Pazar, Ekim 29, 2006

AŞK KUŞLARI PASTASI..
































Dün evlilik yıldönümümüzdü..güzel yorumlarınızla yanımda olduğunuz için çok teşekkür ederim.. hatta dün eşim bile gönderilen yorumların çoğunu okumuş ve akşam yanıma geldiğinde çok hoşuna gittiğini söylemişti..hissettiğim duyguların tarifi zor..gerçekten çok çok teşekkür ederim :)

İki haftadır nasıl bir pasta yapmam gerektiğini bol bol düşündüm. Kalpli ve güllü pastaları son yıllarda çok fazla yaptığım için farklı bir çalışma yapmak istedim. Bende elimdeki kitaplarımı karıştırdım ve bu güzel aşk kuşları ( lovebirds) ile karşılaştım. O kadar ısındım ki görüntüye, bu çikolatalı pastayı yapmaya karar verdim. Kitabımın adı ; No-Time Party Cakes - Carol Deacon, sayfa 36-37

Kitabın adı gördüğünüz gibi "zamansız parti pastaları" , aynı zamanda kısa sürede yapılabilecek pasta tarifleri..ama benim bu pastayı yapmam iki günümü aldı..Birinci gün pandispanyasını , ikinci gün ise krema ve süslemelerini..ve çok uzun saatlerimi harcadım. Dolayısıyla kitabın adına aldanmayın derim..ama belki bir pastaneniz varsa ve sürekli bu işi yapıyorsanız, size kısa süreli gelebilir :)

Pastanın birebir tarifine uymadım. Sadece kuşları ve pastanın temel şeklini kendime örnek aldım. Pandispanyasını ve kremasını kendi sevdiğim tariflere göre hazırladım.

Pandispanyasını pastayı yapmadan önceki gün hazırladım ve streç filmleyip soğuk fırının içerisinde sakladım. Pandispanya tarifi ve yapımı için bu pastayı inceleyebilirsiniz. Önemli olan 20 cm'lik bir pandispanya hazırlamanız.

Kreması için ise son yaptığım ve çok beğendiğim Martha Stewert tarifini uyguladım. Gerçekten bu pastayada çok yakıştı. Tarif için bu pastayı inceleyebilirsiniz.























1-2 Pastanın etrafında kuş yuvası görüntüsü vermek için dallar kullanılması gerekiyor. Pastanın orijinalinde bir çeşit üzeri çikolata kaplı ince çubuk kurabiyeler kullanılmış. Market araştırmalarımın sonucunda Türkiye öyle bir kurabiye veya çubuk çeşidi satılmadığını öğrendim. Belki ithal ürünler satan marketlerde bulabilirsiniz. Bu durumda bu çubukları kendim bir şekilde yapmalıyım diye düşündüm. Markette reyonlara bakınırken Etinin çubuk krakerlerini gördüm. Bu krakerler ince ve dal görünümündedir gerçekten. Bu krakerleri çikolata ile kaplarsam dal görüntüsünü kazandırabilirdim. Ve hemen büyük paketinden bir tane aldım.

Dalları yapmak için yaklaşık 120-150 gr sütlü küverturu benmaride eritelim. Krakerleri ikiye bölüp isterseniz tek tek istersenizde benim gibi 4-5 tanesini çikolatanın içerisine atıp çatal yardımıyla birlikte çıkartalım. Fazla çikolatasını süzdürüp , fırın tepsisine yaydığımız yağlı kağıdın üzerine bırakalım. Tüm paket bitene kadar bu işlemi tekrarlayalım. Ve fırın tepsisini oda ısısında kuru ve serin bir ortamda donmaları için bekletelim. Gerekirse 3-4 saat beklemeniz gerekebilir. Onun için pandispanyadan sonra ikinci işlem olarak bu aşamayı seçmelisiniz.























3- Kullandığım şeker hamuru tarifi ;


  • 5 çay kaşığı ( teaspoon) jelatin ( ben her zaman bitkisel olan agar agar'ı kullanıyorum. Makro ve Metro Gross marketlerde bulabilirsiniz)
  • 125 ml glikoz ( Eminönü Fermo'dan alıyorum, en son 1 kg'lık kavanozu 5 YTL idi)
  • 1 çorba kaşığı (tablespoon) gliserin ( her eczanede satılıyor, alırken eczacı bayandan bu konuda bilgi aldım çünkü oda şeker hamuru ile pasta yapan ve seven bir hanımdı ve dolayısı ile benimle çok ilgilendi)
  • 1 kg pudra şekeri ( en iyi sonuç veren, bağdat'ın ürettikleri- ve birkaç defa çekilmiş olanı çok daha iyi sonuçlar veriyor . bulmakta zorlanabilirsiniz. En zor anlarımda Dia'nın kendi markası ile ürettiği pudra şekerinden iyi sonuçlar alıyorum. İsterseniz birkaç kez rondodan geçirebilirsiniz)

bu tarif doğru uygulandığı zaman çok güzel bir şeker hamuru elde edebiliyoruz. Modelleme için kullanmaya uygundur ama esas modelleme hamuru biraz daha farklıdır. Aynı tarifle yapılan şeker hamuruna farklı bir esneklik veren katkı maddesi katılarak modelleme hamuru elde ediliyor. Bu katkı maddesi ithal kaynaklarda " tragacanth" diye geçiyor. Türkiyede bu malzemeyi bulmak çok zor. Belki yurt dşınıda oturanlarınız bulup kullanabilirsiniz.

Modelleme Hamuru ;

  • 280 gr pudra şekeri
  • 3 çaykaşığı (teaspoon) tragacanth
  • 1 çaykaşığı (teaspoon) glikoz
  • 315 gr şeker hamuru

bu tarifle çok zor uygulanan detaylı modelleri uygulayabilirsiniz. Çünkü katılan katkı maddesi hamura esneklik ve kıvam verip aynı oyun hamuru kolaylığını verecektir. Ben şu an bu hamuru kullanamıyorum. O yüzden şeker hamuru ile şekil veriyorum.

4- Bu tarifleri uygularken kullanmanız gereken ölçü kapları. Teaspoon ve tablespoon ölçüleri. Birçok pasta malzemeleri satan dükkanlarda bulabileceğiniz gibi benim gibi İkea'dan da alabilirsiniz.
























5- Pudra şekerini kullanmadan önce mutlaka elememiz gerekmektedir. Pudra şekerimiz ne kadar incelirse hamurumuz o kadar muntazam olacaktır.

6- Jelatini 3 çorba kaşığı su ile karıştırılalım. Az ateşte devamlı karıştırarak eritelim. İçerisine gliserini ve glikozu da ilave edelim ve birlikte karıştırarak hepsinin erimesini sağlayalım.

1 kg pudra şekerinin yarısını yoğurma kabımıza koyalım. Jelatinli karışımımızı pudra şekerinin üzerine ilave edip tahta kaşık ile karıştıralım. Kalan pudra şekerini ise azar azar ilave edelim ve aynı zamanda yoğurmaya başlayalım. Hamuru sertleştirmeden şeker ilave edelim. Eğer soğuk bir ortamda çalışıyorsanız şeker miktarı fazla gelebilir veya sıcak bir ortamda çalışıyorsanız şeker miktarı az gelebilir. Normal oda ısısında çalışmanızı tavsiye ederim. Onun için tüm şekeri bir anda kullanmayın . Azar azar ilave edin. Hatta hamur sertleşmeye yakın şeker eklemesini durdurun. Ve hamurunuzu kıvama gelene kadar çok iyi yoğurun.

Kuşları yapmak için verdiğim ölçülerin yarısınıkullanmanız yeterli olacaktır. Eğer tüm pastayı şeker hamuru ile kaplamak isteseydik tüm ölçüyü kullanmamız gerekecekti.


Hamurumuz kıvama geldikten sonra streç filme sarıp biraz serin bir yerde bekletin.























