Cumartesi, Ocak 06, 2007

HAFTA SONUMUZ VE BİR DOĞUM GÜNÜ PASTASI..
































Bu haftasonumuz doğum günleri ile dolu ve güzel geçti.. Yağmur'un okulundan arkadaşı olan Tibet'in doğum günü partisine davetliydik ilk olarak. Öğleden sonra ise sevgili Ebru bize pasta yapmak için ziyarete gelecekti..

Ve sabah uyanıp hazırlandıktan sonra Tibet'in partisinin yolunu tuttuk..Yağmurcuk çok heyecanlı ve mutluydu :) Elinde sıkı sıkı hediyesini tutarak Tibet'lerin partisine vardık.. Tibet'in sevgili annesi İpek Hanım bizi karşıladı ve salona girdiğimizde gözüm hemen hazırlanmış uzun açık büfeye takıldı. Biz merhabalaşıp yerimize oturduktan sonra İpek Hanım yanıma geldi ve konuşmaya başladık. Yağmur'a yaklaşık 2 ay önce verdiğimiz moral partisinde , İpek hanım benim hazırladıklarımı ve özellikle Limonlu Cheesecake'i çok beğenmiş. Daha sonra internette cheesecake tarifi aramaya başlamış. Tarif ararken Pastacı'ya denk gelmiş..Siteyi dolaşırken o günkü parti görüntülerine rastlamış ve çok şaşırmış..Ve benim Pastacı'yı hazırladığımı anlamış :)

























İnanılmaz güzel ve uzunnnn bir açık büfe hazırlamıştı İpek Hanım kendi elleriyle..herşey çok özenli ve muhteşem görünüyordu..Ama benim için duyduğum en güzel şey, İpek Hanım'ın bu masadaki çoğu tarifi benden ve blogcu arkadaşlarımdan yapmasıydı. "Eğer siz olmasaydınız ben bunları yapamazdım" dedi İpek Hanım..biz olmasak tabiiki çok güzel şeyler yapabilirdi ama bizlerden alınan katkıların böyle canlı şahidi olmam,yol göstermemiz, örnek teşkil edip etkili olmamız çok çok hoşuma gitti :)
Çok gurur duydum hepimiz ile :)

Parti, çok çok güzel geçti..Ev sahipliği, özenle hazırlanmış ikramlar, pastamız, palyaço,konuklar herşey herşey çok çok güzeldi..Bizleri davet edip bu güzel günlerini paylaştıkları için onlara çok teşekkür ediyorum..İyi ki Doğdun Tibetttt :)))

Günün geri kalan kısmında ise , koşarak eve gittik. Kapıda bizi bekleyen sevgili Ebru'yu karşıladık. Kız kardeşinin doğum günü için güzel bir pasta yapmaya çalıştık. Ben vaktin yetmiyeceğini düşündüğüm için süslemeleri, pandispanyayı ve çikolatalı rulo katları bir gün öncesinden hazırladım. Ebru'nun yanında iç ve dış kremasını hazırlayıp, pastayı oluşturdum ve son rötuşlarını tamamladım.

Bu akşam pastayı süpriz yaparak kız kardeşi ile yiyeceklerdi. Sonucu bende çok merak ediyorum .. Ve buradan sevgili kız kardeşinin yeni yaşını yürekten kutluyor, ömür boyu mutluluklar diliyorum :)) Bu arada ,böyle bir ablaya sahip olduğu için çok şanslı olduğunuda söylemeden geçemiyorum :) Bence onun ömür boyu sahip olacağı en güzel hediyesi ablası..

Pastanın yapımı;

Pandispanya, modelleme hamurundan çicekler ve yapraklar bir veya iki gün önceden hazırlanmalıdır.

- Pandispanya tarifi için tıklayın..
- Modelleme hamuru tarifi için tıklayın..
- İç kreması için pastacı kreması..




