Pazartesi, Aralık 04, 2006

ÇİKOLATALI&ÇİLEKLİ TARTÖLET VE HAVUÇLU ZENCEFİLLİ KEKCİKLER..






































Yaş günüm eşim, kızım, annem, kayınvalidem ,sevdiklerim ve sizlerin sayesinde eskisini aratmayacak kadar güzel geçti :) Özellikle blog vasıtasıyla gerçekten çok güzel insanlarla tanışmaktan dolayı çok şanslıyım o kadar güzel yorumlar, mesajlar, kartlar, bir slayt(Gülriz), çok güzel bir şarkı (Feyhan) hediye aldım ki benim için ömür boyu saklayacağım ve şükredeceğim değerler..Gülriz'in hazırladığı slaytı Annem'e seyrettirdiğimde Annemle ağlamaya başladık "ne olur bu güzel kızı bize çağır tanışalım" dedi. Dün Feyhan'ın gönderdiği Erkin Koray'ın Gönül Salıncağı şarkısını ise dünden beri sanırım 100bininci kez dinliyorum :)
Hepiniz inanılmaz insanlarsınız , çok çok teşekkür ederim tekrar tekrar sizlere. İyi ki varsınız, iyi ki paylaşıyoruz..
Eşim ise bana küçük küçük birçok hediye aldı hepsi de beni çok mutlu edecek şeylerdi. Bir hatırlatma panosu(biraz unutkanımdır da), kalpli bir sabun, cookies kitabı, pasta dekorasyon kitabı ve ayakkabı :)Annem ise bir parfüm ve bir kurs sözü :) Kayınvalidem uzun zamandır çok istediğim ama bir türlü paraya kıyıp alamadığım pasta takımlarını (yuppiiii!!! ) aldılar. Yağmur mu ne aldı, varlığı yeter :) ama kendi çapında odasındaki oyuncuklardan ufak tefek hediyeler hazırlayıp getirdi :)
Birde çok sevindiğim iki sms aldım. Biri Yonca arkadaşımdan biri de yeğenim Günal'dan. Telefonumun sms'i bozuk olduğu için cevap yazamadım..Burada güzel dilekleri için çokkkkk teşekkür ediyorum :))

Doğum günümü kutlayan, kutlayamayan ama yanımda olan ve güzel dilekleriyle yanımda olduklarını hissettiren herkese sonsuz teşekkürlerimi gönderiyorum..

Çikolatalı tart ve havuçlu kek tarifleri Diva dergisi için hazırladığım tariflerdi. Onları da sizlerle paylaşmak istiyorum..

ÇİKOLATALI VE ÇİLEKLİ TARTÖLETLER

Gerekli Malzemeler ;

Tart Hamuru için,

• 1,5 su bardağı un
• 100 gr tereyağı ( oda sıcaklığında bekletilmiş)
• 3 çorba kaşığı pudra şekeri
• 3 çorba kaşığı toz kakao
• 1 yumurta (oda ısısında bekletilmiş)
• 1 çay kaşığı karbonat


Krema için, (Martha Stewart)

• 2 yemek kaşığı mısır nişastası
• 5 yemek kaşığı toz şeker
• 3 yemek kaşığı toz kakao
• 1 su bardağı süt kreması
• 1 su bardağı + ½ kahve fincanı süt
• 2 yumurta ( oda sıcaklığında bekletilmiş)
• 100 gr sütlü veya bitter küvertur çikolata (ince kıyılmış)
• 1 tatlı kaşığı vanilya aroması
• 1 fiske tuz

Üzeri için,

• 300 gr çilek ( dondurulmuş olabilir)
• 50 gr bitter küvertur çikolata




Öncelikle tartöletlerimizi hazırlayalım. Bunun için , tart malzemelerinin hepsini büyük bir kabın içerisine alıp bir hamur elde edinceye kadar yoğuralım.

Fırınımızı 180 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım.

Tezgahımıza un serpiştirip hamurumuzu yaklaşık 3 cm kadar merdane ile açalım. Muffin veya küçük tart kalıplarımızın büyüklüğüne göre hamurumuzdan yuvarlak bir şekil yardımıyla parçalar keselim. Kalıplarımızın içini sıvı yağ ile yağlayarak kestiğimiz hamurları içlerine yerleştirelim. Çatalla hamurların üzerine yer yer delikler açalım. Kare kare alimünyum folyadan parçalar keselim. Bunları hamurlarımızın üzerine bastırarak ve şeklini aldırtarak yerleştirelim. İçerilerine nohut, fasulye gibi kuru bakliyatlar koyalım. Bu işlem, hamurlarımızın pişerken kabarmamasını ve aynen olduğu gibi, içlerinin çukur çıkmasını sağlayacaktır.

Önceden ısıttığımız fırınımızda yaklaşık 15-20 dakika pişirelim. Piştikten sonra tezgahımıza çıkartıp yaklaşık 40 dakika soğutalım.