7- Artık kuşlarımızı yapmaya başlayabiliriz :)
Hamurumuzdan bir miktar koparıp kuşların gövdelerinmi ve kafalarını yapalım. Bunun için önce hamurumuzu gıda boyası ile mavileştirelim. Bu aşamada da hamurun rengini oturtmak için iyice yoğurmamız gerekecektir.
İki iri gövdeye ( biri diğerinden daha büyük) ve iki gövdeden daha küçük kafa yapmaya ihtiyacımız var. Hafif tombul toplar yapıp yumurta kutusunun içerisine koyuyorum. Şeker hamurunda figür çalışırken yumurta kutularını kullanabilirsiniz.

8- Bir tabağa kuşlarımızı yapmaya başlayalım. Gövdelerini yanyana yerleştirdikten sonra kafalarını yerleştirmek için üzerilerine birer kürdan batıralım.
Kürdanları batırırken kuşların kafalarının birbirlerine değmesi için hafif eğimli olmalarına dikkat edelim.






















9- Kafa kafa vermiş kuşlarımızın gövdesi oluştu. Hamurun üzerinde biraz pürüzler olabilir. Yumurta fırçasını suya batırıp üzerini temizleyebiliriz. Önemli nokta, suyu iyice süzerek kullanın, hamuru çok sulamayın.

10- Kuşlarımızın kanatlarını yapmaya sıra geldi.
Bir miktar mavi hamurumuzu alalım. Tezgahımızı iyice temizleyelim. Bitkisel bir margarini elimize alıp çok az tezgahımızın üzerine sürelim. Hamurumuzu küçük bir merdane ile açalım. ( küçük merdaneyi ben İkea'nın çocuk bölümünden aldım.Çocuk bölümlerinden çok muhteşem şeker hamuru malzemeleri çıkabiliyor)
Herhangi yuvarlak ve uçları tırtıklı bir kalıpla bir adet yuvarlak keselim. Bunu ortasından ikiye bölelim. Biri birinin kanadı, biride diğerinin kanatı olacak şekilde kuşlarımızın üzerine yapıştıralım. Kuşların gövdelerini suya batırdığımız fırça ile temizlediğimiz için yumurta akı kullanmamıza gerek yoktur. Kanatlar gövdeye yapışacaktır.























11- Erkek olan kuşun kafasına bir tane ibik yaptım. Bunu kalan mavi hamuru üçgen kesip bıçağın ucu ile üzerine üç çizik atıp yaptım. Ayrıca yaprak kalıbından da çok faydalanacağız.

12- Kuşların gözlerini yapmak için tekrar tezgahımızın üzerine margarin sürüp beyaz hamur açalım. Sıkma duylarından en geniş yuvarlak uca sahip olanının yardımıyla yuvarlaklar kesebilirsiniz.






















13-14 Kuşların gagalarını yapmak için bir miktar şeker hamuruna sarı gıda boyası katarak hazırlıyalım. Tekrar tezgaha margarin sürerek sarı hamurumuzu açalım. Yaprak kalıbının ucuyla dört adet üçgen keselim. İki tanesini birleştirerek birer gaga elde edelim. Ve kuşların ağız kısımlarına gagalarımızı yapıştıralım. ( fark ettiğiniz gibi kuşların üzeri sürdüğümüz sudan dolayı parlıyor, gagalar ıslaklıktan dolayı yapışacaktır. Eğer yapışmazsa çok az su sürerek yapıştırabilirsiniz.)






















15- Kuşlarımızın gözlerinin içlerini siyah sıvı gıda boyası ile boyadım. Bu işlem biraz sizin el becerinize kalıyor. İnce uçlu bir sulu boya fırçası ile siyah sıvı boyamızı hiçbirşey ile karıştırmadan doğrudan kullanalım. Ve beyaz gözlerin içlerine ifade vermek için birbirine bakan siyah halkalar çizelim. Birde bayan kuşa kirpik çizelim :)

16-17 Gözlerimizide boyadıktan sonra kuşlarımız tamamlanıyor. Bu aşamadan sonra yapraklarımızı hazırlayalım.
Yaprak kalıbımız ile yeşil şeker hamurumuzdan yapraklar keselim. Yaprakların üzerine bıçak ucu ile damarlar çizelim. Ve tekrar yumurta kutusunun yardımıyla yapraklarımızı kurutalım. Yaprakları kutuya dizerken biraz şekil vermeye ( eğri yapmaya) özen gözterelim. Böylece daha doğal duracaktır.
























18- Artık pastamızın bitim aşamasına gelmeye başladık. Klasik bir pasta gibi pastamızın pandispanyasını levye yardımıyla üçe bölelim.
Döner pasta standımızın üzerine pasta altlığımızı yerleştirelim. Üzerine ilk kat pandispanyamızı yerleştirelim. Pandispanyanın üzerine kremamızdan bir miktar sürelim. Aralarına isterseniz muz serpiştirebilirsiniz. Aynı işlemleri üç katı tamamlayana kadar devam ettirelim. Kalan krema ile pastamızın her tarafını spatulamız ile gelişigüzel sıvalayalım.

Hazırladığımız kraker dallarını pastamızın çevresine yapıştıralım. Kuşlarımızı pastamızın ortasına dikkatlice yerleştirelim.























19- En son yapraklarımızıda kuşlarımızın çevresine yerleştirdikten sonra pastamız hazırdır.
Bol çikolatadan yaptığımız için pastamızı buzdolabında saklayabilirsiniz.

20- Dilimlenmiş hali..kremasını biraz daha bol kullanabiliriz.

Eşim dün gece pastayı yedikten sonra şu tepkiyi verdi ;"aaa bunu ben sabah öğle akşam çayla yiyebilirim..çok güzel çok yumuşak olmuş.."bu onun iltifat tarzıdır :)

Hepimize afiyet olsun..

117 yorum:

Adsız dedi ki...

E peki yarın nasıl olacak?Ama olmadı böyle!
Evlilik yıldönümü galiba;mutluluklar.....

Adsız dedi ki...

sizi uzun süredir takip ettim çok pasif bir bilgisayar kullanıcısıyım ama bebeğim le beraber evde kaldığım ve çalışmaya ara verdiğim bu süreçte sizi her gün acaba bugün neler var hangi hoşlukları göreceğim merakı ile ve linkleriniz kısmından başka linklere sıçraraya sıçraya kendimi ve ufkumu genişlettim bu hayranlık günden güne kendi yaptıklarımdan söz etme isteği uyandırmaya başladı eşimin işten ve bebişkomuzdan arta kalan vaktini şu site kurma işi için keşifler yaparak geçirdiği uzun saatlerden sonra artık bende bir hobi sitesi oluşturdum benim zevkle uraştığım işler de süsleme sanatı içeriyor fakat daha çok çocuklu kişilerin ilgisini çekecek türden.
herneyse size sevgilerimi ve teşekkürlerimi iletmekten ve sizin gibi değerli beyinlerin güzel örnek teşkil etmesinden onurlu ve gururluyum, iyiki varsınız sizlerle ufkumuz genişliyor, hem eğitimci kimliğinizi, hemde anne sevginizi ve tabi eşinize karşı özel duyarlılığınızı hep hissettim
ve özel olarak arkadaş canlısı samimi yazılarınızla hep özel biri olduğunuzu düşündüm. bu kadar zengin ruhunuzun önünde eğiliyorum, her verdiğiniz tebessüm ve hayatıma kattığınız bu mutlu anlar için teşekkür ederim. saygılarımla,
aynur biçer

Adsız dedi ki...

pastadan anladığım kadarıyla evlilik yıldönümü mutlu yıllar 2 dakika gittim hemen sayfa değişti resimdeki kuşlar çok şirin özellikle yukarıya bakan

burcu abla utanarak söylüyorum sana iki mail attım seni durmadan rahatsız ediyorum özür dilerim

Adsız dedi ki...

pastadan anlaşıldığı kadarıyla evlilik yıldönümü mutlu yıllar diliyorum bir ömür boyu mutluluklar siteyi iki dakika bıraktım gittim geldim sayfa değişmiş pastan güzel özellikle yukarıya bakan çok şirin

burcu abla utanarak söylüyorum san iki mail attım çok özür dilerim seni rahatsız ettiğim için

Adsız dedi ki...

SEVGILI BURCUCUM...BU NE ŞİRİNLIK BOYLE YA....YA ESININ DOGUM GUNU YADA EVLILIK YILDONUMUNUZ...AYRINTILARI BEKLIYORUM..MUMKUNSE AYRINTILAR COK AYRINTILI OLSUN :)) EGER MUSADEN OLURSA ESIMIN YAKALSAN DOGUM GUNU ICIN YAPACAGIM BU SIRIN KUSLARIYA!!HARIKALAR CUNKU...CANIM BURCUCUM SEVGILERLE...KIZINI OPUYORUM:))

Adsız dedi ki...

burcu abla acil bana iki tane güzel bir isim önerirmisin bir bana iki tane gmail davetiyesi yolamışta

Adsız dedi ki...

evlilik yıldönümünüzse onun için birini kızından birinide eşinden dinler gibi oku

Gökyüzünden bir yıldız kayar, dilek tutarız. Annem gözlerini kapar bütün dilekleri benim içindir. Ellerinden öperim.

seni dünyada 10 kişi seviyorsa bilki onlardan 1'i benim 5 kişi seviyorsa bilki onlardan 1'i benim 1 kişi seviyorsa bilki o benim seni dğnyadan seven kalmamışsa bilki ben ölmüşüm

allah gecinden versin allah sizi hiç ayırmasın nice mutlu yıllara

Adsız dedi ki...

SADECE İNANAMIYORUM DEMEK İSTİYORUM.
BECERİKLİLİĞİNİZİ ZATEN BİLİYOR VE UZUN ZAMANDIR İZLİYORDUM. AMA YARATICILIĞINIZIN BU KADAR OLABİLECEĞİNİ HİÇ TAHMİN ETMİYORDUM. BU PASTA ŞEKLİ NERDEN AKLINIZA, HAYALİNİZE GELDİ. HELAL OLSUN VE NİCE NİCE YILDÖNÜMLERİ DİLERİM. VAR OLUN EMİ..

Adsız dedi ki...

Kutlu olsun o guzel gununuz :) Daha nice mutlu, beraber ve huzurlu senelere. Pasta cok tatli olmus, ellerinize saglik. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Su tesadufe bakin ki;dun kitapcida gordugum ve inceleme firsatini buldugum bir pasta kitabinda aklimda kalan susleme sekillerinden biriydi bu sevimli kuslar. Ve bugun sizin sayfanizda yapilmis halini goruyorum. Cok da guzel olmus. Ellerinize saglik. Bir gun elime seker hamuru gecerse, herhalde ilk denemem bu kuslar olacaktir:) Cok sirinler cunku.

Adsız dedi ki...

Su tesadufe bakin ki;dun kitapcida gordugum ve inceleme firsatini buldugum bir pasta kitabinda aklimda kalan susleme sekillerinden biriydi bu sevimli kuslar. Ve bugun sizin sayfanizda yapilmis halini goruyorum. Cok da guzel olmus. Ellerinize saglik. Bir gun elime seker hamuru gecerse, herhalde ilk denemem bu kuslar olacaktir:) Cok sirinler cunku.

Adsız dedi ki...

Burcucum muhteşem olmuş..:))Ellerine yüreğine sağlık..:))Her ne vesileyle yapıldıysa nice nice yıllara..:)))Bence bu kuşların güzelliği senin yüreğindeki güzellikten geliyor..:))

Adsız dedi ki...

Merhaba pasta her zamanki gibi süper görünüyor ellerine sağlık. Bence bu pasta evlilik yıldönümü için yapılmış. Kuş yuvası bana böyle bir his verdi eğer öyleyse bir ömür boyu mutluluklar dilerim canım. Hoşça kal.

Adsız dedi ki...

Çok şeker çoook:)

Adsız dedi ki...

İnanın gözlerim doldu mükemmel duygular yaşatıyorsunuz bana keşke sizin kadar marifetli olsamda bende eşime bu kadar romantik bir pasta yapabilsem nice çook mutlu senelere

Adsız dedi ki...

Ay cok guzel olmus burcu mavi renge bayirim zaten pastanin butun halini görmek icin cok sabirsizlaniyorum coook..

Sevgiler....

Adsız dedi ki...

Ne kadar şirin ve romantik kuşlar bunlar, yerim ben onları ;)
Kuşların birbirlerine sevgiyle bakmaları bana çok büyük bir duygu yoğunluğu yaşattı. Evinizdeki huzur ve sevgi ömür boyu sürer inşallah.
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Ne kadar şirin ve romantik kuşlar bunlar, yerim ben onları ;)
Kuşların birbirlerine sevgiyle bakmaları bana çok büyük bir duygu yoğunluğu yaşattı. Evinizdeki huzur ve sevgi ömür boyu sürer inşallah.
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Nice mutlu yıllara...

Adsız dedi ki...

Burcucum..:))biraz arşivinde gezindim evlilik yıldönümünüzmüş..:)))Nice nice yıllara tekrar sağlık mutluluk ve sevgi dolu...:)))ayrıca geçen seneki pembe pastada muhteşemmiş, unutmuştuk..:))bunları bence bir araya toplayıp evlilik günlüğü yap resimleriyle, Yağmura ve torunlarına harika bir anı olur...:)))

Adsız dedi ki...

Çok mutlu çok huzurlu çok güzel nice evlilik yıldönümleri pastanın detaylarını bekliyoruz sevgiler

Adsız dedi ki...

eveeet pastadan anlaşılacağı gibi evlilik yıldönümünüz yarın! ne güzel..
her yıl daha da mutlu olarak geçireceğiniz nice nice yıllara!
mini mini torunlara! torunların düğünlerine, torunların torunlarına uzanan upuzun güzel bir ömür diliyorum sana ve eşine..
sevgiler elif

Adsız dedi ki...

Nice mutlu sağlıklı yıllara sevgili burcu

Adsız dedi ki...

Canım bak şimdi kuşları görünce çığlığı bastım:) Aynı kuşların pastasını bende yaptım, hatta siteye kuşların fotosunu koymustum. çok cici bunlar çooook:) Ellerine sağlık:)Ayrıca size bir ömür mutluluklar:)))))))

Adsız dedi ki...

pastan mükemmel görünüyor,ellerine sağlık.evlilik yıldönümünüzü de kutluyorum.sevgiler...

seda
tarifname.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Nice mutlu yıllara, sevgiyle...

Adsız dedi ki...

EŞİNİZİN DOĞUM GÜNÜNÜ KUTLAR. NİCE DOĞUM GÜNLERİ DİLER. BERABERCE MUTLU UZUN,HUZURLU,SAĞLIKLI YILLAR DİLERİM.MUTLU KALIN. TÜM GÜZELLİKLERİ BERABER YAŞAAYIN DERİM.AYRICA SİTENİZE EKLEDİĞİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKÜR EDERİM .SİZİN BU PAYLAŞIMINIZ SAYESİNDE ZİYARETÇİLERİMDE GÜNDEN GÜNE ARTIYOR VE KENDİMİ YENİLEMEYE ÇALIŞIYORUM.DAHA ÇOK ACEMİYİM . AMA ÇALIŞMIŞ OLDUĞUM İŞYERİNİ AMOTÖRCEDE OLSA İNTERNETTE TANITMAK İNAN BENİ ÇOK MUTLU EDİYOR.HOŞÇAKALIN,DOSTÇAKALIN.

Adsız dedi ki...