Diğer gerekli malzemeler;

  • 150 gr beyaz küvertur (fildişi)
  • 200 ml sıvı krema (tikveşli)
  • 200 gr dondurulmuş frambuaz
  • 3 büyük paket rulo kat
  • rulo katları kaplamak için 200 gr istediğiniz çeşit küvertur

Dış kreması için ; Benmari'de eritilmiş 150 gr beyaz küvertur çikolatayı 200 ml ( bir küçük paket ) sıvı krema ile çırpalım. İyice kıvama gelen ve katılaşan kremayı buzdolabında 15-20 dakika bekletelim.

Pastanın arasına dondurulmuş frambuaz kullandık. Frambuazları tam kıvamında çözmek için pastayı yapmaya başlamadan 5-6 saat önce derin dondurucudan buzdolabının sebze kısmına indirin. Böylece daha sağlıklı ve kıvamlı çözülür.

Rulo katları hazırlamak için, önce küvertur çikolatamızı benmaride eritelim. Erimiş çikolataya rulo katlarımızı atıp iki çatal yardımıyla fazla çikolatalarını akıtarak alalım. Yağlı kağıt serdiğimiz zeminin üzerine rulo katlarımızı dizelim. Ve oda sıcaklığında soğumaya ve donmaya bırakalım.

Pandispanyamızı levye ile 3 kata bölelim.Herbir katın arasına bol miktarda pastacı kreması ve frambuaz koyalım. Pastanın dışını beyaz çikolatalı ganaş ile kaplayalım.

Pastanın dışı ve çevresi ganaş ile kaplandıktan sonra , pastanın çevresine oda ısısında bekletilerek dondurulmuş çikolata kaplı rulo katlarımızı yanyana yapıştırarak yerleştirelim. Üzerini ise hazırladığımız süslemeler ile dekore edelim. En son rulo katlarınn etrafına bir kurele yeleştirip "happy brithday" etiketi ile süsledik..

Hepimize afiyet olsun..

47 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne zaman yaptınız bu güzel pastayı?Yine çok şık,yine heveslendirici...
Tüm bu kompozisyonlarınız doğaçlama mı Burcu Hn?

Adsız dedi ki...

burcucum sen harikasın yaa 11 ocakta doğumgünüm var bende o rulokatları inanılmaz sevdiğimden pastamı senin yaptığın gibi yapmayı planlıyordum bir baktım ki sen benden önce yapmışsın çok şahane gözüküyor kesin öyle yapıcam pastamı. Şu anda çok mutluyum annemler bana hediye olarak chef's'in pasta kursunu hediye ettiler paylaşmak istedim:) birşey daha şu kurdeleleri nerden alıyorsun bugün eşimle eminönünün altını üstüne getirdik ve o süslülerden bulamadım keşke orda olsaydın senide görmüş olurdum:)
sevgiler...

Adsız dedi ki...

burcucum sen harikasın 11 ocakta doğumgünüm var ve ben kendime (bu rulokatları inanılmaz sevdiğim için) rulokatla kaplı pasta yapıcaktım ve bir baktım sen benden önce davranmışsın şu anda çok mutluyum annemler hediye olarak chef's in pastacılık kursunu armağan ettiler paylaşmak istedim:) birşey daha bu süslü kurdeleleri nerden alıyorsun yazarsan çok sevinirim eşimle bugün eminönünün altını üstüne getirdik ve bu kadar güzellerini bulamadık:)
sevgiyle kal..

Adsız dedi ki...

Harika, rengarenk ve mutlu bir pasta:) Seni hep görmek istediğim gibi.

Adsız dedi ki...

burcu abla rengarenk bir çiçek bahçesini andırıyor. çok güzel görünüyor ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

bu doğum günü pastası çok şık renga renk kimin doğum günü pastasıysa çok şanslı nice yıllara diyorum en güzel hediye bu olmalı

Adsız dedi ki...

her zamanki gibi süpersiniz.Yeni yılınızın mutluluk ve sağlık getirmesi dileğiyle.

Adsız dedi ki...

