Çarşamba, Ağustos 24, 2005

MEYVALI PASTA&AHUDUDU KOMPOSTOSU



Cumartesi günü için üniversiteden arkadaşım Aslı Annemle bizi ziyarete geldi. Aslında arkadaşıma çok güzel bir sofra hazırlayacaktım.Ona kiş sözüm vardı.Ama maalesef onun gelmesine 1 saat kala evimizde elektrikler kesildi ve 3 saatte yakında gelmedi.Ve bu durumda maalesef fırın çalışmadı ve kiş pişiremedim. Bizde pizzacıya gittik.Ama Allahtan sabah pasta ve ahududu suyu hazırlamıştım ,böylece pizzadan sonra tatlıları yemek için bize geldik :)
Aslı meyvalı pastayı çok beğendiğini söyledi ,bende ailesinede bir kısmını gönderdim. Sonra annemde bir kısmını arkadaşlarına götürdü.İki dilimde eşimle bana kaldı. Akşam eşim eve geldiğinde arkadaşının biraz rahatsız olduğunu ve uğramak istediğini söyledi.Kalan son iki dilimde onlara gitti :)
Yaptığım bir yemeği ve tatlıyı çok kişiyle paylaşınca o kadar mutlu oluyorum ki..Sanırım pastacı blogundaki amacımda bu.Ne kadar çok kişiyle paylaşırsam o kadar çok mutlu oluyorum...

Pastanın pandispanyasını "söke un"nun hazır pandispanya karışımı ile yaptım. Markette gezinirken gördüm ve alıp denemek istedim. Çokta güzel sonuç aldım.Sizlerde denemek isterseniz öneririm, hem pratik hemde iyi sonuç veriyor. Sadace yumurta ve süt ekledim.İyice çırpıp kalp şeklindeki kalıbıma döktüm.Sizde 24 cm'lik bir kalıpla iyisonuç alabilirsiniz. Pandispanyayı 170 derecede 30 dakika kadar pişirdim ve soğumaya bıraktım.
iç kreması ;
  • 500 ml süt,
  • 50 ml sıvı krema,
  • 1 adet yumurta sarısı,
  • 250 gr tozşeker (1 su bardağı+1 çay bardağından az)
  • 60 gr mısır nişastası
  • 60 gr un
  • yarım çay kaşığı vanilya

Süt ve kremayı bir tencereye boşaltalım. Şekerin yarısını ilave edip kaynatalım. Ayrı bir yerde kalan tozşekeri ve yumurta sarısını ekleyip iyice çırpalım. Bu karışıma unumuzu ekleyip homojen bir karışım elde edinceye kadar çırpalım. Kaynamış sütün üzerine bu hazırladığımız karışımı dökelim ve çırpma teliyle devamlı karıştıralım. Bu krema çabuk pişer. Piştikten sonra kremamızı ısıya dayanıklı bir kaba aktarıp buzlu suda bekletelim.

diğer gerekli malzemeler ;

  • 1 paket muzlu jöle
  • 2 orta boy muz
  • 1 iri boy şeftali
  • 150 ml çiğ krema
  • 1 paket kremşanti
  • 1 bardak su
  • 1 paket krema sertleştiricisi
  • pasta süsleme çikolatası(ruf marka) veya damla çikolata

1 bardak su ile 1 paket kremşantimizi iyice çırpalım. Bu karışım koyulaşmaz ,5-7 dakika çırptıktan sonra içerisine çiğ kremamızı koyup tekrar çırpalım. Biraz koyulaştıktan sonra krem sertleştiricisini ekleyip 5 dakika daha çırpalım ve karışımı buzdolabında bekletelim.

Muzlu jölemizi paketin üzerindeki tarife göre hazırlayalım. Muzlarımızı dilimleyelim. Pandispanyamızı ortadan ikiye bölelim. Hem altını hem üstünnü jöleden 2 çorba kaşığı artacak şekilde ıslatalım. Alt pandispanyanın üzerine ara kremamızı döküp güzelce spatula ile düzeltelim. Üzerine muzlarımızı koyalım. Başka meyvalarda kullanabilirsiniz. Elinizde ne varsa kullanabilirsiniz. Pandispanyanın diğer yarısını kremanın üzerine koyalım. Pandispanyanın üst kısmını biraz bıçak ile kesip, pastanın üzerinin düz olmasını sağlayalım.

Buzdolabından kremamızı çıkartıp tüm pastamıza eşit miktarda spatula ile yayalım. Bir miktarını süsleme için ayıralım. Öncelikle pastamızın kenarlarını çikolata ile kaplayalım. Bunu ince uzun şerit halinde keseceğiniz pişirme kağıdı yardımyla yapabilirsiniz. Kağıdımıza çikolatamızı dökelim ve pastanın yanlarına yapıştıralım.(eğer evde iki kişi olsaydım resim çekmesini rica edecektim ama bir daha ki sefere daha ayrıntılı göstereceğim) bu sistemle hem istediğiniz müdahaleyi yapabilirsiniz hemde alta bir tabak koyarak dökülenleri tekrar kullanabilirsiniz. Tabi bu işlemleri pasta standı üzerinde yapmak işinizi çok kolaylaştırır.

Şeftalilerimizi ince ince dilimleyelim. Pastamızın üst yanlarını sıkma torbası ile şekillendirerek süsleyelim. Ben tupperware'in süsleme sihirbazını kullanıyorum. Daha sonra dilimlediğimiz şeftalileri pastanın üzerine güzelce yerleştirelim. Kalan jölemizi şeftalilerimizin üzerine fırça ile sürelim.

