Salı, Haziran 06, 2023

BROWNIE CHEESECAKE





















Geçen hafta The Austrailan Women's Weekly dergi grubunun iki güzel kitabını satın aldım ; Cheesecakes ve Cakes biscuits&slices..her iki kitaba da aşık oldum desem yeridir çünkü tarifler ve fotoğraflar inanılmaz zevkli ve iç acıcıydı.. Bu grubun her kitabını severek alırım ve her zamanda tarifleri başarı ile sonuçlanmıştır.


İşte bu kitaplardan ilk denediğim iki tarif; brownie cheesecake ve çatlak çikolatalı kurabiyeler.
Üzeri ebruli desenli cheesecake 'i herhangi bir kaynak kullanmadan , kendi deneyimlerime göre hazırladım. Ve kıvamında güzel bir denge yakaladığımı düşünüyorum.

Gelelim tariflerimize ;

Daha önce yaptığım browniecheese tarifine benzer ama tek farkı dikdörtgen bir kalıpta (30 x 20) hazırlamış olmam..

BROWNIE CHEESECAKE

Gerekli malzemeler;

- 125 gr tereyağı ( küp küp doğranmış- margarinde kullanılabilir)
- 150 gr bitter çikolata ( ince ince kıyılmış- ben Lindt'in %70 kakao içeren küverturunu kullandım)
- 1 yumurta (orta boy)
- 2/3 cup toz şeker ( 150 gr)
- 3/4 cup buğday unu (110 gr)
- 1/4 cup nişasta ( 35 gr)

Üzeri için ;
- 250 gr krema peyniri ( yumuşamış- ben Trakya Çiftliği kullandım)
- 1 çay kaşığı sıvı vanilya
- 1/3 cup toz şeker ( 75 gr)
- 1 yumurta (oda ısısında)
- 1/2 cup sıvı krema ( 125 ml)

Öncelikle fırınımızı 180 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım.

Dikdörtgen (30 x 20 ) fırın kabımızı veya kare 19 cm 'lik bir kalıbı , fırın kağıdı ile düzgünce kaplayalım. Kenarlarını 5 cm uzun bırakalım böylece kalıbımızdan pastamızı daha rahat çıkartabiliriz.

Yağ ve çikolatayı birlikte benmari usulü eritelim. Yumurta ve şekeri birlikte krem yapısında ve incelene kadar çırpalım. Çikolatalı karışımımızı ilave edip çırpalım ve en son unlarımızı ekleyip tekrar çırpalım.

Kalıbımıza karışımımızı dökelim ve 10 dakika pişirelim.

Bu arada bizde üst peynirli karışımı hazırlayalım.

Tüm malzemeyi çırpma kabımıza koyup homojenleşene kadar ( peynirler içerisinde yok olana kadar) çırpalım. Fırında kalıbımızı çıkaralım ve üzerine peynirli karışımımızı dökelim. Tekrar fırına atıp 15 dakika daha pişirelim.

Fırından çıkardığınızda üst karışım hala sıvımsı olacaktır, endişelenmeyin. Önce tezgahta soğumasını bekleyin, soğuduktan sonra buzdolabında en az 1 gece bekletin. Kendini toplayacaktır.

Servis yaparken her dilimi temiz bıçakla kesmeye özel gösterin ve arzu ederseniz üzerini frambuaz, böğürtlen, çilek gibi kırmızı meyvelerle süsleyebilirsiniz.

Hepimize afiyet olsun...




Hiç yorum yok: