Pazartesi, Mayıs 07, 2007

ÇİKOLATALI&BADEMLİ&FRAMBUAZLI PRATİK PASTA KEK






































Canımızdan çok sevdiğimiz annelerimizin özel günü yaklaşıyor.. Aslında her zaman onlar için çok özel günlerdir ve biz ne yapsak onlara hep özel gelir ama yine de anneler ister istemez "o gün" kendilerine dair birşeyler bekliyorlar..

Annenize muhteşem bir çiçekle, kendi elinizden çıkma bir aksesuarla, yine kendi ellerinizden çıkma bir pasta , kurabiye , çikolata veya cheesecake ile çok çok mutlu edebilirsiniz..Ben her zaman karşı tarafından elinden çıkma hediyeleri tercih etmişimdir. Nedense bu bana daha anlamlı ve değerli gelir. Ya da hediye edeceğim şeyin çok özel olmasını ve ona özel yapılmasını isterim..

Size anneler gününe yakışacağını düşündüğüm iki tarifi ve daha önce tariflerini verdiğim bazı lezzetlerin listesini sunmak istiyorum..Unutmayın onlar çok değerli..

Ayrıca Cuma günü sizlere yine anneler gününde uygulayabileceğiniz bir hediye önerisi ile Canlı yayına çıkacağım. Bunun detaylarını yakında vereceğim..

ÇİKOLATALI & BADEMLİ & FRAMBUAZLI PRATİK PASTA KEK

Gerekli Malzemeler;

20 cm'lık yuvarlak kalıp için

-1 su bardağı un
-1/2 su bardağı toz badem
-200 gr bitter küvertur ( benmaride eritilmiş)
-1 su bardağı sıvı krema
-1 tatlı kaşığı sıvı vanilya
-eğer isterseniz 1 tatlı kaşığı rom
-5 yumurta ( oda sıcaklığında)
-1 su bardağı toz şeker
-1 paket kabartma tozu
-2çorba kaşığı toz kakao
-2 su bardağı dondurulmuş frambuaz

Üzeri için ;
-hazır çikolatalı soğuk jöle veya profiterol sosu
-çikolata parçacıkları


Öncelikle kek'imizi hazırlayalım. Fırınımızı 170 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım.

Yumurta, şeker , vanilya ve isterseniz rom'u hızlı bir şekilde çırpmaya başlayalım. Ayrı bir kapta un, kabartma tozu ve kakaoyu eleyelim. Ve toz bademi de ilave edip hepsini kaşıkla karıştıralım.
Yumurtalı karışımımıza erittğimiz çikolatalarımızı ilave edelim ve çırpmaya devam edelim. Sırasıyla kremayı ilave edip çırpmaya devam edelim. Karışıma toz malzemelerimizi de ekleyip homojen bir karışım elde edinceye kadar çırpmaya devam edelim.

En son sularını dondurulmuş frambuazlarımızı karışımımıza ekleyip tahta kaşık ile alttan üste doğru karıştıralım. Alttan üstte doğru karıştırmamızın sebebi, karışımın hava almasını sağlamamızdır..

20 cm'lik kalıbımızı iyice yağlayıp karışımımızı içerisine dökelim. Önceden ısıttığımız fırınımızda yaklaşık 40 dakika pişirelim. Piştikten sonra tezgahımızın üzerinde 2 saat bekletelim.
Kek'imiz soğuduktan sonra kalıbımızdan çıkartalım. Ve soğuk jölemiz ile kekimizin her tarafını spatula yardımıyla sıvayalım. Soğuk jöle kullanmak istemezseniz krema ve çikolatadan ganaj hazırlyıp bir çorba kaşığı sıvı glikoz ilave ederek pastanızı kaplayabilirsiniz.



ANNELER GÜNÜ FİKİR LİSTESİ ;

Truff'lu Vişneli Pasta

Çikolatalı ve Şeftalili Kedidili Pastası

Hindistancevizli Klasik Pasta

Çilekli Mini Tartlar

2006 Anneler günü yarışma pastam

Çikolatalı Mudcake ve Minik Cheesecake'ler

Çikolatalı cupcake'ler ve minik twix'li çikolatalar

Kahve granüllü şık minik kekler

Brownie Cheesecake

Çikolatalı Marshmallow'lu Yumuşak Süpriz Kurabiyeler

Kakaolu Kalpli Kurabiyeler

Çikolata Kaplı Truff

Sunum Önerisi


Eğer vaktim yok sipariş vermek istiyorum derseniz;

Sipariş önerileri

Sipariş Formu için ..


* Fotoğraflı Kurabiyelerim bu ay ki Leziz Dergisinin Gurme Top 10 listesinde..


Sevgilerimle..

17 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Ellerinize sağlık Pastacı, herşey leziz görünüyor. Ama ben hangi linke, hangi tarife tıklayacağımı şaşırdım..Hepsi birbirinden güzel.
Verdiğiniz ilhamlar için teşekkürler...
Sevgilerle

Adsız dedi ki...

merbaha.uzun zamandir takip ediyorum ama yorum yazmak bugune nasipmis:)oncelikle patalariniz nekadar super gorundugnu soylemeden gecemem,yanliz birsey merak ediyorum.ben amerikada yasiyorum ve bu "frambuaz"'in ingilizcesi nedir bir fikriniz varmi...