Pastamızı en az 3 saat buzdolabında bekletelim. Pastamız üç saat sonra yemeğe hazırdır :)

AHUDUDU KOMPOSTOSU

  • 300 gr dondurulmuş ahududu/böğürtlen/çilek
  • 1 su bardağı tozşeker
  • yarım yeşil limon suyu
  • istediğiniz kadar taze nane

Meyvaları ve şekeri orta boy bir tencereye koyalım.Üzerini 1 karış geçecek kadar su ekleyelim. Yarım limon suyumuzu sıkalım. Ve yaklaşık yarım saat ağır ateşte kaynatalım. Soğuttuktan sonra buzdolabına koyalım. Biraz dinlendirdikten sonra nanelerimizi ekleyelim. İçerisine buz ekleyip servis yapalım.

Hepimize afiyet olsun :)

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu,haklısın.Hem yardım istedim hem de bir daha hiç haber vermedim.Pasta hazırlığı kuzenimin kına gecesi içindi.Geçen cuma günü bütün bir öğleden sonramı ayırdım ve büyük bir mutlulukla pastaları yaptım. Beni mutlu eden Nurgül'ü(gelin) çok sevmem ve onun bu mutlu gününde bir şeyleri paylaşmak istememdi.Aylardır takip ettiğim yemek bloglarından kazandığım birikimle bir şeyler yaptım. Sonuçta herkes özellikle de düğün sahibi olan yengem çok memnun kaldı.Fırın tepsisinde kakaolu pandispanya yaptım.Rahatça bölebilmek için önce iki parçaya ayırdım.Ayırdığım parçaları da ortadan ikiye kestim. Bir süre önce kayısı suyu hazırlamıştım. Katları bu kayısı suyuyla ıslattım.Neskafeli krema hazırladım.Ara kata biskrem ve ceviz ilavesiyle,üst katı da sade kremayla kapladıktan sonra pasta süslemesini yaptım.Bu şekilde iki tepsi hazırladım.Servisi de orada kendi elerimle yaptım.O da ayrı bir zevkti.Senin yaptığın pastalar da çok ilginç.Tatil dönüşü önce börek tarifinden başlayarak denemeye başlıycam.Mutfak işleri benim için bir tutku oldu.Bakalım bu işin sonu nereye varacak. Sevgiler. Meltem Atan

Burcu ÜNAL dedi ki...

meltem,ellerine sağlık..eminim yaptığın pastalar çok mükemmel olmuştur. keşke bende tadabilseydim..mutfak tutkusu insana bir kere bulaşınca bir daha gitmiyor..Ama gitmesinide istemiyorsun zaten :)
paylaştığın için çok teşekkür ederim..
sana iyi tatiller diliyorum :)

zinnur dedi ki...

Cok guzel olmus Burcu. Ellerine saglik. Paylasmakla artan mutluluklar konusunda sana tamamen katiliyorum.

Adsız dedi ki...

canım arkadasim benim; bizim icin hazirladigin o güzel sofra gercekten mukemmeldi ama bunlarin da otesinde senin guzel kalbin ve tatli sohbetin daha da guzel... iyiki varsin ve arkadasimsin....
asli celebi

Burcu ÜNAL dedi ki...

zinnur merhaba,
pastayı beğenmene çok memnun oldum:) benimle aynı düşünmen ne güzel..sende çok güzel şeyler paylaşıyorsun bizlerle..umarım hep böyle devam ederiz..hayatımda küçük mutluluklar oluşuyor sayenizde:)
aslıcım,canım arkadaşım,ben ne yaptım ki..iyiki geldin..iyiki tanıştık..iyiki varsın..sana daha kiş sözüm var en kısa zamanda tekrar bekliyorum,hem yağmurda seni sordu birkaç kez arayı uzatmayalım..çok teşekkür ederim canım benim..
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Burcu merhaba, herzamanki gibi bu pastanda süper görünüyor eminim tadıda harikadır ellerine sağlık. Sen bana daha önceden de tarif etmiştin pastanın yan taraflarını nasıl süslediğini ama yine de bir seferlik resim ekleyebilirsen çok sevinirim, bir de pasta süslemek için bahsettiğin Ruf marka çikolataları nereden alıyorsun?
Sevgiler...

Basak dedi ki...

İşte "pastacı" !!! :))

Burcu ÜNAL dedi ki...

tatlı cadı merhaba,,
pastaların iştahını açmasına çok memnun oldum:)umarım sende ailene süpriz yapıp güzel bir pasta hazırlarsın:)
songül merhaba :)
en kısa sürede pastanın yanlarının nasıl süslendiğini gösteren reimleri çekip sitede yayınlayacağım..bu arada ruf marka çikolata süsleri migrosta,makrocenterda,metroda,gimada var.(benim gördüğüm) çikolata veya pudinglerin vb.olan bölümde satılıyor.güzel yorumun için çok teşekkür ederim :)
başakcım ne diyeyim...çok çok teşekkürler :)))

Adsız dedi ki...

Burcu'cum meyvalı pastanı yaptım, ailem de misafirlerim de bayıldılar.Tarifin için çok teşekkürler...

Burcu ÜNAL dedi ki...

sevgili Anonymous,
inan çok mutlu oldum:))
ellerine sağlık..
sevgiler..