Tart hamurlarımız soğurken, kremamızı hazırlayalım. Bunun için vanilya hariç tüm malzemeyi orta boy büyüklükteki bir tencereye koyalım. Önce ateşe koymadan soğukken karıştıralım. Daha sonra orta hararetli bir ateşe alıp çırpma teli ile devamlı karıştırarak kremamızı pişirelim. Kremamız kaynamaya başladıktan sonra 3-4 dakika daha pişirelim.

Pişen kremamızı ayrı bir kaseye boşaltalım. Büyük bir kaba soğuk su ve az buz dolduralım. Kremalı kasemizi soğuk su dolu kabın ortasına yerleştirelim. Çırpma teli ile hızlı hızlı çırpalım. İçerisine vanilyayı ilave edip, 5 dakika daha çırpalım. Ağzını streç film ile örtüp buzdolabına kaldıralım.

Çileklerimizi yıkayıp, çöplerini keselim. Çikolatamızı benmaride eritelim. Çileklerin bir taraflarını çikolataya batırıp , yağlı kağıdın üzerinde donmasını bekleyelim.

Tartöletlerimizi kalıplarından çıkaralım. Kremamızı buzdolabından çıkartalım ve tekrar karıştıralım. Sıkma torbasının içerisine kremamızı dolduralım. Tartlarımızın içlerini krema ile dolduralım. Üzerlerine çikolatalarımız donmuş çileklerimizi serpiştirelim.

Servis yaparken altlarına birer muffin kağıdı yerleştirelim.







































ZENCEFİLLİ & HAVUÇLU KEK

Gerekli Malzemeler ;

• Büyüklüklerine bağlı 3 veya 4 adet havuç
• 2 adet yumurta ( oda sıcaklığında)
• 2 su bardağı un
• 1,5 su bardağı toz şeker
• 1 paket kabartma tozu ve toz vanilya
• 1 su bardağı dövülmüş ceviz
• 1 çay kaşığı toz zencefil
• 1 çay kaşığı toz tarçın
• 5 çorba kaşığı yoğurt
• 1 su bardağı sıvı yağı


Öncelikle fırınımızı 180 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım.

Yumurta , toz şeker ve toz vanilyayı birlikte mikser ile çırpmaya başlayalım. Kremsi bir yapı alıp toz şekerler yok olana kadar çırpalım. Unu, kabartma tozunu, toz zencefili ve toz karanfili ayrı bir kaba eleyelim. Yumurtalı karışımımıza önce yoğurdu katıp çırpalım sonra sıvı yağımızı katıp çırpalım. Karışım homojenleşince unlu kuru karışımımızı yavaş yavaş ilave edelim. Ve 5 dakika daha çırpalım.

Havuçlarımızı rendeleyelim. Cevizi ve havucu karışımımızın içerisine katıp tahta kaşık ile alttan üste doğru havalandırarak karıştıralım.

Kek kalıplarımızı veya tek parça bir kek kalıbını sıvı yağı ile yağlayalım. Karışımımızı kalıplarımıza boşaltıp önceden ısıttığımız fırınımızda yaklaşık 40 dakika pişirelim. Pişip pişmediğini kekin ortasına sapladığımız bir kürdan yardımı ile anlayabiliriz. Eğer kürdana kek yapışmazsa kekimiz pişmiş demektir.

Keklerimiz piştikten sonra tezgahımızın üzerinde soğutalım. Ve iyice soğuduktan sonra kalıbımızdan dikkatlice çıkarıp servis yapalım.

Hepimize afiyet olsun..

56 yorum:

Adsız dedi ki...

Nam nam cok guzel görunuyor tamda disari cikicaktim..
Öpüyorum sevgiler......

Adsız dedi ki...

hep güzel hep güzel artık kelimeler yetmiyor bu yaptıklarınızı anlatmak için
sevgiler
aynur biçer

Adsız dedi ki...

bu güzellikleri denemeden duramayacağım:)
mutlu ve huzurlu uzun yıllar yaşaman dileğiyle sevgili burcu...

Adsız dedi ki...

bu güzellikleri denemeden duramayacağım:)
mutlu ve huzurlu uzun yıllar yaşaman dileğiyle sevgili burcu...

Adsız dedi ki...

Canım enerjine hayranım... Enfes şeyler... Diyette olmasaydım hepsini yerdim walla.. Öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

İkiside birbirinden güzel ellerine sağlık.Zencefilli havuçlu kekin üstündekiler şeker mi?Çok şirinler,bu yaptıkların hemen tükeniyor mu yoksa dondurucuya koyuyor musun?SEVGİLER

Adsız dedi ki...

burcucuğum yine harikasın her zamanki gibi bu arada zencefik acı bir baharat kokusuda keskin rahatsız etmiyormu merak ettim aslında merak ettiğim neler var ama yavaş yavaş sorayım izninle.hafta sonu bende kızım için ufak bir parti vereceğim inşallah okumayı öğrendiği için.pratik doğum günü pastasındaki tivitili disklerden aldım ama pandispanyasını senin doğum günü pastan gibi yapacağım yada şöyle söyleyeyim senin doğum günü pastanın aynısından yapsam üzerine twitiyi koysam nasıl olur.çünki orjinal pastanın kreması sulu bir kremaydı. tercihimiz çikolatalı kremadan olduğu için küvertür ve tikveşili kremanın cazibesine dayanamıyoruz.ee biz dayanamıyoruz peekii twiti dayanırmı üzerinde yumuşacık olurmu acepp?? çok teşekkürler bu arada iyiki sende bizlerin hayatına girdin canım öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Burcu ellerine sağlık bende bu hafta sonu tartolet kalıbı almıştım ve tarif arıyordum buldum hemen deneyeceğim ayrıca doğum günü pastan çok güzel 15 aralık kız kardeşimin doğum günü yaş pasta tarifi arıyordum bu pastayı lısteme aldım

Adsız dedi ki...

