rağmen halen istediğim pastayı yapamıyorum üstelik çok yoğun sipariş alıyoruz bu durumda hayli zorlanıyorum bana önerebileceğiniz bir pandispanya krema varmı yoksa ben her yayınladığınız tarifi tekrar tekrar deneyerek uğraşmaya devam edicem aslında yaptıklarımdan resimlerini çektiklerimi sizinde görmenizi çok isterim belki bakmak ve bana yardımcı olmak istersiniz sevcan_bademim@hotmail.com sağlıcakla hoşçakalın

Adsız dedi ki...

gerçekten süpersiniz helal olsun harika bir blog.benim sorum royal icing hakkında benim evimde gıda boyası yok.acabab kakao katsam olurmu renkerndirmek için.bide yağlı kağıdın üzerine şekil çizip döksem katılaşırmı acaba.oğlumun doğumgünüde ismini yazmak istiyoum bu şekilde acil cvp bekliyorum hoşçaklaın

sevilayinaynasi.blogcu.com

selin dedi ki...

gerçekten tarifler harika çikolataya karşı benimde zaafım var ve bende sizin gibi pastacı olmayı çok istiyorum bunların hepsini pc me kaydedicem hayırlı günler

Adsız dedi ki...

sitenize tesadüfen rastladım.iyiki rastlamışım sayenizde torunum için çok güzel hatta muhteşem bir 2 yaş pastası hazırladım.kızımında yardımıyla şeker hamurlu kurabiyelerim çok güzel oldu.size sonsuz teşekkürler.paylaştığınız için işallah pastamın ve kurabiyelerimin resimlerini size gönderebilirim.tarifleriniz çok güzel sanki kurs gibi anlatımınız samimiyetinize ve içtenliğinize tekrar tekrar teşekkürler.ZUHAL

Adsız dedi ki...

merhabalar.ben leyla dün bende seker hamurlu yas pasta yaptim malzemem fazla olmamasina ragmen cok güzel oldu.seker hamurunu lokumdan yaptim vede cok güzel oldu.sizinde tarifleriniz cok güzel.ellerinize saglik

lezzetperisi dedi ki...

Hem ellerinize heme kaleminize sağlık. Benim gibi yeni ve acemi bir pastacı için harika bilgiler ve harika fikirler var

gözde altın dedi ki...

ya çok güzel bir siteniz war ama ben pastacı kremasını denedim güzelde oldu ama bir süre bekledikten sonra tadına bakim dedim sanki çiğ yumurta yiyor gibi oldum bu tadı kaybetmekk için ne yapabilirim oğlum bu kremayı pastada değilde sade yemek istiyor ma içindden yumurta tadı çok gweliyor ne yapmalıyız pastacı kremasının içinden bu tadın gelmesini önlemek için

Adsız dedi ki...

burcu hanım süpersiniz.çukulata eritilen tarifte çukulata marketten alabileceğimiz herhangi bir ürünmü yoksa ham halde satılan özel cukulatalardanmı.

Adsız dedi ki...

Verdiğiniz krama tarifleri güzel.Ama neden sıvı kramanın yapılışı yok.Tariflerde genelde sıvı krama kullanılmış.Madem pastayı yapıyorum her şeyi ev yapımı olsun

Altun Mutfak dedi ki...

Detaylı tarifleriniz için teşekkürler.Çalışmalarınız mükemmel...

Adsız dedi ki...

merhaba verdiğiniz krema tariflerinden 2 tanesini denedim ;biri yağlı pastacı kreması , diğeri de sütle yapılan yumurtalı tarif...
yağlı olan kremanın pudra şekeri kesinlikle erimedi.sütlü tarifte ise ağır bir yumurta kokusu oldu..neyi yanlış yapmış olabilirim lütfen yardım..

seda süral dedi ki...

Krema tarifleriniz gerçekten çok faydalı. paylaşım için teşekkürler.

merve kirazoğlu dedi ki...

iyi akşamlar, pasta kreması tariflerinizi okudum ve gerçekten çok faydalı olmuş. size birşey danışmak istiyorum. eşime doğumgünü için laptop şeklinde bir pasta yapmak istiyorum ancak üzerini şeker hamuru ile kaplamak yerine daha yenilebilir olması için krema ile kaplamak istedim. ekran kısmını gelecek yerde nasıl bir krema kullanırsam akma olmaz geniş kısmı dik şekilde duracağı için ağırlıktan dolayı akma yapmasından çekiniyorum.

Adsız dedi ki...

ben pasta öğrenmek istiyorum... çünkü yapmak elde etmöek istiyorum.. elde etmek kolay olur diyorum ... tuğçe dalıoğlu

Adsız dedi ki...

merhabalar sizi yeni keşfettim ve aradığım cevabın sizde olduğundan eminim :) tereyağı kreması nasıl yapılır ve tereyağı kreması tozunu nereden temin edebilirim teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

Merhaba kac gundur Pasta kremasi tarifi ariyordum esimin Dogum gunu bar birkac Gun Sonra ve Pasta yapmak istiyorum sayfanizi bugun kesfettim ve bayildim bede Bir Pasta delisiyim ve hem yapmayi hem yemeyi cok seviyorum Bu dunyada tek yapmak istedigim hayalim Bir pastane acmak Bu hayalim gercek olmayacagini biliyorum ama pastaci yaninda calismak bile cok cok Sevkli Benim Icin insallah Birgun hayalim gercek Olur insallah

Ssemss dedi ki...