Burcucum maşallah sana ya,hangi arada yaptın hangi arada iyileştin,hızına yetişilmiyor gerçekten..Güzelliklerine yeni bir güzellik daha ekledin..

SEvgiler.. sana bir e-meil attım umarım elinize ulaşmıştır.

Adsız dedi ki...

Burcu merhaba,

Yine döktürmişsün gerçekten.Amazon'dan sayende sipariş ettiğim Quick and Easy Party Cakes kitabım dün geldi.Onun içinde ben de buna benzer bir pasta görmüştüm çevresi rulokatlı ve hemen işaretledim ayın 19 undaki kızlar toplantısına yapmak üzere.Ama sen güllerle olayı bitirmişsin yine.Bu gülleri ben de öğrenmek istiyorum ama o kaçıncı adım olur bilmem :)Sondan mı başlamış olurum ne dersin ??

Görüşmek üzere..
Sevgilerimle,
Müge

Adsız dedi ki...

tek kelimeyle süper ben pasta yaparken çok aceleci davranıyorum ama bu hafta sakin sakin pasta antremanı yapmak istiyorum krema kaplarken bile acele ediyorum düzgün olmuyor sık sık yaparsam belki düzelir değilmi burcu?

Adsız dedi ki...

ayyyy..cok guzel,keske benim annem olsaniz:)kiziniz cok sansli bu kadar guzel kek yapan ve becerikli bir anne herkese nasip olmaz:)ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu yeni yilinizi kutlar ,tüm dileklerinize sevdiklerinizle birlikte saglikla kavusmanizi dilerim.Pastaniza bayildim tek kelimeyle muhtesem.Umarim glikoza ulastigimda sizin kadar olmasa da kendimce yaratici pastalar yaparim.Istanbu` a geldigimde Sizinle görüsebilmeyi diliyorum tabi Sizin icinde mümkün olursa,sevgiler.

Adsız dedi ki...

Cıvıl cıvıl bahar gibi bir pasta olmuş Burcu'cum açıkçası pastanın neyli olduğunu çok merak ettim muhteşem bir doğum günü pastası olmuş kimin için hazırlandıysa çok şanslı doğrusu

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor, elinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Burcucuğum yine harika olmuş ellerine sağlık. Bu kış aylarında böyle rengarenk bir pasta görünce bahar gelmiş gibi hissettim. Eminim pastayı görenlerde yemeye kıyamayacaktır.

Adsız dedi ki...

selam
burcu yine güzel bir pasta yapmışsın ellerine sağlık.ben çocuklarla ilgili sana tarif soran aslı'yım.yeni bir blog açtım beni ziyaret edersen memnun olurum.
iyipazarlar....
http://biranne.wordpress.com/

Adsız dedi ki...

bu ne burcu...renk renk çicek çicek ...sayfana tıkladım,resme takıldım,tarifi bekliyoruz artık..selamlar..

Adsız dedi ki...

Öncelikle ellerine sağlık,çok neşeli olmuş.Bende geçen gün sendeki kuş yuvalıdan özenip,bir pasta yaptım.Onda kuş yuvasını rulo katlarla yaptım.Gerçekten lezzetli oluyor.Burcu sana bir fikir sorayım dedim.Ekler yaptım,üsteki sosuda senin tarzın yaptım.Fakat o sos pastanede satılan ekler sosu değil.Acaba o sos hakkında bilgin varmı.Ekler sosu ile profiterol sosu aynı değil,belki çok ince detay ama kafam takıldı.Ulu danışmanıma sevgiler.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık burcucum. gıda boyası olarak toz mu kullandın yoksa jel mi? hangisi ile daha rahat çalışılıyor? bir de hazırladığın süslemelerin sertleşme süresi nedir? sevgilerimle.pudra şeker yağmur öpüldü.

Adsız dedi ki...