Yine döktürmüşsünüz ellerinize sağlık. Bende yeni bir blog sahibi olarak sizinse yorumlarınızı bekliyorum.
Sevgiyle kalın..

Adsız dedi ki...

Yine döktürmüşsünüz ellerinize sağlık. Bende yeni bir blog sahibi olarak sizinse yorumlarınızı bekliyorum.
Sevgiyle kalın..

Adsız dedi ki...

Burcucum pasta hakkında bir şey sormak istiyorum sıvı vanilyayı, armesto sosunu nerden bulabilirim

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu çok soru soruyorsam lütfen bağışlayın ama bir bilene danışmalı:)kardeşim bugün doğum yaptı ona dünyaları hediye etmek istiyorum önce pastadan başlayayım dedim:)Bu harika pastalardan birini yapıcam inş ama onlar gıda boyası yemiyorlar ben pastaya pembe renkli krema nasıl yapabilirim.Aklıma reçel suyu geldi ama senin önerin daha önemli.Bu arada Kartaldaki Koçtaşa geliyorsan gezmekten yorulup aaahhh bir sıcak çay olsa diyorsan çok yakındayım başımın üstünde yerin var:)))sevgiler

CEVABINI YAZMAMIŞSIN FİKİR VERİRSEN SEVİNİRİM.........

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Güzel tartöletler için ellerinize sağlık.Haftasonu pasta malzemeleri almak için Eminönü'ne gittim. Fermo'yu bulamadım bir türlü ama Nüans tam karşıma çıktı. Maalesefki 18-20 cm'lik kek kalıplarından burda da bulamadım.Döner pasta standı,pasta spatulası,gıda boyaları,inci şekerlemeler hepsini aldım.Süper bir alışveriş oldu benim için.Çok keyif aldım. Bunda sizin payınız çok büyük.O kadar detaylı bilgiler verdiniz ki alırken hiç tereddüt etmedim.Herşey için çok teşekkür ederim. Beni cesaretlendirdiniz.Maili yazarken Ann Wıllan'ın kitaplarını kurye getirdi.Oleyyyyyy:)Bu arada haftasonu çikolatalı muffin tarifinizi de yaptım. Tadı harikaydı.Herşey için tekrar tekrar teşekkür ederim.
Sevgilerle....

Adsız dedi ki...

Burcu bunlar bi harika

Özellikle tartoletler. Daha önce hiç yapmadım ama bunlar çok çekici. Denemek istiyorum. Acaba bu ölçüden muffin kalıplarıyla yapsam ne kadar çıkar? birde tartoletlerin yemesi kolaymı, yoksa çok mu kıtır kıtır yerken dağılıyormu?

Adsız dedi ki...

burcucum merhaba biliyormusun senin sayende pastacılık işini bayağı ilerlettim ve şu anda bir pastanede ücretsiz olarak işe girdim acayip şeyler öğrendim tabi seninkiler de çok güzel bugün tartolet kalıpları almıştım yapmak için bir baktım sende yapmışsın senin tarifini uyguladım ve tek kelimeyle mükemmel oldular ellerine ve yüreğine sağlık
sevgiyle hep mutlu kal

Adsız dedi ki...

Bu havuc sekerlemelerini aldiniz mi siz mi yaptiniz? Aldiysaniz nereden aldiniz ogrenebilir miyim?ISIL

Adsız dedi ki...

Bu havuc sekerlemelerini aldiniz mi siz mi yaptiniz? Aldiysaniz nereden aldiniz ogrenebilir miyim?ISIL

Adsız dedi ki...

Havuclu keki hemen denedim.Yalnız zencefil koymadım.Yoktu.Ama muhteşem ötesi oldu genede.Ben normal kek kalıbına döktüm.Valla dakikası bile tutuyo harikasın daha ne diyeyim ki....
En derin sevgilerimle
Ebru Öztürk

Adsız dedi ki...

Doğum gününde yaşadığın güzelliklere ve aldığın hediyelere çok sevindim.Darısı dokuz temmuzda başıma inşallah.Bu arada bugün tavsiye ettiğin gibi kurabiye süsleme kursuna gittim.Sayende Elif hanım gibi çok zarif ve marifetli bayanla tanıştım.Bu arada ödüllü pastacı hocamızda çok sempatik ve marifetliydi.Bende ufak ufak ebru sanatıyla kurabiye süslemeye çalıştım.Güzel ve değişik birgün yaşamama sebep olduğun için teşekkür ederim.Ayrıca hayatıma kattığın yeni tatlar lezzetler ve yaptıklarımı gördüklerinde kızım ve oğlumun gözlerindeki ışıltılar için tekrar tekrar teşekkürler izninle öptüm seni hoşçakal.