PARDONNNN EVLİLİK YILDÖNÜMÜNÜZÜ KUTLAR. BERABERCE MUTLU UZUN,HUZURLU,SAĞLIKLI YILLAR DİLERİM.MUTLU KALIN. TÜM GÜZELLİKLERİ BERABER YAŞAAYIN DERİM.AYRICA SİTENİZE EKLEDİĞİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKÜR EDERİM .SİZİN BU PAYLAŞIMINIZ SAYESİNDE ZİYARETÇİLERİMDE GÜNDEN GÜNE ARTIYOR VE KENDİMİ YENİLEMEYE ÇALIŞIYORUM.DAHA ÇOK ACEMİYİM . AMA ÇALIŞMIŞ OLDUĞUM İŞYERİNİ AMOTÖRCEDE OLSA İNTERNETTE TANITMAK İNAN BENİ ÇOK MUTLU EDİYOR.HOŞÇAKALIN,DOSTÇAKALIN.

Adsız dedi ki...

bekliyoruz hala,pastanın tam resmini ve tarifini,hadi ama....

Adsız dedi ki...

Ben de evlilik yıldönümüzü kutluyorum.Sağlıklı,huzur dolu,başarılı ve ailenizle hep beraber mutlu yıllar temenni ediyorum.Pasta da çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık Burcu'cum.İzmir'den sevgilerle.Gül Göktuna

Adsız dedi ki...

Çok şeker bir pasta olmuşşşş :) Evet bencede evlilik yıldönümünüz sanırım ne kadar güzel. Ailece mutluluklar diliyorum sizlere... Saygıyla, sevgiyle, mutlulukla uzun yıllar sizlerin olsun.

Adsız dedi ki...

Ne kadar güzel bir pasta ! Ellerine sağlık :)
Evlilik yıldönümünüz kutlu olsun, nice yıllara, birlikte yaşlanın inşaallah...
Allah ağzınızın tadını bozmasın.

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

BURCUCUM YA COK HEYECANLANDIM NEZAMAN AYRINTILARI YAZICAKSIN:))YANI SIRF PASTAYI DIIL TABIKI;NELER YAPTIN KUTLAMANIZ NASIL GECTI MERAK EDIYORUM....
SEVGILERLE...
HUZURUNUZ VE BERABERLIGINIZIN ARTARAK COGALMASI DILEGIYLE....

Adsız dedi ki...

Burcu Hanım,

Nice mutlu, huzurlu ve sağlık dolu seneler geçirmeniz temennisi ile tebrik etmek istiyorum sizi. Uzun zamandır sitenizin sıkı bir takipcisiyim. Bence müthiş marifetli ve becerikli bir bayansınız yaptığınız pastaları görünce, öylesine sizin gibi olmaya imreniyorumki anlatamam.Evlilik yıldönümünüz içn yapmış olduğunuz pasta da anca bu kadar anlamlı ve uygun olabilirdi herhalde. bu siteyi ve bu güzel bilgileri bizlerle paylaştığınız içinde ayrıca teşekkür ediyorum size.

Adsız dedi ki...

hıııımmmm....harıka olmus burcucum ellerıne saglık canım benım.....bende aynısını esıme yapcagım ınsaallah..okadar guzel anlatmıssınkı!!valla ne dıyecegımı şaşırdım bıraz sacmaladım galıba,,,,sevgılerle...

Adsız dedi ki...

burcu yine harikasın canım yaa...
sayende yeni fikirlere sahip oluyorum. valla artık ne diyim sana. devam demekten başka.......

Adsız dedi ki...

BURCU HANIM MERHABA ,

SİTENİZİ BENDE UZUN ZAMANDAN BERİ TAKİP EDENLERDENİM VE SİZDEN BİRÇOK ŞEY ÖĞRENDİM DİYEBİLİRİM. CUMARTESİ GÜNÜ İÇİN YAPMAM GERENE BİR PASTA VAR FAKAT 28 CM Lİ KALIPBIM VAR.SİZİN PASTALARINIZDA GENELDE 20-22 SM LİK KALIPLAR KULLANILIYOR ÖLÇÜLERİ NASIL AYARLAMAM GEREKİR.?
ŞİMDİDEN TEŞEŞKKÜR EDERİM.
AYRICA NİCE SAĞLIKLI SENELERE EŞİNİZLE KIZINIZLA VE SEVDİKLERİNİZLE

IŞIL

Adsız dedi ki...

Nice mutlu senelereeee
eşinle hayırlı mutlu huzurlu bir ömür geçiririsiniz inşaallah...
ay ay pasta gene bir harika ellerine sağlıkkkkk :)

Adsız dedi ki...

Nice mutlu senelere,Allah bir yastikta kocatsin :) ne kadar guzel seker bir pasta ellerine saglik burcucum bu bir sanat eseri ve bence kesinlikle ayakta alkislanmayi hakediyor =)

Adsız dedi ki...

merhaba evlilik yıldönümünüzü kutluyor, sevdiklerinle daha nice senelere. seni böyle mutlu görmek istiyoruz.Yaptığın pasta ve diğer tarifleri ilgiyle takip ediyor ve seni takdir ediyorum.Eşin ne kadar mutlu olmuş.İnsanın sevdiklerini mutlu etmesi, mutlu olduklarını görmesi çok güzel.Burcu katkı maddeli hamuru neden kullanamıyorsun dikkatimi çektide.Yağmur nasıl iyi mi tatlı cadı anneciğim senin gibi pastacı olacağım diyor mu?Başarılarının devamını dilerim.

Adsız dedi ki...

pardon ismimi yazmayı unutmuşum.Yukardaki mesaj bana ait.

Adsız dedi ki...

Buercu Hn. pasta mükemmel olmuş ben bile yapabilirim dedirtiyorsunuz.Ancak sorumu mazur görün bayramda yaptığınız pastanında bu pastanında kremasının tarifinde 11/4 bardak deniyor ben bu ölçüyü çözemedim pastayı yapacağım ama burada takldım beni aydınlatırmısınız

Adsız dedi ki...

uzun ve sağlıklı bir ömür, mutlu ve huzurlu bir yuva diliyorum size...

pastanıza gelince: hem son derece güzel gözüküyor, hem de yapım aşamalarını o kadar açıklayıcı yapmışsınız ki "demek bu kadar kolaymış" diye düşünebiliyor insan.böylece deneme cesareti elde ediyor.

sunumlarınıza hayranım doğrusu.

safiye

Adsız dedi ki...

TEK KELİMEYLE MUHTEŞEM SÜPER OLAĞAN ÜSTÜ HARİKA VB sizin yüzüüzden kilo alıyorum çünkü bu pastaları görüp gaza geliyorum ve heme yapmaya kalkıyorum sonuç evde pasta seven sayısı oldukça az eşim hafif tatlı sever bende yiyebildiğim kadarını yiyorum sonrasınıda maalesef atıyorum burdan hemen aklıma bir soru geldi acaba pastaların kalanlarını ne yapabilrim nekadar dayanırlar gibi artan malz konusundada bir yazı yazarsanız gerçekten ama gerçekten çok mutlu olurum nice mutlu ve huzurlu yıllarınız olsun inşallah altın yılınızı kutlar hazırladığınız altın rengi paztayıda burdan takip ederiz inşallah:)

Adsız dedi ki...

Canım burcucum nice mutlu yıllara bir yastıkta inşallah. İkinizinde saçları ak pak torunlarıyla haşırneşir şirin dede ve nine olmanız dileğiyle...

Adsız dedi ki...

Her asmayi resimlemen cok ogretici olmus Burcu. Online bir pastacilik kursu gibisin... Ellerine saglik, nefis bir pasta olmus. Evlilik yildonumunuzu de kutlar, birlikte nice, mutlu, saglikli yillar dilerim size.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

MERHABA BURCU:)
NİCE MUTLU YILLAR GEÇİRMENİZİ DİLİYORUM AİLENLE...ÖMÜR O KADAR KISAKİ HERZAMAN SEVGİYLE ŞEVKATLE SAĞLIKLI YAŞARSINIZ İNŞŞŞ.ÖMÜR BOYU MUTLU OLMANIZ DİLEĞİYLEEE.PASTAN BU ARADA ÇOK SEVİMLİ VE ÇOK GÜZEL...ANLAMIYLA MÜKEMMELLL.

Adsız dedi ki...

yine dokturmus ve inanilmaz lezzetli ve hos gorunumlu bir pasta yapmissin Burcu, gozlerime inanamadim, cok hos ve sirinler yaaa, ellerine saglik. Bu aradada tabiki evlilik yildonumunuzude kutlarim, nice mutlu ve huzur dolu yillara...pardon, ve ... bol pastali yillara ;-)
Sevgiler, Gül

Adsız dedi ki...

Mutluluk, huzur ve sağlık dolu uzuunnnn bir ömür dilerim ikinize de, candan kutlarım.

Adsız dedi ki...

merhaba! ben öncelikle tesekkür edeyim ayrıntılı pasta yapımı anlatılarınız için! bir de ricam olacak ayıp olmazsa: acaba bir de sade pandispanya (pasta keki) tarifi verebilirmisiniz?
tesekkürler..ilk klasik pasta denememi de sayfamda görebilirsiniz..:)

Adsız dedi ki...

Öncelikle tebrikler.Hem evlilik yıldönümünüz hem de bu süper pastanızdan dolayı.Öncelikle birkaç sorum olacak.Yanıtlarsanız sevinirim.
Hamuru açtığınız zemine margarin sürdünüz.Pudra şekeri veya nişasta serpildiğini bildiğim için şaşırdım açıkcası.Galiba zemin ahşap.Yapışmayı önlemek için mi?Hamurun dokusu bozulmuyor mu?
Kraker fikri süperdi.Onları pastayı kaplar kaplamaz mı yapıştırdınız?Yani başka nasıl yapışabilir ki?
Pastadan tatlı tatlı lezzetler alırken,tuzlu çubukların haylaz çocuklar gibi çikolata kaplamalardan çıkıvermesi nasıl bir şaşırtmaca ve sürpriz olmuştur kimbilir.Yanılmıyorum di mi?

Adsız dedi ki...

Ayyy bayildim bu pastaya yine harikalar yaratmissiniz ellerinize saglik.En kisa zamanda aynisini denemek istiyorum ama seker hamuru yapabilmek icin glikozu bulamadim daha siki bir sekilde arayacagim.sevgiler,basarilar

Adsız dedi ki...

öncelikle evlilik yıldönümünüz kutlu olsun :) pastanız nefis gözüküyor, yaratıcılığınız süper :) afiyetle yemişsinizdir , elinize sağlık ,mutlu ve sağlık içinde daha nice evlilik yıldönümlerine .

www.yumurtasepeti.net

Adsız dedi ki...

Burcucum evlilik yıldönümünüzü kutlarım.Sağlık,mutluluk ve sevgiyle dolu daha nice senelere!................
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

canım burcucuğum bu mutlu gününü kutlar sana ve tüm ailene mutlu ve sağlıklı uzun bir ömür dilerim..bu arada bişey sorayım.. şeker hamuruyla yapılan süsler tamamen kuruyormu yani kıtır kıtırmı oluyor? yoksa yumuşakmı oluyor?birde bu süsleri kaç gün önceden hazırlayabiliriz acaba? seni tekrar kutluyorum...BAY PASTACI nında ağzının tadı hiiç bozulmasın hep böyle yumuşacık sabah akşam yiyebileceği tatlar olsun hayatında inşllh..bu arada YAĞMURada anne ve babasıyla vede kardeşleriyle inşşlah uzun bir ömür diliyorum.. sevgilerrrr

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım bende evlilik yıldönümünüzü kutluyorum ve her ikinizi de öpüyorum sağlıklı huzurlu sevgi dolu nice sağlıklı uzuuun bir ömür diliyorum.Bu arada pastan inanılmaz güzel olmuş fikri,renkleri ve dizaynı mükemmel duruyor ellerine sağlık hamarat arkadaşım;)Bu arada Yağmur'cuğumu da öpüyorum;)
SEVGİYLE KALIN...

Adsız dedi ki...

Merhaba evlilik yıldönümünüz kutlu olsun. Ayrıca pasta çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Merhabalar. Evlilik yıldönümünüzü kutluyorum çok hoş olmuş pastanız :) Ben şeker hamuruyla kaplama yapmak istiyorum pastayı ve ilk kez deneyeceğim. Bu pastada kullandığınız Martha Stewertın kreması ile içini,dışını ve yanlarını kaplasam olur mu? Yani bu krema üzerine bütünüyle şeker hamuru yerleştirmemiz mümkün değilmi?

Adsız dedi ki...

hiii, ne kadar sirin kuslar onlar, nasil kiydiniz yemeye! :) nice mutlu (ve cikolata dolu) senelere... eline saglik, bu kadar emege degmis, gercekten cok lezzetli gorunuyor pasta. cubuklari kullanma fikrine de bayildim.

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu,
Ailenle nice emutlu evlilik yıldönümleri, ömrünüzün sonuna kadar o güzel pastandaki muhabbet kuşları gibi bıcır bıcır olmanızı ve bu güzel sitenin de devamını diliyorum.
Her zamanki gibi pastan süper. Günün anlam ve önemine uygun. Yaratıcılık işte bu olsa gerek.
Sevgiler...
Feyhan Sönmez

Adsız dedi ki...

evlilik yıldönümünüz kutlu olsun ömür boyu sevginiz daim olsun.pasta süper olmuş.eşin senin gibi yaratıcı ve becerikli bir eşe sahip olduğu için çok şanslı.sevgiler

Adsız dedi ki...

Öncelikle herkese güzel ve destek verici yorumları için çok teşekkür etmek istiyorum..
Özellikle bazı yorumları okurken, belki klasik olacak ama, göz yaşlarımı tutamadım..inanılmaz mutlu oldum..umarım bende sizleri edeceğim yardımlarla çok az bile olsa mutlu edebilerim..

Bazı sorulan özel sorulara cevap vermek istiyorum;

Aynur Hanım, beni en çok mutluluktan ağlatan sizin yorumunuz oldu..tüm kalbimle çok teşekkür ederim..

Melikeciğim, en kısa zamanda sana mail atıyorum..senden ricam, bana son bir sipariş listesi hazırlaman :)

Hatice, keşke gerçekten bu kadar yaratıcı olabilsem ama yazdığım gibi yabancı bir kaynakta gördüm bu kuşları..

Ayşenur, kalp kalbe karşıymış galiba :) insan bazen parapsikolojik olarakta iletişim kurabiliyor :)

Ülviyeciim, dedektif gibisin canım arkadaşım :) aklımada gelmişti, Ülviye arşivden bakar görür diye..seninlede hayli telepatik olduk :)

Aslıcığım, ben o kuşları görmedim :(( şimdi senin arşivde gezineceğim..çok merak ettim..

Pastaland, Bursaya geldiğimde mutlaka size uğramak istiyorum..umarım kapılarınız bana açıktır..

Saliha , çok çok büyük bir kutlama yapmadık :) eşimle akşam yemeğe gittik..güzel bir yemek yedik, kahve içtik..havalar yağışlı olduğu için çok yürüyüş yapma şansımız olmadı, oysaki ben Ortaköyde gezinmek istiyordum..sonra kızımızı özledik, annemden alıp evimize gittik..ve pastamızı yedik :)işte böyle..

Işıl, ölçüleri tam 2 katına çıkartmanı öneririm..