Canım Burcum,
Onbeşgündür eşimin ailesinin memleketindeydik.Evde bilgisayar olmadığı için yaptıklarını nasıl merak ettim bilemezsin.Az önce şöyle bi baktım.Hasta olmana rağmen çok güzel şeyler yapmışsın.Umarım şimdi iyisidir.Bizde malesef tatili çoluk çocuk ateş,öksürük,grip derken bitirdik.Yağmur'un partisine istediğin şeyleri yapamamana üzülme şimdiye kadar yaptığın pek çok güzel şeyi tatmışlardır.Darısı bundan sonraki özel günlere.Biz tatilde olduğumuz için oğlum yılbaşı partisine katılamadı dolayısıyla çok üzgündü.Yağmur'un heyecanını onunda yaşamasını çok isterdim.Sana ve ailene sağlıklı ve mutlu yıllar dilerim.Yeni yılda yeni lezzetleri yeni mutlulukları paylaşmak dileğiyle.

Adsız dedi ki...

soğuk bir kış gününe anca bukadar güzel bir bahar dokunuşu olabilirdi harika görünüyorpastanız
sevgilerle aynur biçer

ayrıca size fikir vermesi adına elimde bulunan sınırlı malzemeleri kombine ederek bazı örnekler yaptım fırsatınız olursa ziyaret edin ama kalbinizden geçen güzellikte ve ağırlıkta bir çalışma için doğru yere gidiyorsunuz ikinci meilimi alıp almadığınızı bilemiyorum
Esra hn dükkan adresi belki gittiğinizde uğurarsınız.belki diye yazıyorum
Tahtakale hasırcılar cad. no.68 tel.5204428-29 (Esra Hn.)size sınırsız kombinasyonlar gösterebilir
kalbinizden geçenin olması dileğiyle

Adsız dedi ki...

Burcucum bu ne muhteşem bir görüntü böyle..İnsan bunu yemeye kıyamaz, vitrine süs diye koyar valla:)..Ellerine sağlık canım, yine bir sanat eseri çıkmış ortaya.
Tarifini bekliyoruz en kısa zamanda.
Sevgiler..
aslı

Adsız dedi ki...

ipek hn ın ellerine sağlık iştah kabartan bir masa yaşadığınız o güzel gururu 2007 yılının her anında hissedersiniz umarım
sevgiler
aynur biçer

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu'cugum, ellerinize saglik. Ne kadar civil civil, neseli ve renkli bir pasta olmus bu! Tadi da nefistir eminim, ahududu, beyaz cikolata, cikolata harika bir lezzet uclusu cunku.

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Harika bir pastayla haftaya başladık.Ellerinize ve yüreğinize sağlık.Haftasonu bizdede ufak bir doğum günü partisi vardı. Limonlu Cheesecake benimde yaptığım tariflerden biriydi. Yiyenler tadına bayıldı.Sadece peynirin çok yoğun olduğunu söyleyenler oldu. Üç değilde iki paket peynirle yapmak mümkün mü?Lezzetini çok değiştirir mi?

Bir de Aynur Hanım bir adres vermiş. Acaba bebek şekeriyle mi ilgili?22 Ocakta ailemiz bir kişi daha artacak. Onun için bebek şekeri alacağım.Aslında karar verdim gibi ama başka alternatifleri de görmek isterim.

Çok yazdım galiba.Tekrar ellerinize sağlık..

Hoşçakalın....:)

Adsız dedi ki...

Burcucum yine harikalar yaratmışsınız. 14 Şubat benim doğum günüm bende kapındayım bak...:)))Valla siz anlattıkça çok özeniyorum böyle gerçekten çok hoş paylaşımlar bunlar hele İstanbul gibi bir yerde ..:))Üpek hanımın sofrasında bayıldım bu hafta sonu bende evde bir şeyler planlıyorum ama işin altından nasıl kalkarım bilmiyorum..:))

Adsız dedi ki...

Burcucum ellerine sağlık. Patsan cıvıl cıvıl :) bir tablo gibi olmuş, insan kesmeye kıyamaz.