Adsız dedi ki...

hangi program çok merak ettim sabırsızlıkla beklicem

Adsız dedi ki...

Burcu selam,
Cheescake tarifini uzun zamandır bekliyordum, süper oldu.böğürtlenli pastada kullandığın toz bademi nerden buluyorsun diye soracaktım, fila badem buldum ama toz bademi bulamadım bi türlü, bi de en üst kata soğuk jöle yerine martha stewert kreması sürsem çok mu ağır olur dersin?

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu hanım,

Artık size ne diyeceğimi bilemiyorum. Hayallerinizi(hayallerimizi) gerçekleştiren ender insanlardan birisiniz.Çok çok tebrik ediyorum.Siz artık amatör bir pastacı değil marka oldunuz. Bunun için çok çalıştığınızı biliyorum. Umarım bu durumdan sevgili Yağmurcuk da siz de mutlusunuzdur. Eşiniz demiyorum, çünkü sanıyorum o da sizin en büyük destekçiniz.
Sizi kutlar Yağmurun da gözlerinden öperim.
IŞIL YALÇINER

Adsız dedi ki...

hangi program olduğunu bende çok merak ediyorum ekranın başına kilitlenicez yine başarılar

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık, ne kadar imrendiğimi bilemezsin ne kadar güzel şeyler umarım bir gün bende birazcık olsun bu kadar güzel şeyler yapabilirim. yanlız daha öncede yazmıştım sıvı vanilya yerine toz buralarda satılan vanilya olabilirmi ?

angel dedi ki...

merhabalar,bloğunuzu yeni keşf ettim ve çok beğendim...tarfiler harikaaa.bende bloğuma beklerim canım...

Unknown dedi ki...

merhaba. hepsi birbirinden güzel. birkaç tarifinizi yaptım hepsi çok güzel sonuç verdi...aslında ben size hocam diyorum ;-) çok teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Burcu merhaba, anneler gününü kutlarım canım. Ayrıca güzel başarılarının da devamını dilerim.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

SİZİN KADAR DAHİ OLMASAM DA BEN DE TARİFLERİMİ PAYLAŞMAK İSTİYORUM...
bangininmutfagi.blogspot.com'da buluşmak üzere...

Adsız dedi ki...

kolay gelsin. ben herzaman sizi takip ediyorum. birsey dikkatimi cekti. bu tarifte vanilya ozu kullaniyorsunuz. vanilya ozu vanillia extract mi? eger o ise bilmeyen arkadaslar icin soyluyorum vanillia extract ta alkol mevcut. o yuzden bunun yerine bildigimiz sekerli vanilinden koysak olur mu? olcusu ne olmali? NALKAN

Adsız dedi ki...

hersey.tüm tarifler harika bende mutfakla uğraşmayı cok seviyorum ama bulunduğum yer küçük bir yer dediğiniz malzemelerin çoğunu bulamıyorum bu yüzden sadece bakıp iç geçirmekle yetiniyorumm=(

Adsız dedi ki...

Cok güzel tarifleriniz var. Sizide sitenizide cok sevdim. Siteye girdim cıkamıyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

Sevgilerle azeri kızı Nuriye

Adsız dedi ki...

Merhaba eski bir post gerçi ama bu tarifi denemek isteyen arkadaşlar hüsrana uğramasınlar.İki renkli cheesecake tarifinde 200 gr toz şeker (2 su bardağı) yazmışsın.
Elin sürçmüş :)

Ben şu an başladım bunu yapmaya beyaz çikolatalı ve frambuazlı versiyonunu :)
Kesin çok lezzetli olacak :)
Şimdiden teşekkürler adaşım.
(Not:Limonlu fırın cheesecake tarifin bir numara)

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu, sitenin sürekli takipçisiyim. Çok güzel cheese cakeler, truufler yapıyorum sayende. Çok teşekkür ederim, emeğine ve gönlüne sağlık... Yalnız yukarıdaki tarifteki iki renkli cheesecaketeki 2 su bardağı şeker fazla gibi geldi. Bu ölçülerdeki pastaya her zaman bir su bardağı şeker koyarım... Ne dersin? sevgiler..
Fazile

Unknown dedi ki...

merhaba,sitenizi uzun zamandir takip ediyorum ve cok begeniyorum,yapabildigim tarifleride denemeye calisiyorum,en son "anneler gününe dair" pastayi yaptim,bütün malzemeleri ölcüsüne göre uyguladim,ve 20 cm lik derin kelepceli kaliba döktüm,fakat 20 dakikanin sonunda kekin cok fazla kabarmasiyla kek bütün firinin icine tasti,sanirim kalip kücük geldi,sizce nerde yanlis yapmis olabilirim,tesekkürler.....