Zeynepirem, yok Yağmur pastacı olacağım demiyor ama çok ilgili :)
katkı maddeli şeker hamuru kullanmıyorum demedim, şeker hamurundan farklı olan modelleme hamurundan bahsettim.şeker hamurunun içerisine tragacanth maddesi eklenince modelleme hamuru elde ediliyor..bu madde Türkiyede bulunması zor bir madde.onu bulamadığım için modelleme hamurunu yapamıyorum dedim..yanlış anlaşılma olmuş galiba :)

Seda, 1 1/4 su bardağı ölçüsünü şöyle açıklayayım;
1 su bardağı + 1 su bardağını 4'e böl ve böldüğün dört parçadan biri kadar doldur..yarısının yarısı diyebiliriz..


Belma , seni çok iyi anlıyorum aslında ( kilo konuusunda) fazla kalan keklerden faydalanıyoruzda, fazla kalan pastalardan yararlanamıyoruz..çünkü kremalar çabuk ekşiyor ve bozuluyor..

Adsız dedi ki...

Zinnur, çalışmalarımı beğenmen beni gerçekten çok onure etti..ama tam kurs demeyelimde , bilgilerimi paylaşma diyelim..teşekkür ederim tekrar :)

Derya, hemen sayfana girip baktım..çok güzel gözküyor :) birkaç sorun yaşamışsın sanırım ama seninde yazdığın gibi deneye deneye yapa yapa öğreniyoruz..
sade pandispanya tarifi çok yakında hazırlayacağım..

Hülya merhaba,
modelleme çalışırken zemine çok az margarin sürüp çalışılıyor..hamurun yapısı bozmuyor tam tersi daha güzel bir yapı kazandırıyor..ben pastayı kaplamak için hamur açarken pudra şekeri veya nişasta kullanıyorum, modellemede margarin..

tatlı-tuzlu uyumunu ben çok sevdiğim için, yerken kimse şoke olmadı, artık alıştılar benim ilginç buluşlarıma :) en çok Yağmur sevdi..pastanın kenarlarından alıp alıp yiyiyor..

Besteciğim, güzel yorumun için çok teşekkür ederiz :)
şeker hamuru modelleri 2-3 gün önceden yapılabiliniyor..üzerleri biraz kuruyor tabiiki..hatta çicekler vs. hayli sertleşiyor..ama kuş gibi daha tombik hamurların içerleri yumuşak kalıyor..

Nurten, martha stewert tarifi ile pastanı kaplayabilirsin..ama kapladıktan sonra 10 dakika buzdolabında bekletmeni ve krema biraz soğuduktan sonra üzerine şeker hamuru kaplamanı tavsiye ederim.eğer hemen beklemeden kaplarsan kötü sonuçlar alabilirsin..bu hepsi için geçerli..



herkese tekrar çok çok teşekkür ediyorummm :))

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Allah o kuşlar gibi hep şarmaş dolaş olmanizi ve agzinizin tadinida hep tatli kilsin emi.
Harika yapilan emege hayran kaldim. Nice nice seneleriniz olur. sevgiler.

Adsız dedi ki...

Sevgili pastaci,Oncelikle biraz gec kalmis olmakla birlikte evlilik yildonumuzu kutlar ve saglik mutluluk icinde gecireceginiz nice guzel yillar dilerim.
Siteniiz yeni kesfedenlerden olmakla birlikte kisa surede mudavimi oldum... ve sayenizde cok seyler ogrenmeye basladim.
Size kuvertur cikolatayi ve yukaridaki muhtesem pastadada kulladiginiz kaliplari (yaprak) nereden temin ettiginizi sormak istiyorum..
Simdiden tesekkur ederim..

Sevgi ve saygilarimla,
Ceren

Adsız dedi ki...

Sevgili Pastaci,
Ben de biraz gec kaldim kutlamakta...Nice mutli ve saglikli senelere:)
Pasta cokk ama cok sirin olmus..tadi da nefistir tahmin ediyorum..

sevgiler :)

Adsız dedi ki...

burcu birşey öğrenmek istiyorum.bahsettiğin kitabı türkiye'den mi aldın?

seda
tarifname.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Öncelikle herkese tekrar güzel dilekleri için çok teşekkür ediyorum :)

Ceren, bahsettiğim kalıpları ben herzaman ki yerinden, Eminönü Fermo'dan satın aldım..ayrıca orada küvertur çikolatalarda var. ama küverturlarımı bu ara Cevahir alışveriş merkezinin en üst katındaki Kahve Dünyasından satın alıyorum..

Seda, kitabı Akmerkez Remzi kitap evinden satın aldım..

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu,
Evlilik yildonumun kutlu olsun canim.(Biraz gec kalmisim ama) Cok uzun yillari yaptigin kuşlar gibi sarmasdolas gecirmenizi diliyorum.Her zamanki gibi pastan bir harika olmus...

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

sevgili burcu oncelikle ailenle daha mutlu gunler gecirmeni dilerim.Gecenlerde senden glikozla ilgili yardim almistim ama baska bir sitede okudugum glikozsuz hamuru bulunca onu deniyecegim cunku burda glikoz yada misir surubu bulamadim.Neyse genede iyi yada kotu bir alternatif bulabildim.yalniz simdide gida boyasiyla ilgili sorunum var acikcasi onu nerden ve ne sekilde ariyacagimi bilmiyorum.Eger ingilizce ismini verirsen bana cok yardimci olursun yada gida boyasi yerine baska bir alternatifte bulunabilirmisin.Simdiden tesekkurler

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık yine harika bir tarifuzun bir hayat diliyorum sana eşinle huzur içinde

Adsız dedi ki...

Burcu hn. pastalarınızda hindistan cevizi sütü kullanıyorsunuz metro markette bulamadım ama ne aradığımı bilemediğimden olabilir resmini sitenize eklerseniz sevinirim

Adsız dedi ki...

Secgili Burcu,evlilik yıldönümünüzü kutluyor,yavrularınızla birlikte,nice mutlu,sağlıklı yıllara diyorum...Tam da evlilik yıldönümüne uygun bir pasta olmuş.Eline sağlık...Sevgiyle..
nanelimon.

Adsız dedi ki...

Valla süper olmuş burcu.

Eşinle ve kızınla nice mutlu güzel yıllar diliyorum sana :)

Adsız dedi ki...

Merhaba sitenizi birkaç aydır takip ediyorum inanılmaz güzel şeyler yapıyosunuz sizi gerçekten tebrik ederim bu arada evlilik yıldönümünüz kutlu olsun allah daha nice sağlıklı mutlu yıllar nasip etsin eşinizle birlikte.Bende 2 Aylık evliyim ve sizden ilham alarak bende pastalar yapıyorum tabii sizinkiler kadar güzel değil ama idare eder diyelim inşallah sizden bu işi iyice öğreneceğim.

Adsız dedi ki...

Beraber yaşlanıp, torunlarınızı okşamanız dileğiyle...
Pasta yine süper, en güzeli de senin vakit ayırıp bizler için fotografladığın aşamalar, teşekkürler sevgiler

Adsız dedi ki...

sitenizin sessiz takipçilerindenim.pastalarınıza bayılıyor:),içten ve samimi yazılarınızı severek okuyorum.Pasta yapmak konusunda tecrübesizim.kısa bır süre sonra eşimin doğum günü olmasına ragmen pasta yapmayı sadece düşünüyorum:)İnşallah en kısa zamanda pasta sipariş bölümüz açılırda bizlerde pastalarınızdan tadabiliriz.Hemde sevdiklerimizi sizin sayenizde mutlu edebiliriz.sevgilerimle sedak

Adsız dedi ki...

Öncelikle tekrar hepinize güzel sözlerinizde dolayı teşekkür etmek istiyorum.. umarım uzun yıllar birlikte olabiliriz :)

Özlem, sakıncası yoksa glikozsuz şeker hamuru tarifini hangi adresten bulduğunu yazabilirmisin, bende bir inceleyip sana nasıl bir sonuç alabileceğini yazayım..
gıda boyası " food colours" olarak geçiyor. en çok satılan Wilton'nun jel boyalarıdır. Linki burada.