Bu arada İpek hanımında ellerine sağlık, çok güzel bir masa hazırlamış. Tibetin de doğumgününü kutluyorum.

Adsız dedi ki...

Burcu'cuğum, çok hoş bir pasta yağlı boya resim gibi, ellerine sağlık. İpek hanımın sofrası da göründüğü kadari ile çok hoş. Herhalde ben orada olsaydım, incelemekten hiçbir şey yiyemezdim. Mönüsünde ilgini çeken farklı şeyler var mıydı? Yada çocuk partisi için ilginç bir detay gözüne çarptı Mı? SEvgiyle ve sağlıkla kal melek yüzlü arkadaşım. ( Bu arada artık dışarıdan da yorum alabiliyoruz. açmışlar.)

Adsız dedi ki...

Burcu'cuğum yine harikalar yaratmışsın. Harika görünüyor. Çiçek bahçesi gibi aynı. Ellerine sağlık.....

Adsız dedi ki...

İyi akşamlar Burcu hn . Çocuk partisi ile ilgili sofra düzeni çok hoşuma gitti . bu arada size bir şey sormak istiyorum SİZLERİN PASTA bölümünde Sayın Najda Hanım renkli kurabiye yapmış üzerine papatya görünümü vermiş . acaba bunu bir alet ilemi bir kalıp ilemi yapıyorsunuz yoksa kendi el yeteneğinizmi bana yardımcı olursanız sevinirim

Adsız dedi ki...


ellerine sağlık pasta yine süper masa ve sunum da çok güzel görünüyor hoşçakal
sofra özlemi

Adsız dedi ki...

Pastaya bayıldım,bayıldım.......İçim açıldı,baharı özledim......Çok özenerek yapmışsın,ellerine sağlık.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

pastacım ben yokken ne güzellikler yapmışsınız bayıldım pastaların güzelliklerine. Gerçi bende çok muhteşem güzelliklerden geliyorum.Bütün pastalara göz gezdirdim hepsi muhteşem ellerine kollarına sağlık görüşmek üzere

Adsız dedi ki...


burcucum yine ben soru soracaktım unuttum metroda hazır şeker hamuru var demiştin ben öyle hatırlıyorum yalnışmı hatırlıyorum bilmiyorum kozyatağındakine gittim ve pasta görevlisine sorduğumda olmadığını söyledi ve ne olduğunuda bilmiyordu bana gülünç geldi varmıydı? bunu öğrenmek istiyorum

Adsız dedi ki...

yine ben

bir sorum olacaktı metro markette senden duymuştum hazır şeker hamuru satılıyor diye yalnış hatırlamıyorsam doğrumuydu doğruysa hangi bölümde bulabilirim cevaplarsan sevinirim ben gittiğimde pasta görevlisi olmadığını söyledi de bulamadım kozyatağından
özlem
teşekkürler

Adsız dedi ki...

Hülya merhaba,

yaptığım çoğu pastalar doğaçlama..bazen ilham alıyorum tabiiki ama genelinde hep kafamdan oluşturmaya çalışıyorum..beğenmeniz çok hoş :)

Hilal, hem doğum günü hediyene hem de yakında kutlama yapacağına çok sevindim :) ne mutlu sana :)
Kurdelelerimin çoğunu İKEA'dan alıyorum..özellikle Aralık ayında yeni yıl dolayısıyla çok çok güzelleri vardı..ama Eminönünde bir kaç yerde benzerlerini gördüm sanki..özellikle Nüans'ın olduğu sokağı bir incele tekrar istersen..

Burcucum, çok teşekkür ederim :))

Burcu , çok çok teşekkür ederim :)

Melikeciğim, bu sabah Ebru aradı ve pastayı kardeşinin çok beğendiğini söyledi..içim rahatladı :)

Okyanus_Ceyda, çok teşekkür ederim..yeni yılın sizlere ve hepimize güzellikler ve mutluluklar getirmesi dileğiyle..