Adsız dedi ki...

selam burcu dogum gunun kutlu olsun ne mutlu sana sevdiklerinle birlikte guzel bir dogumgunu gecirmissin herkesin eline gecmez degerini bilmek lazim.kusuruma bakma karamsarligim ustumde bugun cunku ben sevdiklerimden cok uzaklarda butun ozel gunlerimi yalniz kutluyan biri olarak sevdiklerimin degerini uzaklarda dahada iyi anladim.hep mutlu olman dilegiyle hoscakal

Adsız dedi ki...

Merhaba,

doğum günün kutlu olsun.Nize yıllara

Fotoğrağların çok güzel.Fotoğraf makinanın markası nedir acaba?

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Oncelikle hergun sitene girip bugun ne var diye bakiyorum ve gastronomiye ilgi duymazken artik bende guzel pastalar yapmak istiyorum.
Dogum gununde kutlu olsun.Esinin senin
zevklerine uygun hediyeler secmesi cok guzel.Yazini esime mail ettim belki kissadan hisse cikarir diye.Basarilarinin devamini gormeyi arzu ederim.

Adsız dedi ki...

Merhabalar..Biz de geçen hafta arkadaşımla Ankaradaki Pastacılık Ekipmanları mağazasına gidip çok güzel yılbaşı aksesuarları aldık pastalar için..Komik minik noel babalar, çam ağaçları, inciler, kurdeleler, yılbaşı ağacı, yıldız, çorap şeklinde kurabiye kalıpları...Çok keyifli ve bu sizin sayenizde oluyor biliyorsunuz, o kadar cici şeyler yapıyorsnuz ki insan kıskanıyor:)))Mamalar gene harika, çok teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Esinciğim merhaba,beğenmene sevindim :)
bende öpüyorum..

Aynur, çok teşekkür ederim..bence senin zarif zevklerin beğenmeni arttıyor..

Ayşe, güzel dileklerin için çok teşekkür ederim..
denersen lütfen sonuçlarını bizimle paylaşırmısın..

Filiz fazla enerjili olduğumu söyleyemeyeceğim..ama rejim yapmadığım kesin :)aslında havuçlu keklerde yapabilirsin..kepek ekleyebilirsin içine, beyaz yerine esmer şeker..daha light olur..

Fatma, keklerin üzerindeki havuçlar Esin'in bana Akmanya'dan gönderdiği şekerler..
bunları ben uzun zaman önce yaptım..aynı zamanda yapmamıştım o yüzden tükendiler..

Beste, zencefil bana göre çok güzel kokan ve çok hafif bir lezzet veren bir baharat..rahatsız olmaktan çok zevk alıyoruz yerken :) ama damak tatları değişir..
Güzel kızının adına çok sevindim :) Allah bizlerede o günleri gösterir inşallah..
Tabiiki doğum günü pastamdan yapabilirsiniz. Ama çikolatalı krema üzerine gofret disk çok hoş görünmeyebilir. En azından üzerini beyaz çikolata ile hazırlayacağın bir krema ile kaplasan, yanlarını yine bitter çikolata ile kaplarsın..


Şebnem, kız kardeşinin doğum günü benim pastandan yapacağına çok sevindim..ne kadar şanslı kız kardeşin :)
tartöletleri denedinmi? veya denersen lütfen sonucu paylaşırmısın ?

Sıvı vanilya ve amaretto aromasını metro gross marketin pasta malzemeleri satan bölümünde veya makro centerlardan sıvı vanilya bulabilirsin.
Amaretto yerine badem likörüde kullanabilirsin yada başka bir likör türü veya rom..



Nihal, blogun hayırlı olsun :) en kısa zamanda misafirin olacağım :)

Fatma,
yeni doğan meleğe yer yüzünde mutluluklar , sağlık, huzur ve güzel bir ömür dilerim.
sizin adınıza çok mutlu oldum..

bence çilekli kremşantilerden kullan..onların rengi pembe oluyor..
Nazik teklifin için ise çok teşekkür ederim..

Elif, yaşadığın heyecanlar ise gerçekten çok mutlu oldum :) pasta alışverişi yapmak, kitapların kapıya gelmesi, muffinler hepsi harika !!
esas paylaştığın için ben teşekkür ederim..

Fatoş, muffin kalıplarıylada yapılabilir..boyutu biraz büyür.. 8-9 adet çıkabilir.
bana göre yemesi çok zevkli..aynı pasta yer gibi bıçakla keserek veya elinize alıp yiyebilirsiniz..

Hilal, sana inanamıyorum !! pastaneye girdin demek ki, harikasın !!! senin adına çok sevindim..kimbilir ne güzel vakit geçiriyorsundur..
tartöletleri denemene ve beğenmene çok memnun oldum..sende bana öğrendiğin küçük sırları arasıra paylaşırmısın :)

Işıl, havuç şekerlemelerini arkadaşım Esin bana Almanyadan kargo ile gönderdi. ama şeker hamurundan kendiniz yapabilirsiniz. Veya Eminönündeki pastacılık malzemeleri satılan dükkanlarda hazırlarınıda bulabilmek mümkün..

Ebru, ellerine sağlık :) afiyet olsun..
esas deneyip yorumunu yazdığın için ben çok teşekkür ederim..

Filiz, demek Coccolat'a gittin :) çok memnun oldum..çok güzel bir gün geçirdiğine eminim..Oradaki bayanlar gerçekten çok becerikli ve zarifler..
zaman nasıl geçiyor anlamıyor insan..

Songül, seni üzmek istemezdim..ama sanma ki herkes göründüğü gibi ..belki bazen etrafımızda insanlar olabiliyor ama yinede yanlızlık hissedebiliyoruz..lütfen kendini üzme..en kötüsü kalabalık içinde yanlız kalmak..eminim Allah sana çok güzel aile ve dostlar verip seni asla yanlız bırakmayacaktır..

Rüzgan , teşekkür ederim :)
Fotoğraf makinem, Panasonic Lumix FZ5
bana artık yetmemeye başladı..bu yarı amatör bir makina, ben daha profesyonel olanlarından almak istiyorum..

Sesen, umarım eşin bana kızmaz ..
ama eşinin sana çok güzel mutluluklar vereceğine ve seni çok sevdiğine eminim..tüm güzellikler sizlerin olsun..

Nikocara, keşke alışverişe sizinle gelebilseydim..çok severim yılbaşı alışverişlerini, süslemeleri..
sizlerde harikasınız..

Leyla Hanım,

Siz gerçekten olağanüstü bir insansınız..ne kadar araştırıcı, ne kadar sevgi dolu bir yüreğiniz var..size daha fazla birşey yazamıyorum..Haklısınız ben yalancı, pek bilgisi olmayan, bilgiye kapalı, öğrenmeyi sevmeyen bir insanım..
aslında yorumunuza hiç cevap yazmak istemiyordum ama herkesin her türlü yorumu yapabileceğini düşünüyorum..

lütfen sizde bir blog veya bir site açın veya dergilerde yazmaya başlayın veya bir kitap yazın veya televizyona çıkın..siziizleyelim ve bilgilerinizden faydalanalım..



herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Burcu'cuğum ne güzel armağanlar almışsın, paketleri açarken duyduğun heyecanı tahmin edebiliyorum:)
Hep böyle mutlu olman dileğiyle:)
Hoşbuldum:) Çok naziksin...

Adsız dedi ki...

Merhaba Leyla Hanim,
Kusura bakmayin merak ettim siz yemek sitelerine kusurlari ve hatalari bulmak icin mi giriyorsunuz ? Ne amacla bu tarz yazilar yazdiginizi inanin anlayamiyorum. Adeta atmaca gibi bir hata yapsada suna bir kac laf sıralayayim diye mi dusunuyorsunuz?
Sizin yazdiginiz seyler bizi hic ilgilendirmiyor. Biz Pastaci Burcu'nun iyi niyetle birseyler ogrenmeye ve bizlere aktarmaya calistigini biliyoruz.Olabilir kimse kusursuz degildir, insaniz hatalar yapabiliriz. Ama kimsenin hakki degildir yapilan hatalari bu sekilde (bu tarzda) insanlarin yuzune vurmak...Lutfen yazilarinizi Burcu'nun kendi e-maline yazip probleminizi orda cozseniz (derdiniz herneyse)..

Adsız dedi ki...

eğer elinizde bir çekiç varsa herşey gözünüze çivi gibi görünmeye başlar ve neyi arıyorsak onu görürüz
ben güneş arıyorum güneş görüyorum
sevgiler
aynur biçer

Adsız dedi ki...

merhaba burcucum oğlumun pastası harika oldu fotğrafını en kısa zamanda sana göndericem yalnız bu gofret diskin üzerine jöle kullanılsa daha ii olacak ben pastayı akşamdan hazırladım evim sıcak balkonumda yolun üstünde oturduğum için çok toz o yüzden buzdolbına koydum biraz kenarlarından kalkma yapmış sabaha kadar rötüşladım artık
sen bu evde bitkisel jöle hazırlayabilirsiniz dedinya bize tarif versende yapsak dr oetkerin tart jölesinide kullanabilirmiyim sevgilerr
yalnız o biraz mat duruyo pastaların üzerinde
vişne suyuda kullanıldığında meyveler görünmüyo

Adsız dedi ki...

Burcucum 2 tarif de süper,ellerine saglık.Hani ben meyveli tart yapmak istiyorum sözüm için demiştim ya, meyveli tartın kreması için,senin bu tarifindeki kremadaki kakaoyu çıkarıp yapsam yakışır mı? krem şantili kremaları sevmiyorum,ne tavsiye edersin?
bu arada ltf birtakım mesajları hiç umursama,ne biz müdavimlerinin ne de senin hiç umurunda olmasın,çünkü bu tarz eleştirilerde amacın üzüm yemek değil bağcı dövmek oldugu tarzından belli en başta,hiçbirimiz umursamayalım ki aradıgını bulamasın,sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Merhabalar Burcu hanım. Yeni yaşınız hayırlı olsun. Sevdikleriniz ile nice yıllara ulaşmanız dileği ile. Geç bir kutlama oldu ama yeni fırsat bulabildim.