Seda, ithal bir ürün Üzerinde İngilizce yazıyor. Kremasının resmi burada. mavi ambalajlı olanları ise suyu. istediğinizi kullanabilirsiniz.

Seda, aalında sipariş bölümü hazır gibi. Sadece domainlerle ilgili bir sorunu gidermeye çalışıyorum..

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

sevgili burcu pasta ve kurabiyeler harika eşinlede uzunyıllar geçirmeni temenni ederim daha önce yazdığım gibi senin malzemeleri bulmam çok zor manisa somada oturuyorum fakat ailem bursada sık gidip geliyorum acaba bursada malzeme bulabileceğim bi yer biliyomusun gidince fazla alabilirim bigi verirsen çok sevinirim özellikle şu inci şekerlerden nerde bulurum sevgilerrrr

Adsız dedi ki...

Aslı ,Bursa'da benim bildiğim Pastaland var. Linki burada..
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Burcucum tesekkurler gonderdigin link icin glikozsuz seker hamuru tarifinide hasir sepet sitesinde gordum linkini gonderiyorum ve enkisa surede gorusunu ogrenmek isterim.Hoscakal
http://hasirsepet.blogspot.com/2005/03/pasta-ssleme.html

Adsız dedi ki...

Bu ne guzel bir pasta! evlilik yildonumumde gecti ama ben yapacak bir bahane bulurum:) Ellerinize saglik..

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel görünüyor.

Saç Modelleri

Adsız dedi ki...

burcucum ilgine teşekkürler siarişimi anneme ilettim bile yeni tariflerini sabırsızlıkla bekliyorum ...

Adsız dedi ki...

burcucum ilgine teşekkürler siarişimi anneme ilettim bile yeni tariflerini sabırsızlıkla bekliyorum ...

Adsız dedi ki...

Özlem, Gökçen'in tarifi süsleme yapmak için uygun..ama basit süslemeler için..bir pasta kaplamada zorlanabilirsin..özellikle tek porsiyonluk küçük pastaları kaplayabilirsin ama büyük 20-26 cm'lik pastalarda hayal kırıklığı yaşayabilirsin..ama denemekte fayda var :)

Sümeyye ve saç modelleri, çok teşekkür ediyorum :)

aslı, siparişine bir an önce kavuşman dileğiyle :)

sevgiler..

Adsız dedi ki...

mrh sitenize bugün ilk kez uğradım kasımın 11nde eşimin doğum günü ve ona harika bir pasta yapmak istiyordum bu yüzden bilgiye ihtiyacım vardı google dan adresinisi buldum ve tesadüf eseri girdim aslında başta bukadar harika tariflerle karşılaşıcağımı zannetmiyordum görünce şok oldum siz bir harikasınız tabi pastalarınızda öyle :) evlilik yıldönümüzü kutluyorum ve bu pastanızı bizimle paylaştığınız için tşkler bende bu pastanızı eşimin doğum gününde yapacağım umarım başarılı olurum burayı çok sevdim inan 3saatir sitenizdeyim ve çok keyif aldım sevgilerle..

Adsız dedi ki...

Çok güzel yaaa ellerine sağlık E artık her gün misafirinim

Adsız dedi ki...

Çok güzel yaaa ellerine sağlık E artık her gün misafirinim

Adsız dedi ki...

Buket hanım, nazik ve güzel sözleriniz için çok çok teşekkür ederim :) inanın beni çok mutlu ettiniz..
bende eşiniz doğum gününü şimdiden kutlarım :) ben harika bir pasta yapacağınıza eminim :))

Özlem, bende artık hergün beklerim :)

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu,

Bir yastıkta nice mutlu yıllar diliyorum. Evlilik yıldönümü için bundan şirin ve anlamlı bir pasta olamazdı herhalde... Tebrikler...


Sevgilerimle

Begüm

Adsız dedi ki...

çok teşekkürler burcu hanım inanın hergün 3.. yada 4 saat pastanızı inceliyorum eksik birşeyi kalmasın herşeyi aynı olsun diye umarım başarırım...kocaman sevgilerimle :)

Adsız dedi ki...

merhaba burcu sessiz takipçilerinden biriyim, bu pastanı eşimin doğum gününe yaptım, etrafındaki dalları ülkerin mavi yeşil layt krakerlerini yine senin yaptığın gibi çikolatayla kapladım. benim pasta iki katlı oldu alt katı kare şeklinde üst katınıda yuvarlak bir şekil pastayla tamamladım en üstede hindistan cevizi serptim hafif bir kar görüntüsü oldu.Eşim ve misafirlerim çok beğendi. ben bodrumda oturuyorum mualesef istediğim her malzemeyi bulamıyorum. Mesela benim kuşlarım kahverengi oldu mavi gıda boyam olmadığı için.Yaptıklarını çok beğeniyorum başarılarının devamını dilerim. Bize öğrettiğin faydalı bilgiler için çook çok teşekkür ederim. sevilay imre

Adsız dedi ki...

merhaba canım bloğunu sabahleyin tesadüfen buldum ve başından hiç ayrılamadım.bende hamur işleriyle uğraşmayı seviyorum ama bazı şeylerin püf noktalarını merak ediyordum özellikle pastane pastalarının, bizleri aydınlattığın için kendi adıma çok teşekkür ediyorum.yalnız takıldığım bir yer oldu,yarın akşam misafirlerim gelicek,onlara kendi ellerimle şeker hamuruyla kaplanmış bir pasta hazırlamak istedim eşime malzeme listesini verdim,hepsini almış fakat glukozu eczaneden toz olarak vermişler, bu toz olarakmı kullanılıyor yoksa sulandırılıpta mı kullanılıyor beni bu konudada bilgilendirirsen çok mutlu olucam şimdiden teşekkür ederim.Bundan sonra sıkı takipçinim,SEVGİLER...
selda

Adsız dedi ki...

merhaba canım bloğunu sabahleyin tesadüfen buldum ve başından hiç ayrılamadım.bende hamur işleriyle uğraşmayı seviyorum ama bazı şeylerin püf noktalarını merak ediyordum özellikle pastane pastalarının, bizleri aydınlattığın için kendi adıma çok teşekkür ediyorum.yalnız takıldığım bir yer oldu,yarın akşam misafirlerim gelicek,onlara kendi ellerimle şeker hamuruyla kaplanmış bir pasta hazırlamak istedim eşime malzeme listesini verdim,hepsini almış fakat glukozu eczaneden toz olarak vermişler, bu toz olarakmı kullanılıyor yoksa sulandırılıpta mı kullanılıyor beni bu konudada bilgilendirirsen çok mutlu olucam şimdiden teşekkür ederim.Bundan sonra sıkı takipçinim,SEVGİLER...
selda

Adsız dedi ki...

Selda, yarın akşam yapacağım dediğin için hemen cevap yazmak istedim ;

glikoz tarifin üzerinde fotoğrafı olan,kavanozdaki şeffaf renkteki (balı andıran) malzemedir..maalesef toz olan ile yapılamıyor..çok üzgünüm eşin yanlış almış..

Pasta malzemleri satan yelerden bulabilirsin.Özellikle Eminönü Fermo'dan ben alıyorum..

bu arada güzel sözlerin için çok teşekkür ederim :)

ve yorum yazan herkese çok teşekkür ederim..

Sevilay, pastanın güzel olmasına çokkkk sevindim canım :)

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

tekrar merhaba cevap bekliyordum fakat beklediğimden daha kısa sürede gelditeşekkür ederim.Ben Çanakkalenin şirin bir ilçesinde oturuyorum İstanbula gelmem biraz zor.Artık misafirlerime başka bir pasta yapayım bari,şeker hamurunuda glikozu bulunca yaparım çok sağolun.SEVGİLER
selda

Adsız dedi ki...