Eylem, aslında bu ara çok fazla şey yapamıyorum..2 günde ancak bu pastayı yapabildim :(
Mail'ini şu an okuyabildim..ve inan çok çok mutlu oldum, gözlerim yaşardı..yazdığın onca güzel şeye nasıl bir cevap vereceğimi şaşırdım..
az sonra sana sorduğun bazı soruların cevabını yazacağım..
beni çok çok çokkkkk mutlu ettin :)))))


Müge, ben mesajı aldım..tamam diyorum :)


Sedacığım, sorduğun sorunu cevabını sanırım bugün Zuhal'den aldın :) başka da birşey demiyorummm :))öptüm..


Rabia'cığım, eminim senin anneciğinde harika şeyler yapıyordur ve sende çok çok şanslısındır.. ama gerçekten Yağmurcuğunda hoşuna gidiyor pastalar, kekler, kurabiyeler :))


Seyda, güzel dileklerin için çok teşekkür edrim :) bende sizlere yeni yılda tüm güzellikleri ve mutlulukları diliyorum :)
Glikoz ve diğer malzemelerini tamamladığında harika şeyler yapacağına eminim :) görüşmek ümidiyler..


Kirazdalı, çok çok sağol :)
pastanın için neler koyacağımıza Ebru karar verdi..ama bence çok güzel tercihler yaptı..aparken benim bile canım çekti :)


külkedisiparis , çok teşekkür ederim :)

sevgiler..

Adsız dedi ki...

Selda, bende nasıl olduysa rengarenk yapmışım çicekleri..genelde hep pastel tonları kullanırdım..sanırım içimden "mutluluk ve canlılık" gelmiş..gerçekten renkler çokkkk önemliymiş :)

Aslıcığım, yeni blogun hayırlı olsun :) artık senin bir takipçinim :)

Süheyla, sayfama takılman çok güzel :) bence hiç gitme..
güzel sözlerin için çokkk teşekkür ederim :)

Arzu merhaba,
evet haklısın..ekler sosu, tereyağı, pudra şekeri ve kakao'dan yapılıyor..ve eklerin üzerinde donuyor..ben sana en kısa zamanda tam düzgün bir tarif gönderirim..

Ayşem merhaba,
eskiden jel bulamadıyım için ithal toz boyaları kullanıyordum..ve halada kalanlarını kullanıyorum. ama Fo'nun jel boyaları çıktığından beri tozu daha az kullanır oldum..çok memnunun jel boyalardan..
çiceklerin kuruma süresi 1 günü buluyor..

Filizciğim, öncelikle çok çok geçmiş olsun canım hepinize..bu aralar herkes hastalanıyor..dikkat etmemiz lazım..

bende sizlere en güzel yılları ve mutlulukları diliyorum :)

yaptıklarımı beğenmene çok sevindim..ama istediklerimi yapamadım..biraz kendimi zorlayarak bu kadar yapabildim.

geri dönmene çokkk sevindim :)

Aynur merhaba,
bugün bahsettiğin dükkana ve başka yerlerede gittim..çok güzel harika şeyler vardı..yenilerini görsen bayılırsın :) öncelikle küçük küçük elle tığ olarak örülmüş mavi tulumlar ve mavili beyazlı yelekler aldım..görsen minicik :) içlerinde tel askıları bile vardı..şimdi onlar ile ne yapabilirim diye düşünmeye başladım..
sonra çok güzel uzun çubuklu tavşanlar buldum..
kurdeleler, tüller, keseler, minik bebekler..herşey çok güzeldi :)
birde Euro Flora'ya gidiceğim..orayada bir bakmak istiyorum..tekrar rapor yazarım :)

Aslıcığım, o kadar da sanat eseri olacak nitelikte değil :) ama güzel sözlerin için çok teşekkür ederim :))))

Zinnur'cuğum, ahududu ve beyaz çikolatalı kombinasyonlar görünce hemen seni hatırlıyorum ve senin bu pastayı seveceğini tahmin etmiştim :)
hem senin gibi bir ustadan böyle güzel iltifatlar almak çok güzel bir duygu..

sevgiler..