Talihsiz bir yorum dikkatimi çekti. Üzüldüm açıkcası. Yalnız, tabiki kıskanılacak kadar güzel şeyler ortaya koyduğunuzdan ve birilerinin de takdir etmekten çok, dil uzatmaya meyilli olduğunu düşünürsek, ,sanırım normali budur "Leyla Hanım" gibilerinin tavrı.
Muhabbetle...

Adsız dedi ki...

Sevgili NİLGÜN ÜLKER,ellerine sağlık.....Bende insanları anlayamıyorum,neden herşeye bir kusur arayarak yaklaşıyorlar.Ben Burcu sayesinde bir çok tarifi aynen yaptım.Eskiden bu konularda ürkektim,beceremem diyordum.Eşim ve oğullarım şu an çok mutlular....Burcu sende sakın moralini bozma ve tariflerine devam et.....Ben hala kurabiye tarifi bekliyorum.Sevgiler Suzan

Adsız dedi ki...

Sevgili NİLGÜN ÜLKER,ellerine sağlık.......Neden insanlar herşeye Kötümser olarak yaklaşıyorlar anlamıyorum....Burcu sayesinde,artık bir sürü yeni şeyler yapabiliyorum.Eskiden bu tip tariflere pek yaklaşamazdım,ürkektim.İnanın kendime güvenim geldi.Burcu'cum sakın sende moralini bozma,tariflere devam.Hala kurabiye tarifi bekliyorum.Sevgiler Suzan......

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu Hanım,
uzun zamandır sizi takip ediyor ve tariflerinizden faydalanıyorum. Sadece teşekkür etmek istiyorum... Bilgilerinizi bizimle paylaştığınız ve emek verip buraya aktardığınız için.. Şimdiye kadar hep sessizce bakanlardandım, nedendir bilmiyorum(aslında nedenini çok iyi biliyorum)ama bugün yazmak istedim, özellikle bugün...
Geçmiş doğum gününüz kutlu olsun.. İyi ki varsınız...
Almanya'dan sevgilerle
Derya

Adsız dedi ki...

gerçekten talihsiz ve kıskançca yazılmış bir yorum.duygu hanım ben sizin sitenizi altı aydır sürekli takip ediyorum.geçen aya kadar hep sessiz kaldım.fakat sizden okadar çok şey öğrendimki sonunda duygularımı yazmak ihtiyacı duydum.lütfen siz yine bizimle paylaşmaya devam edin.bu arada süpriz topların tarifini geciktirmeden verirseniz sevinirim.sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

ben üzülerek bu yazıyı yazmaya karar verdim
sayın leyla hanım ne kadar çirkin bir tavır takındığınızın farkında olsaydınız zaten bu yazıyı yazmazdınız ilk başta size kendimi örnek gösteriyim ben 6 yıldır muhasebeci olarak çalışan bir iş kadınıydım pasta yapmak ne haddime mutfağa bile girmezdim ama 4 ay önce yol sebebiyle işten ayrıldım ve evde oturmaya başladım sıkıntıdan patlamak üzereyken burcuyu tanıdım ve şu anda onun sayesinde bir sürü kurs bitirmiş ve bir pastanede ücretsiz olarak sadece (daha iyi öğrenebilmek için) çok yoğun bir şekilde çalışmaktayım.
Amacım butik pastane açmak, tekrar ediyorum yemin ederim bunların hepsi yalnızca burcunun sayesinde oldu ve burda yüzlerce bayanda burcunun hepimize önayak olduğunun bilincinde. Bu yazıyı saldırganlık olarak kabul ediyorsanız (ki yukarda yazdığınıza göre kabul ettiniz bile) size sadece üzülebilmekten başka elimden birşey gelmiyor sizden ricam bir daha burcunun sitesini ziyaret etmemeniz ve hayatta sevdiklerimiz ve kendimiz için birşeyler başarmanın verdiği hazla yaşayan bizlerin huzurunu kaçırmamanız ne kadar başarabilirsiniz bilemem.

Adsız dedi ki...

Sevgili HİLAL,yazdıkların çok hoşuma gitti.Bende senin gibi düşünüyorum.Merak ettiğim Anadolu yakasındamı oturuyorsun?Bu arada Burcu sen hangi yakada oturuyorsun?Bir gün hep beraber toplanabilsek ne güzel olurdu...........Sevgiler Suzan

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar,
Sakin olup bence bir düşünün.
Burcu'nun sayfasında hiç bilmediğiniz birine bazı yorumlar yapıp, yanlış şeyler yazıyorsunuz.
Bu kişi zaten bunu istiyor. Lütfen biraz aklınızı kullanın. Her cevap yazdığınızda daha bir keyiflenip, iştahlanıyor. Mücadele edeceğinize lütfen bırakın Burcu isterse cevap versin veya vermesin. Bu bir rüzgardır eser geçer. O'nu her zaman hissetmek istiyorsanız buyrun o zaman. Heyecanlanmak bu kadar niye? Ayrıca Burcu'ya zarar verecek bir şeyi istemeden yapabilirsiniz. Lütfen sakin olup, sessiz kalalım.
Herkese anlayışı için teşekkür ederim.