Burcu Hanım bu konuya meraklı biri olarak sitenize hayran kaldım.Bundan sonra sizi sık sık rahatsız edeceğim...Sevgiler...Gönlünüze,ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Tüm tariflere bayıldım...ellerinize sağlık. Bende zaman ayırıp yapabilmeyi diliyorum.
Başarılarınızın devamını dilerim.
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhaba. inanılmaz yetenekli birisiniz. ellerinize sağlık. bi sorum var :) şeker hamurunu hazır alsak, mavi, sarı, beyaz renklerinde. bu kuşları onlarlada yapabilirmiyim acaba? şeker hamurunu hazırlamakla çok uğraşmak istemiyorumda . öneriniz varmı? aynı sonucu alabilirmiyim?
ASLI

Adsız dedi ki...

Şeker hamuru yaparken glikoz yerine kullanabileceğim başka bir madde var mı?:)

Adsız dedi ki...

Burcu hanım merhabalar
öncelikle size ve eşinize mutlu yıllar dilemek istiyor.
sitenizi uzun zamandır takip ediyorum.verdiğiniz biliger çok güzel ve oldukça detaylı.sizden bi konu hakkında yardım almak istiyorum! haftaya kızımın doğumgünü var ilk yaş günü olucağı için ilk pastasınıda ben yapmak istedim.pastayı şeker hamuru ile kaplıycam fakat şer hamuru yaparken jelatin kullanmak şartmı. olmazsa hamur kıvamında sorun yaşarmıyım.ilginiz için şimdiden sonsuz teşekkürler.başarılarınızın devamını diler bilgilerinizi paylaştığınız içinde çok teşekkür ederim.
sevgiler

Burcu ÜNAL dedi ki...

Öncelikle herkese güzel sözlerinden ve yorumlarından dolayı çok teşekkür ederim :)

Hazır şeker hamuru ile tabii ki kuşlarımızı yapabilirsiniz, modellemeye enuygun hazır şeker hamuru Bakel.

Şeker hamuru yaparken içerisine mutlaka jelatin eklememiz gerekiyor aksi takdirde kıvam olmuşmaz. Eğer hayvansal kullanmak istemiyorsanız bitkisel olan Agar agar'ı kullanabilirsiniz..


sevgiler

Burcu

Adsız dedi ki...

Burcu hanım merhabalar
öncelikle size ve eşinize mutlu yıllar dilemek istiyor.
sitenizi uzun zamandır takip ediyorum.verdiğiniz biliger çok güzel ve oldukça detaylı.sizden bi konu hakkında yardım almak istiyorum! haftaya kızımın doğumgünü var ilk yaş günü olucağı için ilk pastasınıda ben yapmak istedim.pastayı şeker hamuru ile kaplıycam fakat şer hamuru yaparken jelatin kullanmak şartmı. olmazsa hamur kıvamında sorun yaşarmıyım.ilginiz için şimdiden sonsuz teşekkürler.başarılarınızın devamını diler bilgilerinizi paylaştığınız içinde çok teşekkür ederim.
sevgiler

NiNo dedi ki...

merhaba
ask kuslarinizi yaptim cok guzel oldular gercektende firsat bulup bana ugrayabilirseniz gormus olursunuz iyiki boyle guzel seyleri paylasiyorsunuz ne guzel seyler ogreniyorsunuz cooook uzaklardan sevgiler

Unknown dedi ki...

pasta çok şeker:))benim bir kaç sorum olucaktı acaba bu küvertür çikolatalar kilo ile mi satılıyor gram olarak alabiliceğim bir yer varmı?bi de bende bunu becerebilirmiyim acaba??keşke yapabilsem ama muhakkak deniycem en fazla yapamam nolucakki:)))

Adsız dedi ki...

merhabaa:)
şu anda işyerindeyim. müsait bir zamanımda son dönemlerde merak saldığım pastacılıkla ilgili birşeyler ararken buldum sitenizi ve bayıldım!yeni evliyim.iki kişi için sık sık pasta yapılmıyor ama bundan sonra doğumgünü, kutlama vs. bahane edip etrafımdakilere süslü pastalar yapmak istiyoorum!!aslında daha önceden birçok kez pasta yaptım ama onlar daha çok evdeki kremalarla yapılan sade pastalardı. artık repertuarı genişletme zamanı:))en kısa zamanda aşk kuşları pastasını yapmayı planlıyorum!!şimdiden teşekkür edeyim dedim.sanırım tecrübelerinizden yararlanmak için daha çok rahatsız edeceğim sizi!

emine dedi ki...

sitenizden dün haberim oldu.dünden beride eşim bilgisayarın başından kaldıramıyor beni.pasta yapmaya yeni başlamış biri olarak pasta süslemesi hakkında birşeyler öğrenmeye çalışıyordum.sitenizi görünce çok mutlu oldum.ellerinize sağlık pastalarınız muhteşem görünüyor.bundan sonra sizi yakından takip edeceğim bana şans dileyin umarım denemelerimde başarılı olurum.yaptığınız bu güzel pastalar ve bu güzel site için tekrar teşekkür ederim...

emine dedi ki...

merhabalar...öncelikle böyle güzel bir site ve şahane pastalarınız için sizi tebrik etmek isterim.sitenizi dün keşfettim ve inanılmaz mutlu oldum.pasta süslemeye merakım çoktu ama bilgim yoktu.sayenizde bu güzel bilgilerede ulaştık.en kısa zamanda denemelere başlayacağım tabi malzemeleri burada bulabilirsem.bana şans dileyin lütfen tekrar ellerinize sağlık...

emine dedi ki...

merhabalar bi sorum olacak modelleme hamurunda tylose-c mi yoksa kitre mi kullanılmalı. birde tylose-c yi nette buldum gramajı hakkında bi bilgi yok. alan arkadaşlar beni bilgilendirebilir mi lütfen.şimdiden teşekkürler...

Adsız dedi ki...

bnce çok guzel aynen ask pastassına benziyooooo bnce mukkummell ama çubuk krakarler olmmıs gamze ve gorkem

Şeyda dedi ki...

Burcu hanım, size ve eşinize çocuğunuz ile birlikte bir ömür boyu sağlık ve mutluluklar diliyorum.

jeyla dedi ki...

bu pasat ıle okumuzdakı ve alanım olan pastacılık yasısmaısna katılmayı planıyoruma ama 11/4 gıbı ölçükavramlarını anladım uzgum kı cok sık ve farklı duruyor cubukları peynırlı aldınız onların sekerlılerı yokta cvp ıcın sımdıden tsklerr

Emine dedi ki...

Merhabalar ben Hollandadan emine 17 yasindayim sitenizi uzun zamandan beri takip ediyorum ve cok guzel tarifleriniz aliyorum.kendimi pastacilik alaninda gelistirmeye calisiyorum ve bunda sizin yardiminiz cok oluyor tsk ederim.dun ask kuslarini yaptim ve tam aynisi oldu lezzetide olaganustuydu cukulata sevenler icin birebir.pastayi abimin nikahi icin yaptim ve cok begendi herkes:):) hersey icin cok tesekkur ederim siz olmasaydiniz yapamazdim. sevgiler saygilar ...

reyyan dedi ki...

mükemmel anlatımda çok güzel yapmak isterim..
keşke benim bulunduğum yerde kurs olsada eğitimini görsek ama yok:( çok üzgünüm:(
sayfama gelmenizi inan çok istiyorum benim böyle güzel pastalarım yok.. şeker hamuru hiç yapmadım.. ama yapmayı düşünüyorum .
sizi sayfamda görmek inş nasip olur.
sevgiler...

Adsız dedi ki...

harika ben zaten şeker hamurunu çok severim sizde çok güzel yapmışsınız emeğinize sağlık bu siteyi her zaman takip ediyorum

Nur dedi ki...

çok güzel görünüyoru pastanız. birşey sormak istiyorum dilimlerken zor olmuyor mu üzerindeki çikolatalı krakerlerden dolayı.. eşim için yapmayı düşünüyorum ama en çok bu detay takıldı kafama.