Adsız dedi ki...

Elif merhaba,
Eğer krem peyniri azaltırsan aynı kıvamı tutturamazsın..ama un ve yumurta miktarını arttırarak ona benzer bir cheesecake oluşturabilirsin..

evet, Aynur Hanım'ın bana verdiği adreste muhteşem süsler vardı :) özellikle bebekler için harika şeyler var..biz(Zuhal ve Seda) kendimizden geçtik, çıldırdık :) mutlaka gidip bakmanı tavsiye ederim ..

Ülviyeciğim, sen işin altından kalkarsınnn :) yakın olsak yardım etmeye gelirdim..artık manevi destek olalım bari :(
sevgililer gününde doğman ne kadar anlamlı..demek ki sen, ailenin ve sevdiklerinin en güzel hediyesisin..

Tülaycım, her zaman ki gibi çok naziksin :)
onlar adına ve kendi adıma sana çok teşekkür ediyorum..

Ufukcuğum, zaten bende incelemekten fazla yiyemedim :) ve herşey çok çok güzel ve detaylıydı.. elimden geldiğince (cep telefonum ile) görüntelemeye çalıştım..eminim sende orada olsan çok beğenirdin..

Özlemciğim, çokk teşekkür ederim :)))


Beyhan Hanım, kurabiyelerin üzerindeki çiceklerin kalıbı var..üç boy olarak satılıyor ve üzerinde bir butonu var..hamurun üzerine koyup bastırıyoruz ve bu güzel çicekler ortaya çıkıyor..ben yakında bu tip bir çalışma yapacağım..o zaman sizi daha iyi aydınlatmış olacağım :)


Sofra Özlemi, çok çok teşekür ederiz..
ama Metro'da hazır şekeri hamuru var dememişimdir çünkü yok..olmadığını biliyorum.Eminönünde ve pasta malzemeleri satan dükkanlarda hazırı satılıyor.. Metro'da artık fazla malzeme kalmadı zaten..maalesef :(

Suzancığım, çok çok teşekkür ederim:)

Sen ne yaptın ? eşin beğendimi? fotoğrafı yokmu ?

Emineciğim, eksik olma..çok teşekkür ederim :)

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Öncelikle bu güzel pastanın sahibi benim kardeşimdi ve pastayı görünce çok beğendi. Doğum günü partisindeki herkes ve ben dahil bir süre pastayı dilimlemeye, yemeye kıyamadık. Sonra nefis rulokatlarından birer birer yemeye başladık :)Pastanın görüntüsünün yanısıra tadı da harikaydı. Bir kez daha Burcu'nun zevkine , yaratıcılığına hayran kaldım. Çok teşekkürler Burcu, ellerine sağlık...Kardeşime sayende çok özel ve eşi olmayan bir hediye verdim...

Adsız dedi ki...

şimdi ankarada olduğumu hissettim gerçekten yoksa peşinize tekılır o güzelliklerin içinde bende boğulurdum raporunuzu ayrıntılı bekliyorum sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba BUrcu! Senin de wish listinde olan ve uzun zamandır merak ettiğim pure Chocolate kitabım bugün nihayet geldi! Ancak biraz hayal kırıklığına uğradım desem yalan olmaz..Çünkü ben her tarifin resminin olduu kitapları tercih ediyorum ve kitapta maalesef her tarifin resmi yok.....Hatta her 3-4 tarife bir resim düşüyor..Bir de ölçülerin ounce'la verilmiş olduğunu görünce bayaa bozuldum, cup-ounce karışık verilmiş, tamam internette ölçü birimi çeviriciler var ama her tarif denememde onunla mı uğraşıcam diye bozuldum...Çok güzel tarifler var evet ama maalesef biraz renksiz geldi bana...Ben de seninle paylaşmak istedim....Sevgiler

Adsız dedi ki...

slmlar burcu ablaaaa...ay o pasta ne ole..onu bn bi yerim gor walla..ya cok gariptirki hergun pasta yesem yıne doymuyorum yavf...bu pasta tam harika yaaaaaa!!!!!!dha ne diim..

