Pazar, Eylül 11, 2005

HAFTASONU TATLARI...


Geçen iki haftasonumun bir özetini vermek istedim. Geçen haftasonu daha önce bahsettiğim gibi iki tane düğüne davetleydik. İlk gittiğimiz düğünün masa düzeni ve sundukları lezzetler harikaydı. Ben tabi yine kendimle ilgili bölümlerini görüntüledim :) Düğün pastasını ve sofraya getirdikleri tatlı ikram tabağını. Belki farketmişinizdir genellikle düğün pastalarını artık maketten yapıyorlar. Ne yazık ki benim düğünümde de öyleydi. Ortaya bir tane maket düğün pastası getiriliyor, gelin ve damatta o pastayı kesiyorlarmış gibi yapıyorlar. Sonrada daha önceden kesilmiş pastaları sofralara servis yapıyorlar. Bu iş beni çok üzüyor ama bu aralar hep aynı manzarayı görüyorum. Özelliklede sofraya getirilen düğün pastası genellikle çok kötü oluyor. Aşırı yağlı,lezzetsiz...Ama bu katıldığımız düğünün pastası her ne kadar maket olsada, masalara getirilen pasta çok lezzetliydi. Ve sunumuda çok hoştu.Onun için paylaşmak istedim. Tamam pasta harikaydı tam afiyetle yerken masaya bu güzel tabağı getirmesinlermi?!! Gözlerim yuvalarından hafiften fırladı. Hem çok şık hem de çok lezzetliydi. Bu fikir çok hoşuma gittiği için o görüntüyüde sizlerle paylaşmak istedim..
Düğün maceramdan sonra dün iki tatlı girişimim oldu. Birini dün sabah yaptım. Uzun zamandır güzel bir cheesecake yapmak istiyordum(newyork cheesecake tarzı) Onun girişimlerinde bulundum. Birde dün anneme gittim. Onunda canı pasta istiyormuş. Ve elimin boş olduğunu görünce pek bir bozuldu :) Bende hemen ona mikrodalgada pişirilen ıslak kek yaptım. Bu tarifinin temelini yemek ve biz blogundan aldım.Ama gerçektende çok güzel oldu. Kısa sürede yapılan çok lezzetli bir kek elde ettik.
Bu sabahta dün yapıp dolaba kaldırdığım cheesecake'in tadına baktım. Enfestiii...
tam hayal ettiğim gibi olmuştu. Hemen resmini çekip paylaşmak istedim..
Umarım hoşuna gitmiştir..

17 yorum:

pınar dedi ki...

pastacı resimler harika.
bir şey sormak istiyorum. düğünlerde maket pasta geliyorsa orda eşler birbirine pasta vermiyor o zaman değil mi? hani pasta kesilince gelinle damat birbirine pasta yedirir ya.

Burcu ÜNAL dedi ki...

sevgili adaşım,
çok teşekkür ederim :))

pınar merhaba,
bizim düğünümüzde de maket pasta vardı ama ayrıca kalp şeklinde küçük bir dilim pasta daha getirmişlerdi. Oradan birbirimize yedirmiştik :) sanırım herkese öyle yapıyorlar. küçük bir dilim maketle geliyor.
resimleri beğenmenede çok sevindim,çok teşekkür ederim :))
sevgiler..

Adsız dedi ki...

umarım cheesecake tarfini yarın verirsiniz, acele süper bir cheeseceke tarifine ihtiyacım var da.

Burcu ÜNAL dedi ki...

burcu evet maket pasta sadace göstermelikdiyelimki düğünün bir otelde. otelin bir kaç çeşit hazır maket pastaları oluyor(nerdeyse 10 katlı) düğüne onu çıkarıyorlar. ayrıca daha az gerçek bir pastada konuklar için hazırlanıyor.onunda maket pasta kesme seromonisi bittikten sonra gelen misafirlere takdim ediyorlar.(benim düğünden biliyorum) sebebide öyle 8-10 katlı bir pastanın çok maliyetli olması ve fazla gelmesiymiş.

Anonymous merhaba,
bugün içerisinde tarifi yayınlamaya çalışacağım, umarım hoşunuza gider :))
herkese sevgiler..

Adsız dedi ki...

Merhaba site super pınarcım,
Bende maket pastayı sahici sanıyordum e peki bir kaşık alsalarda yeni evli yada nişanlı çiftler ne yemiş oluyorlar:))).Bu arada browni super görünüyor.Wendy

Tuhfe dedi ki...

Wendy, sanırım Burcu diyecektin! Pınar'la karıştırdın!

Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık Burcu.

Adsız dedi ki...

Evet karıştırmışım isimleri yeni ziyaret herhalde Burcu anlayışla karşılar 2.bir Burcu arkadaşım oldu ne güzel.Wendy

Burcu ÜNAL dedi ki...

Wendy merhaba,
tabii ki anlayışla karşıladım hiççç önemli değil :)
beni ziyaret etmene ve yorumda bulunmana inan çok sevindim. Ne güzel benimde yeni bir arkadaşım oldu :))
maket pastadan yiyemiyorlar zatende, pastanın yanına gerçek küçük bir pasta getiriyorlar. çiftler o dilimi birbirlerine yediriyorlar..
tuhfe merhaba,
çookkkkkk teşekkür ederim :))
herkese sevgiler..

Yesim dedi ki...

çok güzel görünüyor,ellerine sağlık Burcu. Yemeğimi de yeni yedim,şööle güzel bir cheescake ne de güzel giderdi,ah ah : )

ZeYNeP dedi ki...

Merhaba,
Resimler süperr:)
tarifleride bekliyorum,
ve su kıtır brovni tarifne benzer bir tarifim var ama benimki çikolalatı kareler diye geçiyor benzer bir tarif ve nasıl lezzetli oldugunu bilirim.Kesinlikle denenmeli derim yapmayanlara:)
Ellerine saglık,

sevgilerimle
figen

Burcu ÜNAL dedi ki...

yeşimcim merhaba,
istersen senin içinde bu tür bir cheesecake'ten yapar sana gönderebilirim :)

sevgili figen merhaba ,
öncelikle çok teşekkür ederim ..
senin tarifinide denemek gerek şimdi çünkü seninkilerde gerçekten çok güzel oluyorlar..ıslak keki hala unutamıyorum..
seninde ellerine sağlık..
sevgiler :))

Adsız dedi ki...

Pastacı,tatlılar bir harika..teşekkür eder ve ssizi tebrik ederim..
başarılarınızı devamını dilerim..

Adsız dedi ki...

nurcihan merhaba,
bende nazik sözlerin için çok teşekkür ederim..

sevgiler..

Adsız dedi ki...

Well done!
[url=http://inybopit.com/fybp/ujme.html]My homepage[/url] | [url=http://yvukwklz.com/zrac/gbwc.html]Cool site[/url]

Adsız dedi ki...

Well done!
My homepage | Please visit

Adsız dedi ki...

Well done!
My homepage | Please visit

Adsız dedi ki...

Well done!
http://inybopit.com/fybp/ujme.html | http://aaejzrwa.com/desq/rbee.html