Burcu tariflerini zevkle deniyorum, denemeye de devam edeceğim. Moralini bozmadan yola devam diyip, yarın güzel bir gün için uyanalım.
Sevgilerimle,
Deniz

Adsız dedi ki...

suzancım ben avrupa yakasında oturuyorum bende bir buluşma gerçekleşmesini istiyorum herkesin birşeyler yapıp getireceği bir buluşma olsa ne kadar güzel olurdu dimi:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

Dört aralıkta gittiğim cocolat kurabiye süsleme kursunda ne tesadüf ki bende hocamız elif hanıma ebru sanatıyla süslediği kurabiyelerin üzerini sim serperbilirmiyiz diye sordum.Kendisi zararlı olduğunu ve kesinlikle yenilmemesi gerektiğini buna rağmen büyük otellerin ve pastanelerin kullandığını söyledi.Neticede bilmemek değil öğrenmemek ayıp.Yada bildiklerimizi paylaşırken takındığınız tavır çok önemlidir.Aynı zamanda nezaket ve görgü kurallarınada uymak gerekir özellikle bir bayan ve insan olarak.Kaldıki(öyle olduğunu zannediyorum)Burcu hanımda bu işin duayeni olduğunu söylemiyor.Oda hergün yeni birşeyler öğrenip kendini geliştirmeye ve öğrendiklerini bizlerle paylaşmaya çalışıyor.Ben ondan çok şey öğrendim Leyla hanım sizdense sadece kabalık.

Adsız dedi ki...

merhaba hilal bende avrupa yakasında oturuyorum.Buluşursanız mutlaka gelirim.ayrıca eski mesleğinden meslekdaşız.Bende şu anda çalışmıyorum.Senin çalıştığın pastanede ücretsiz olarak çalışacak ikinci elemana ihtiyaç varmı acaba:)

Adsız dedi ki...

Burcucum ellerine sağlık. Yine değişik ve çok güzel tariflerini bizlerle paylaşmışsın (hiçbir mecburiyetin olmadığı halde), bunun için tekrar tekrar teşekkürler. S
enden çok şeyler öğrendim, öğreniyorum. Sayfana bakınca gönlüm şenleniyor, yazılarını okuyunca mutlu oluyorum, tariflerin birer harika. Ellerine emeğine sağlık arkadaşım..
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

iş yogunluğumdan dolayı sitene girememiştim. geçmiş doğum günün kutlu olsun Allah hayırlı ömürler verirsin ailenle annenle ve tüm sevdiklerinle...
seninm tavsiyelerine uyup iki kitap aldım... (emel başoğlu ve anne wıllan) buyuk bir heyecanla onların gelmesini bekliyorum... gelsinler bir kitapçıklarım nasip olursa direkkkkk fermoyaa :)))

Adsız dedi ki...

iş yogunluğumdan dolayı sitene girememiştim. geçmiş doğum günün kutlu olsun Allah hayırlı ömürler verirsin ailenle annenle ve tüm sevdiklerinle...
seninm tavsiyelerine uyup iki kitap aldım... (emel başoğlu ve anne wıllan) buyuk bir heyecanla onların gelmesini bekliyorum... gelsinler bir kitapçıklarım nasip olursa direkkkkk fermoyaa :)))

Adsız dedi ki...

Burcu hn merhaba ya o kadar harika şeyler yapıyosunuzki inanın içim gidiyo okurken sizin sayenizde neler öğrendim Size sormak istediğim birkaç şey oalacak cuma akşamı bir pasta yapacağım PASTALARIMIZ bölümünde Nejda Arbaşın pastaları var PALYAÇOLU olan pastanın resmini tek olarak gönderebilirmisiniz acaba o pastayı yapacağım minik bir erkeğe
ama birde sormak istediğim benim dikdörtgen bir kalıbım yok fakat elimde dikdörtgen şeklinde teflon bir fırın tepsim var 30 cm genişliğinde acaba pandispanyayı onda yapsam olurmu birde onun içinde yapacak olursam nasıl bir pandispanya yapmam gerek ve ölçüleri ne kadar olmalı malzemelerin bana şöyle çok güzel bir pandispanya tarifi verirmisiniz lütfen çünkü arkadaşımın oğlu için yapacağım 1 yaşına basacak da bende pandispanyayı yarın akşam yapıp ertesi gün pastayı yapacağım inşallah şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