Merhabalar burcu hanım sitenizi gerçekten çok beğendim bilgilerden yararlandım☺️ Birşey sormak istiyorum sıvı şekersiz krem şanti aldım ama daha denemedim acaba krema yerine kullanabilirmiyim ( garaj yapımında) yoksa yaptığımız kremaların içine katıp bi lezzet yapabilirmiyiz
Yardımcı olursanız çok sevinirim ☺️☺️

Metin Under dedi ki...

merhaba

ben bu buttercream tarifiniz denedim fakat pudra şekeri erimiyor içinde çıtır çıtır şeker yiyorsunuz tam tarifdeki gibi d eyapıyorum iki kere denedim ikisinde de olmadı ne yapmam gerekir?

Kırmızı yağmurlar dedi ki...

merhaba.krem şantiye alternatif bir pasta kaplama kremsı tarifi ararken sitenizle karşılaştım.ve benim için çok yararlı olacağına inandığım bilgiler edindim.
teşekkürlerimle...

goDe dedi ki...

Slm çok cici tarifleriniz var tebrikler..bsey sorucam ben pasta yaptığımda hep paket krema alıp cirpiyorum ama pastanelerdeki gibi olmuyor tabi.. Kremamin onlar gibi olması için hangi tarifi kullanmaliyim 0:) çok acil yardım

Unknown dedi ki...

Mrb lar krema tariflerini çok güzel ben şeker hamurundan kurabiye yapıyorum kurabiye üzerine dekor yaparken renkli krema olarak ne kullanabilirim örneğin ebru deseni gibi şimdiden tskler

Unknown dedi ki...

Pastahanelerde satılan standart pastaları nasıl bir krema çeşitiyle kaplıyorlar,videolarda felan izliyorum krema çok güzel sıvıyor,ben pudra şeker yaş krema karışımı yapıyorum fena olmuyor ama tam istediğim gibi değil,hangi krema acaba yardımcı olurmusunuz?

Adsız dedi ki...

merhaba pasta yapacagım ama seker hamuru yerıne pastayı kaplamak ve puruzsuz bır goruntu elde edebılmem ıcın hangı kremayı kullanmalıyım

Adsız dedi ki...

yagli krema kremsanti kadar guzelmi acaba

SblportreArt dedi ki...

Emeginize saglik

Unknown dedi ki...

Burcu hanim Merhaba krema setlestrici nedir.

Adsız dedi ki...

ŞİMDİ BENİM YEDİĞİM BİR PASTA VARDI İKİTELLİ ORGANİZE SANAYİ BÖLGESINDE MUTFAK DIYE BIR RESTORANT TA ŞUAN BAKIYORUM O KREMAYA BULAMIYORUM.TADI DAMAGIMDA KALAN O DILIM PASTANIN KREMASI BIR HARIKA.ARIYORUM BULAMIYORUM YARDIMCI OLABILCEK BIRI VARMI?

Unknown dedi ki...

pudra şekeri ne yaparsam yapayım erimedi yardımcı olurmusunuz ?

Sedo dedi ki...

Merhaba, birşey danışmak istiyordum. Toz halinde olan pastacı kremalari (1 kg) kaç kişilik pastaya yeterli gelir? Tadı güzel midir? Denemek icin aldim ama henüz cesaret edemedim.

Unknown dedi ki...

Rica etsem bilginiz varsa suan muzlu muhallebi yapicam ama tarifte süt kremasi yaziyo ama bende yok krem santi toz olarak var koysam olurmu

Nln dedi ki...

Merhaba benim sorum da kremalarimin tadi pek guzel olmuyor cupcake icin nasil bir crema onerirsiniz simdiden teskkurler

Unknown dedi ki...

İyi akşamlar. Birşey danışmak istiyorum.. naked cake yapıp (içi ve dısı buttercreamle hazırlanmış) dondurucuya bu sekılde koyablılırmıyım sizce? 2 gun sonraya teslimim ancak yurtdısına cıkmam gerekti. 2 gun sonra cıkarıp gecesıne teslim edebilsin baskası diye boyle birşey duaundum? Sızce olumsuz bır sonuç alır mıyım?

Unknown dedi ki...

İyi akşamlar. Birşey danışmak istiyorum.. naked cake yapıp (içi ve dısı buttercreamle hazırlanmış) dondurucuya bu sekılde koyablılırmıyım sizce? 2 gun sonraya teslimim ancak yurtdısına cıkmam gerekti. 2 gun sonra cıkarıp gecesıne teslim edebilsin baskası diye boyle birşey duaundum? Sızce olumsuz bır sonuç alır mıyım?

Unknown dedi ki...

merhaba paylaşımın biz acemi pasta meraklıları için çok faydalı olmuş gerçekten ben genelde ganaj kullanıyorum ya da krem şanti. faat krem şanti bana çok ağır geliyor özellikle meyveli pastalarda. buttercream ile kaplayım glasso sos döksek nasıl olur.