Adsız dedi ki...

pastacım çok yoğun olduğunu biliyorum ama beni unutmuşsun bozuldum ben uzak diyarlardan kutsal topraklardan geldim hoş geldin demiyorsun şaka bi yana pastaları görünce dayanamıyorum tekrar ellerine sağlık görüşmek üzere

Adsız dedi ki...

Ebru, rica ederim..keşke elimden daha çok şey gelebilse, çok çok daha özel bir pasta yapabilseydim..
Bu arada herkese afiyet olsun ve kardeşine tekrar mutlu yaşlar diliyorum :)

Aynur, biraz raporlaştık :) ben birde Euro Flora'ya gideyim..oradanda bildireceğim :)

Nikocara, istediğin gibi bir kitap olmamasına gerçekten çok üzüldüm..ama tarifleri inan bana seni yanıltmaz..
ve ben bu kitabın kapak resmini çok beğeniyorum, o yüzden baş köşede duruyor :)
ama duygularını anlayabiliyorum, çünkü bende fotoğraflı kitaplara bayılırım..hatta fotoğraf görmeğince benimde moralim bozulur..
ama inan, kitaplığında durması gereken, nefis çikolatalı kremalar yapabileceğin faydalı bir kaynak olacak sana..

Tombikim, eğer uygun olsa sizin yurda pastada gönderirdim :) bende çikolatalı tatlılar yemeğe doyamıyorum nedense..

Emineciğim, hiç seni unuturmuyum..Hoş geldin, Allah kabul etsin..
ne kadar huzur dolu ve mutlusundur şimdi kim bilir..Umarım hiçbir zaman iç huzurun ve mutluluğun bozulmaz..

herkese sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Burcucum harika bir pasta!! cümlelerini okumak alışkanlık olsa gerek:) Bana kalırsa pastayı yapan gerçekten harika!! Bu da pastalarına yansıyor. Tıpkı bir güneş gibi.. Pırıl Pırıl parlıyor. Ellerine, yüreğine, aklına sağlık. Ben bu arada bir şey soracağım. Krema, pandispanya tarifleri için tıklayınız demişsin. Tıkladım birden fazla krema ve pandispanya tarifine yönleniyor. Sizin seçtiğiniz pastanın içine koyulan frambuaz ile uyumlu krema ve pandispanya hangisi? Kolay gelsin hep güzelliklerle kal.

Adsız dedi ki...

Gülşahcığım, ne kadar içten ve naziksin..güzel sözlerin için çokkkk teşekkür ederim :)))

pastacı kremasını kullandık;

250 gr süt
1 çay bardağı toz şeker
1/2 çay bardağı un
1 tatlı kaşığı buğday nişastası
3 yumurta sarısı
1 çay kaşığı vanilya

Bütün malzemeyi soğukken tencereye koyalım ve devamlı karıştırarak (puding gibi) pişirelim. Arzu ederseniz piştikten hemen sonra içerisine kıvam vermesi için çok az margarin ilave edip karıştırabilirsiniz. Ama ben margarin kullanmayı tercih etmiyorum. Hazırladığım kremayı devamlı karıştırark soğutuyorum.

Pandispanya ise;
http://pastaci.blogspot.com/2006/10/pasta-kilavuz-temeller-2-klasik-pasta.html

buradaki..


sevgiler..

HADİYE dedi ki...

Merhaba Burcu,

Sen yeni tarif eklemesende mevcut tariflerinle hep yanımızdasın. Bak bu pastanı şimdi tekrar keşfettim. Yapım aşamalarını çok güzel anlatmışsın.Pasta çok şık ve leziz görünüyor.Yapamamak mümkün değil. Ben çok fazla bilgi öğreniyorum senden sağ ol var ol.

Sevgilerimle*