Sevgili burcu bir şekilde minumum hataları her insan yapar.. Bence bazı eleştiriler insanları daha doğrusunu bulmaya yada mükemmele götürür. Leyla hn. biraz dozunu ayarlayamamış bence vede kırmadanda insanlar birbirlerine yorum yapabilir. Dostça açılmış bir sitede seni bu dozda eleştirmesi bana kalırsa yanlış. Hepimiz istediğimiz zaman sana her şeyi sorabiliyor, sana fikir verebiliyoruz. Herkez özgür ama dozu var. Leyla hanım insanları yermek ne kadar kolay bir iş... Sizde bildiklerinizi herkez gibi yazın herkez öğrensin... Bizler burcu ve diğer blogcular sayesinde yemek yapmayı, pasta, tatlı yapmayı sevdik. Tekrar ellerine sağlık, emeğine sağlık burcucum hiç bozma moralini canım... Sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu öncelikle dogumgününüzü kutlar saglik ve mutluluklar dilerim.Benim size birkac sorum olacakti;13 Eylül tarihli cheesecake tarifinizde ic malzemesinde yazilmamis ama kakao varmi cünkü; rengi koyu duruyor?Ikincisi;" geri kalan kremayi"diyorsunuz daha ilk kez kullaniyorsunuz neden böyle yazdiniz acaba ic malzemesinedemi krema kullaniliyor?Ücüncü son ve benim hala cözemedigim sorun olan glikozla ilgili;glikoz tatli bir sivimi ?Tatliysa eger seker hamurunda 1kg. de pudra sekeri kullanilinca ne oluyor?Biliyorum cok oldu ama beni aydinlatacaginiza inaniyorum.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Tartöletler için nasıl bir kalıp kullanıyosunuz?Nüans'ta iki çeşit vardı.Teflon gibi görünenler ve alüminyum gibi olanlar. Hangisinin daha iyi olduğunu bilmediğim için alamadım.Aslında benim derdim şu. Hangi kalıptan daha kolay çıkarırım?Bilgilendirirseniz çok sevinirim.

Hoşçakalın....

Adsız dedi ki...

Sevgili HİLAL,maalesef Anadolu yakasında oturuyorum.Bende aynen senin dediğin şekilde bir buluşma hayal ediyorum.Umarım kısa zamanda olur da görüşürüz...........

Adsız dedi ki...

Yeni yaşınız kutlu, mutlu, huzurlu olsun:)
Allah, aileniz ve tüm sevdiklerinizle birlikte uzun, sağlıklı bir ömür versin.

Adsız dedi ki...

buraya yazmadan yapamayacağım sanırım.SYN.LEYLA HN. Burcu hn'ın sprey sim kullandığını iddaa etsede armağan pastasına bir geri dönüp bakarsa daha ii olur.BURCU HN A ben sordum.nasıl sim kullanıyorsunuz diye oda bana normal sim kullandığını ama sprey sim bulursa alıcağını nüansta olmadığını yazdı.
İNSANLARI YAPTIKLARI EMEK KARŞILIĞINDA YARALAMAKTAN BAŞKA BİR ŞEY YAPILMAMIŞ BURDA...SADECE KINIYORUM....

Adsız dedi ki...

tartöletler mükemmel görünüyo. çıldırıcam evde pasta tarzı hiç bişey yapıcak malzeme yok, alıcak zamnım da yok. canım pasta istiyooooo
ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Herkese merhaba,

Pastacı'da ki ve bende ki huzuru kaçıran malum yorumu siliyorum..

anlayışla karşılayacağınızı umuyorum..

aslında silmek istemiyordum ama konunun daha fazla uzamasını ve sıkıntı vermesini istemedim..

diğer sorulara en yakın zamanda yanıt vereceğim..
(bugün biraz hastayım)

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

dün akşam ilk defa tartolet yapdım. Çok güzel oldular. Süt kreması yokdu, onun yerine sütü birazcık artırdım. Krema özellikle çok güzel oldu. Ben yarım ölçek yapdım 2 kişi olduğumuz için. Hamuru yaklaşık 3 cm kalınlığında açılacağı yazıyo, kafam bu kısma takıldı benim tart kalıbımın yüksekliği nerdeyse 3cm ben 1/2 cm kalınlığında açdım.

Adsız dedi ki...

Gülten, kalıba göre tart hamurunun kalınlığı değişebilir..ben ortalama bir rakam yazmaya çalıştım..

ama tartın güzel olmasına ve beğenmenize çok memnun oldum..ellerine sağlık..

afiyet olsun :)

sevgiler..

Adsız dedi ki...

Burcu merhaba,
Bu guzel keki ben balkabakli pisirdim. Biraz da degisiklik yaptim, cok tesekkurler, harika bir kek oldu sizin sayenizde.
Bakmak isterseniz:
http://polilermutfakta.blogspot.com/2006/12/balkabakl-kek.html

Sevgiler,
Işıl

Adsız dedi ki...

merhabalar ben tecrübenizden faydalanmak için bir soru sormak istiyorum umarım cevaplarsınız.tart hamurunu küçük kağıt kalıplarında pişirmek mümkünmü acaba.yani metal olanları kullanmadan direk kek gibi kağıt kalıba yerleştirip pişirmenin bir sakıncası olurmu bunu merak ediyorum